< 9Maand-Sponsor >

< Publiciteit >

Baby Junior

Jolena

BasilKato.be

Rainbowbabies

Pepatino.be

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » "Zwanger worden"-clubs (per maand) » Wie wil er mama worden in mei 2006?

Vorige reacties:
< vorige pagina
volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Gedeeltelijk gearchiveerd: Klik hier om naar het gearchiveerde gedeelte te gaan]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » "Zwanger worden"-clubs (per maand)
Wie wil er mama worden in mei 2006?
14/05/2008 @ 15:40
knorretje

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Nog van harte gefeliciteerd met de verjaardag van Ella!! Fijn dat het een leuk feestje was. En wat goed van je dat je maar 5,5 kilo zwaarder bent! Als het zo blijft dan hoef je helemaal niet af te vallen als je bevallen bent, want je kind, baarmoeder, bloed etc. zullen een groot deel van die 5,5 kilo verklaren. Wel goed dat je om een nieuwe meting van je suikerwaardes hebt gevraagd.

Bij mijn zwangerschap moest ik rond de dertig weken ook opeens een extra glucosetest. Mijn eigen waardes lagen iets te hoog en mijn broer heeft suikerziekte, dus extra controle... Achteraf gezien gelukkig overbodig.

Mekkie, veel beterschap!

Kissie, sterkte met alles gereedmaken voor de verhuizing!

Ben toch wel blij dat ik gekozen heb om even een maandje te wachten. Geeft wat rust in m'n hoofd en dan kunnen we er straks echt voor gaan. Hoop op een leuk voorjaarskindje in maart of april! En Khira, het zou erg leuk zijn om straks samen zwanger te zijn en af te tellen! Wie weet...

Ja Annika is erg groot aan het worden. De tijd vliegt ook voorbij. Vandaag is ze alweer 15 maanden oud! Ze loopt nu alweer een aantal maanden goed los en je kunt je bijna niet meer voorstellen dat ze dat nog niet kon. Ze heeft wel last van het warme weer. Op het kinderdagverblijf slaapt ze twee keer op een dag en daardoor komt ze 's avonds moeilijk in slaap. Als we thuis zijn slaapt ze maar 1 keer en dan is ze aan het einde van de dag ook echt wel moe. Hebben jullie kindjes ook last van de warmte?
Verder is ze echt een schatje dat duidelijk een eigen wil aan het ontwikkelen is. Zelf bepalen wat ze wel en niet wil eten. Bij de eerste hap standaard nee schudden en eigenlijk alleen spaghetti willen eten... Wel lastig, maar ik dwing ook niet teveel. Meestal zet ik gewoon het bordje voor haar neer en laat haar zelf maar pakken wat ze wil eten. Of hebben jullie nog tips om haar toch haar groente te laten eten?

Ga snel nog eventjes aan het werk! Groetjes!

Link naar deze reactie
15/05/2008 @ 09:28
khira

Hey Knorretje,
Gilles heeft het ook wat lastig met dit warme weer, hij slaapt minder. 's morgens is hij een uur vroeger wakker en in de namiddag slaapt hij gemiddeld een half uur minder.

Gilles heeft ook zo'n periode gehad dat hij vanaf de eerste hap (zelfs zonder dat hij geproefd had) al van nee begon te schudden. Toen ben ik hem gaan afleiden. Ik zorgde ervoor dat hij zijn hoofdje moest gebruiken en toen vergat hij dat hij aan het eten was. Ik gaf hem dan een houten puzzel of zo.
Nu hij wat groter is is dat eten weer veel verbeterd. De puzzel heb ik achterwege gelaten. Hij wil van alles proeven en begint zijn eigen smaak te ontwikkelen. Maar hij eet niet alles meer zoals hij een babietje was. Hij is stekezot van rauwe tomaten en fruit, dat geef ik hem tussendoor wel regelmatig (hij haalt het fruit zelf uit de frigo). :o)
Ook wil hij niks geprakt hebben, alles moet in blokjes zijn. Zijn boterham moet in 2 gesneden zijn en niet meer in blokjes (ja inderdaad, een eigen willetje). Maar hij eet het dan wel op :o))
Met een lepeltje eten wil hij ook niet meer, nu moet hij een klein vorkje hebben (eentje voor grote mensen , niet zijn plastieken exemplaar). Daar prikt hij alle dingen mee op, en omdat het zo voor hem een spelletje is, eet hij nu ook weer goed (ook zijn groentjes).
Ook heb ik al gemerkt dat hij beter eet als er een lekkere saus bij is.
Bij die prutsen moet je telkens weer iets creatiefs bedenken om hen een stapje voor te zijn, ze zijn een heuse uitdaging ;o)

