< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » "Zwanger worden"-clubs (per maand) » NOD Juni 2007, wie telt mee af?

Vorige reacties:
< vorige pagina
volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » "Zwanger worden"-clubs (per maand)
NOD Juni 2007, wie telt mee af?
22/05/2008 @ 13:06
pluisje79

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
cindy: ik denk dat het logisch is dat je jezelf de ene keer schuldig voelt, de andere keer goed,...

lisette: ik zou hem veel meer op z'n buikje moeten leggen maar daar heeft ie een hekel aan om z'n nekje te trainen. En op z'n zij blijft ie ook al niet lang liggen ondanks het feit dat ik er een dekentje tegenleg opdat ie niet terugrolt. Eigenwijze baby

x

Link naar deze reactie
22/05/2008 @ 13:16

pluisje: hoe is het met aiko? weer helemaal opgeknapt?

loesje: ik zou ook voor de zekerheid klussen hoor! en ook twee dagen daarna.

[Laatst gewijzigd door Marloes - 22/05/2008 @ 13:18] - Link naar deze reactie
22/05/2008 @ 15:20
pluisje79

marloes: ons meisje is weer helemaal de oude! Gelukkig maar. Zieke kindjes is altijd zo erg!

Zo, net met Naman naar K&G geweest. Met z'n 62cm zit een mini-fractie boven het gemiddelde met z'n 5,640kg zit ie op de 25% lijn. Dus een fijn gebouwd manneke en hij mag meer eten als hij erom vraagt. Ik denk dat ik over een week of 2 start met petatjes. Ben benieuwd dan!

liefs
x

Link naar deze reactie
22/05/2008 @ 15:37
Lisette

Pluisje Naman is maar een piepklein beetje groter en zwaarder dan Thomas nu. Wat grappig is dat, want hij is een maand ouder. Thomas woog 5530 gram en was 61,5 cm afgelopen maandag. Wat super dat Aiko weer de oude is. Wat betreft op zijn buikje liggen dat doet Thomas ook niet graag hoor. Ik laat hem vaak op mijn borst liggen na het flesje en laat hem zo slapen. Dat doet hij wel graag. Op zijn zij ligt hij al lang niet. Ik probeerde ook met een handdoek erachter en ook nog kruiken erbij, maar hij ging daar gewoon bovenop liggen. Als ze het niet willen doen ze het toch niet hoor. Gelukkig is de voorkeurshouding van Thomas weer weg. Echt lastig wat je daar dan aan moet doen hè. Het CB zei ook tegen mij hij moet vaker in de box op zijn buik spelen. Dat wil hij helemaal niet. En hij kan nog niet eens spelen. Hij kijkt wel naar dingen, maar pakt niets vast ofzo.

Marloes hij is inderdaad goed sterk. Hij kan ook erg hard in mijn buik trappen als ik hem vast heb auwie.

Nou voor de 3e keer sinds mijn zwangerschap ben ik weer ongesteld. Volgens mij is mijn lichaam die 9 maanden even in 2 maanden aan het inhalen ofzo. Nou ja dan gaat vandaag de 1e nuva ring er maar in. Misschien dat het dan wat meer geregeld gaat komen. Ik ben wel erg zenuwachtig ervoor. Moet dat ding gaan inzetten. Ach we zien wel. Jemig het is hier zowaar stil. De 2 parkieten houden eindelijk is hun koppies en Thomas ligt eindelijk even te slapen. Wat een luxe! Ben even op marktplaats naar een nieuwe kinderwagen aan het zoeken. Deze heb ik van mijn broer gehad die deed hem weg. Maar als ik mensen zie lopen met zwenkwieltjes en ik maar tillen met die wagen denk ik ik ben het zat. Maar een nieuwe is zo duur. Dat vind ik ook weer zonde. Lastig is dat. Vanmorgen nog een vrouw van felicitas langsgeweest. Wat een onzin was dat zeg.

Link naar deze reactie
23/05/2008 @ 11:00
pluisje79

ja lisette: die thomas van jullie is me een reusje. Hihi! Neen ik ben niet zo groot, 1m58 en m'n ventje is 1m81. Ben al blij dat hij op het gemiddelde zit. Wij hebben een quinny zapp (3 wieltjes, weliswaar geen luchtbandjes) en zijn daar heel tevreden van. We klikken er in een handomdraai de maxicosi op en je kan het héél compact samenvouwen! En als Thomas straks een nog grotere jongen is en zijn voetjes buiten de maxicosi zwengelen dan hang je gewoon terug de buggystof in de quinny zapp! Enige nadeel is dat er geen boodschappendraagmand is. Maar wij hebben een handige tas gekocht die je er makkelijk aan kan hangen.

zo, kga seffens lunchen met een vriendin in de stad met Naman erbij!
en morgen ga ik alvast pakken om naar zee te gaan. Zondag vertrekken we voor 5 daagjes richting Oostende. Hoop alleen dat het weer niet al te slecht zal zijn want het ziet er niet zo goed uit...

liefs xxx

Link naar deze reactie
23/05/2008 @ 14:51
Jacky

Hoi allemaal,

eindelijk ff een slapende Femi, jeetje de laatste dagen is het echt ongelooflijk hoeveel ze huilt. Het is erg zwaar, gelukkig is het bijna weekend.

