< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

Rainbowbabies

Pepatino.be

Jolena

BasilKato.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Anticonceptie... » gestopt met de pil - wanneer zwanger?

Vorige reacties:
< vorige pagina
volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Gedeeltelijk gearchiveerd: Klik hier om naar het gearchiveerde gedeelte te gaan]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Anticonceptie...
gestopt met de pil - wanneer zwanger?
23/05/2008 @ 11:14
Ellen'tje

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Voel me al iets beter ja
Zijn bezig met plannen van trouw al beetje
Dan moeten we erna minder doen hé
Dinsdag gaan we zien voor zaal, hadden interessante menu enzo daar gezien en is bevragen nu

Ja volop aan fruitpap, ze kreeg ze smiddags maar moeten nu proberen rond 4uur want ze heeft er teveel krampen van, onthaalmoeder denkt dat smiddags te vroeg is voor Anouk
Als ze dan nog krampen heeft stoppen we er ff mee
Ze heeft nu al meloen, banaan, appel, peer, sinaasappelsap gegeten en ze luste het allemaal heel goed

Jaja het is een levendige meid

Deze morgen wakker om 5uur
hebben haar laten liggen tot half 7, toen moesten we zelf opstaan
Ze lag lekker gewoon heel die tijd te vertellen in haar bedje

xxx

Link naar deze reactie
23/05/2008 @ 14:43
ginnie

dankjewel meiden!

Het is nog even moeilijk voor me om te reageren,het is echt druk met zo een nieuw leventje in huis!
Jarne slaapt ook niet zoveel,hij is best levendig en zou liefst de ganse dag door aan de borst liggen
Echt als hij es 3 uur aan één stuk slaapt is dat een hele prestatie!
Hij zou ook wel om het uur willen drinken. Nu ja hij komt elke dag wel 40 gram bij dus hij heeft er dus deugd van
Maakt wel dat er voor weinig tijd overschiet,de paarden heb ik nog steeds niet gezien,op de weinige momenten dat ie slaapt doe ik wat huishouden of hou ik me met de hond bezig of doe een tukje

Nu ja ik probeer wel bij te lezen,ik zou Nona's bevalling niet willen missen,en eventueel goed nieuws van Davke natuurlijk!
En de perikelen van alle kleine ventjes en meisjes hier!

Ik ga nu weer!

Link naar deze reactie
23/05/2008 @ 18:12
Anne

Hallo meiden,

Zo eerst eens even bijlezen....t was weer heel wat deze week he.
Davke ik hoop echt dat het deze rond raak is voor je, het klinkt allemaal heel goed gelukkig. Spannend hoor!

O Ellentje, jullie zijn al over een tweede aan het kletsen. Spannend! Wanneer hopen jullie te gaan trouwen? En hopen jullie dan dat er een tweede onderweg is of dat de kleine er dan al is. Anouk is wel lekker aan het trainen he, van de buik op de rug. Echt leuk om te zien he wat ze nu allemaal uithalen.

Nona, je hebt een volhoudertje hoor maar wie weet draait hij/zij nog het kan tenslotte nog steeds. En wat Charlie zegt, luister naar je hart en volg je eigen gevoel. Maak je ook niet te gek met alle verhalen op het internet. Laat de bevalling gewoon over je heen komen. En ik zeg uit ervaring een keizersnede is niet niks, en dat betrek ik op het herstel. Want als ik de anderen hier zo hoorde die een vaginale bevalling hadden waren die veel sneller hersteld dan ik. Vergeet namelijk niet dat een keizersnee een ingrijpende buikoperatie is! Hoewel ik weet dat een tweede bij ons weer per keizersnee zal komen laat ik me hierdoor niet weerhouden van een 2de! En mijn gyn zegd altijd: elke bevalling is een risico, of stuit of keizersnee of normaal. En omdat dit je eerste kindje is weet niemand hoe jij en je lichaam zullen reageren. Maar maak je niet teveel zorgen je kleine kan zich tenslotte nog altijd keren!

