< 9Maand-Sponsor >

< Publiciteit >

Baby Junior

Jolena

BasilKato.be

Rainbowbabies

Pepatino.be

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Gezocht: streek/lotgenoten » (net) zwanger omgeving scherpenheuvel-zichem??

Vorige reacties:
< vorige pagina
volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Gezocht: streek/lotgenoten
(net) zwanger omgeving scherpenheuvel-zichem??
13/05/2008 @ 11:20
Leen Wolput

Online Status Bekijk profiel
Hallo!

Onze Babyborrel is super meegevallen, ookwel dankzij het goede weer! Iedereen heeft ons complimentjes gegeven dat het zo leuk en gezellig was, en da we echt een knap ventje hebben!
Voor Geert is het ook goe meegevallen, hij is wel hééél blij da het gedaan is nu. En onze Cisse heeft heel de tijd geslapen, is veel gapakt geweest, maar hij sliep gewoon door. Braaf ventje hé! Alleen als em honger had heeft hij effe gehuild (pas rons half 5 dus da viel ook goe mee!).

En nu nog een beetje van het goede weer genieten!
Een heel tevreden mama!!!
Leen x

Link naar deze reactie
13/05/2008 @ 14:44

Leuk dat het feestje zo goed verlopen is! Ge hebt ook wel enorm veel chance gehad met het weer é! Wel straf dat Cisse daar gewoon doorgeslapen heeft, ik ken baby's die als ze zoveel worden doorgegeven en gepakt worden enorm lastig kunnen zijn! Ge hebt een braaf ventje dan!

Wij hebben zondag aan onze ouders verteld dat ik zwanger ben. Koen zijn ouders waren enorm blij, zijn mama vloog direct rond mijne nek om mij te feliciteren en ze heeft direct een hele doos babykleertjes meegegeven van de kindjes van mijn schoonbroer
Ons mama die was er helemaal van gedaan, die is beginnen wenen van emotie, een uur later had ze weer traantjes in haar ogen, ze kon er echt ni van over. Kwas wel content met al die blije reacties. Jaja, nu is het geen geheimpje meer, maar is het out in the open :)

Link naar deze reactie
13/05/2008 @ 21:17
Lieke

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Leen, super dat het feestje zo goed verlopen is, fijn hè, met dat mooie weer!
Ella is vandaag 2 jaar geworden, wij hebben gisteren ook een klein feestje gedaan in de tuin. We hadden ijstaarten voorzien omdat we een echte taart niet zagen zitten met zo'n warm weer. Ella vond het super, we hadden een plop-ijstaart voorzien voor haar. Vooral die kaarsjes erop interesseerden haar. Goh wat wordt mijn kleine meid groot!

Vandaag ben ik nog eens naar de gyn geweest, alles is in orde met ons kleine ventje, momenteel weegt hij 1599gr en is 38 cm groot! Helemaal op schema! Doordat ik nu op mijn eten let, ben ik momenteel nog maar 5.5 kg bij tov voor mijn zwangerschap. Dus dat ziet er goed uit, minder werk om erna kwijt te geraken.
Ik heb wel aan de gyn een nieuwe suikertest gevraagd, dus nu vrijdag moet ik naar het ziekenhuis voor de glucose belastingstest, dus elk uur bloed prikken. Gelukkig woon ik maar 10min van het ziekenhuis af, dus tussendoor mag ik naar huis. Zou het niet zien zitten om daar 4u te blijven wachten.

Zondag heb ik voor mijn moederdag van Ella een knutselwerkje gekregen, ze had in de crèche een spiegeltje gemaakt met de tekst op : Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, jij bent de liefste mama van het hele land! ze was er weer enorm fier.En van mijn ventje een grote boeket bloemen + een kleintje uit naam van Ella. Goh ik was weer helemaal ontroerd!

Lcke, fijn è, zo'n reacties op je zwangerschap! Zeker als ze dan zo ontroerd zijn! Mijn schoonmoeder had dat ook, vooral bij mijn eerste zwangerschap, mijn ventje had altijd gezegd dat hij nooit kinderen wou. Dus dacht ze dat ze maar één kleinkind zou hebben (en dat is er dan ééntje met een mentale achterstand)... en nu is haar derde kleinkind al onderweg...

Link naar deze reactie
14/05/2008 @ 17:31
amaryl

hallo,

heb het gevonden, ik heb samen met leen op de afdeling gelegen, was wel even schrikken om hier iemand tegen te komen die samen in die week is bevallen en 2 kamers verder lag. Bij ons is de babyborrel zondag ik ben eens benieuwd. Oei ik moet nu stoppen baby heeft honger

Link naar deze reactie
15/05/2008 @ 10:35
Leen Wolput

Hey Amaryl!

