< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

Rainbowbabies

Pepatino.be

Jolena

BasilKato.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Anticonceptie... » Ik wil zwanger worden maar mijn vriend niet

Vorige reacties:
< vorige pagina
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Anticonceptie...
Ik wil zwanger worden maar mijn vriend niet
05/02/2008 @ 15:38

kinderwens
Hey Angel, leef met je mee en begrijp je gevoelens volkomen. Ikzelf ben 33 jaar en ben sinds vorig jaar samen met mijn vriend van 52 jaar die al 3 volwassen kinderen heeft van een vorig huwelijk.
Ik heb een moeilijke jeugd en puberteit gehad en het enige waaraan ik me steeds heb opgetrokken was het idee dat ik ooit kinderen zou krijgen (zelfs studeren ben ik deels met die gedachte gaan doen) waaraan ik alles kon geven wat ik nooit heb gehad: liefde en aandacht. Maar ik wou dit kind een gezin geven en er dus niet lukraak op afgaan om kost wat kost een kind te hebben. Mijn eerste relatie was ellendig en heeft me 6 jaar van mijn leven gekost tot ik het geluk gevonden heb met mijn huidige partner. Vanaf onze eerste afspraak heb ik hem gezegd dat ik altijd al van 4 kinderen heb gedroomd (hoewel nu niet meer realiseerbaar) waarop hij antwoordde dat hij misschien dan ook ooit eens zijn 4de kind zou krijgen. We hebben er meermaals over gelachen, maar niet echt serieus over gebbabbeld (want zoiets doe je toch niet na een relatie van 1 maand) tot hij na 3 maanden op een zondagmorgen zei dat hij er nooit echt diep over had nagedacht maar dat er wel een kind zou komen als ik dat echt wou en dat het zelfs snel moest gaan gezien zijn leeftijd. Ik was in de zevende hemel, maar eerst moesten we denken aan renovatiewerken en door allerlei spanningen zei hij mij tijdens een ruzie dat ik mijn kinderwens mocht vergeten of het maar moest afbollen; een echte schok voor mij, mijn droom viel in stukken uiteen, ik huilde alle dagen tranen met tuiten en hij werd steeds onverschilliger. Daar ging alweer mijn kans op geluk, zijn argumenten (leeftijd, gezondheidsproblemen, problemen met zijn kinderen, verantwoordelijkheid, etc... vonden bij mij geen weerklank want hij had het mij beloofd en ik vond hem een egoïst en een leugenaar enz) maar ik kon hem niet verlaten en we hebben aan onze relatie gewerkt en ik heb in alle talen gezwegen over een baby want dit maakte het alleen maar erger, heb ook mijn obsessie wat opzij kunnen zetten om in eerste instantie aan onze relatie te denken. We zijn door de hel gegaan, maar een paar maanden verder doen we het intussen heel goed en hij kan al terug met één oog naar 'babyboom' kijken zonder dat hij woedend begint te zappen en elk babywoord hem doet ontploffen. Mijn hoop op een gezin is stilaan terug aan het groeien, want ik zie die man ontzettend graag en wil doodgraag een kind van hém, maar de tijd is nog niet rijp om erover te beginnen, dat voel ik gewoon, al tikt mijn biologische klok intussen wel ongenadig verder. Misschien worden mijn dromen toch realiteit, diep vanbinnen hoop ik het gewoon want ik kan mij geen leven zonder boeleke voorstellen, maar ik wil hem ook niet kwijt en het wordt dus nog even afwachten, met toegegeven, wat schrik in het hart van de afloop van dergelijke discussie.. Ik zou je dus aanraden, hoe moeilijk het ook is, om het onderwerp wat los te laten en aandacht te geven aan jullie koppel. Ik kan je geen succes garanderen, zover ben ik zelf nog niet, maar zo loopt het alleen maar mis. En die wens om stiekem toch zwanger te geraken: laat dit aub varen, dit is geen goede basis voor het stichten van een gezin, want het vertrouwen van je partner is dan misschien voorgoed weg ook al gaat hij het kind wel graag zien. Bovendien hebben jullie al een miskraam samen meegemaakt en misschien heeft hij dit voor zichzelf nog niet verwerkt, mannen zijn daar eenmaal veel geslotener over en verwerken dus misschien trager de nare ervaringen. Ikzelf ben overtuigd van mijn moedergevoel maar ik heb nooit of te nimmer ondoordachte keuzes willen maken om de beste kansen op geluk te geven aan mijn kind. Alleenstaande moeder worden is een keuze die je met recht kan maken, maar wees dan eerlijk tav je partner en kind en zet dan misschien de stap naar een spermadonor die niet emotioneel met het kind gebonden zal zijn.Hou je goed !
Link naar deze reactie
06/02/2008 @ 12:27
Ankie