Cindy, super dat je een kloppend hartje hebt gezien, geweldig! Ik snap goed dat je niet blij kon zijn, net als de anderen (en jijzelf ook) zeggen toch een stukje zelfbescherming. Je hoeft je echt niet schuldig te voel, je gaat toch van dit kindje houden naarmate hij/zij groeit in je buik.

Lisette, leuke foto's van Thomas(heb ook op de beebiesite gekeken), hij is inderdaad groot en sterk! Wij hebben een bugaboo classic, het eerste model van de bugaboo, die hebben we voor 175 euro op marktplaats gekocht. Een beetje opgepimpt met de nieuwe accesoires en nu is het een plaatje. Hij rijdt fantastisch en is heel makkelijk op te vouwen en mee te nemen.

Loesje, veel plezier met klussen! Hopelijk heb je inderdaad je eisprong gevoeld en ga je dat eitje goed benutten... succes!!!

Pluisje, veel plezier met jullie korte weekje weg, geniet er van. Wij duimen voor mooi weer!!!

Leigh, super dat er niets was met jullie meisje. Is toch altijd spannend! Veel beterschap voor jou, hopelijk is de keelpijn snel weg!

Rosie, hoe was het bij de osteopaat? Hopelijk helpt er vlug iets, waardoor Jayden weer goed gaat drinken en jullie echt kunnen gaan genieten van jullie ventje. Wat een pech heeft dat ventje toch!

Marijke, hoe is het met jou?

Marloes, hoe is het met Nikki? Vindt Anouk haar nieuwe zusje leuk?

Groetjes Jacky, Isis, Youri & Femi

Link naar deze reactie
23/05/2008 @ 17:22
pluisje79

verdorie: Naman heeft toch koorts gemaakt van z'n spuitje... hij slaapt alweer...

x

Link naar deze reactie
23/05/2008 @ 18:13

pluisje: wat fijn dat aiko is opgeknapt zeg. en nu heeft naman koorts, ik hoop dat hij daar niet lang last van heeft dan zeg.

lisette: zo hallo jij bent al vaak ongi geweest dan. Ik ben benieuwd wanneer ik ongi wordt. Met Anouk heeft het zeker zo 9 maanden nog geduurd voordat ik ongi werd. Dat was wel lekker

ja felicitas...vrees dat ze ook nog bij mij gaan komen en daar het ik geen zin in. in de tweede doos van hun zit ook helemaal niet zo veel bijzonders eigenlijk. heb je nog iets laten aansmeren door felicitas? Vind het altijd zo moeilijk om nee te zeggen

Jacky: Met Nikki gaat het echt geweldig goed. Ze drinkt goed, plast goed poept goped en slaapt goed. Ik mag echt niet klagen. Anouk vindt haar zusje erg leuk. Ze zei gisteren tegen mij: Wat is ze lief, mamma dank je wel dat ze eruit is gekomen.

Lief he?

ik lees net dat ze bij jou veel huilt, dat lijkt me echt onwijs vermoeiend. Zo kom je niet aan je rust toe. Ik hoop dat je dan vannacht wel een beetje kan slapen dan

Link naar deze reactie
23/05/2008 @ 18:27
Lisette

Pluisje jullie zijn allebei kleintjes. Jij kwam toch uit korea ofzo? Meestal kleine mensjes daar of niet? Nou maar eens afwachten hoe groot de kids uiteindelijk worden. Jemig nu Naman weer koorts. Het is echt onophoudelijk bij jullie zeg. Arme mama!

Jacky die kleine is inderdaad een krachtpatser hoor. Ik ben ook al op marktplaats aan het kijken. Heb het zo gehad met deze wagen! Wat rot zeg dat Femi zo aan het huilen is. Hoe komt het toch? Veel krampjes?