Nog meer toevalligheid! Ik was in de week bloemekes gaan halen in 't Serreke, en aan de praat geraakt met de verkoopster en wat blijkt??? Hun collega lag ook bij ons op de gang, tegenover mij (kamer 301), de Siebe! Da kaartje herinner ik mij ook nog, dus die lag daar ook dezelfde moment (is wel vroeger bevallen dus ook iest vroeger naar huis mogen gaan, 2 dagen voor ons denk ik). En de verkoopster herinnerde haar ook de naam Ember van bij BabyBaby, toevallig ulle lijst???
Voor de rest alles goed? Hoe doet Ember het??

Leen x

Link naar deze reactie
15/05/2008 @ 21:40
*anne*

Hey!

Wat fijn, Leen, om te lezen dat de babyborrel zo fijn is geweest. Wat een flink kereltje hebben jullie!

Els, Fijn hé die leuke reacties! Hebben jullie het op een speciale manier verteld?

Lieke wat leuk dat jullie ook een fijn feestje gehad hebben voor Ella. En wat betreft die zwangerschapskilo's mag jij niet klagen he. Bij mij is er al 15kg bij.
Ik hoop dat je glucosetest goed zal zijn

hey amaryl, welkom hier! Hoe gaat het met jullie kleine meid? Is het jullie eerste kindje?

Hier gaat alles goed. Ben gisteren nog bij huisarts geweest en alles was in orde. Ze denkt dat het hoofdje al wat ingedaald is. Volgende week nog eens naar de gyn en hopelijk krijg ik nog een echo om te zien hoe haar hoofdje ligt.

Vele groetjes!

Link naar deze reactie
17/05/2008 @ 11:53
amaryl

dat is wel allemaal heel toevallig maar wel fijn. Ja bij baby baby ligt onze lijst.Ik herinner mij ook nog de naam Siebe.

Bij ons is het ons eerste kind maar echt een heel lieve en rustige. Ze ligt nu tegen haar zelf te vertellen is wel leuk om te horen.

Link naar deze reactie
19/05/2008 @ 12:33
Leen Wolput

Hallo!
Hier een uitgeslapen mama! Onze Cisse heeft mij deze nacht 5 uur laten doorslapen, en dan nog eens 4 uur! Vind ik wel heel leuk! Hij had om half 11 nog gegeten en dan heeft hij van 11 tot 4 geslapen, en dan van kwart voor 5 tot 9 terug geslapen. Deed wel eens deugd! 't is nog altijd geen heel nachtje doorslapen, maar dit is toch ook al goed te doen hé!

@Amaryl: hoe was de babyborrel?? Jullie hebben ook wel geluk gehad met het weer hé!

@Anne: Het begint af te korten voor jullie hé!!! Misschien draag je dan niet helemaal uit, als jullie meid al aan het indalen is?? Wel spannend hé!

@Lieke: Bij mij hangen er nu nog 5 zwangerschapskilootjes aan, ben er al 10 kwijt. Ma ben ook ni echt veel moeite aan het doen om ze kwijt te raken (voorlopig toch ni). Zit te veel aan de koekjes! Maar ik heb ook wel meer honger. Komt dit door de borstvoeding???

@Lcke: Alles nog in orde?? Begin je al een buikje te zien??? Of is het nog een beetje te vroeg??

Straks komt Kind en Gezin nog eens op bezoek. Ben benieuwd naar Cisse zijn gewicht!!!

Leen x

Link naar deze reactie
19/05/2008 @ 14:04
amaryl

hallo,

de babyborrel is heel goed geweest en hebben inderdaad geluk gehad met het weer. Ons Ember was wel heel moe, daar de vele stemmen en vele gezichten heeft ze bijna niet geslapen overdag. De foto van het viergeslacht is ook gemaakt eindelijk! Natuurlijk heeft ze deze nacht heel goed geslapen van half elf gisteren avond tot deze morgen 6 uur en na de voeding tot 9u45, is wel fijn. Nu slaapt ze terug want ze was heel moe, ze valt in slaap tijdens het eten nu.

Hier is de papa thuis, is overwerkt, het gaat al een tijdje niet zo goed op zijn werk, hij vind het natuurlijk niet zo leuk.

Deze avond een momentje ontspanning nemen voor mezelf, ga naar de koffie van tupperware, ga proberen terug de draad op te nemen, dus dames als je interesse hebt laat gerust iets weten.