Hallo allemaal,

Even mijn reactie uit ervaring: ik denk dat er 1 ding heel belangrijk is: wil je vriend nog geen kinderen of wil hij ze helemaal niet?

In het eerste geval zou ik zeggen, heb geduld en wacht tot hij er ook klaar voor is. Heb het er niet te vaak over, maar spreek bijvoorbeeld af dat jullie de situatie over 6 maanden nog eens bespreken.

Wil hij helemaal niet? En jij zeker wel? Wegwezen! Hij is de laatste man op aarde niet. Je wil toch ook voorkomen dat je over een paar jaar misschien wel hierom uit elkaar gaat en je de boot gemist hebt vanwege je leeftijd! Geloof me als dit een punt van ruzie is dan kan het best tot een breuk gaan leiden en dan kun je beter nu voor jezelf en je eigen wensen kiezen. Het zou toch jammer zijn als je over een paar jaar terug kijkt en denkt: had ik maar of was ik maar... (zoals ik, nu 41 met een leuke nieuwe vriend maar voor mij te laat voor nog een kindje...)

Er lopen echt een heleboel leuke mannen met kinderwens rond op deze aarde.

Succes!
Link naar deze reactie
06/02/2008 @ 17:37
Elena

Online Status
hoi Angel,
ik begrijp wat je doormaakt. Het komt me namelijk allemaal heel bekend voor.
Mijn vriend en ik zijn al jaren samen. ik heb altijd geweten dat ik kinderen wou en ook hij wilt kinderen. nadat we twee jaar geleden zijn gaan samenwonen heb ik echter wel een héél uitgesproken kinderwens. dus langzaam aan begon ik erover te praten met hem. een aantal maanden geleden heb ik heb letterlijk gezegd dat ik snel zwanger wil worden en zowieso met de pil zou stoppen (niet persé om zwanger te worden maar ik wou ook van dat "onvruchtbaar-gevoel" af).

sindsdien hebben we een paar serieuze gesprekken gehad en heeft hij me een maand geleden gezegd dat het pas voor over een 2 jaar zal zijn. hij is er nog niet klaar voor, hij vind dat ik extreem vroeg ben (ik ben 25, hij 32). ik 'mag' er ook niet meer over spreken want dat ervaart hij als druk.
ik vind dit allemaal vreselijk moeilijk! dat intens verlangen naar kinderen is zo allesomvattend, zo aanwezig! ondertussen krijgen mensen in mijn omgeving kinderen en heb ik het vreselijk moeilijk.

ik begrijp wel dat iedereen zegt dat je hem tijd moet geven. en natuurlijk moet dat, het zou niet eerlijk zijn hem in iets te duwen dat hij niet wil maar dat neemt niet weg dat jij (en ik) ongelukkig zit te wachten. en 2 of 3 jaar is toch echt wel lang hé.

soms voel ik dat ik kwaad ben op mijn vriend, ik laat dit niet zien maar het suddert zo vanbinnen, ik wéét wel dat ik niet kwaad mag zijn maar toch stel ik hem blijkbaar verantwoordelijk voor het feit dat ik ongelukkig ben.

nog veen sterkte!!!

