< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Gezocht: streek/lotgenoten » gezocht: 30+ ers voor de 1e x zwanger

Vorige reacties:
< vorige pagina
volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Gezocht: streek/lotgenoten
gezocht: 30+ ers voor de 1e x zwanger
17/05/2008 @ 20:56
Lilian33

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Fijn dat je er zo goed op terug kan kijken Kim ! Probeer maar zoveel als het kan te slapen of te rusten. Mooie naam ook. Als Colin een meisje was geweest had ie Lilly geheten. Gaan jullie Lilli-Nova zeggen of afkorten?

Nu zijn Bianca en Sanne aan de beurt ! Spannend !

Link naar deze reactie
18/05/2008 @ 22:31
Kim 1975

oooh tof :-)Colin was een Lily geweest hihihi .. vandaar jouw naam Lilian misschien hihihi ..

Hoe gaat het nu met Colin?

Wij proberen om alledrie goed te slapen hoor .. en te rusten tussendoor maar soms wil ik ook gewoon wat dingen doen .. tussen de vele voedingen door even niet in mijn bed liggen is ook wel eens fijn :-) Ik moet ook nog afkolven om ons meisje wat extra te kunnen geven dus dat vraagt wel wat tijd natuurlijk. De borstvoeding gaat beter en beter maar het is geen gemakkelijk pad voor ons momenteel. Eergisteren was ons meisje zelfs terug een beetje afgevallen wat zeker niet de bedoeling kan zijn. WIj moeten haar normaal elke 3uur voeden volgens de regels van de vroedvrouw maar daar komen wij niet .. ze is zo moeilijk wakker te krijgen en valt ook tijdens de voeding zelf nog vaak in slaap. We zijn er dus een hele tijd mee bezig .. eer ze klaar is .; kan zij amper nog gaan slapen en dan moet ze alweer eten .. dat is dus niet echt ... mogelijk .. Zeker nu ze er nog krampen bij heeft ook ... Nu is ze nog langer wakker van de pijn na de voeding en slaapt ze vaak maar een half uurtje voor het normaal al weer tijd is voor de volgende voeding .Ik kom dus aan voedingen om de vier uur ... en soms om de vijf uur zelfs .. ik hoop maar dat ze morgen wel goed is bijgekomen zodat we weten dat we toch goed bezig zijn.

Vele lieve groetjes iedereen
kNuf
Kim en Lilli

Link naar deze reactie
19/05/2008 @ 12:11
Lilian33

Ikke weer :-)

Kim, ik zou uitgaan van het moment van stoppen van de voeding ( dus wanneer ze klaar is) en dan proberen 3 uur bijtellen. Zo hoef je geen haast te hebben en weet je dat ze regelmatig voeding binnenkrijgt.
Afvallen is normaal in het begin, maar goed in de gaten houden. Ze zal waarschijnlijk bijvoeding krijgen als het teveel word. Flesvoeding in een spuitje ( anders willen ze de borst niet meer). Ik neem aan dat je begeleiding krijgt? Van kind en gezin is dat bij jullie he?

Hier alles oke, ik moet zo naar een gesprek over omscholing...
Hoe is het met de rest van de dames????????????????

Veel liefs !
Link naar deze reactie
19/05/2008 @ 21:29
sanne

Hoikes,

Ik ga een andere keer wel reageren op jullie.
Ik zat nu met wat kleine praktische vraagjes voor de mama's.
We zijn de laatste dingen aan 't verzamelen op de geboortelijst, en ik vroeg me af of ik ook flesjes moet voorzien als ik borstvoeding wil geven? En welke zijn dan de beste? Dodie met rubber speentjes?
Heb je ook slabbetjes nodig als je bv geeft?

Ik hoor het wel.

Tot later!

