volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
volgende pagina >
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
| 09/05/2008 @ 15:57 tine | zijn er voordelen bij 3 kinderen (belgië) Gewoon een vraagje uit nieuwsgierigheid. Gaan we eigenlijk ergens voordelen krijgen (belastingen, loonbrief...) als ons tweede en derde kindje (tweeling) er zijn. Niet dat dit nog een rol speelt, maar het zou leuk meegenomen zijn, zeker omdat we niet geteld hadden op 3 kinderen. Gaat de loonbrief van mijn man wat omhoog met 3 kinderen te laste, of maakt het niet zo veel?? We gaan ze natuurlijk veel liefde geven, maar daar gaan hun maagjes niet mee gevuld zijn. |
| 13/05/2008 @ 06:54 Karen ![]() | klopt hoor...wij krijgen hier met 5 kids en een huis ook nog steeds een belastingsbrief van +/- 2000 euro...nog te betalen he...en we zijn absoluut geen grootverdieners |
| 13/05/2008 @ 14:30 Kaatje ![]() | meer kindergeld, vandaag onze eerste keer gekregen voor 3 kindjes, en tis van 275 naar 489 gegaan!! en nog komt ge daarmee bijlange ni toe eh ![]() |
| 13/05/2008 @ 16:30 tine | bedankt voor al jullie reacties. tuurlijk gaan we er niet rijker uit worden, is zeker niet de bedoeling. Mijn man heeft ondertussen een bijberoep gevonden (in het wit), zo hebben we toch een extra centje voor de babietjes. Wel natuurlijk meer zorg dat op mijn schouders gaat vallen, maar je kunt niet alles hebben. groetjes. |
| 18/05/2008 @ 10:36 vanessa | Ik denk dat ik dame van hierboven een beetje moet corrigeren. Je hoeft geen lid te zijn van den bond om korting te krijgen op de lijn of de trein. Het enigste wat je moet doen is 3 kinderen hebben, bij de dienst bevolking een papier van samenstelling van gezin gaan aanvragen. Een afspraak maken met iemand die verantwoordelijke is van den bond bij u in de buurt en zij regeld alles voor u. Deze aanvraag is gratis. Je krijgt een kaartje waarmee je als volwassene een lijnkaart kunt kopen voor maar 6 euro ipv 8 euro Met dat zelfde kaartje kan je voor je kinderen tussen de 6jaar en de 12 jaar een abo van de lijn aanvragen (ook bij de verantwoordelijke van den bond) voor maar 7 euro ipv 165 euro En met dat zelfde kaartje, krijg je op al je treinuitstapjes 50% korting. |
| 19/05/2008 @ 09:48 danielle | Goedemorgen iedereen, Tegen ons hebben ze ook gezegt dat je bij 4 kinderen belastingsvrij bent maar niets is minder waar, ik ga niet meer werken sinds 2,5jaar dus ik sta bij mijn man ten laste plus nog 3 kinderen (belastingen van vorig jaar dan) dus komt erop neer dat ik geen belastingen hoef te betalen nl wel wij moesten bijna 400 euro betalen, ben is benieuwd wat het volgend jaar gaat zijn, ik moet ook wel zeggen ik ben met mijn belastingsbrief naar de bank gegaan om het opnieuw te laten berekenen en nu blijkt dat mijn echtgenoot zijn werkgever te weinig van zijn loon afhield en het daarmee is dat we nu moeten betalen. Hij is nu ook sinds kort veranderd van werk en nu ik terug zwanger bent hebben ze gezegt omdat dit ons 5de kindje is hij zijn volledig brutoloon zou krijgen dus belastingsvrij zouden zijn dan we zullen wel een centje moeten opzij zetten om desnoods alles toch te kunnen betalen. Hier in Belgie plukken ze de gewone mens liever leeg dan dat er gezond en wel geleefd word ze kunnen het niet hebben dat ze je moeten betalen dus nu krijgen zal later wel allemaal moeten terug gegeven worden. Groetjes ![]() ![]() |
| 27/05/2008 @ 10:10 leneke | Belastingen terugkrijgen of betalen,... er zijn zoveel meer andere dingen. Lening voor je huis, pensioensparen, onthaalmoeder, kuisvrouw met dienstencheques,... en dan natuurlijk je loon en hoeveel de werkgever afhoudt. Wij krijgen jaarlijks tot 5000 € terugbetaald,... Indien de vrouw meer verdient dan de man, is het dan niet interessant om de kinderen ten laste van de vrouw te zetten, of wordt dit achteraf toch allemaal verrekend in je belastingen ? |
| 27/05/2008 @ 11:53 Wen370 ![]() | waauw ... tot 5000 euro terug trekken ... |
| 27/05/2008 @ 14:23 leneke | tja, eigenlijk zien wij dat als een soort 'spaarrekening' , maar in feite komt het erop neer dat we maandelijks een 400 € teveel betalen, of te weinig trekken ,... en dat is natuurlijk minder leuk !! Maar als je dus gebruik maakt van alle middelen, kan je wel 't één en 't ander aftrekken van de belastingen |
volgende pagina >

zijn er voordelen bij 3 kinderen (belgië)

Nu even serieus. Je man zijn loon gaat omhoog als er een kindje bijkomt dat ter zijner laste is (minder afhouding voor de belastingen), veel is dit echter niet.Andere voordelen zou ik echt niet weten.

En het viel op dat een derde kindje toch een serieuze vermindering bracht! Het vierde of volgende maakte niet zoveel uit...