< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » 9Maand-site: reacties » medicatie op 9 maand forum

Vorige reacties:
< vorige pagina
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » 9Maand-site: reacties
medicatie op 9 maand forum
26/05/2008 @ 11:14
Britt

Online Status Stuur bericht
bedankt voor je antwoord Eva!

Link naar deze reactie
26/05/2008 @ 11:23

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hoi hoi,

Britt: je hebt wel gelijk hoor. Tis en blijft gevaarlijk. Recepten zijn er niet voor niets...

Mijn clomid gaat ook weer terug naar de apotheek...

Liefs en knuf

Link naar deze reactie
26/05/2008 @ 12:20
jo

Er heeft toch nooit niemand gezegd dat we de recepten niet volgden,
wie dat doet is helemaal niet goed bij zijn hoofd...
Ik vind het heel jammer dat dit besluit wordt genomen en zo voor vrouwen die hier medicatie vonden en zo misschien een volgende poging konden betalen nu,de volledige som misschien moeten gaan betalen...
En van die bedragen trek je serieus je ogen open!!!
En waardoor het allemaal nog maar "wat" duurder wordt...
Tja,,Jole

http://www.bloggen.be/i...oek_van_jole_en_robert/

Link naar deze reactie
26/05/2008 @ 13:09

Wat een jammere beslissing

Ik denk niet dat hier veel mama's zitten die deze medicatie zomaar gaan misbruiken!!

Tegenwoordig kan je via internet aan werkelijk alles geraken, d rugs, v iagra, e po, zelfs aan de middelen om eigenhandig een b om in elkaar te prutsen. En deze zijn in de verkeerde handen zelfs dodelijk!!!
Waarom word deze beslissing dan genomen?
Ik vind het enorm jammer voor de moeders die hierbij geholpen waren

xxx

** Sorry voor de spaties maar anders was deze reactie niet conform...

[Laatst gewijzigd door Tinkelbel - 26/05/2008 @ 13:10] - Link naar deze reactie
26/05/2008 @ 13:12

Het is ook zo, ik vind het jammer dat niet alles vergoed wordt hoor.
Ik kan niet eens zwanger raken zonder medicijnen dus het is ook geen verwijt!!!
Het kan alleen echt gevaarlijk zijn. Ik zou het niet slikken zonder recept, maar dat is alleen mijn mening...

Ik hoop van ganse harte dat het er een keer doorkomt dat alles vergoed wordt meiden...

Liefs en knuf

Link naar deze reactie
26/05/2008 @ 13:23
Nina

Ook ik wil toch even melden dat ik het heel erg jammer vind dat dit besluit genomen is....
Ik ben dus een van diegenen die net nog een overschot medicatie heeft weggeven. Dus in het vervolg mag al de overschot gewoon de vuilbak in???? Zonde.... wetende dat er mensen zijn die er heel veel geld voor moeten neertellen (omdat hun terugbetaalde pogingen op zijn bv)of misschien zelfs mensen die hun wens moeten opbergen omdat ze het financieel niet meer kunnen!!

Nina

[Laatst gewijzigd door Nina - 26/05/2008 @ 13:24] - Link naar deze reactie
26/05/2008 @ 13:32
Ines

Ik denk dat vele er een verkeerd beeld van hebben.
Het zijn echt vooral vrouwen MET voorschrift en MET behandelingsschema, die medicijnen zoeken via het forum. De Belgische wetgeving is zodanig, dat je maar een bepaalde hoeveelheid medicijnen terugbetaald krijgt.
Maar wat als die dosis opgebruikt is? De kinderwens blijft !!!!
Dus dan zijn er twee mogelijkheden: de medicatie heel duur betalen of ze overnemen van iemand die ze niet meer nodig heeft.
Voor mij heeft een dokter in Jette zelfs mee helpen zoeken naar goedkope(re) manieren om aan orgalutran en gonal-f te geraken!

Ik ben al een hele tijd actief op het forum "moeilijk zwanger worden" en ben nog maar heel weinig vrouwen tegengekomen die medicatie wil gebruiken zonder doktersvoorschrift.
Ik vind het enorm spijtig dat de moderatos, omwille van deze minderheid, iedereen aansporen om te melden wanneer er ergens medicatie wordt gezocht of aangeboden. Ik denk dat deze heksenjacht echt niet nodig is!

