< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

Rainbowbabies

Pepatino.be

Jolena

BasilKato.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » "Zwanger worden"-clubs (per maand) » Druk bezig aan het eerste kindje....

Vorige reacties:
< vorige pagina
volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Gedeeltelijk gearchiveerd: Klik hier om naar het gearchiveerde gedeelte te gaan]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » "Zwanger worden"-clubs (per maand)
Druk bezig aan het eerste kindje....
26/05/2008 @ 20:32
rainbow

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
hoi hoi,

Svea, dat temperaturen vind ik ook altijd lastig te interpreteren. Ik heb het in totaal bijna een jaar gedaan, maar het neemt heel erg nauw.
Zo mag je niet eens naar de wc voordat je de temp meet en moet je elke dag precies om dezelfde tijd meten enzo. En laat naar bed gaan kan al van invloed zijn op de temp.
Ik zou lekker op de pregnyl vertrouwen, want die doet het zowiezo goed. Ik hoop heel hard voor je, dat het deze ronde raak is.

Ik ben doodop, dus houd het even kort verder.
liefs allemaal,
Rainbow, trotse mama van Ruben

Link naar deze reactie
27/05/2008 @ 08:56
sterretje

hoi,

Nathalie, goch, wat schiet het op! nu echt de laatste loodjes (of mss ben je al bevallen). spijtig dat je zo op je eten moet letten, maar gelukkig komt het einde in zicht. nadien zal je het nog gaan missen ...

Saar, gaat het nog? hoe gaat het mde kaartjes en dergelijke?

Mekkie! wat groeit Sophie ook hard zeg. Ongelooflijk dat ze qua ontwikkelnig ook erg goed op Alexander lijkt. Telkens jij iets vertelt dan zit ik precies in dezelfde fase...wel prettig!

Moedergevoel, idd, je meisje groeit als kool. tijd gaat veel te snel hé....ik heb daar toch moeite mee hoor

Rainbow, wat een schattig zoontje dat jij hebt! en die tranen achteraf, ik denk dat dat perfect normaal is. Ik had dat ook. het lijkt allemaal onwerkelijk. zelfs na Anaïsje had ik het even moeilijk, maar dat was meer omdat alles zo snel was gegaan en ik nog niet echt afscheid had kunnen nemen van deze zwangerschap. maar alles is nu weer toppie hoor! lichamelijk was ik ook erg vlug hersteld en dan lijtk het alsof er niets is gebeurd en dat is toch ook wel raar!
khoop dat alles goed met jullie gaat en jullie jullie draai (pff al die jullie's) snel zullen vinden.

Svea, ik temperatuurde ook veel, maar het is zoals Rainbow zegt, het is erg moeilijk want je bent van zoveel dingen afhankelijk. met pregnyl had ik ook steeds zo'n rare temp curves. en een temperatuursstijging van 0,2 is al voldoende op te spreken over "verhoogde temperatuur". ik zou gewoon op pregnyl vertrouwen hoor en ik duim reuze hard voor je.
ik heb trouwens ook menopur gehad (en HRF pompje) en daar reageerde ik ook merkelijk beter op.
voor je hoor en hoop dat je een februari 2009 kindje mag verwelkomen.

Hier alles goed hoor voor het ogenblik. Anaïs is bijna weer 4 maanden en is nog steeds erg rustig en gewoon vrolijk. Ze kan echt een lange tijd liggen kijken naar haar draaiende mobiel en het entertainment van haar broertje is blijkbaar fantastisch ....
ik ervaar alles als zeer goed te doen. ik kom overal waar ik wil en doe wat ik wil....dus voor mij gaat alles toppie!

allé meisjes, hou jullie goed!

tot later;..

liefs,
sterretje

Link naar deze reactie
27/05/2008 @ 09:17
Nathalie Devoldere

Neen, nog niet bevallen....
vandaag op controle, ik laat het jullie allemaal weten hoe het is geweest. Kheb wel elke dag enkele keren last van pijn in mijn onderbuik, een zeurend gevoel maar ook steken.
We zullen zien he. Normaal moet ik nog 2 dagen gaan werken,dus mag het nog wat blijven zitten hoor...nog een weekje...

Link naar deze reactie
27/05/2008 @ 12:15
sterretje

wat leuk Nathalie, klinkt als flink indalen...
ik duim voor je!

Svea, ik keek nog efjes naar mijn temp kaartjes van vorig jaar en ik had dat dus ook....eerst 0,5 omhoog en dan weer wat zakken. in de cyclus dat ik zwanger werd daalde mijn temp zelfs enorm 3 dagen voor nod en op nod steeg die dan weer met 0,2
raar hé!

ik wou je dit gewoon meegeven. ik denk wel adt je eisprong is geweest hoor...
duimen draaien en weer 2 weekjes geduld hé!

hou je goed

liefs,
sterretje

Link naar deze reactie
27/05/2008 @ 18:13
Nathalie Devoldere

Ben net terug van de gyne. Mijn bloeddruk was terug aan de hoge kant (13/9) en daarom heeft hij me doorverwezen naar het ziekenhuis om een half uur aan de monitor en bloeddrukmachine te liggen. Dan hebben ze beslist om mij pillekes te laten nemen om mijn bloeddruk wat te laten zakken.
De baby is aan het indalen en de baarmoederhals zou al wat verweekt zijn.
Het zou nu ongeveer 3kg200 wegen, volgens de machine.

Link naar deze reactie
28/05/2008 @ 12:10
Saar

Nathalie, nu moet je waarschijnlijk nog vaker op controle? Hopelijk krijg je geen zwangerschapsvergiftiging. Vanavond ga ik naar het Serruys, mijn zus is vanmorgen bevallen. 't Is toch weer keizersnede geworden, jammer, maar de baby stelt het goed, een meisje: Ticia.