[Laatst gewijzigd door khira - 15/05/2008 @ 09:34] - Link naar deze reactie
17/05/2008 @ 07:42
Kathy

Knorretje, Khira, bij Finn is dat nog altijd zo, is al bijna een jaar dat die geen warme voeding meer wil eten. Bij dokters krijg je geen advies, ze groeit goed, en komt goed bij dus is er geen probleem.
Ben nu sinds een maand of twee bij een homeopaat aan het gaan en het begint iets te beteren. Tot nu eet ze al frietjes, kroketjes, rijst, kip, ananas, appelmoes, een paar sliertjes spagetti. Je kan je niet voorstellen hoe blij we dan zijn als ze van iets proeft. Aardappelen en groentjes zijn nog steeds een probleem, maar ben ervan overtuigd dat we er wel gaan komen. Elke kleine stap is een overwinning.

Lieke nog een late proficiat met de verjaardag van Ella hoor! Ook al twee zeg, wat gaat de tijd snel hé. En we staan er niet genoeg bij stil

Kissie, je verhuis komt nu wel heel dicht bij hé. En wanneer moet je beginnen werken op je nieuw werk?

Zwanger zijn is voor mij dit keer weer geen pretje. Ik had gehoopt dat het deze keer anders zou zijn, dat ik echt zou kunnen genieten en niet ziek zijn. Maar het is alsof het nu allemaal veel erger is dan bij Finn. Ik ben de ganse dag verschrikkelijk misselijk, heb constant het gevoel dat ik moet braken en elke morgen sta ik ook effectief boven mijn wc-pot. Mijn plaatje wordt hier al afgezaagd . Ik ga blij zijn als ik dat klein mensje zal kunnen voelen want dat vind ik wel heeeerlijk. Finn was wel een heel rustige baby in mijn buik. We zullen zien wat het deze keer wordt.

Ik heb wel het gevoel dat mijn buik snel aan het verdikken is. Ik kan in geen kleren meer, terwijl ik bij Finn tot bijna 5 maanden gewone kleren ben blijven dragen.

Hier is Finn behoorlijk ziek. Ze heeft met het verlengde weekend zondag en maandag veel in haar badje buiten gespeeld. Met het resultaat dat ze verkouden werd. Woensdag op donderdagnacht heb ik van half één met Finn opgelopen, ze wou niet slapen, altijd maar wenen, koorts die naar bedeneden ging dus ben ik gisteren naar de kinderarts gegaan. En nu heeft ze een virale infectie op haar rechterlong. Ze krijgt nu een hoge dossis antibiotica want als het een bacteriële infectie wordt dan moet ze naar het ziekenhuis. Ik hoop dat ze vlug een beetje beter is hoor. En een geluk dat Finn echt geen lastig ziek kindje is.

En ondertussen loopt ik hier ook al te snotteren hoe kan het ook anders hé. Maar ik kan dat nog relativeren. Zo een klein prutske kan je dat allemaal niet uitleggen hé

Link naar deze reactie
17/05/2008 @ 20:44
knorretje

Even een korte reactie...

Kathy, kop op meid! Hier mag je best je frustraties van je af schrijven. Zwangerschap is niet alleen een roze wolk en ik snap best dat je wel blij bent dat je weer zwanger bent, maar dat je vreselijk baalt dat je weer zo misselijk bent. Ik hoop heel hard voor je dat je dit keer wel na 12 of 14 weken zwangerschap opknapt en dat het niet de hele zwangerschap duurt...

Tot snel!

Link naar deze reactie
19/05/2008 @ 23:13
kissie

hoi hoi
ja morgen is het zo ver eindelijk verhuizen het begint er op te lijken en alles ligt hiet op kop alles uit elkaar
morgen worden de dames opgehaald door mijn moeder en zo kunnen wij rustig tussenhaakjes verhuizen
het wordt wel druk druk druk maar ja het is niet anders ook daar zullen wij wat gaan doen om het wat naar onze wens te maken en het ziet er goed uit die woning