Link naar deze reactie
07/02/2008 @ 18:40
Fee

Online Status Bekijk profiel
Hoi Angel,

Ik leef ontzettend met je mee,zeker omdat je een miskraam hebt gehad; wat moet dat vreselijk zijn..En dan je vriend die het niet opnieuw wil proberen. Is hij niet onzetttend geschrokken van de miskraam,zodat hij echt zoiets heeft van : 'nooit meer!' Misschien moet je hem tijd gunnen,over een paar maanden kan het alweer anders zijn. Maar ja ik heb natuurlijk makkelijk praten. Wij hebben zelf ook nog geen kinderen (ik ben bijna 32) maar ik hoop op mijn verjaardag in oktober met de pil te stoppen. Mijn vriend wil nog steeds geen kinderen,we hebben met ons tweetjes om de tafel gezeten,ik huilend en diep in de put, en hij heeft gezegd dat we over een half jaartje wel verder zien. ;) Mag ik natuurlijk niet vanuit gaan maar stiekem hoop ik wel. Ik hoop dat jouw vriend er ook zo over gaat denken. Maar misschien ben ik wel veels te makkelijkIk wens je heel veel sterkte!

Fee
Link naar deze reactie
08/02/2008 @ 13:40
wittockske

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
hoi Angel,

Ik snap wat je bedoeld meid.. Ik ben nu 20 (ik weet nog jong), en mijn vriend 22.. Hij wil ook nog niet beginnen aan kinderen maar wil er ook binnen een jaar of 2-3.. Ik kan dit wel begrijpen hoor, maar het is gewoon erg moeilijk voor mezelf.. Ik ben dan ook veel op dit forum en ben er gewoon veel te veel met bezig, maar kan mezelf niet tegenhouden.. Het is zo dubbel, je hart zegt 100 percent JA!! en mijn verstand zegt wacht nog even tot hij er klaar voor is.. Ik heb nu beslist voor het laatste, maar praat er wel vaak met hem over.. Probeer dit echt te doen! Zo weet hij hoe je je voelt.. Tenslotte is dit heel belangrijk in een relatie, dat je ook de negatieve dingen aan kunt.. En er samen tegenaan gaan! Heb nog even geduld meid, misschien draait hij wel bij.. En dat kindje komt er heus! Groetjes

Ellen

Link naar deze reactie
08/02/2008 @ 13:54
Maren

Online Status Stuur bericht
Hoi,

mijn vriend wil ook nog geen kindjes, terwijl ik er dolgraag zou willen. Ik zit dan maar, om mezelf een beetje te troosten, vaak op dit forum en lees de verhalen van de velen die proberen zwanger te worden of reeds zwanger zijn.

Ik begrijp mijn vriend wel hoor. We zijn volop bezig met het verbouwen van ons huis, wat enorm veel geld kost, maar je kan je gevoelens soms echt niet onderdrukken. Mijn zus is in november bevallen van een pracht van een dochter, en dat brengt mijn gevoelens echt wel heel fel naar boven. Gelukkig ga ik veel op bezoek bij mijn zus waardoor ik veel met mijn nichtje kan bezig zijn, maar dat ik toch niet hetzelfde he.
Ik heb er de laatste tijd veel met hem over gepraat, maar hij werd er redelijk ambetant van, dus heb ik het maar opgegeven en heb hem gezegd dat hij maar moet laten weten wanneer hij er wil over babbelen.

Ik zal nog een jaartje of 3 moeten wacht ik vrees ik. Maar dan ga ik wel iets anders gaan zoeken waar ik me mee kan bezighouden tot het zover is, of ik ga me niet kunnen inhouden om weer aan zijn hoofd te zagen

Aan alle meiden/vrouwen van wie de partner nog niet wil beginnen, veel sterkte, en ik zal duimen dat ze snel van gedachte veranderen!