Engeltje jij bent ook druk zo te horen met Jarne, genieten zeker met je kleine mannetje??

Ginnie, doe jij wel rustig aan, je bent tenslotte nog maar net bevallen en geeft borstvoeding he. Geniet nu nog even van je kraamtijd, das echt belangrijk ook voor je lichaam om te herstellen he!!

Ann, je hebt het maar druk met die baby-borrels. Maar vast heel leuk. Julie doet het ook goed zo te horen he. Echt genieten he.

Nou hier alles goed hoewel ik nu wel blij zou zijn als de ongesteld over zou zijn, is vandaag precies 3 weken....
Lotte is vandaag wat hangerig van de prik en heeft last van haar tandjes die al mooi doorschemeren in haar onderkaak. Ook kwijlt ze de hele tijd en knabbelt aldoor op haar vingers. En eten wil ze ook niet echt. Ik kijk het nog even aan maar dan ga ik toch de huisarts bellen als ze niet beter gaat eten. Ze drinkt van de 180 maar 90 op en dat 5 keer per dag, das echt veel te weinig. En daar doet ze dan ook nog eens een half uur over. En tussendoor moet ze vaak huilen....hopelijk gaat het straks beter. Nu ligt ze lekker te slapen. Hopelijk is ze dan een beetje uitgerust en drinkt ze haar fles lekker leeg.

Nou dames, goed weekend allemaal.

Liefs,
Anne

Link naar deze reactie
24/05/2008 @ 13:06
davke

hallo dames,

ja hier blijven klussen hé

en zit nu al op hete kolen met die verdomde wachtweken
heb wel af en toe fermme steken in mijn onderbuik en soms ferm misselijk khoop dat dat een goed teken is nu ja we zien wel hé

alle kga jullie weer laten heb nog vanalles te doen en moet vanavond een contert gaan spelen met de harmonie

geniet nog allemaal van het weeken en tot later

Link naar deze reactie
25/05/2008 @ 14:06
ann

dag dames,

iedereen van zijn weekend aan het genieten?
Wij zijn gisteren weer eens gaan winkelen in nederland (prenatal en baby-dump) en natuurlijk weer heel wat gekocht daar waren ook zoveéél mooie kleedjes...

Davke, ik hoop dat al het klussen deze keer zijn vruchten heeft geworpen. Maar ik denk wel dat je goede vooruitzichten hebt
Wij wachten geduldig met je mee...

annelies, oei ja dat is wat weinig 90 ipv 180.Is het vandaag al wat beter?triestig als ze dan tussendoor zoveel moet wenenZou het nog aan de melk liggen, door haar allergie? Arm dutske...
Maar ik ken dat langzaam drinken... Hier zit ik ook altijd minstens een half uur, soms een uur. Soms maakt ze zo lawaai en dan drinkt ze niet veel. Ze valt altijd in slaap bij het drinken.

ginnie, hoe gaat het nu met je? Ben je het moeder zijn al helemaal gewoon?Jarne is echt wel een schatteke dat heeft ze dan waarschijnlijk van de mama

Ellentje, lukt het nog met de fruitpap?Heb je het nu verschoven naar s'avonds?Gaat het dan beter?

engeltje, hoe is het met de flinke Jarne?

en hoe is met de andere?Nona? Beginnen de zenuwen ook al te komen enfin het is meer het verlangen wat je voelt hé?Ben toch nieuwsgierig naar het geslacht? Nu begin ik te twijfelen, denk dat het een meisje is(omdat ze nog steeds in stuit ligt en niet wil draaien en ze zeggen toch dat vrouwen koppig zijn)

Zo, hier wordt er ééntje wakker...

xxx
Ann

Link naar deze reactie
25/05/2008 @ 20:27
Anne

bijna zwanger
--------------
davke 24,be, 10ste ronde, nod 06/06/2008

zwanger
--------

nona, 27,be 1e kindje,*geheim* 24-06-2008 --> 21/5 gyn

bevallen
--------
ellentje 22,be 1e kindje, anouk 25/01/2008 !!!
anne 33,nl 1e kindje, lotte-sophie 01/02/2008!!!
lijntje 32,nl 1e kindje, liv 07/02/2008!!!
charlotte 26,nl 1e kindje, ryan 12/03/2008!!!
engeltje 20,be 1e kindje, jarne 12/03/2008!!!
ann 27,be 1e kindje, julie 23/03/2008!!!
ginnie,26,be,1e kindje, jarne 15/05/2008!!!