Ga hier nog verder beetje opruimen, want met al cadeaus amai.

groetjes
amaryl

Link naar deze reactie
21/05/2008 @ 08:09

Hey allemaal,

Met mij alles ok. Zondag wel serieus ziek geweest, kon heel de dag niks van eten binnenhouden. Sindsdien niet meer misselijk geweest, dus das dan weer goed nieuws :)
Je begint mijn buikje al een heel klein beetje te zien. Soms is mijn buik ook dikker dan anders, maar denk dat dat met darmen ofzo te maken heeft...
We zijn nu volop aan het uitkijken naar maandag é, dan krijgen we eindelijk onze eerste echo! Ik hoop maar dat alles in orde is...

Groetjes,
Els

Link naar deze reactie
21/05/2008 @ 10:52
Leen Wolput

Hallo!

De nachten gaan hier goed! Van maandag op dinsdag heeft Cisse om half 11 nog gegeten en dan geslapen van 11 tot 6 en van dinsdag op woensdag gegeten om half 10, maar dan wel anderhalf uur ambetant gedaan, maar dan toch nog geslapen van kwart over 11 tot 6! Jipie, zou hij het dag-nachtritme doorhebben??? Nadeel is wel da hij gisteren heel de dag wakker is geweest, en heel veel heeft gehuild... Maar hij heeft 's nachts toch weer goe geslapen...
Mijn borsten staan nu wel elke ochtend op springen!! Hij drinkt dan ene kant leeg en ik kolf de andere kant leeg, al 2 keer 170 ml!!! Is wel goed voor het voorraadje!
En hij is weer goed bijgekomen, al 5,760 kg!!! Ik verschoot wel effe! 600 gram op 10 dagen tijd!!! Maar hij was nog altijd niet 'te' dik, zei die van KInd en Gezin... Goei melk hé !
Leen x

[Laatst gewijzigd door Leen Wolput - 21/05/2008 @ 11:03] - Link naar deze reactie
21/05/2008 @ 19:05
*anne*

Hey!

Alles goed hier, en zo te lezen bij jullie ook! Super hé!

Het begint inderdaad wel heel erg dichtbij te komen. We kijken er zo naar uit, maar ik begin toch ook wat schrik te krijgen of we dat allemaal wel gaan kunnen. Maar dat zal wel normaal zijn zeker. Wat schrik voor het onbekende en onvoorspelbare.
Het begint hier stilaan babyklaar te worden. We hebben vorige week het bedje in onze kamer geïnstalleerd. En gisteren heb ik mijn valies gemaakt. Buiten nog enkele kleine spulletjes is die ook in orde.
Maandag ben ik nog bij de gyn geweest. Ze stelde zelf voor om toch nog eens met echo te kijken naar de ligging van het hoofdje. Wel fijn, dan moest ik het zelf niet meer vragen. Eerst inwendig onderzoek en mijn baarmoederhals is al wat verweekt en het hoofdje is al goed ingedaald. Dan met echo gekeken en ze heeft haar hoofdje toch min of meer goed gelegd. Dus hier moeten we ons geen zorgen meer over maken. Onze meid heeft eindelijk eens goed meegewerkt tijdens de echo en alles laten zien wat we wilden zien. Eindelijk nog eens een duidelijk fotoke in 3D meegekregen van haar gezichtje. Het viel de gyn op dat ze dikke wangetjes heeft, geen idee van wie ze dit heeft.
Dus alles was goed. Maar ze sprak er toch niet over dat de bevalling vroeger zou beginnen. Haar gewicht werd al op 3kg geschat. Een goei brokske dus!

Leen, wat fijn dat Cisse het dag en nachtritme begint door te hebben. Zo krijgen jullie 's nachts toch wat meer rust! En die borstvoeding loopt echt wel super goed bij u hé! Ik hoop dat dit hier ook zo zal zijn. Hoe doe je dit eigenlijk als jullie op stap gaan met Cisse. Geef jij ook borstvoeding op openbare plaatsen? En zo je, hoe is dat? Begin me daar wel wat vragen over te stellen.

Els, Spannend wachten op die eerste echo hé! Geniet ervan! Het is zo mooi om dat nieuwe leven voor de eerste keer te bewonderen!

Dan nog een vraagje waar iemand me misschien wel mee kan verderhelpen. We willen ons meisje ten laste zetten bij de papa. Weten jullie hoe en waar je dit moet aangeven??

Groetjes, Anne x

Link naar deze reactie
22/05/2008 @ 11:21
Leen Wolput

Hallo!