Marloes ik ben zeker vaak ongi geweest. Alleen nu heb ik gister dus een nuvaring ingebracht en heb geen bloed meer gezien. Nu weet ik even niet zo goed wat ik ermee aan moet. Er stond beginnen op de eerste dag van je ongesteldheid dus ik had wat bruinverlies en dacht nou dan maar meteen indoen. En vandaag nog geen druppeltje gehad. Nee ik heb me niets laten aansmeren door felicitas. Wat een onzin is dat zeg. Alhoewel ze best leuke dingen bij zich had vond ik het veel te duur. En dan moet je meteen beslissen je mag er niet over nadenken. Ja dag zo gaan we dus zeker niets kopen. En inderdaad er zat helemaal niets in. Een pakje maandverband, een lepel, een fruithapje, een potje sudocreme en een heleboel folders, boekjes en bonnen. Volgende keer zeg ik dat ik geen behoefte heb in een bezoekje.

Link naar deze reactie
24/05/2008 @ 09:56
Jacky

Vannacht aardig geslapen en tot nu toe gaat het qua huilen ook goed, maar ja ze is pas 4 uur geleden voor het eerst wakker geworden.
Ik denk dat het komt doordat ze gewoon altijd honger heeft, maar ze krijgt toch genoeg binnen(we gaan naar de weegmomenten van het CB). Af en toe heeft ze wel last van reflux, maar dit is niet elke voeding. Ach... woensdag weer naar het CB, dan vragen we wel advies.

Oh Marloes, wat schattig wat Anouk zei Het is zo mooi wat die kinderen af en toe zeggen. Youri zegt ook heel vaak hoe blij hij is met zijn zusje en Isis vindt het vooral fijn dat ze zonder die dikke buik weer fijn kan knuffelen met mij.

Pluisje, hoe is het nu met Naman? Meestal is de koorts maar één of twee dagen en dan zie je ze weer helemaal opknappen.

Lisette, bij mij was Felicitas ook aan de deur geweest, maar toen was ik er niet. Ze heeft een telefoonnr achter gelaten, maar ik ga haar niet bellen Heb ook geen zin in die 2e doos, zit niks interessants in. En aangezien ik me altijd iets laat aansmeren is het fijn dat ik niet thuis was. Oh ja... bij babywalz verkopen ze ook leuke kinderwagens, die niet al te duur zijn.

Groetjes Jacky, Isis, Youri & Femi

Link naar deze reactie
24/05/2008 @ 10:10

cindy

beterschap voor de zieke kindjes

lijkt me leuk als je kindje bij je komt knuffelen

wat is felicitas ?

hier helaas wat minder
zoals jullie weten ga ik nu naar een psychologe; door met haar te praten heb ik ingezien dat mijn man eigenlijk te veel aan zijn ouders en vooral zijn moeder hangt, ze komt hier ook te pas en te onpas ofwel zit mijn man bij haar. ze heeft me erop gewezen dat ik mijn man steeds moet delen en dat hij toch getrouwd is met mij en niet met zijn moeder. Dus heb ik mijn man eens goed mijn gedacht gezegd en hoop nu dat hij beseft hoe belangrijk dit is voor mij en de juiste dingen doet; hij zal nu tegen zijn ouders moeten ingaan hé
als blijkt dat hij liever naar zijn ouders hun pijpen danst dan aan mijn geluk te denken dan moet ik daar mijn conclusies uit trekken en beslissingen nemen maar goed zover zijn we nog niet
orry voor het ego bericht maar nu weten jullie weer hoe het hier gaat

groetjes marijke

Link naar deze reactie
24/05/2008 @ 20:05
pluisje79

lieve marijke: geef het zeker een kans! Zo'n dingen hebben tijd nodig!

Marloes, Lisette, Jacky: gelukkig is de koorts bij Naman verdwenen. Hij is wel weer een groeispurtje aan het doen want hij heeft ontzettend snel weer honger (om de 3 à 3,5 uur) Gelukkig slaapt ie 's nachts gewoon door!

Lisette: idd van Z-Korea. Wij zijn nogal 'klein'... Dus zouden ze eigenlijk een oosters/europees gemiddelde moeten nemen!

Zo, wij gaan vanaf morgen 5 daagjes naar zee. Jullie zullen me dan eventjes niet horen!!!

groetjes
xxx

Link naar deze reactie
24/05/2008 @ 21:46
loesje78

Pluisje een hele fijne vakantie!Geniet ervan meis!