Zo even een alles op orde
Nona, een jongetje zou een mooie balans brengen, 4 meiden en 4 jongens. We zijn benieuwd. Davke, nog even volhouden en dan kan jij ook 1 plaatsje naar onder en nog even gezellig met Nona samen staan.

Nona, hopelijk gaat je kindje zich nog draaien. Kun je het nog een beetje volhouden??

Hier alles goed, gisteren heeft Lotte goed gedronken en vanmorgen begon ze ook goed. Maar tussen de middag wilde ze weer niet drinken. Maar vanavond dronk ze gelukkig weer goed. We wachten het dus nog even af.

Groetjes,
Anne

Link naar deze reactie
26/05/2008 @ 07:53
Ellen'tje

De fruitpap in namiddag rond 16.00 lukt heel goed
gelukkig maar
ze heeft heel weinig krampjes nu

Gisteren naar autorodeo geweest
Anouk haar papa reed mee
Het was wennen voor haar
Van half 11 smorgens waren we daar tot half 4 ongeveer
Maar het viel goed mee gelukkig maar

xxx

Ps wat een rotweer

Link naar deze reactie
26/05/2008 @ 08:59
ann

dag dames,

iedereen van zijn weekend genoten?want er zijn weer veel dames die ondertussen terug gaan werken he en zijn blij als het weekend is.
Nona, jij bent ook nog aan het werken zeker?Wanneer stop jij?

fijn ellentje, dat de fruitpap zo goed lukt!En hangt ze telkens goed vol?

annelies, oh dat is goed dat lotte gisteren al beter heeft gedronken.toch even afwachten...

Nona, ik heb nog een tip van je nodig of van de andere moederkes
Ons julie heeft wat moeite met de stoelgang, de ene dag gaat ze niet, andere dag 1keer. Ze laat er altijd 1 dag tussen zitten. Maar ze heeft er last van, ze wil maar gaat niet.
Ik drink al veel vers geperst appelsienen voor dat ik kolf (en mama kan er wel goed van gaan)de thermometer wat aan de aars doen helpt ook niet.Heeft iemand aan tip?

xxx
ann

Link naar deze reactie
26/05/2008 @ 11:16
Ellen'tje

Dat valt heel goed mee
Ze eet nog netjes hoor

Link naar deze reactie
26/05/2008 @ 13:49
Charlie

Online Status Bekijk profiel
Hi meiden,
Ann, hoe rijd de nieuwe auto??
Wat vervelend dat Julie er last van heeft. Op zich mag er met borstvoeding een week tussen zitten. Borstvoeding kan niet verstoppen. Ik zou wel voorzichig zijn met sinaasappelen. Er zit een bepaald zuur in wat erge krampen bij baby's kan veroorzaken. Ze raden aan om tijdens borstvoeding geen sinaasappelen en druiven te eten. Wat je ook kan proberen is haar zonder luier voor je leggen en dan van haar beentje een kleermakerszit te maken en dan haar beentjes ronddraaien met de klok mee.
Ellen, spannend dat jullie al bezig zijn met de voorbereidingen. Hoe was de zaal die jullie bekeken hebben? Wat heerlijk dat Anouk alles lust.
Ginnie, Jarne is ook al een echte smulbaby. Hoe gaat het slapen nu? Hoe is het met jou? Niet teveel werken he!
Anne, gelukkig dat Lotte weer beter drinkt! Je hebt het lijstje mooi gemaakt!! Hoe gaat het met werken? Ben je alweer helemaal gewend?
Davke, dus jullie hebben heeeeeel goed geklust! Mijn duimen staan niet stil!! Hopelijk is er nu iets heel moois in jou aan het gebeuren.
Hier alles goed. Ryan weegt nu al over de 6 kilo! Hij groeit dus nog steeds goed. Nog 2 dagen en dan moet ik 1 dag aan het werk. Pfff zie er een beetje tegenop. Ach komt vast goed.
xxx