@Anne: Leuk om te horen dat jullie meisje zich goed heeft gelegd! Dan kan je zonder je zorgen te moeten maken aan de bevalling beginnen! Ik was ook heel opgelucht dat onze Cisse zich toch nog gedraaid had, was veel geruster toen.
Als we weggaan geef ik gewoon BV, maar op openbare plaatsen is dat nog niet gemoeten. Wel bij mijn ouders en schoonouders thuis, en ene keer bij vrienden (zijn toen effe terug naar hun huis gereden om BV te geven, ipv in het taverneke waar we toen zaten). En op het communiefeest van ons nichtje en op de babyborrel ben ik gewoon in een apart kamertje gaan zitten, waar niemand kwam.
Echt in het openbaar heb ik nog nooit BV gegeven, ik probeer altijd te schatten hoeveel tijd ik heb als hij net gedronken heeft, en probeer dan ook op tijd terug thuis te zijn (overdag is da tussen de 2,5 en 4 uur).
Onze Cisse staat ook op Geert zijne naam. Hij heeft da moeten aangeven aan zijn werkgever en ik denk dat da ook bij het kinderbijslagfonds aangegeven moest worden (ben niet meer zeker, Geert heeft da geregeld als ik nog in 't ziekenhuis lag). Cisse staat ook op Geert zijn ziekteverzekering van zijn werk. Maar alles wijst zichzelf wel uit hoor. Bij de geboorte krijg je in 't ziekenhuis al een hoopje documenten om het kindje te gaan aangeven op 't stadhuis van Diest, en daar krijg je dan nog meer documenten om alles in orde te brengen, maar op elk blad staat duidelijk op waarvoor het dient, dus je kan ni missen!
Veel sterkte, en geniet van de laatste weekjes hé!
Leen x

Link naar deze reactie
22/05/2008 @ 15:15
Lieke

Eindelijk ben ik er nog eens geraakt! Het gaat hier precies goed met iedereen, fijn dat te lezen! Met mij gaat het iets minder...
ik ben vorige week naar het ziekenhuis geweest voor een uitgebreide suikertest. Het resultaat was slecht. Dus dinsdagmorgend moest ik dadelijk bij de gyn langsgaan, hij heeft me dan met een brief naar het ziekenhuis gestuurd, naar ene dokter Vanaken. Nu heeft die dokter een week verlof, maar ben ik voorlopig verdergeholpen door een verpleegster. Ik heb nu een toestel mee naar huis gekregen om zelf bloed te prikken en mijn suikerspiegel te bepalen, 4 keer per dag prikken, voor het ontbijt, 1u na het onbijt, 1u na het middagmaal en 1u na het avondmaal... het resultaat mag niet boven 130 uitkomen. tot nu toe zat ik er 2maal boven. Volgende vrijdag heb ik dan een afspraak bij Dr Vanaken en die gaat dan zeggen adhv de resultaten wat er moet gebeuren. Hoop niet dat ik insuline ga moeten spuiten...
Ik wou zo genieten van deze 2de en laatste zwangerschap en nu heb ik het gevoel dat ik dat niet helemaal kan... bij mijn vorige zwangerschap heb ik nergens last van gehad, buiten misselijkheid tot 15 weken toen... en nu... valt wat tegen. Ik tel echt af, nog 9 weken...

Leen, Cisse doet het zo te lezen super! Doe zo voort!!

Anne, ik heb ook nooit in het openbaar bv gegeven, Ella heeft het ook maar 3 weken uitsluitend gehad en dan in combinatie met een flesje, omdat ze onvoldoende bijkwam.
Mijn man (toen nog mijn vriend) heeft het ook bij zijn werkgever geregeld om Ella ten laste te hebben. Als je getrouwd bent wordt de kleine automatisch bij de man ten laste gezet.
Als je niet getrouwd bent wordt ook de kinderbijslag automatisch op de rekening van de moeder gestort. Er was zo vanalles maar moet zeggen dat ik dat al serieus vergeten ben. Maar het wijst wel allemaal zijn eigen uit zoals Leen zegt!

Els, volgende week de eerste echo, spannend!!

Link naar deze reactie
26/05/2008 @ 20:17
*anne*

Hey!

Lieke, dat is inderdaad geen goed nieuws. Ik hoop voor jou dat je het onder controle krijgt. Nog even volhouden! Voel je je hierdoor ook minder goed als je suikerwaardes niet goed zijn?

