< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Grote gezinnen » zijn er voordelen bij 3 kinderen (belgië)

volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Grote gezinnen
zijn er voordelen bij 3 kinderen (belgië)
09/05/2008 @ 15:57
tine

zijn er voordelen bij 3 kinderen (belgi&euml;)
Gewoon een vraagje uit nieuwsgierigheid. Gaan we eigenlijk ergens voordelen krijgen (belastingen, loonbrief...) als ons tweede en derde kindje (tweeling) er zijn. Niet dat dit nog een rol speelt, maar het zou leuk meegenomen zijn, zeker omdat we niet geteld hadden op 3 kinderen. Gaat de loonbrief van mijn man wat omhoog met 3 kinderen te laste, of maakt het niet zo veel?? We gaan ze natuurlijk veel liefde geven, maar daar gaan hun maagjes niet mee gevuld zijn.
Link naar deze reactie
10/05/2008 @ 09:10

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
hoi,

veel verschil maakt het niet hoor mischien iets meer kindergeld kan je berekenen via de kinderbijslag site , dacht dat de eerste 2 kids evenveel kinderbijslag krijgen vanaf een derde en alle andere kids is dit een zelfde bedrag (hangt af van het bijslag fonds).

veel voordelen krijg je sowieso in belgië niet hoor.

groetjes nic

Link naar deze reactie
10/05/2008 @ 11:41
7dwergjes

Nog een voordeel. 3 keer zoveel liefde krijgen, elke "eerste keer" 3 keer mogen meemaken,... Nu even serieus. Je man zijn loon gaat omhoog als er een kindje bijkomt dat ter zijner laste is (minder afhouding voor de belastingen), veel is dit echter niet.Andere voordelen zou ik echt niet weten.

[Laatst gewijzigd door 7dwergjes - 10/05/2008 @ 11:43] - Link naar deze reactie
10/05/2008 @ 20:16

ik dacht dat het vanaf 4kindjes is dat je geen belastingen meer moet betalen.
met 3kindjes blijft het gewoon hetzelfde zoals je er 2 zou hebben dacht ik,
de papa krijgt idd wel meer loon bij elke geboorte (dat was toch bij ons zo).
veel geluk en plezier.

Link naar deze reactie
10/05/2008 @ 23:43
leen

Online Status Bekijk profiel
Da's echt niet waar hoor, dat je vanaf 4 kinderen geen belastingen meer hoeft te betalen !! Waar halen mensen dat toch van ?! Natuurlijk kun je 1 kind meer inbrengen op je belastingsbrief maar of je moet bijbetalen of terugkrijgt van de belastingen hangt van heel want andere zaken af !
Hoe meer kinderen ten laste, hoe meer wedde (maar dat maakt geen gigantisch groot verschil) en je krijgt natuurlijk meer kindergeld. Maar hoewel alle beetjes helpen, kun je van deze bedragen alleen zeker geen kind grootbrengen. Dus een kind op de wereld zetten omwille van de financiële voordelen, dat werkt dus niet. Nu denk ik dat dat bij de meeste mensen ook wel niet de bedoeling is...

Leen
Link naar deze reactie
11/05/2008 @ 14:50
Dabberke

Dat je geen belastingen moet betalen klopt natuurlijk niet, maar de bedrijfsvoorheffing die normaal van je loon afgaat, wordt bij elk kind wel minder hé! En dat kan uiteindelijk wel veel schelen naar je nettoloon toe...

Maar inderdaad, voor het geld moet je niet voor kindjes geen hé!

groetjes,
Inne

Link naar deze reactie
12/05/2008 @ 08:40

sorry dames,mij hadden ze al een hele tijd geleden wijs gemaakt dat je dan geen belastingen meer hoefde te betalen.
er zijn veel dat dit denken in mijn omgeving,zelf heb ik er maar 2 en dat zal zo blijven,jammer genoeg.
nog eentje erbij zou heel leuk zijn,maar ja...
2kids is ook al druk he.