Groetjes,
Maren
Link naar deze reactie
26/02/2008 @ 12:28
diana

Kinderwens
Hoi, ik ben diana en wordt dit jaar 31, mijn vriend wordt dit jaar 30. Bij mij gingen vorig jaar de alarm bellen rinkelen voor kinderen. Ik heb altijd gezegt dat ik voor mn 30e kinderen wilde maar die droom zag ik zo vervliegen.
Ik wil nog steeds kinderen en zo snel mogelijk maar mijn vriend is een twijfel kont ... hij zeg dat ie per dag leeft...en hoe kan je dan wat plannen. Ik wordt er helemaal gek van dat ik niet met mn leven verder kan en hij geen keuze kan maken.
Ik weet dat ik hem beter niet onder druk kan zetten maar das wel moeilijk .... Hij wil wel kinderen OOIT maar ja is dat over een jaar 2 jaar enz... dat kan hij mij niet zeggen ....Ik heb geen idee hoe ik hier mee om moet gaan .... nu wordt ook nog een de 1 na de ander zwanger in mn omgeving zelfs mensen die verwacht hadden dat ik eerder kinderen zouden hebben en ik ook verwacht van had dat hun veel later aan de beurt zouden zijn zeg maar... het is frustrerend en moeilijk ...
Link naar deze reactie
28/02/2008 @ 14:37
ikke

Hoi,

Ik snap jou compleet!
Zo frustrerend als jij wel een kindje wilt en hij niet.
Ik heb ook enkele jaren moeten zagen om uiteindelijk te mogen stoppen met mijn pil.Mijn vriend zei telkens dat hij misschien ooit nog wel klaar zou zijn voor een kindje, maar nu zeker nog niet. Ik moest maar geduld hebben en wachten. Zeker niet forceren!
Ontelbare ruzies en traantjes zijn er aan te pas gekomen.
Telkens ik een zwangere vrouw zag was ik superblij voor haar, maar vanbinnen ging ik echt kapot uit onzekerheid of dit wel ooit voor mij was weggelegd. iedere pilletje dat ik binnenslikte verafschuwde ik en hoopte dat het niet zou werken.
Vorig jaar heb ik de knoop doorgehakt. Na een zoveelste ruzie over geduld en over enkele maanden misschien, heb ik hem voor een keuze gezet.
Als hij het recht had om altijd maar nee te zeggen, had ik ook het recht om ja te zeggen.
Ik gaf hem nog 6 maand de tijd om te wennen.Na 6 maand zou ik zowieso stoppen met de pil en dan zou het aan hem zijn om te beslissen.
Wou hij geen nog steeds geen kind, dan zette hij me maar aan de deur.
(Ik hoopte nattuurlijk hevig dat hij bij mij zou blijven,want ik hou echt enorm veel van hem, en kan me geen betere papa inbeelden.)
Heb er die 6 maand heel gewoon over gedaan en elke maand vertelde ik hem dat we weer een maandje dichter stonden bij zwanger zijn.
Gelukkig raakte hij overtuigd en vond hij het ok om in oktober te stoppen.
Al merk ik nu dat hij nog steeds geen enkele haast heeft om zwanger te worden.
Elke maand tijdens mijn vruchtbare dagen is hij moe of wat ziekjes of gewoon net geen goesting...
Om de muren van op te lopen!!!
Maar hij beweerd dat hij nu echt wel een kindje wilt, en het louter toeval is.Hij praat zelfs mee over namen en meters en peters...
Zal dus maar blijven afwachten en hopen dat het toch snel eens raak is hé...