Link naar deze reactie
26/05/2008 @ 14:20
Ellen'tje

Wij moeten pas donderdag gaan zien voor de zaal

Ben zo moe hé zeg
niet normaal
val in slaap bijna
kan me echt niet wakker houden
zou beter vragen om vroeger te stoppen maar ja

Link naar deze reactie
27/05/2008 @ 11:03
ginnie

hoi dames;

Hier wals ik nog even binnen,echt mijn excuses maar bijlezen lukt amper,ik moet echt profiteren van de keren dat Jarne slaapt,maar dat zal vast wel beteren
Hij drinkt zo veel,dat er van veel doen amper wat in huis komt.
Maar hij komt goed aan! Hij is nu 12 dagen en zijn geboortegewicht was 2kg710,waarvan hij zakte na 2 dagen naar 2kg520;
en nu 12 dagen later is hij 2kg 920 !
Ja,het vele drinken werpt dus zn vruchten af!
Verder is hij een pittige vent,maar daarom niet minder braaf hoor,gewoon een karakterke denk ik,zoals zijn papa!

Ik heb wel nog een vraag: Ik heb een pijnlijke tepelkloof die moeilijk geneest,mag ik een tepelhoedje gebruiken tot die kloof beter geneest? Het is echt pijnlijk,ook omdat hij dan zovaak drinkt.

Zo,ik ga maar weer!

Link naar deze reactie
27/05/2008 @ 11:03
davke

hallo allemaal,

amaj amaj amaj het is hier zo rustig zeg

ja en nu zit ik in die verdomde wachtweek mijn kas aan het opvreten door de zenuwen

en ben boos op mijn vriendin ze heeft enkele maanden abbortus gepleegt en nu praat ze weer om aan kindjes te beginnen grrrr

en mijn schoonbroer is nog maar een maand of 2 samen met zijn meisje en die krijgt al een maand haar regels niet straks zijn zij nog eer zwanger of ik
en het zelfde verhaal met een andere vriendin van mij die krijgt ook haar regels niet en is zelfs nooit echt samen geweest met iemand die leeft of flirten en one night stands

en ik zit hier dan op hete kolen en al zo lang aan het proberen en mag dan al zulke horen pff

heb vandaag ongeloofelijk veel pijn in mijn onderbuik constant van die felle steken weet niet wat het is maar doet verd*mme veel pijn

en het gaat zeer slecht met papa voor de moment hij verkend ons al niet meer en dat doet pijn in het hart hoor het word zwaarder en zwaarder en dan hoor je de kleinste zeggen tegen papa ik zie je graag en je schoonbroer die vraagt om het nog eventjes uit te houden tot mijn andere zus gedaan heeft met haar examens en de blok het is alsof iedereen afschijt aan het nemen is en ik kan het niet

alle heb eindelijk gedaan met zagen maar het moest er eens uit
allé tot later allemaal

Link naar deze reactie
27/05/2008 @ 11:14
ann

hey dames,

ginnie, leuk je nog te horen. En wat een flinke zoon heb jij!Zo dinkenAhah, hij heeft al een karakterkeGeweldig. En hoe gaat het met jouw?Neem je je rust ook een beetje?
Ik denk wel dat je een tepelhoedje mocht gebruiken hoor.Dan kan je tepel toch een beetje genezen. Het is te zien of hij het neemt...