Link naar deze reactie
12/05/2008 @ 11:25

hoi,

dat je vanaf 4 kinderen geen belastingen meer moet betalen dateert van voor 1981 dan is deze maatregel afgeschaft .
dus ooit in een ver verleden klopte de uitleg van vanessa :)

greats nic

Link naar deze reactie
13/05/2008 @ 06:54
Karen

Online Status Stuur bericht
klopt hoor...wij krijgen hier met 5 kids en een huis ook nog steeds een belastingsbrief van +/- 2000 euro...nog te betalen he...en we zijn absoluut geen grootverdieners

Link naar deze reactie
13/05/2008 @ 07:04
L.

Tine

enige voordeel dat je nog hebt omdat het een tweeling wordt is dat je voor elk kind normaal steeds minder kraamgeld krijgt. en als je een tweeling krijgt na al een eerste of een tweede, dan krijg je toch evenveel kraamgeld als dat je bij t eerste hebt gehad. dat scheelt toch een pak als je anders weet dat kraamgeld voor een tweede maar 700 euro is, voor een derde weet ik het zelf niet meer..(dacht ook 700) of iets minder.
nu krijgt je voor elk 1042 euro.

voor de rest hoger kindergeld. niet hoger als gewoon drie kids maar wel meer als nu.
nu is t iets van 80 euro voor een eerste en dan krijg je ongeveer 440 euro voor drie.

nettoloon stijgt ook (maar niet noemenswaardig) bij degene waar de kids ten laste staan.

Link naar deze reactie
13/05/2008 @ 14:30
Kaatje

meer kindergeld, vandaag onze eerste keer gekregen voor 3 kindjes, en tis van 275 naar 489 gegaan!!
en nog komt ge daarmee bijlange ni toe eh

Link naar deze reactie
13/05/2008 @ 14:40

Op het internet kan je je belastingsbrief digitaal invullen of al eens uitrekenen.. dan weet je hoeveel je moet betalen.

Wij hebben dus ooit eens voor de lol gekeken hoeveel we minder moesten betalen met 1,2,3,4 ... kinderen En het viel op dat een derde kindje toch een serieuze vermindering bracht! Het vierde of volgende maakte niet zoveel uit...
Ook de gemeente kan je voor de lol eens wijzigen. Bekijk maar eens wat het verschil is als je in Zwijndrecht gaat wonen!

Dus ergens toch wel leuk om te weten. Zeker als je plots een tweeling verwacht!

Link naar deze reactie
13/05/2008 @ 16:30
tine

bedankt voor al jullie reacties. tuurlijk gaan we er niet rijker uit worden, is zeker niet de bedoeling.
Mijn man heeft ondertussen een bijberoep gevonden (in het wit), zo hebben we toch een extra centje voor de babietjes. Wel natuurlijk meer zorg dat op mijn schouders gaat vallen, maar je kunt niet alles hebben.
groetjes.
Link naar deze reactie
14/05/2008 @ 10:58
eef

ander voordeel -als je je lid maakt van de gezinsbond - is dat je een kortingskaart krijgt voor de trein: kinderen tot 12 jaar rijden dan zowiezo (ook onbegeleid) gratis en jij rijdt zelf ook voor de helft van de prijs.
verder: idd stijging van het kindergeld en iets hoger netto loon. Als je verschillende kinderen hebt die naar de creche gaan - een waar bijdrage gebaseerd is op loon - dan betaal je ook zo'n 2 euro per dag minder per kind ten laste.

Verder heb ik het gevoel dat de buggy en zo al een pak minder duur is/was omdat die nu toch al 3 kinderen zal vervoeren :-)

Link naar deze reactie
18/05/2008 @ 10:36
vanessa

Online Status
Ik denk dat ik dame van hierboven een beetje moet corrigeren.