Link naar deze reactie
26/05/2008 @ 13:39

Online Status Bekijk profiel
Beste mensen,

We snappen jullie reacties hieromtrent maar al te goed, het leven is duur en het wordt er echt niet beter op. We ondervinden dit zelf maar al te goed op dagdagelijkse basis.

Helaas is de verkoop van medicijnen (alle medicijnen, niet alleen degene die via voorschrift verkrijgbaar zijn) in België bij wet verboden. In 2007 werd bij middel van Koninklijk Besluit vastgelegd dat verkoop van medicijnen enkel toegelaten is via reguliere apotheken met een Belgische vergunning.

Hopelijk begrijpen jullie dat wij als trefpunt voor veel mensen niet kunnen toestaan dat er hierin handel verloopt op onze site.

-S.
Link naar deze reactie
26/05/2008 @ 13:47
jo

Steve,
als ik je reactie hierboven goed begrijp bestaat die wetgeving dan enkel en alleen op "verkoop"?
Niet dat ik nog wat olie op een hete plaat wil komen gooien,maar als het enkel verboden is als er sprake is van verkoop dan kan je het toch nog wel aanbieden zonder er een vergoeding voor te vragen,of niet?

Groetekes Jole

http://www.bloggen.be/i...oek_van_jole_en_robert/

Link naar deze reactie
26/05/2008 @ 13:50

Knijp gewoon allemaal af en toe eens een oogje toe...
Dat word overal toch gedaan!
Of lees de topics niet. Wat niet weet...

xxx

Link naar deze reactie
26/05/2008 @ 13:51
Ines

Tinelbel,
Je bent een schat

Ines

[Laatst gewijzigd door Ines - 26/05/2008 @ 13:52] - Link naar deze reactie
26/05/2008 @ 13:57

Online Status Bekijk profiel
Tinkelbel, Jo,

Het ruilen van medicijnen is een zeer grijze zone. Ik ben geen advocaat dus ik kan niet zeggen of dat toegestaan is of niet, maar mij lijkt logischerwijze dat dit onder dezelfde wetgeving valt. De medicijnen veranderen uiteindelijk van eigenaar. Wij kunnen/mogen hiervoor helemaal geen oogje dichtknijpen, wat als er hierdoor problemen ontstaan kunnen wij hiervoor verantwoordelijk geacht worden.

Topics over medicijnen zijn door ons in het verleden altijd al heel bewust weer verwijderd en dat zullen we in de toekomst blijven doen. Dat gezegd zijnde is het voor ons onmogelijk om heel het forum te overzien, daarom dat we ook jullie hulp vragen hierin.
Hopelijk is de discussie hiermee afgehandeld.

-S.
Link naar deze reactie
26/05/2008 @ 14:07

Oooooh, maar er zijn er zovéél die geen oogje mogen dichtknijpen maar het toch doen

Ik lees de topics niet, dus van mij allesinds geen meldingen

Ines, bij mij is het allemaal vanzelf gegaan, maar ik kan me een beetje voorstellen hoe het voor jullie moet zijn. En dan dit erboven op...
Dus ...

Discussie wat mij betreft ook afgehandeld ... al hoop ik dat er niets veranderd op het forum ...
Stel gewoon jullie vraag, en voordat het topic verwijderd word zal er vast en zeker iemand zijn die jullie gemaild heeft

xxx

Link naar deze reactie
26/05/2008 @ 14:12

Hoi hoi,

Ik snap het wel hoor. Als iets bij de wet verboden is, dan heb je je daar aan te houden.
Daar kunnen jullie ook niet voor over je hart strijken.
Misschien is er voor de dames in kwestie een andere oplossing mogelijk buiten deze site om??? Dan is iedereen tevreden...

Suc6 ermee...

Liefs en knuf

Link naar deze reactie
25/06/2008 @ 11:07
heide

Misschien een tussenoplossing... breng je medicijnen naar het fertilliteitscentrum. Daar geven ze ze aan de mensen die doneren om hun kosten te drukken en MEt voorschrift van toediening. Zo wordt er echt nog iemand mee geholpen! Beter dan in de vuilbak kieperen!
Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina

[Reageer]