nou verders geen nieuws

kathy kop op meis geeft niks klagen mag hier altijd en dat neemt echt niet weg dat je niet super trots bent om zwanger te zijn
het is niet leuk om veel te moeten spugen en niet lekker zijn komt vast goed
en finn ziek ach gus ja oosten wind he al lijkt het fantastisch weer zo veraderlijk is die wind
maar ook dat komt goed geef ze een dikke knuffel

nou dames ik houd het kort ik wacht nog even op hubby die zo weer thuis komt van een keer op en neer rijden naar nieuwe woning auto weer even vol pakken voor morgen vroeg en dan gaat hij gelijk de bus op halen voor het verhuizen

ik houd jullie zeker op de hoogte pin alleen niet cast op wanneer ik hoop zo snel mogelijk

ik begin als het goed is op 16 juni met mijn nieuwe baan

groetjes kissie

en een dikke knuffel voor alle zwangeren hier en de kinders ook voor de niet zwangere dames een dikke hoor

groetjes kissie

Link naar deze reactie
20/05/2008 @ 09:21
knorretje

Kissie, heel veel sterkte met verhuizen vandaag!!! Ik zal aan je denken en hoop dat alles een beetje vlot verloopt!

Link naar deze reactie
20/05/2008 @ 15:36

Kissie veel succes met verhuizen!!! Lijkt me een hele klus met twee kleine meisjes

Kathy even een t is echt balen dat je weer zo ziek bent

Sophie zegt al lange tijd als ze gepoept heeft "mama, bah!" en wil dan DIRECT een schone luier aan. Nu vindt ze plassen ook héél interessant 'pas' noemt ze het zelf. Als ik op de wc zit moet ze altijd kijken en roept ze mama pas mama pas (njah zolang er geen visite is...)
Nu heeft ze ook al een paar keer op t potje gezeten. 1x was ze net te laat maar ging ze er alsnog op (plasje lag er dus naast), daarna een keer toen kwam er niks en nu heeft ze erin geplast!! Ben echt wel trots Ze wilde het plasje alleen niet meer afstaan zo trots was ze er zelf op hihihi.
In dr zwembadje vorige week kwam ze ook elke keer speciaal eruit om een 'pas' te doen. Dus ja t begin is er in ieder geval toch?!

Link naar deze reactie
20/05/2008 @ 16:31
knorretje

hey mekkie, hartstikke goed van Sophie! Ik zou er spelenderwijs zeker mee verdergaan! Grappige is dat Annika ook ontzettend veel aandacht heeft voor de wc. Dan zegt ze 'pssst'. Nu zet ik haar iedere ochtend op de wc en ja iedere ochtend komt er een plasje. Lastig is natuurlijk wel dat ze nog niet echt aangeeft wanneer ze moet plassen, dus het is vooral kennismaken met de wc, maar ik vind het wel erg leuk dat ze de wc nu herkent en weet dat ze daar kan plassen.

Link naar deze reactie
20/05/2008 @ 19:54

Sophie heeft voor het badderen wederom een plasje gedaan op het potje!! Ze ging eerst zitten, er kwam niks, ze liep naar de badkamer, kwam terug, ging weer zitten, zei 'pas' en jawel... Ik ben echt weer heel trots hihi

En wat goed van Annika ook. Zo vroeg was ik er nog niet mee begonnen mss moet je ook eens een potje neerzetten. Gewoon dat ze eraan kan wennen. Dat heb ik wel gedaan. Niet erop zetten maar gewoon mee laten spelen zodat ze er iig niet bang voor zijn.

Vind je het trouwens niet moeilijk, Knor, dat je nu een maandje 'moet' wachten?

Link naar deze reactie
21/05/2008 @ 11:11
Lieke

Hallo,

Eindelijk ben ik er nog eens geraakt!
Goh ondertussen weer veel gebeurd, in't kort even... ik ben vorige week in het ziekenhuis de uitgebreide glucose-test gaan laten doen,
maandag gebeld voor het resultaat! Slechte uitslag! Moest dinsdagmorgen (gisteren) dadelijk naar de gyn, hij heeft me dan doorgestuurd naar het ziekenhuis. De dokter waarbij ik moest zijn, was er niet (week verlof)... dus heeft een verpleegster me uitgelegd hoe ik zelf bloed moet prikken en mijn suikerspiegel moet controleren. Die waarden moet ik noteren en eind volgende week moet ik met die resultaten terug naar het ziekenhuis. En dan wordt er beslist wat er moet gebeuren.
Goh ik was er echt van aangedaan, had zo gehoopt op een zwangerschap om van te genieten, zonder zorgen zoals bij Ella en nu moet ik zo voor vanalles oppassen! En we houden het maar bij 2 kindjes, dus wou ik er optimaal van genieten en dat gaat nu niet!