Sanne

Link naar deze reactie
20/05/2008 @ 00:04
Kim 1975

hoi sanne ..
ik heb flesjes bijgekocht van Avent met een speen nummer 1 dat is heel belangrijk dat het speen nummer 1 is als je dat helemaal in het begin al nodig zou hebben. Wij geven nl. nog een extra portie afgekolfde melk in een flesje bij omdat ze te snel in slaap valt bij de borstvoeding en zo niet genoeg binnenkrijgt soms. Mijn vroedvrouw heeft die nummer 1 speen aangeraden omdat de baby daar even hard en ongeveer hetzelfde voor moet zuigen dan bij de borst.

Voor later voorzie ik ook flesjes .. als ik terug ga werken zal ik nog proberen borstvoeding geven en afkolven maar dan zal de oma of onthaalmoeder die melk wel moeten kunnen geven dus ..

Dat is wat mij aangeraden is .. misschien hebben andere mensen andere ideetjes he ..

Lilian. ja ik krijg nog opvolging van een vroedvrouw die ook lactatiedeskundige is. Ze was hier deze morgend en ons meisje is 70gr bijgekomen. goed dus he .. Ze krijgt een flesje borstmelk bij dat ik alkolf omdat dat iets beter binnengaat dan de borst ze valt bij het flesje iets minder in slaap EN nog een voordeel is dat mijn vriend dat dan ook kan doen.
Die drie uur moeten we dus eigenlijk wel rekenen van de start van de voeding en niet bij het einde van de voeding .. maar ja .. we vinden onze weg wel. Iedere baby is anders en ieders ritme is anders natuurlijk ook he!
Ik hoop dat ze deze nacht lekker slaapt want amai .. haar krampjes hebben ons allemaal de hele nacht wakker gehouden ocharme .; toch lastig om je schatje zo pijn te zien lijden he ..

DIkke knuffels ik ga me klaarmaken om te gaan slapen se ..
Kim en Lilli

KNufje
Kim

Link naar deze reactie
24/05/2008 @ 18:55
Poukie

Dag Dames,
hier zijn we dan eindelijk

Amai, ik heb weer heel wat bij te lezen.

Met ons gaat het prima. Alé, we moeten nog wel wat onze routine zien te vinden, maar al bij al valt het wel mee.
Emma is wel vaak actief rond 23h00 en dus het eerste deel van de nacht hebben we nog niet veel geslapen. Maar meestal als ze dan haar nachtvoeding heeft gekregen, slaapt ze wel door gedurende drie à vier uren. Dat doet wel deugd.
Van rusten overdag is er nog niet veel in huis gekomen en dat begin ik wel te voelen nu. Ook al omdat ik fysiek nog niet helemaal 100% ben. Dus ik ga zeker en vast proberen om overdag ook wel is een dutje te doen.
Met de borstvoeding ging het vlot (na een moeilijke start wegens de keizersnede...) maar sinds gisteren heb ik weer wat probleempjes. Branderige en zeer pijnlijke borsten. Ik heb nu een zalfje gekregen om dit probleem te verhelpen. Laten we hopen dat het snel werkt,want als ze begint te zuigen kan ik het wel uitschreeuwen van de pijn.
Maar onze kleine spruit komt beetje bij beetje bij en dat is het voornaamste hé. 't is al zo'n licht gewichtje

Hé Kim; ons pruts viel ook steeds in slaap tijdens het voeden. Misschien kan je het volgende eens proberen: Maak ze goed wakker voor je aan de voeding begint. Ververs haar pampertje, en doe de kleertjes uit en hou ze naakt tegen jouw blote lijf. Dit erkt tot hiertoe bij ons. Ik maakte het me altijd heel knus voor de nachtvoeding en bleef lekker liggen op mijn zij en legde Emma aan. Maar het dutske lag ook veeeeeeeeeeel te goed en sliep dus ook lekker verder.

Bianca, Sanne; alles nog onder controle meiden? Ik tel met jullie mee af hé!

En verder alles kits met de dames en boulekes?