Davke, je zaagt helemaal niet!!lucht hier je hart maar goed. Ja, is echt niet eerlijk dat je zulk nieuws allemaal hoort en dat het dan bij jullie niet goed lukt; Maar onthou het, jullie worden ook Zwanger!!En jullie gaan heel goed voor die kleine zorgen!
Oei, dan gaat het echt niet goed met je papa..oh meisje toch
Kom hier, je krijgt van ons allemaal heel veel dikke knuffels

Oei, hier heeft er eentje honger...

xxx
Ann

Link naar deze reactie
27/05/2008 @ 12:30
Charlie

Hi meiden,
Ellen, ah jullie moeten nog gaan kijken. Hoe is het met je moeheid?
Ginnie, leuk om je weer even te horen! Jarne is een flinke jongen! Jeetje hij is alweer 12 dagen oud. Wat gaat dat snel zeg! Wil je binnenkort weer even een foto plaatsen? Ben zo nieuwsgierig.
Een tepelhoedje lijkt mij ook kunnen. Verkopen ze bij jullie Bepanten zalf? Dat is echt super tegen kloven of irritaties aan je tepels. Goed dik erop smeren en dit mag gewoon als je bv geeft. Ik smeer het ook op droge plekjes op Ryan zijn huid.
Davke, net als wat Ann zegt je zeurt niet!! Wij luisteren graag naar je. Lucht je hart maar lekker. Wat vervelend al die verhalen. Waarom heeft die vriendin dan abortus laten plegen? Wat erg van je papa! Dit laatste stukje wil je gewoon dat dat nooit komt. Heel veel sterkte en hele dikke knuffels.
Ann, hoe vaak kolf jij? Hoe is het met Julie en met jou??
Ik heb net Ryan onder t typen gevoed. T is wel een druktemaker. T liefst gaat hij na t voeden lichtelijk springen. T gevolg is dan dat hij begint te spugen. Moet em dan echt een beetje tegen me aan drukken. Morgen mijn 1e werkdag! Aan de ene kant heb ik wel zin aan de andere kant niet. Ach het zal vast wennen.
Zo Ryan is klaar, nu ga ik eten.
xxxx

Link naar deze reactie
27/05/2008 @ 12:58
Nona

Hallo!

hier efkes snel, we zijn verhuisd van't weekend en alles is nog chaos, we logeren nu in het appartement van mijn zusje deze week, hopelijk kunnen we vanaf dit weekend erin wonen. Ventje is echt zoveel energie in ons huisje aan het steken, maar het werpt zijn vruchten!

Gisten bekkenmeting gedaan, en ik heb blijkbaar een heel mooi bekken, en 'superbreed':) dus we gaan gewoon voor een stuitbevalling. Ik waggel hier ook al met momenten:) Ik werk nog tot 10 juni, daarna 8 maanden thuis hoeraaaaaaaa:) hoewel, thuis... ik moet echt mijn draai nog vinden, onze keuken voelt superklein aan, heb amper plek om alles te zetten:( maar ja:)

binnenkort reageer ik meer hoor, sorry!

ohja, volgende afspraak gyn op 11 juni, hopelijk zit de beeb er dan nog in...
dahaaaaaaaag

Link naar deze reactie
28/05/2008 @ 13:21
ann

hey dames,

hier is het rustig...
Nona, ah je bent bezig met de verhuis, joepieeee eindelijk hebben jullie de sleutel van jullie huisje.Dan zijn jullie gesetteld als de baby komt!
wat goed dat de bekkenmeting goed was, dus je gaat voor de stuitbevalling?Zal wel goed meevallen, je wordt immers goed begeleid!

charlotte, ik kolf nu 4 keer per dag (als ik meer kolf dan heb ik véééél te veel) ik heb het dus een beetje afgebouwd, kolfde in het begin veel meer. S'nachts kolf ik niet dus.
Mercikes vooe de tip en om de uitleg van appelsienen. Vandaag bij kind en gezin zeiden ze hetzelfde. Dus gaan we niet te veel appelsienen meer eten.