Vanavond met Ella naar Kind en Gezin, ben benieuwd hoe groot ze nu eigenlijk is...

Mekkie, flink zo van Sophie, Ella is meestal te laat, meestal is het al in de pamper voor ze aan haar potje komt! Ga me er in de zomer eens grondig mee bezig houden!

Kissie, veel succes met de verhuis!!

Kathy, hoe gaat het met jou! Lukt het zo'n beetje? Ik hoop dat je tussendoor toch een beetje kunt genieten van je zwangerschap!

Link naar deze reactie
21/05/2008 @ 12:51
knorretje

Lieke, vervelend dit slechte nieuws. Jammer dat die laatste 10 weken nu toch hierdoor beinvloed gaan worden. Had gehoopt dat je zo je best had gedaan dat je waardes weer genormaliseerd zouden zijn. Sterkte!
En trouwens wel bijzonder dat jullie 's avonds naar Kind&Gezin kunnen. Bij ons in NL is het consultatiebureau (wat ongeveer hetzelfde doet) alleen overdag open en bij ons kun je alleen 's ochtends een afspraak maken. Dus helemaal niet flexibel of ingericht op werkende ouders... Zijn jullie in Belgie toch al weer een stuk verder dan hier! Volgens mij is het in Belgie ook veel normaler om 4 of 5 dagen te werken dan in Nederland, klopt dat?

Link naar deze reactie
22/05/2008 @ 10:31
khira

Lieke, Jeetje, dat is niet zo'n goed nieuws. Ik wens je alvast veel sterkte de laatste 10 weken.

Knorretje, ja we hebben geluk met K&G. Je hebt altijd mensen die over hen klagen, maar ik ben altijd heel tevreden geweest. Ze zijn heel flexibel en je krijgt alle inentingen gratis. Echt puik werk van hen.
Ja inderdaad, het percentage vrouwen die deeltijds werken in België ligt een stuk lager dan in Nederland. Geen idee hoe dat komt.
Ik heb een éénmansbedrijf en vind dat de beste oplossing voor mezelf. Gilles gaat 3 dagen naar de creche en 2 dagen naar mijn ouders. Ik bepaal zelf als ik Gilles een dag thuis wil houden. Geen bazen, dat werkt het beste voor me ;)

Zaterdag moet ik terug onder de scanner voor mijn rug. Vorig jaar heb ik dat ook moeten laten doen en toen is vastgesteld dat ik een discushernia heb. Nu ik terug zwanger wil worden had mijn huisdokter gezegd om eerst een scan te laten nemen om te zien hoe dit gevorderd is. Dus ja, ik heb wel wat schrik.
Ik hou me strikt aan de regeltjes om mijn rug zoveel mogelijk te sparen, maar na een dagje hard labeur voel ik aan mijn rug dat ik niet veel nodig heb om erdoor te zitten. Het is frustrerend dat ik niet meer kan doen wat ik vroeger allemaal kon.
Ik weet ook niet wat hij zal zeggen van een 2de zwangerschap naargelang de uitslag van de scan...

groetjes,
Khira

Link naar deze reactie
22/05/2008 @ 21:03
knorretje

Ik ben vandaag jarig ! 28 jaar alweer... Voel me soms alleen wel ouder dan die 28, maar dat komt omdat ik samenwerk met allemaal mensen die ouder zijn dan ik.

Khira, wat voor werk doe jij als zelfstandige? Ik werk als communicatieadviseur en ik denk dat als ik meer ervaring heb en een goed netwerk, dat ik ook nog wel eens als zelfstandige aan de slag ga. Zelf m'n tijd indelen, zelf bepalen wat ik wanneer doe. Het lijkt me ideaal. Maar nu vind ik het wel nog makkelijk om te leren en ervaring op te doen bij een werkgever en het is ook makkelijker met zwangerschapsverlof enzo .

Ik hoop voor jou wel dat je rugproblemen niet erger geworden zijn. Of dat je eerst geopereerd moet worden voor je zwanger mag worden. Dat zou wel een flinke domper zijn.

Groetjes!

Link naar deze reactie
22/05/2008 @ 21:21
Lieke

Knorretje, gelukkige verjaardag!!