Ik vrees dat er eentje wakker is en honger heeft, dus we zullen haar is gaan bedienen
't zijn zo'n leuke intense innige momenten hé die voeiding, dat valt niet te beschrijven. Ik had dat nooit gedacht.

Dames, aan allen nog een zeer leuk weekend toegewenst en tot later.

Dikke
Poukie en Emma

Link naar deze reactie
24/05/2008 @ 19:08
Poukie

ladies, kan iemand me vertellen hoe ik die banner kan aanpassen?

Link naar deze reactie
26/05/2008 @ 17:05
sanne

Hoi allemaal,

@ Poukie, ik denk dat je een hele nieuwe banner moet aanmaken in 'babyclub', maar ben niet zeker.
Moeilijk zeker om die routine er wat in te krijgen de eerste weken met zo'n kleintje he? Maar wel goed dat Emma na de voeding steeds enkele uren slaapt. Hopelijk worden die 3-4 uurtjes stilaan wat langer zodat jullie niet te vermoeid worden!

@ Kim, ik heb de Aventflesjes nu ook op mijn lijst gezet. Wou eerst Dodie te kopen, omdat die makkelijker zuigen naar het schijnt. Maar misschien is dat dan niet zo goed als je het afkolven wil combineren met borstvoeding. Vandaar maar de Aventflesjes.
Wanneer ga jij eigenlijk opnieuw starten met werken? Je bent toch nog wel enkele weekjes thuis zeker?
Wat die darmkrampjes betreft, misschien kan je je zo een refluxkussen aanschaffen voor in het bedje. Dan slaapt je meisje toch iets hoger met haar hoofdje en dat zou al helpen. Ook van venkeldruppeltjes heb ik gehoord dat ze zouden helpen bij krampjes...?

Hier is alles nog steeds rustig. Vandaag nog een echo gehad. Ons kindje is nu al 2kg300, wat overeen komt met 35w!! De gyn raadde me meteen al epidurale aan toen ik over een eventuele onderwaterbevalling begon. Dus ik heb geen keus waarschijnlijk, omdat ons kindje te groot zal zijn voor mijn bekken en ik daardoor teveel pijn ga hebben om zonder epi te bevallen. Het lag nog wel steeds mooi met het hoofdje naar omlaag.
Hopelijk komt ons kindje toch vlak nadat de cerclage eruit is, want het begint me fysiek toch al erg zwaar te worden. Ik heb veel last van mijn onderrug en kan daardoor maar weinig slapen 's nachts.

Zo, ik ga weer verder. Ik ben dringend toe aan een namiddagslaapje.

Liefs Sanne

[Laatst gewijzigd door sanne - 26/05/2008 @ 17:06] - Link naar deze reactie
27/05/2008 @ 09:32
Lilian33

Sanne ik zou alvast ook wat shirtjes maat 62/68 in huis halen. Dan heb je die alvast. Colin woog 3645gr bij de geboorte en heeft niet zolang met 50/56 gedaan. De broekjes kunnen ze meestal wel wat langer aan. Het is nu echt aftellen voor je he.

Erg fijn om te lezen dat bij jullie de bv goed lukt ! Die paar momenten dat het lukte hier heb ik echt genoten...

Met Colin gaat alles erg goed. Hij slaapt om half 9 en wordt om half 8 meestal weer wakker. Wij zijn ook al een paar keer babymassage gaan doen. Jammer alleen dat het van half 8 tot 9 uur is, want dan is ie meestal moe. Daarom doe ik de massage overdag en daar genieten we dan samen van. Echt quality time voor ons samen...

Lieve hoe gaat het met jullie ??

Groetjessssssssss van ons

Link naar deze reactie
27/05/2008 @ 09:33
Lilian33

Poukie druk eens op je banner.....