Sterretje, fijn je nog eens te horen. Met ons alles ok, alleen super moe, ik wou dat ik wat meer thuis was ipv full-time werken.

Svea, na je eisprong zakt de temperatuur 1 of 2 dagen en daarna gaat ze weer naar omhoog. Vlak voor je maandstonden zakt hij weer en als dat niet zo is (dus hoog blijft), ben je waarschijnlijk zwanger.

Zo, ik ga weer verder werken, zodat ik op tijd naar huis kan, op baby-bezoek.

Link naar deze reactie
28/05/2008 @ 15:28
Nathalie Devoldere

ah, zo Saar, proficiat he. Mooie, speciale naam trouwens.
neen, ik heb een volgende afspraak binnen 2 weken, als ik niet bevallen ben. Zo zei de gyne het. Ja, als er geen problemen zijn, hoef ik niet vlugger te gaan he.

Link naar deze reactie
02/06/2008 @ 19:40
Saar

Nathalie, loop je nog steeds rond?

Link naar deze reactie
03/06/2008 @ 18:27
sterretje

yip, kdenk ook dat het d-day is voor nathalie !!

Link naar deze reactie
03/06/2008 @ 22:54

jaaa ik vroeg het me ook al af Nathalie

Link naar deze reactie
04/06/2008 @ 12:31
Svea

Online Status
inderdaad al effe geleden dat Nathalie nog iets geschreven heeft... SPANNEND!!!

Link naar deze reactie
04/06/2008 @ 19:44
rainbow

hoi hoi,

Nathalie, klopt het???
Spannend hoor.
Als je nog niet bent bevallen, dan alvast heeeeeel veel toi toi toi.
En anders: laat je maar lekker verwennen!!
liefs, Rainbow

Link naar deze reactie
04/06/2008 @ 21:06

ja nathalie meid hoe is het?
ben je idd aan het bevallen of ben je misschien al bevallen?

spannend!!!

Link naar deze reactie
07/06/2008 @ 08:35
sterretje

hoi mensen,

hier ergens anders op het forum zag ik dit berichtje staan :

"Nathalie en haar man zijn van dinsdag de gelukkige ouders geworden van een zoontje LUKA. Ze had vernauwing in haar bekken, dus is het een keizersnede geworden..."

met dank aan Nancy van het forum "kippensoep"...

Nathalie (en ventje uiteraard), van harte gefeliciteerd met jullie zoontje. mooie naam trouwens. Geniet er maar van. herstel maar rustig en we horen we hoe het allemaal is gegaan.

dikke proficiat nogmaals

sterretje

Link naar deze reactie
07/06/2008 @ 15:36
sterretje

uppie

Link naar deze reactie
07/06/2008 @ 19:09
Katrien

Ik las het ook net ja, proficiat!!!

Groetjes!

Link naar deze reactie
08/06/2008 @ 21:16
Saar

Waw, Nathalie, fantastisch. Proficiat hoor!

Link naar deze reactie
09/06/2008 @ 09:30

nathalie en man van harte gefeliciteerd met jullie zoon.
geniet er maar lekker van.

groetjes dawy & kayleigh

Link naar deze reactie
09/06/2008 @ 18:03
Nathalie Devoldere

Hallo iedereen, hier ben ik dan eindelijk.
We zijn van gisterenavond thuis.
Dinsdagmiddag zijn inderdaad mijn vliezen gebroken. Maar toen ik het ziekenhuis binnen ging, wou de gyne voor de zekerheid toch dat er foto's van mijn bekken genomen werden. Daar zagen ze dat ik een vernauwing aan mijn bekken heb, dus werd direct besloten om een keizersnede te doen.
Tja, ne mens rekent daar niet op he, dus voor mij was dat eventjes stressen.
Alles is goed verlopen en het is een schat van een baby (en een mooitje ook, maar ik denk dat iedere mama dat zegt )
Wel heb ik sedert een paar dagen problemen met mijn hormonen. Ik zit zeg maar met de babyblues en ben ook wat oververmoeid. Dus bij het minste begin ik te wenen.
Maar als ik genoeg rust, dan zal dat wel beteren.
Ook kwam de borstvoeding, door de keizersnede, maar niet op gang. En ik begon natuurlijk te panikeren dat de kleine Luka niet genoeg te eten zou hebben.
Nog een geluk dat er een organisatie bestaat zoals 10de maand. Ik had daar een folder van liggen en heb die gisterenavond gebeld (ik stond op het punt om terug naar het ziekenhuis te gaan). Die vroedvrouw hoorde direct dat er iets was en is dan ook binnen het uur langs geweest en heeft me een nieuwe aanlegtechniek geleerd en het gaat al veel beter.
Nu komen die toch al 3 dagen na elkaar eens kijken hoe het gaat en helpen met het aanleggen, badje geven, temperatuur meten, pamper verversen enz. Je kan er echt alles aan vragen.

Link naar deze reactie
09/06/2008 @ 20:18
Saar

Tja, Nathalie, de eerste weken is het wat hectisch. Maar je komt er wel hoor, laat je maar goed helpen, dan lukt het wel. Hoe komt het dat ze je bekken wilden meten? Hadden ze al meteen een vermoeden? Dat doen ze toch niet standaard? Ik ben vorige week op controle geweest en had ernaar gevraagd en gynae zei dat dat niet nodig is als ze geen vermoeden hebben van 'te nauw' bekken.

Veel succes met jullie zoontje hoor, mooie naam trouwens!

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina | volgende pagina >