Marijke dikke knuf!!
Reageer morgen ff meer,maar heb nu ff visite!

x

Link naar deze reactie
24/05/2008 @ 23:06
Lisette

Jacky maar goed inderdaad dat je niet thuis was. In de kruidvat en etos doos vond ik in de zwangerschap al niets handigs inzitten. Alleen de voedingsbakken die in beide dozen zaten gebruik ik. Prenatal heeft tenminste best leuke spullen erin zitten. En de C1000 heeft ook een super leuke babydoos. Ik had ook bij babywalz gekeken, maar dat is ook best duur. We hebben er nu 1 via marktplaats gekocht. Een mutsaerts driewieler. Hij rijdt erg lekker en klapt makkelijker in en de bak gaat er super makkelijk vanaf. En de maxi-cosi kan er ook nog eens op. Echt handig hoor. Wat rot als Femi zo'n honger heeft. Je geeft nog borstvoeding toch?

Marijke felicitas komt hier langs als je bij de bijvoorbeeld de etos een zwangerkadoos besteld. Dan krijg je een babykadoos en die wordt thuis bezorgd door een vrouw. Die probeerd je vervolgens allerlei rotzooi aan te bieden bijvoorbeeld boeken series, kleertjes, drinkbekers enz. Joh je hoeft je niet te verontschuldigen voor je verhalen hoor. We zijn hier om elkaar te helpen en je verhaal kwijt te kunnen. Ik begrijp dat je dus eigenlijk toch wel een probleem ermee hebt dat je man zoveel met zijn ouders omgaat. Ik ben zelf eigenlijk ook zo hihi. Maar jij moet inderdaad wel bovenaan het lijstje staan hoor. Jullie moeten samen verder door het leven. En het zal niet makkelijk zijn om die band met zijn ouders zomaar wat te doorbreken. En dan bedoel ik niet dat het helemaal stop gezet moet worden natuurlijk hè, maar dat het moet minderen.

Pluisje oh ja Z-korea dat dacht ik al, maar wist het niet meer zeker. Ja aziatische mensen zijn vaak toch klein. Gek is dat eigenlijk hè? Waarom zou dat toch zijn? Nou ja maakt niet uit om klein te zijn alleen als je hoge kasten hebt hihi. Gelukkig is Naman weer wat beter. Hoeveel flessen krijgt hij nu? En hoeveel voeding erin?

Loesje is het klussen nog wat bevallen?

Goh ik begin me toch zorgen te maken om mijn cyclus. Die nuvaring zit er nu 2 dagen in en ik heb geen drupje bloed meer gezien. Iemand ervaring met dit soort dingen?

Link naar deze reactie
25/05/2008 @ 13:23
pluisje79

hey lisette: nog gauw effe antwoorden voordat we richting kust vertrekken. Naman krijgt flessen van 180cc+ 6 schepjes en soms flessen van 195cc+6,5 schepjes. De ene keer zijn ze meteen leeg de andere keer zit er nog wat in. Hij eet nu rond de 4 uur dus dat zijn zo'n 5 flesjes per dag. Vanaf volgende week ga ik starten met groentepap.

groetjes!
xxx

Link naar deze reactie
26/05/2008 @ 09:04
Lisette

Pluisje je bent nu wel weg, maar zal toch reageren. Dan krijg hij net zoveel als Thomas nu. Alleen over 5 flesjes in plaats van 6 flesjes verdeeld.

Nou vandaag maar eens na de 1e voeding van de dag meteen opgestaan en onder de douche. Over 3 weken moet ik weer werken dus kan beter mezelf nu al laten wennen aan vroeg opstaan en niet tot 11 uur op mijn bed blijven liggen. Thomas ligt nog lekker te slapen nu. Dus mama heeft even wat tijd voor haarzelf. Alleen die parkieten zitten nu te gillen. Dus echt rust heb ik helaas nooit.

Link naar deze reactie
27/05/2008 @ 09:19

ik lees nu over de c1000 doos, herinnert mij gelijk eraan dat ik die ook nog moet ophalen. Die van Kruidvat heb ik trouwens nog steeds niet opgehaald. Het bonnentje om hem op te halen heb ik nog wel in mijn tas zitten. Misschien ga ik straks voor de c1000 doos. Daarvoor moet je toch een geboortekaartje meenemen?

Link naar deze reactie
27/05/2008 @ 17:05
Rosie

Online Status Bekijk profiel
Hello Ladies,
Wat blijven jullie veel schrijven zeg!

Pluisje hoe is het met de duizelingen? Ben je nog aan de pil? Sinds ik gestopt ben voel ik me stukken beter en niet meer duizelig! Mag Naman al groentepap? Want ik durf het Jayden niet te geven omdat hij kans heeft op allergien. Dan adviseren ze toch vanaf 6 maanden? Kreeg Naman ook geen hypoallergene voeding?

Cindy ik denk echt niet dat je schuldig hoeft te voelen hoor!! Het lijkt me een menselijke reactie. Komt vanzelf wel, gelukkig klopt het hartje en je kan nu helemaal gaan genieten.