Link naar deze reactie
27/05/2008 @ 09:43
Lilian33

Nee laat maar, dat werkt niet. Inderdaad via babyclub denk ik ( weet het niet meer)

Link naar deze reactie
27/05/2008 @ 10:43
Bianca

Online Status Bekijk profiel
@kim: wat goed dat jullie kleintje terug bijgekomen is! Zo zie je maar, ook al loopt het in het begin niet altijd van een leien dakje, groeien doen ze toch wel, hehe. Heeft ze nog zoveel last van krampjes? Of valt dat best mee? Hopelijk slaapt ze snel een beetje langer door, zodat jij en je ventje ook wat slaap kunnen inhalen!

@poukie: zeker en vast op tijd je rust proberen te nemen hoor, want als de mama doodmoe is heeft niemand daar baat bij! Hoe gaat het nu met de borstvoeding? Helpt het zalfje dat je gekregen hebt?

@sanne: 2kg300, nou da's een flinke brok al! Ik kan geloven dat je het zwaar hebt en dat je onderrug hier flink mee afziet! Maar nog even geduld, binnenkort mag de cerclage weg en dan kan jullie kleintje zich aanmelden... En dan is het ook mijn beurt, hehe!

Want hier zijn we ook flink aan het aftellen geslagen nu.. de laatste loodjes beginnen echt wel flink door te wegen en ik puf en klaag en zucht wat af de laatste dagen, tot grote hilariteit van mijn vriend! Vooral als ie me ziet rechtsukkelen uit de zetel maar toegegeven, het is ook geen zicht...

Maandag wordt het weer spannend, dan krijgen we een nieuwe echo om te zien of beebje zich gedraaid heeft (hoewel ik zeer zwaar vermoed dat dat nog altijd niet gebeurd is) en dan zal beslist worden hoe het verder gaat. De gyn had vorige keer voorgesteld om een uitwendige draaipoging te doen, maar eerlijk gezegd zie ik dat idee hoe langer hoe minder zitten.. Het wordt me ook langs alle kanten afgeraden (inclusief door mijn huisdokter) en ik hoor alleen maar horrorverhalen hieromtrent. Dus wat mij betreft mogen ze meteen een datum prikken voor een keizersnede, dan kan de laatste rechte lijn echt ingaan.

Zo, tijd om weer een beetje werk te gaan verzetten...

Groetjes,
Bianca

Link naar deze reactie
30/05/2008 @ 13:52
Lilian33

Hoi hoi Bianca ! Ik zal voor je duimen maandag ! Lijkt mij eerlijk gezegd ook niks zo'n draaipoging... Beetje eng ! Hopenlijk is de baby vanzelf gedraaid. Ben erg benieuwd wat de stappen gaan zijn !

Sanne, ik vraag me af of ze je bloedsuikers goed in de gaten houden ! Nog een paar weekjes volhouden dan kan je je kleintje in je armen houden....

Kunnen jullie 's nachts nog een beetje slapen? Het is ook nog eens erg benauwd buiten ( en binnen)

Hoe gaat het met de andere dames en baby's ?

Ik zal voorlopig alleen nog maar meelezen want ik ga volgende week met cursus beginnen . Maar als ik terug kijk heb ik toch wel genoeg gereageerd afgelopen tijd hahah

Bianca & Sanne alvast heel veel succes met jullie bevalling, ik lees het wel !!!

Lilian en Colin

Link naar deze reactie
30/05/2008 @ 16:37
sanne

@ Lilian, alvast veel succes met je cursus!
Wat bedoelde je met die bloedsuikers? Of ik al getest ben op diabetisch? Ja hoor, en dat was negatief. Nadien heeft de gyn geen bloed meer genomen.
Van slecht slapen gesproken... pfff soms kom ik amper toe aan 3 uurtjes per nacht. Vooral de warmte speelt me parten, maar ook een zere onderrug, plassen, honger en ons friemelkontje daarbinnen!! Vaak vindt mijn ventje me dan 's morgens beneden in de zetel terug, omdat ik daar blijkbaar sneller in slaap val.