Mijn raad voor jou is dus,
geef hem nu nog even de tijd om jullie miskraam te verwerken, en probeer er dan toch nog over te praten, hoe moeilijk het ook is, hij moet jou gevoel ook kennen!
Jaag hem niet teveel op, maar blijf ook niet bij de pakken zitten hé.
En verder...
Vele groetjes, en heel veel succes.
Link naar deze reactie
29/02/2008 @ 17:37
Coralie

ik wil een kind en mijn vriend niet
Hallo,

Ik ben 29 en wil heel graag een kindje, over een jaar of 2 à 3. Eerst een huis en nog even genieten van het leven met mijn vriend.
Ik droom helemaal niet van een groot gezien en wil het bij één kindje houden. Onlangs kwam de discussie "kinderen"...
Mijn vriend is 32, en weet niet of hij ki
Link naar deze reactie
29/02/2008 @ 17:37
Coralie

ik wil een kind en mijn vriend niet
Hallo,

Ik ben 29 en wil heel graag een kindje, over een jaar of 2 à 3. Eerst een huis en nog even genieten van het leven met mijn vriend.
Ik droom helemaal niet van een groot gezien en wil het bij één kindje houden. Onlangs kwam de discussie "kinderen"...
Mijn vriend is 32, en weet niet of hij kinderen wil. Hij zegt niet nee of ja. Ik word er gek van dat ik hier van hem maar geen duidelijk antwoord krijg... Voor mij is het echt een dilemma aan het worden en krijg het gevoel dat ik moet kiezen tussen een kind en mijn relatie, die heel goed zit... Wat hem doet twijfelen is de "vrijheid" die hij moet opgeven, dat het zijn leven op zijn kop zal zetten. In zijn omgeving ziet hij dat zijn vrienden die papa geworden zijn "geleefd" worden en niet genoeg tijd hebben voor zichzelf en hun relatie. Typische reactie van een man dus... Bij vrouwen gaat het moedergevoel die angst overwinnen, maar hoe zit dat bij mannen? Hebben mannen een vadergevoel? Moeilijk... ik heb besloten om voor mijn relatie te kiezen en mij hierop te focussen, en we zien wel... Heel moeilijk voor mij, en ik vrees dat dit problemen uitstellen is...
Link naar deze reactie
28/04/2008 @ 22:08

wel of geen kinderen
Ik ben nu 22 en ik heb altijd graag kinderen gewild,het liefst rond mijn 25e. Maar nu begin ik steeds meer te twijfelen of ik eigenlijk wel kinderen wil, ik denk steeds meer aan de nadelen ipv aan de voordelen en de leuke kanten ervan. Probleem nu is dat mijn vriend (28) wel heel graag kinderen wil en ik me bijna schuldig begin te voelen als ik hem dat niet wil geven.
Maar hij heeft makkelijk praten, zijn lichaam blijft hetzelfde, hij hoeft zijn werk niet te onderbreken enz.
In ieder geval ik weet het even niet meer maar ik heb nog wat tijd he.
Link naar deze reactie
29/04/2008 @ 12:05
Matroesjka

Ik wil wel, maar mijn vriend nog niet...
Hoi iedereen,

Ik ben nieuw op het forum en herkende me volledig in sommige verhalen. Zelf ben ik 25 en wil ik graag aan een eerste kindje beginnen, maar mijn vriend (27), vindt het nog te vroeg.

We zijn momenteel nog aan het verbouwen aan ons huis, maar dit gaat binnen enkele maanden klaar zijn, we hebben beide een goede job, dus mij lijkt het de ideale moment om eraan te beginnen. Maar mijn vriend denkt er dus anders over... Hij heeft schrik voor alle verantwoordelijkheid die erbij komt kijken, dat hij geen vrijheid meer zal hebben, dat we het financieel niet zullen aankunnen, enz...

En natuurlijk begrijp ik dat wel, ik heb ook wel schrik, maar toch wil ik het zó graag!! En het helpt natuurlijk niet als al je vrienden langzaam maar zeker ook aan kindjes beginnen!