Morgen komt mijn moeder het kamertje schilderen. Als dat in orde is dan is alles hier babyklaar. Hopelijk is de verflucht snel verdwenen. Maar ze slaapt toch eerst bij ons in de kamer. Dus ze mag komen.
Ben die dikke buik toch wel wat beu om eerlijk te zijn.
En die vele kilo's die erbij zijn gekomen vind ik verschrikkelijk. Was voor de zwangerschap eindelijk op een mooi gewicht gekomen. Maar dit blijft toch een zwak punt voor mij, want veel te veel bijgekomen nu.

Groetjes!

Link naar deze reactie
26/05/2008 @ 20:18
*anne*

Ah, en Els... hoe is jullie eerste echo geweest??

Link naar deze reactie
26/05/2008 @ 20:25

Hey allemaal,

Hoe gaat het ermee? Met Cisse nog altijd alles goed?
Anne: voor jou de laatste loodjes. Tof dat je laatste echo goed gelukt is!
Lieke: niet leuk dat je nu zo sukkelt met je suiker, hopelijk heb je er niet al teveel last van en kan je toch nog een klein beetje genieten van de laatste weken van je zwangerschap.

Wij zijn vandaag naar gasthuisberg geweest voor de 12 weken echo.
Alleen blijkt ons kleintje nog geen 12 maar slechts 10 weken te zijn. Met mijn onregelmatige cycli was dat wel een beetje te verwachten.. Ze hebben dan ook een vaginale echo gedaan. Voor de rest alles in orde met de baby, hartje klopte mooi en tzag er goed uit. Wel sjiek om te zien zo de eerste keer :)

Mijn bloeddruk was wel te hoog, nu moet ik binnen 1,5 à 2 weken nog ns op controle bij de huisarts hiervoor. Ik hoop dat dat maar eenmalig zo was en niet blijft aanhouden...

Groetjes,
Els

Link naar deze reactie
26/05/2008 @ 20:54
*anne*

Els, fijn te lezen dat de echo goed was!
Mijn bloeddruk was de eerste keer ook veel te hoog hoor. En nog steeds redelijk hoog als ze die in het ziekenhuis nemen. De eerste keer was dat gewoon omdat ik zoveel zenuwen had, dat heb je niet onder controle he. Ik heb een bloeddrukmeter thuis en ik kijk dus regelmatig eens. Thuis is hij altijd perfect en soms zelfs wat aan de lage kant. Dus als je tijdens controles altijd wat hogere bloeddruk hebt kan je je misschien zo een meter aanschaffen om het thuis op te volgen. Er zijn veel mensen die wat hogere bloeddruk hebben in ziekenhuis en doktersomgeving

Bij mij hebben ze de eerste keren ook vaginale echo gedaan. Valt eigenlijk wel goed mee hé. En hebben jullie een fotoke meegekregen?

Geniet van je zwangerschap!!

[Laatst gewijzigd door *anne* - 26/05/2008 @ 20:54] - Link naar deze reactie
27/05/2008 @ 17:55
Leen Wolput

Hallo!

Met Cisse gaat alles nog steeds goed, maar de mama begint moe te worden... Hij slaapt dus ni meer door, en is 's nachts om de 3 of 4 uur dus al terug hongerig... Best wel vermoeiend, maar het zal wel weer beteren zeker???

@Els: Leuk om te horen dat bij de echo alles in orde was! En dat jullie kindje nu 2 weken 'jonger' is kan ook geen kwaad hé, zolang het maar gezond is!

@Lieke: Lukt het nu goed met prikken en diëten??

@Anne: Ik was voor mijn zwangerschap ook eindelijk op een goed gewicht... Heb vanmorgen ontdekt dat ik 2 kilo bijgekomen ben... AAARRGGHH!!!! Ik zal alle koeken maar verbannen zeker??? Maar ja, fruit durfde ik ni goed eten omda ze zeggen da BV-kindjes daar krampjes kunnen van krijgen... Zal het toch meer eens proberen dan, zit nu 7 kilo boven mijn startgewicht...
En BV is (bij mij toch) ni goe voor de lijn! Ik heb keisnel terug honger, en dan eet ik dus meestal ne koek... Bokes en fruit in 't vervolg!
Allé, nog veel sterkte met de dikke buik! Lukt het slapen 's nachts nog goed???

Groetjes, Leen x

Link naar deze reactie
28/05/2008 @ 19:24
saar

kom hier blijkbaar een beetje laat bij, maar ben ook van die kanten

van rillaar , maar woon nu in tessenderlo (vlak naast babybaby)

is er nog iemand zwanger? of ondertussen iedereen bevallen?

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina | volgende pagina >