@ Bianca, dat klungelig rechtop komen vanuit de zetel herken ik helemaal! Hahaha, mijn ventje zit me dan altijd met een big smile aan te staren!
Oei, dat manueel draaien zou ik ook niet zien zitten! Ik heb al eens gelezen dat dit pijn kan doen. Ik zal mijn 2 duimen is laten draaien se, dat je kleintje de komende 2 weken toch nog mag draaien!!

Ik begin stilaan veel pijn te krijgen aan mijn schaambeen, met af en toe steekjes erin. Ik heb gelezen dat dit betekent dat ons kleintje al aan het indalen is? Kan dat met amper 33 weken? Ik hoop wel dat alles nog rustig blijft tot eind juni hoor! Dan zit tegen dan ons kleintje ook op de 3kg+

Volgende week kan ik pas mijn doopsuiker afwerken... De tulle die ik besteld had heeft de verkeerde kleur. Dus dat wordt erin vliegen vanaf die juiste kleur toekomt!
Ook dit weekend moeten we nog het papier en formaat gaan kiezen voor ons kaartje. Het voorontwerp is wel ongeveer ok.
Ook de kamer is bijna af. Alleen de laminaat moet er nog in.
En de box komt volgende week toe.
De laatste loodjes dus... met alles nu. Is bij jou al alles klaar Bianca?

Hoe gaat het met de kersverse mama's? Jullie zullen het nu wel erg druk hebben zeker? Laat af en toe nog eens iets weten he!!

Liefs Sanne

[Laatst gewijzigd door sanne - 31/05/2008 @ 12:32] - Link naar deze reactie
30/05/2008 @ 22:04
Lieve

Hoi allemaal,

Eerst en vooral proficiat aan Kim en Poukie met hun prachtige dochters! Geniet er van ze worden zo vlug groot!

Wat krampjes betreft had Hanne dit ook hard en dat is inderdaad niet zo leuk als moeder om te zien. Ze had dit vooral omdat ze moeilijk stoelgang kon maken en mij hebben ze dan aangeraden om op haar buikje te wrijven in de richting van de klok. Daar werd ze wel rustig van.

Wat de fles bij de borstvoeding betreft: ik gebruikte de flessen van dodie, gewoon omdat ik die van mensen (die ze nog op zolder hadden staan) gekregen heb. De vroedvrouw raadde ons ook avent aan of zelfs speciale flessen voor downkindjes, maar omdat Hanne geen verschil maakte tussen borst en dodie-fles hebben we het bij dodie gehouden dus. Wat dat betreft hebben we de woorden van iemand van downstichting Vlaanderen gevolgd: "Leg de lat hoog! Pas als iets niet gaat, oplossingen zoeken voor je kind! Hanne drinkt met dodieflessen, gebruik dan dodieflessen en geen ander ..." Maar gelukkig hebben jullie die zorg niet.

Hanne doet het verder heel goed. Ze weegt nu 7.960 kg en meet 68 cm. Ze gaat ook goed vooruit dankzij de oefeningen die we met haar doen. Wat dat betreft zei de arts van Kind en Gezin moet bij jullie een kinesist enkel aangeven welke oefeningen jullie met haar kunnen doen, want jullie doen die oefeningen met haar ook en de thuisbegeleiding geeft jullie die oefeningen ook aan. Overleg het eens met de kinderarts zei hij, maar eigenlijk vind ik het niet nodig. Altijd tof om te horen dat je het goed doet hé!

De vakantie was supertof met Hanne erbij! Ook prachtig weer gehad natuurlijk! Veel gewandeld en Hanne veel geslapen natuurlijk (wat wil je met die lucht hé)!

Verder heeft Hanne net haar eerste lichte luchtwegeninfectie achter de rug (haar mama een iets ergere vorm ). Daarbij wou ze haar groentenpapje niet meer, omwille van haar zere keel waarschijnlijk. Maar ........... wel haar fruitpapje, dat ze daarvoor niet graag at. Nu eet ze beiden graag!