Davke, hoe gaat het met jouw vandaag?Gaat het al wat beter?
Hoe is het met de andere dames?

Vandaag heeft julie haar eerste spuiten gehadwas zielig om te zien...Ze weende even heel hard maar duurde niet lang. Daarna was ze stil en is ze in slaap gevallen. Ze zeiden dat sommige veel slapen door de spuitjes en dat is julie haar geval ook. Ik heb haar moeten wakker maken om te eten (na 4,5u) en anders eet ze zo om de 2u -2,5u.En nu is ze terug in dromenland. Maarja, ze kan beter slapen dan wenen hé.

XXX
Ann

Link naar deze reactie
28/05/2008 @ 21:54
Charlie

Hi meiden,
Het is hier inderdaad super super rustig!
Nona, heerlijk dat jullie al bijna in jullie nieuwe huisje kunnen. Kun je daar straks heerlijk je kraamtijd in door brengen. Top dat je bekken breed zijn! Dus je gaat in eerste instantie voor een natuurlijke bevalling. Das toch wel een fijn gevoel of niet?
Ann, geen dank voor de tip! Ah dus op t bureau hadden ze het ook al gezegd. Wat voor tips hebben ze je daar gegeven om de ontlasting van Julie op gang te helpen? Wauw met 4 keer kolven heb je al genoeg. Das echt turbo of niet? Ah zielig de 1e prikken. Bah niks aan. Gelukkig is ze er niet naar van! Ja ze slapen er goed van.
Ryan moet dinsdag alweer zijn 2e. Zie er nu al tegenop.
Hoe is het met de andere dames? Davke hoe gaat het nu met je?
Anne, Ellen, Engeltje en Ginnie hoe is het met jullie??
Ginnie ben nieuwsgierig naar je mooie mannetje!
Ik heb mijn 1e werkdag erop zitten. Is toch wel moeilijk zo zonder mijn kleine mannetje. Op het dagverblijf ging het helemaal prima met Ryan. Ik had alleen iets te weinig voeding meegegeven en toen moest ik eerder weg van kantoor. Vond ik helemaal niet erg. Op kantoor was het wel leuk terugkomen. Ze hadden mijn werkplek helemaal versierd en allemaal blaadjes opgehangen dat ze het leuk vonden dat ik terug was. Van werken is niet heel veel gekomen komt volgende week wel.
Het kolven lukt ook aardig. In eerste instantie ga ik gewoon 3 keer per dag kolven.
xxx

Link naar deze reactie
29/05/2008 @ 08:09
Ellen'tje

Gisteren Kind en Gezin
-> Gewicht: 6410 gram
Lengte: 63 cm
Ze zit bij de grote zei de arts
Ze was superflink
En omdat ze nu al ganse fruitpap eet, zonder flesje bij
Mag ze binnen een week ook groentepap krijgen, maar wel in begin nog met flesje

Weer een trotse mama

xxx

Link naar deze reactie
29/05/2008 @ 09:14
ann

hey dames,

ellentje, amaai anouk doet het goed zeg!En Al aan de groentenpap?Lekker smeurig
Wij moeten met groentenpap beginnen omdat ik borstvoeding geef. Maar dat is nog even.we hebben nog tijd.

charlotte, je bent terug gaan werken.Aan de ene kant fijn dat je je collega's terug ziet en aan de andere kant minder leuk dat je ryan niet meer bij je hebt...Maar het is goed gegaan.Ah, je bent nu dus ook aan het kolven?Hoeveel kolf je per keer?En drinkt hij goed aan het flesje?

Hoe is het met de andere dames? druk?engeltje al even niet gehoord?
Hier alles goed.Ze is niet ziek geweest van de spuitjes, oef. alleen veel geslapen.Deze morgen was het weer half 9 (mama begint het al vies gewoon te worden)zal erg zijn als ik terug moet gaan werken; dan moeten we om 6u opstaan, ocharme julie. Maarja, dat is nog even, 1 september begin ik pas terug.

xxx
Ann

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina | volgende pagina >