Leigh gelukkig dat alles goed is met je poppetje, geen virus!

Jacky de osteopaat heeft niet zoveel voor hem gedaan,. maar de homeopaat ( je blijft bezig he) daarintegen wel! Sinds we daar geweest zijn en hij een korreltje met iets heeft gehad drinkt hij. Wonderbaarlijk, is het niet?

Lisette wat een prachtige foto van je mannetje! Wat een hektiek he, mama zijn! Gaat alles nu goed? Jayden drinkt 5 flesjes van 180, maar soms laat hij wel de helft staan. Over het algemeen krijft hij per dag minimaal 720 cc water binnen en hij is nu 64 cm en ongeveer 6 kilo.
Ik werd pas na 14 weken voor het eerst ongesteld, toen de pil en daarmee ben ik dus gestopt nog een keer ongesteld.
Het kriebelt erg voor een 2e kindje hoor! Maar omdat Jayden zo suikkelt wil ik daar nog niet aan beginnen. Ben ook blij bijna (op 3,5 kilo na) mijn oude figuur terug te hebben en wil even genieten van alles wat niet kan als je zwanger bent.

Link naar deze reactie
27/05/2008 @ 17:13
Rosie

Online Status Bekijk profiel
Las bnog wat over een vraag over striae...

HAD IK DUS HELEMAAL NIET.... Tot mijn bevalling...die weeopwekkers hebben mijn buik gescheurd!!! Het komt net een stukje boven mijn bikinibroekje uit en zit links en rechts.. door striaecreme van Palmers te smeren en de zonnebank zie je er nu nog weinig van..gelukkig!

Wat betreft het knuffelen..zo heb ik mijn bevalling opgewekt..de dag voor ik ging bevallen wel 4x per dag en daarvoor de dagen ook een paar keer per dag.

Sinds ik bevallen ben, na 3 weken 1x proberen maar toen al na 2 minuten gestopt. Dacht steeds maar aan mijn bevalling en was bang voor wat ik zou voelen. Toen na 6 weken nog eens en sindsdien weer 1 a maximaal 2x per week.
Echt zin heb ik pas sinds deze week weer gekregen!! Dat komt ook omdat mijn lichaam weer een beetje normaal uitziet.

Trouwens, was erg moe en soms niet zo heel happy. Voor wie zich er in herkent; ik slik nu Omega 3 (visolie) capsules en vitamine B 200% ADH, en voel me echt heerlijk in mijn vel nu! Dus dat is wel aan te raden, vooral die vitamine B voor de vermoeidheid. Heb het nu 1 dag niet gebruikt en ben meteen weer kapot.

Link naar deze reactie
28/05/2008 @ 09:23
Lisette

Rosie alles gaat super met Thomas. Ik kan nu echt zeggen dat hij wel doorslaapt. Hij komt meestal rond 6 uur half 7. Nou dat vindt mama erg netjes. Aangezien ik over een week of 2 weer moet werken zal hij toch om die tijd op moeten staan. Met die comfort voeding doet hij het zo goed. Hij krijgt nu dan 900 cc per dag en hij is nu echt tevreden. Hij was altijd maar aan het happen. Die normale voeding is volgens mij veel te vochting voor een kind. Hij kreeg alleen maar een plomp water naar binnen met een beetje voeding. En daar stikte hij soms in en het liep allemaal weer uit zijn mond. Nu met deze dikke voeding is hij echt voldaan. Ook is zijn naveltje weer netjes. Alleen het pakje dat hij aan had en de romper zijn volledig verpest. Hij drinkt dus wel iets meer dan Jayden blijkbaar. Gek is dat hè dat ze allemaal verschillende leeftijden hebben toch soms hetzelfde of meer drinken. Oh wat balen van die striae zo op de laatste dag. Echt zo zonde. Ik heb echt veel striae. Toen je je eerste pil nam was je ongi toen ook meteen weg? Oh en over het knuffelen jij hebt dat snel opgepakt zeg. Was je met 3 weken al opgehouden met vloeien? Ik heb er echt goed 6 weken over gedaan. Maar super dat het weer goed gaat hoor. Het is echt eng inderdaad na zo'n bevalling. Werkt het allemaal nog wel denk je dan haha.

Marloes voor de C1000 doos moet je inderdaad een geboortekaartje inleveren. Heeft de kruidvat ook een babydoos? Ik heb wel die doos tijdens mijn zwangerschap gehad, maar daar zat niets in.

[Laatst gewijzigd door Lisette - 28/05/2008 @ 09:31] - Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina | volgende pagina >