Groetjes,

Lieve en co

[Laatst gewijzigd door Lieve - 30/05/2008 @ 22:19] - Link naar deze reactie
31/05/2008 @ 20:11
Poukie

oef, 't is gelukt om die banner aan te passen

Dag dames, allen zeer druk bezig en aan het bijschrijven zie ik

Hé Lieve, het doet deugd te lezen dat Hanne het zo goed doet. En jullie ook trouwens. Ik ga zeker en vast je tip ivm krampjes eens uitproberen. Emma heeft soms ook last van krampjes. Dat steekt ze haar knietjes bijna in haar oren. Mijn hartje doet dan echt zeer want veel kan ik er niet aan doen....

Hé Sanne, amai meid, jij gaat nog veel te doen hebben tijdensje laatste weken. Niets houden tot last-minute hé meid. Zelfs als het "gepland" is kan het nog vroeger komen. Kijk maar naar mij en Emma

Hé Bianca, alles kits meid? Morgen een echo. Ik duim alvast voor jullie. Wat die uitwendige draaipoging betreft, mijn gyn wou dat niet doen wegens te veel risico, maar waarschijnlijk is elk geval wel anders. Je gyn zal het zeker niet doen als er te veel risico aan vasthangt hé. Alé, misschien weet je morgen al een datum.
Spannend hé meid!

Ondertussen is Emma van "ritme" veranderd en slaapt ze soms nog maar twee uurtjes tussen elke voeding door. Het word vrij zwaar voor mij. Niet allen fysiek (weinig slaap + onmenselijke pijnen bij het voeden wegens twee ontstoken tepels) maar mentaal begint het ook door te wegen, omdat ik me soms een "slechte mama" voel wegens het niet kunnen genieten van die voedingen en ook omdat mijn man me wil overtuigen om over te schakelen op flesjes. Pas op, versta me niet verkeerd. Mijn man steunt me enorm hoor en is een grote hulp in het huishouden. (wassen, strijken, koken,kuisen, hij doet het allemaal) Hij is gewoon bang dat ik een opstoot van mijn Crohn ga krijgen als ik niet genoeg rust heb.(de eerste tekenen zijn er al,maar ik heb het hem nog niet verteld. Ik begin al te huilen als ik er nog maar aan denk als ik Emma geen bv meer kan geven....) Ik heb maandag nog is een afspraak met een lactatie deskundige. Ik hoop dat zij me snel kan helpen.

'k heb eigenlijk nog een borstvoedingsvraagje: Hoe lang duurt het bij jullie eer een voeding afgelopen is? Ik ben makkelijk anderhalf uur zoet. Ze drinkt, effe rustpauze maar ze blijft wel aanhangen, valt effe in slaap, drinkt nog wat, dan een boertje, dan nog wat drinken, dan nog een boertje, dan nog even de ander borst en we zijn anderhalf uur verder. Terwijl ik las dat een voeding ong. 15 tot 30 minuten zou mogen duren. Wat doe ik verkeerd?

Dames, ik hoop dat alles goed gaat met jullie. Ik wens iedereen nog een prettig weekend toe en tot later.

Big
Poukie

[Laatst gewijzigd door Poukie - 01/06/2008 @ 13:09] - Link naar deze reactie
01/06/2008 @ 10:38
Kim 1975

hey poukie even een antwoordje voor jou

bij mij duurde de borstvoeding in het begin ook zolang hoor .. en nu soms nog .. maar soms drinkt ze ook maar tien minuutjes en dan valt ze in zo'n diepe slaap dat ik haar al terug weg kan leggen want dan slaapt ze wel een tijdje. Lilli is een zeer zeer slaperig kindje dat dus ook bij de voedingen veel in slaap valt.
Ik kolf dus ondertussen af en toe af en geef dan af en toe een flesje met borstmelk bij. Dat is niet zo moeilijke n vermoeiend voor haar om te drinken. Ik heb flesjes van avent genomen met een 1 tutje zodat dat zeer dicht bij het gevoel van zuigen aan de borst komt. Op aanraden van mijn lactatiedeskundige. Als die langskomt bij jullie ga je zeker veel tips krijgen hoor .. ook qua aanleggen enz .. en met je ontstekingen kan je dan geen tepelhoedjes gebruiken tot ze genezen zijn? MIsschien is het door de ontsteking dat ze een beetje moeilijker drinkt .. dat kan ook he ...