Je hoeft geen lid te zijn van den bond om korting te krijgen op de lijn of de trein.
Het enigste wat je moet doen is 3 kinderen hebben, bij de dienst bevolking een papier van samenstelling van gezin gaan aanvragen.
Een afspraak maken met iemand die verantwoordelijke is van den bond bij u in de buurt en zij regeld alles voor u. Deze aanvraag is gratis.
Je krijgt een kaartje waarmee je als volwassene een lijnkaart kunt kopen voor maar 6 euro ipv 8 euro
Met dat zelfde kaartje kan je voor je kinderen tussen de 6jaar en de 12 jaar een abo van de lijn aanvragen (ook bij de verantwoordelijke van den bond) voor maar 7 euro ipv 165 euro
En met dat zelfde kaartje, krijg je op al je treinuitstapjes 50% korting.

Link naar deze reactie
19/05/2008 @ 09:48
danielle

Online Status
Goedemorgen iedereen,
Tegen ons hebben ze ook gezegt dat je bij 4 kinderen belastingsvrij bent maar niets is minder waar, ik ga niet meer werken sinds 2,5jaar dus ik sta bij mijn man ten laste plus nog 3 kinderen (belastingen van vorig jaar dan) dus komt erop neer dat ik geen belastingen hoef te betalen nl wel wij moesten bijna 400 euro betalen, ben is benieuwd wat het volgend jaar gaat zijn, ik moet ook wel zeggen ik ben met mijn belastingsbrief naar de bank gegaan om het opnieuw te laten berekenen en nu blijkt dat mijn echtgenoot zijn werkgever te weinig van zijn loon afhield en het daarmee is dat we nu moeten betalen. Hij is nu ook sinds kort veranderd van werk en nu ik terug zwanger bent hebben ze gezegt omdat dit ons 5de kindje is hij zijn volledig brutoloon zou krijgen dus belastingsvrij zouden zijn dan we zullen wel een centje moeten opzij zetten om desnoods alles toch te kunnen betalen. Hier in Belgie plukken ze de gewone mens liever leeg dan dat er gezond en wel geleefd word ze kunnen het niet hebben dat ze je moeten betalen dus nu krijgen zal later wel allemaal moeten terug gegeven worden.
Groetjes

Link naar deze reactie
22/05/2008 @ 09:14

Dat van de belastingen heeft meer te maken met je inkomen, des te lager des te sneller geen belastingen meer.
Wij hebben het geluk om elk jaar terug te trekken, maar dit komt ook omdat mijn man mindervalide is.
Dan krijg je daar ook een belastingsvermindering op.
Maar bij de geboorte van een kind heb ik zijn loon ook nog nooit erg hard zien stijgen en verwacht dat nu ook niet echt.

Link naar deze reactie
27/05/2008 @ 10:10
leneke

Online Status
Belastingen terugkrijgen of betalen,... er zijn zoveel meer andere dingen. Lening voor je huis, pensioensparen, onthaalmoeder, kuisvrouw met dienstencheques,... en dan natuurlijk je loon en hoeveel de werkgever afhoudt.
Wij krijgen jaarlijks tot 5000 € terugbetaald,...

Indien de vrouw meer verdient dan de man, is het dan niet interessant om de kinderen ten laste van de vrouw te zetten, of wordt dit achteraf toch allemaal verrekend in je belastingen ?

Link naar deze reactie
27/05/2008 @ 11:53
Wen370

Online Status Stuur bericht
waauw ... tot 5000 euro terug trekken ...

Link naar deze reactie
27/05/2008 @ 14:23
leneke

Online Status
tja, eigenlijk zien wij dat als een soort 'spaarrekening' , maar in feite komt het erop neer dat we maandelijks een 400 € teveel betalen, of te weinig trekken ,... en dat is natuurlijk minder leuk !!

Maar als je dus gebruik maakt van alle middelen, kan je wel 't één en 't ander aftrekken van de belastingen

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
volgende pagina >