Maar uiteraard wil ik hem tot niets verplichten! Hij moet er volledig klaar voor zijn (voor zover dat mogelijk is ). Maar ik blijf hem toch 'subtiele' hints geven, hopelijk wil hij het dan binnenkort ook net zo graag als ik!

Link naar deze reactie
04/05/2008 @ 10:56
angel

Tijdje geleden dat ik hier nog eens ben langs geweest.
Ik kan jullie alvast zeggen dat het beter gaat met me. Heb alles beetje kunnen relativeren wat niet weg neemt dat ik nog altijd heel graag een kindje wil. Maar ga mijn vriend de tijd geven nu niet jaren maar laat alles ff op zijn beloop en zie het dan wel.

Heb enorm veel aan jullie steun gehad en zeker te weten dat ik niet de enige ben met dit probleem. Laat ons hopen dat ik hier binnen enkele weken kan komen zeggen dat ik de trotse moeder van ben geworden.

Dus nog maals thx voor alles jullie zijn een grote steun geweest voor mij!!
Link naar deze reactie
25/05/2008 @ 20:43
angel

Kwestie van jullie op de hoogte te houden. Ben weg gegaan bij mijn vriend omdat hij mij toch vertelde dat hij geen kinderen wou dacht eerst zal wel over gaan maar toch niet daarom ik heb de knoop doorgehakt.
Met veel hartpijn maar mag mijn dromen niet opgeven voor iemand!!!

Heb enorm veel aan jullie steun gehad nogmaals ALLEMAAL merci
Link naar deze reactie
28/05/2008 @ 10:25
wensje

Hoi Angel,

Wat goed van je dat je deze keus hebt kunnen maken!
Je kan je wens niet vergeten en dan moet je voor jezelf kiezen...hoe moeilijk ook!!
Er komen vast snel betere tijden voor je...vind het heel knap van je!

Liefs wensje

Link naar deze reactie
28/05/2008 @ 12:11
Mickey Muis

Hey Angel, wat lastig zeg. Ik heb mijn man ook wel een duwtje moeten geven om eraan te beginnen, maar na onze miskraam (ook ons eerste kindje) wilden we allebei meteen kinderen. Ik kan me heel goed voorstellen dat jij het nu heel moeilijk hebt, want mijn man had dezelfde gevoelens als ik, dus wij konden het delen, maar jij staat er alleen mee zo. Heel moedig dat je bent weggegaan, nu weet hij misschien ook hoe belangrijk het is voor jou. Hoe reageerde hij?

veel sterkte!

Mickey

[Laatst gewijzigd door Mickey Muis - 28/05/2008 @ 12:13] - Link naar deze reactie
30/05/2008 @ 20:48
angel

Hij reageerde zoals ik gedacht had hij was enorm grof en kwaad. Eerst zei hij maak een kind op een ander é en blijf bij mij en dit was de druppel!!!

Voel mezelf al stukken beter enkel en alleen omdat ik het gedrufd heb had nooit gedacht dat ik bij hem kon weg gaan en kijk nu.
Ik woon nu misschien alleen en is niet alle dagen even leuk maar ik krijg enorm veel steun van mijn ouders en dit doet me enorm veel deugd.
Ik zelf wil vooruit in het leven en wil dat mijn wederhelft dit ook wil maar ja...

Het leven gaat verder en hopelijk kom ik binnekort de papa van mijn kindje tegen.
Link naar deze reactie
30/05/2008 @ 20:51
Mickey Muis

Dat is echt grof van je vriend zeg. Daar ben je inderdaad beter vanaf! Goed voor jou, meisje!

Link naar deze reactie
31/05/2008 @ 10:34
A.

Hi,

Ik lees soms mee, en reageer niet dikwijls...
Angel, goed voor jou, wat een eikel zeg.
'maak een kind op een ander' bah!
Ik vind dat je een heel moedige beslissing hebt genomen en ik duim voor je dat je snel een begripvolle en attente man tegenkomt die geen koudwater-baby-vrees heeft!

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina

[Reageer]