ik weet het natuurlijk ook allemaal niet maar ik deel mijn ervaringen maar even mee omdat ik toch vrijwel dezelfde dingen als jij ervaar hier.. veel succes hoor .. en laat jouw tips ook maar horen hier.

lieve groetjes en knuf
Kim en Lilli

Link naar deze reactie
01/06/2008 @ 21:59
Lieve

Wat klinkt dat allemaal bekend! Ja, borstvoeding geven is vermoeiend heb ik ook mogen ondervinden. Hanne viel tussendoor ook in slaap en bleef daarbij dan nog afvallen (meer dan die bewuste 10%), dus de vroedvrouw stelde voor om Hanne bij te voeden met een flesje, maar geen borstvoeding. Daarna heb ik geprobeerd om af te kolven tussendoor en merkte dat ik weinig melk had. Ook is dit enorm tijdrovend. Hanne om de 3 a 4u voeden, tussen 2 voedingen afkolven en zelf nog eten ook. Ik maakte veel de opmerking dat ik altijd met eten bezig was. Daarom hebben we hier beslist om naar flesjes over te stappen. Ook al is dat als moeder moeilijk. Je staat dan in tweestrijd: voor je kindje is borstvoeding het beste (zegt men toch) en anderzijds wil je jezelf wat rust gunnen.... maar ik moet zeggen ik heb geen spijt van die keuze...

Wat de krampjes nog betreft die zijn bij Hanne weg sinds ze goed groentenpap eet (das vanaf 4 maand) dat lijkt dus ver weg, maar geloof we de tijd gaat snel ...

Groetjes,

Lieve

Link naar deze reactie
03/06/2008 @ 11:48
Bianca

Online Status Bekijk profiel
Hoi hoi allemaal!

Even een korte update: beebje heeft zich dus nog steeds niet gedraaid... maar er komt geen uitwendige draaipoging, oef! De gyn gaf toe dat ze de kans op slagen zeer laag inschatte, zeker omdat ons kleintje op geen enkel moment tijdens de hele zwangerschap "juist" gezeten heeft. Binnen 2 weken moet ik opnieuw op controle en dan wordt er beslist hoe, wat en wanneer. Maar het wordt dus zeeeeer waarschijnlijk een keizersnede 1 of 2 juli. Nog 4 weekjes aftellen dus, tenzij de kleine beslist om uiteindelijk toch nog vroeger te komen. Voor de rest was alles wel in orde, hij is goed gegroeid en weegt ongeveer 2,3kg (klein beetje aan de lichte kant, maar hij volgt goed de groeicurve). Iedereen blij dus!

@lilian: veel succes met je cursus! Welke cursus volg je?

@sanne: het kamertje zelf is klaar, we moeten alleen het matrasje nog gaan ophalen in de winkel. Maar de kleertjes en lakentjes zijn gewassen, de doopsuiker is in de maak (gelukkig heb ik toch maar belsist om dat niet zelf te doen, hehe) en de doopkaartjes zijn besteld. Ik moet wel nog ongeveer de helft van mijn adressen schrijven en de kaartjes voor de babyborrel moet ik ook nog maken. En ik moet ook dringend eens aan ons valiesje beginnen, haha, dat wordt nu echt wel tijd. Hopelijk krijg ik dat allemaal dit weekend gedaan! En ik hoop jij ook!

