[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
[Reageer]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
| 16/05/2008 @ 02:31 zara | Hoi dames( evt heren) Ik kom vaak op site maar heb nooit gereageerd ik las de verhalen weleens. Nu is het dus wel bij de moment aangebroken om wel wat te zeggen. Ik ben nu mometeel 22 weken zwanger Ik hebben een tussenschot in mijn baarmoeder ( er werd vaak gezegt dat moelijk was om zwanger te worden vanwege die afwijking inmiddels heb ik 1 zoon van 2,5jaar wel te vroeg geboren 34 weken bijna 4 weken terug hebben ze bij mij geconstateerd dat ik zwanger ben van een kind die klompvoetjes heeft en ben doorverweze naar een academisch ziekenhuis ivm met betere appratuur/begeleiding. sinds die tijd dat ik het gehoord heb ben ik wel erg geschrokke en beeld me elke keer in zal mijn leven drastisch veranderen. Kan het nu ook zijn dat het kindje vanwege ruimtegebrek in baarmoeder dat de voetjes scheef groeien ik zou graag van andere willen horen die in de zelfde schuitje gezeten hebben en hoe de ontwikkeling verder gegaan is. Ik heb op internet gezocht naar info en ik kreeg wel wat info over klompvoetjes en dat het goed te behandelen is etc... maar toch voel ik me erg onzeker Ik sta er ook alleen voor ben alleenstaande moeder dus ik weet ook niet hoe het verder zou gaan ivm hoe veel zorg het kindje nodog heeft groeten Zara |
| 28/05/2008 @ 02:16 zara | Beadnkt voor het steun en toeverlaat en over uitleg dames Had gisteren een afspraak met een orthopeed (kinderarts) die me met een en ander uitgelegd heeft over de stand van zaken wat er gebeurt als mijn kleine op de wereld is. de 1ste week van zijn geboorte beginnen ze met het gipsen en dat gaat zo door tot en met het 4 maand van de baby daarna maken ze rontgenfoto of er een en ander veranderd is in de positie van de voetjes van de kleine er is mogelijk dat er een operatie te pas komt ivm met achillepees verlenging. en daarna weer gipsen en dan vanaf zijn 6a 7 maand moet de kleine beugels dragen dag en nacht 24 uur na zijn eerste levens jaar zal het minder worden dus dan alleen de nacht. Het is nog moeijlijk te bevatten maar ik begin me er op in te stellen ook zal ik dus veel tijd nu in die kindje kwijt zijn ziekenhuis in ziekenhuis uit zorg 24 uur en ddit zijn de dingen die ik denk dat het zo zal zijn maar maybe komt er nog meer bij kijken En het moeilijkste is ik sta er alleen voor dus geen partner wel familie maar die zal er niet 24/7 zijn voor mij en voor mij kinderen hoe zal het vergaan met mijn financiele situatie moet ik nu van een uitkering gaan leven ?????? ik heb hier voor altijd fulltime gewerkt en redde het ik en mijn zoon die nu al 2,5 is wat gaat er verder gebeuren wat zijn de mogelijkheden. Hopeloos zorgeloos moeder zwanger van 2de |
| 25/06/2008 @ 12:49 | klompvoet Vorige week had ik tijdens mijn 1e zwnagerschap bloedingen, blijkt na vele echo's dat ik een beginnende vorm van ontsluiting heb. Tijdens het bekijken van die echo zagen ze dat mijn kindje 1 klompvoetje heeft. Aanstaande maandag gaan we praten met een ortho in het sophia kinderziekenhuis te Rotterdam. Ben zo zenuwachtig. Heb nare plaatjes gezien op internet en durf eigenlijk niet verder hierover te lezen. Tuurlijk ben ik blij dat het een klompvoetje heeft en niet een andere aandoening waar hij/zij rest van het leven aan vast zit, maar toch ben ik heel erg bang. Ben nu 26 weken zwanger en moet stress vermijden. Hoe verloopt het met een kindje die het aan 1 voet heeft.. en is het echt in alle gevallen zo dat het tot het 4e jaar gips , spalk of aangepaste schoenen moet? Mijn leven is in een week zo op zijn kop gezet!! vind het ecng en spannend...waarom moet het ons nou overkomen....ik zou gewoon wat meer info willen hebben over 1 voetje dat niet recht staat! een overbezorgde aanstaande moeder |
| 11/07/2008 @ 14:19 Dubbel | Hoi! Ben nu pas op dit topic gevallen en het doet me deugd te lezen dat alle toekomstige moeders van kinderen met klompvoetjes zich zorgen maken. Ik ben 32 weken zwanger van een tweeling (2 meisjes) en sinds de 25ste week weet ik dat ze beide klompvoetjes hebben. Of het nu door plaatsgebrek is of werkelijk een genetische afwijking weet ik nog altijd niet en eigenlijk maakt dat nu ook niet zoveel uit. Mijn man en ik hebben ook veel gelezen op het internet, zijn er een tijdje echt droef van geweest maar nu hebben we zoiets van : "we moeten erdoor hé!" Maar ik geef toe, met de naderende bevalling krijg ik ook weer een beetje schrik. Hoe gaan die voetjes eruit zien? Hoe ga ik het allemaal rond krijgen met 2 baby's en dan nog eens al die ziekenhuis bezoeken? Ik kan wel op mijn familie rekenen, vooral mijn schoonfamilie want de mijne woont nogal ver, maar mijn man werkt fulltime en begint vanaf september een academische opleiding in avondschool. We moeten het gewoon zo positief mogelijk bekijken, meiden. Er zijn idd véél ergere aandoeningen en deze klompvoetjes zijn perfect te behandelen. Ik ben zeker dat als je ervoor staat, je er gewoon voor gaat en dat je achteraf beseft dat het nog meeviel. Mijn troost is dat mijn meisjes er zelf nooit niets van zullen weten aangezien alle behandelingen voor hun 1 à 2de jaar is. Sterkte aan iedereen met dit probleem! |
| 23/07/2008 @ 04:46 zara | Ik wil alle dames bedanke. Die mij een beetje over gehaald hebben omheerlijk te genieten. Van mijn zwangerschap en niet te veel nadenken of stress dat is allemaal niet goed voor de kleine ik ben nu 32 weken zwanger en probeer er van te genieten en zodra het geboren is zien we wel hoe erg het is en er is goede. Behandeling ik hou jullie op de hoogte over het verloop va mijn zwangerschap en ook als de kleine geboren is nogmaals allle dames. Bedankt en die in mijn situatie zitten niet ermee zitten praat erover en probeer van je zwangerschap te genieten. .mvg. Zara |
| 03/08/2008 @ 18:45 kyana | hallo mijn kindje is nu 2j en 5m en heeft een klompvoetje rechts. men had dit op de echos nooit gezien dus het was wel eve schrikken. vanaf haar geboorte heeft ze steeds gipsjes gehad en rond haar 1j heeft ze een achillespeesverlenging gehad. sindsdien draagt ze overdag speciale schoenen en sinds de laatste maand enkel s nachts een speciale bot. ook kine staat nog steeds op het programma en 1 keer in de maand controle bij orthopedist. het is een heel geloop en gedoe maar ik ben uiteindelijk wel blij dat men meisje "maar" een klompvoetje heeft en geen inwendige of levensbedreigende afwijking. |
[Reageer]

Klompvoetjes