Link naar deze reactie
22/05/2008 @ 22:57

happy Bday Knor

Link naar deze reactie
23/05/2008 @ 09:05
khira

Hoi knorretje, Gelukkige verjaardag!! :o))
Ik ben freelance webdesigner/graficus. Ik heb eerst 5 jaar ervaring opgedaan in een groot communicatiebureau en ben toen voor mezelf begonnen. Ik had het echt gehad met de wispelturigheid van het management en zag het niet direct zitten om voor een ander bedrijf te werken. Toen ben ik maar op mezelf begonnen. Ik had toen al wat contacten en langzaamaan kreeg ik meer opdrachten. Het laatste 1.5 jaar (van de 4 jaar dat ik nu zelfstandige ben) is mijn planning goedgevuld. Het voordeel is dat je je eigen uren plant, maar je moet wel een soort verantwoordelijkheid kweken dat je toch op tijd je deadlines haalt. Dat is het enige waar ik in het begin moest aan wennen. Nu draait dat vanzelf, eigenlijk nog beter nu Gilles hier is (regelmaat wordt erin getampt met zo'n klein protje ;o)).
Ja, als zelfstandige heb je maar 6 weken bevallingsverlof, dat is enorm kort en dat steekte wel, ook kan je je klanten geen 3 maand laten wachten of je bent ze kwijt. Ik heb toen maar 2.5 dagen per week gewerkt verspreid over 5 dagen. Dus de uren die Gilles sliep werkte ik. Zo kon ik hem toch thuishouden en kon ik van hem genieten op de momenten dat hij wakker was. Maar langzaamaan was dat niet meer houdbaar en heb ik hem dan naar een creche laten gaan. En van toen af is mijn zaak terug op volle toeren beginnen draaien.
Moest je eraan twijfelen, ik zou het niet anders meer willen! :o)

Link naar deze reactie
26/05/2008 @ 16:42
knorretje

Kissie, hoe is het in het nieuwe huis?

En Khira, heb je al een uitslag van de scan van je rug?

[Laatst gewijzigd door knorretje - 27/05/2008 @ 08:31] - Link naar deze reactie
27/05/2008 @ 14:33
knorretje

Pfoeh, eventjes hier een beetje klagen hoor. Annika zit denk ik in een sprongetje ofzo, maar ze is nu al flink wat nachten achter elkaar om 2 uur, half drie wakker geworden. Ze raakt driftig en overstuur en wil niet meer slapen. Afgelopen nachten zijn we zeker anderhalf uur bezig geweest om haar in haar eigen bed weer te laten slapen, maar het lukt niet... Dus uiteindelijk toch mee naar ons bed en daar valt ze dan binnen een kwartier in slaap. Is niet de bedoeling, maar ja, als je weet dat om 6 uur de wekker weer gaat, word ik toch wel wat makkelijker. Hebben jullie dit ook meegemaakt?

Vanmiddag extra vrij en thuis met Annika. Denk dat ik nu ook maar even m'n oogjes dicht doe nu zij ook slaapt...

Link naar deze reactie
27/05/2008 @ 16:18

Ja knor helaas hebben wij ook zo'n fase gehad. Als het echt niet lukte toch ook Sophie bij ons in bed genomen. Wel met dubbele gevoelens van oh jee straks went ze er aan. Maar dat viel alles mee. Na een poosje was het gewoon vanzelf weer over en sliep ze weer door. Nu weer een paar nachten wakker geworden omdat ze tandjes krijgt (snijtanden) en vroeg wakker s morgens maar gelukkig is het slapen hier wel een stuk beter geworden!!!

Link naar deze reactie
27/05/2008 @ 16:20

Nog ff voor Khira, ja het lijkt me een moeilijke beslissing met je rug en een Dat is de grootste reden hier althans dat wij het nu nog niet zien zitten een brusje. Ik zou het gewoonweg niet aankunnen denk ik (nou ja als het echt zo zou zijn bijv een ongeplande zwangerschap dan denk ik dat er vast een mouw aan te passen zou zijn maar het lijkt me niet ideaal).
Als Sophie wat groter is en naar school gaat straks, heb ik toch meer tijd om te rusten en de baby te verzorgen. Dus ondanks dat het soms wel kriebelt probeer ik nog zo lang mogelijk te wachten.
En van de zomer alvast een beetje opnieuw oefenen met een vakantiekindje (maar ja die is minimaal 5 jaar oud en kan dus al wat meer zelf he).

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina | volgende pagina >