@lieve: groot gelijk hoor, je moet de lat zeker en vast hoog leggen en pas een oplossing gaan zoeken als het probleem zich stelt. Anders ben je de hele tijd bezig met piekeren en oplossingen zoeken en verlies je de leuke en goeie dingen uit het oog. En dat geldt niet alleen voor Hanne, maar voor alle dingen in het leven

@poukie: meisje toch... je mag het niet te ver laten komen hoor! Af en toe moet je ook een beetje aan jezelf denken, want als jij ziek wordt heeft niemand er wat aan! Jij niet, je man niet en je dochtertje niet! BV is idd het beste voor je kindje, maar flessenvoeding is zeker niet minderwaardig. Als je zou beslissen om over te schakelen mag je je daar zeker niet schuldig over voelen. Al merk ik wel dat mensen blijven hameren op bv (in mijn geval dan toch), ik blijf bij mijn standpunt dat ik geen bv ga geven en ik voel me daar absoluut niet slecht of schuldig door. Doordat ik maar 7 weken na de bevalling kan thuisblijven, wil ik die liever op een andere manier met ons kleintje doorbrengen dan alleen maar aan voedingen te moeten denken. En ik zie me echt geen weken of maanden afkolven op mijn werk, dat is gewoon niet haalbaar. Hopelijk heeft de lactatiedeskundige je kunnen helpen, ik wens het je van ganser harte! En anders... op tijd gas terugnemen hoor!

Groetjes,
Bianca

Link naar deze reactie
05/06/2008 @ 14:24
Poukie

Hallo iedereen,

ik ben ondertussen begonnen met het afbouwen van de borstvoeding. De ontsteking gaat maar niet weg (ook niet met zelfgebrouwde middeltjes door de apotheek) dus zit er niet veel anders op. Zelfs de lactatiedeskundige was het eens om langzaam af te bouwen.
Maar ik kan er (ondertussen) wel vrede mee vinden hoor. Ik wil niet egoïstisch klinken, maar ik heb blijkbaar toch nood aan een beetje tijd voor mezelf, al was het maar om is een kwartierke te gaan wandelen en/of joggen met de hond. 't doet wel raar hoor, 't is toch wel een zekere afstand dat je neemt. Maar enfin, ik weet dat ik het beste gegeven heb aan mijn dochtertje en ga me er niet schuldig over voelen. (dit op advies van Bianca ) We hebben trouwens nig een kleine maand te gaan vooraleer we helemaal afgebouwd hebben. Denk ik ... want nu doet een nieuw probleem zich voor: Emma wil geen flesje van mij. Van mijn man wel, maar niet van mij. Ze blijft maar "zoeken". En wanneer ze dan uiteindelijk wél de speen neemt, danzuig ze er aan maar wil niet slikken en laat de melk gewoon maar lopen .
Maar verder is alles OK. Ben net terug van K&G. Daar mat ze 52cm en woog ze 3kg350. Dus ze komt flink bij. En dat maakt van mij natuurlijk een super contente en trotse mama
't is een kleintje van gestalte, maar een mega schatje, al zeg ik het zelf. Ik kan gewoon niet meer zonder.

Lieve, dronk Hanne bij jou zonder probleem van het flesje nadat je was overgeschakeld?
Ik denk ook dat ik de juiste beslissing genomen heb om over te schakelen hoor. Mama zijn houd meer in dan alleen maar voeden hé!

Hé Bianca, sneu voor de keizersnede, maar uit "ervaring" kan ik je zeggen dat het allemaal best nog meevalt hoor. En zo op voorhand weten wanner je gaat bevallen heeft ook zijn voordelen. Kan je wat beter plannen.Ga je het zeggen tegen familie en vrienden, of ga je de datum nog geheim houden? Zorg er wel voor dat je (en zeker de eerste twee dagen) voldoende rust hebt hé meid.

Sanne: hoe zit het met jou meid? 't begint te korten hé.

Hé Kim: Alles kits met Lilli?

Succes met je cursus hé Lilian.

Verder wens ik iedereen nog een fijne dag toe.

Veel liefs,
Poukie en Emma

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina | volgende pagina >