< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » December 2008-Club » Kerstkindje 2008

Vorige reacties:
< vorige pagina
volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » December 2008-Club
Kerstkindje 2008
22/05/2008 @ 17:09
Tessa

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hey,

Hier ben ik nog eens, het is weer lang geleden..
Met mij gaat alles goed, allé goed, ben ontzettend moe, heb een héél slecht humeur, heb een verkouheid, een ontstoken wimperzakje.. kortom, alles wat tegen kan slaan, gebeurt dan ook sinds dat ik zwanger ben.. Ik voel me helemaal niet mooi zwanger en das wel jammer hé, maar ik geloof dat het zal draaien, ik wou zo graag zwanger zijn en ik was er 100% van overtuigd dak heel gelukkig zwanger ging zijn, dus ga ik er nu wel voor streven..

Morgen heb ik de eerste echo, dus daar kijk ik enorm naar uit, als ik dan ga zien dat alles in orde is, misschien dat dat wel het keerpunt zal zijn...

Ik wens jullie allen ook nog een heel mooi zwangerschap toe, en ik vind het heel leuk om het van iedereen wat op te volgen..

Veel liefs
Tesje

Link naar deze reactie
23/05/2008 @ 09:51

Hallo

Begin deze week was dat rare gevoel in mijn maag weg, maar gisteren had ik het terug zitten. Nu heb ik denk ik de oorzaak ervan gevonden. Brood, als ik geen brood eet gaat het de hele dag goed maar telkens ik ook maar iets van brood eet heb ik de hele dag zo'n raar gevoel in mijn maag. Begin deze week heb ik cracottes gegeten 's morgens en toen ging het goed, maar gisteren moest ik werken en had mijn boterhammen meegenomen. Met als gevolg dat ik na mijn pauze weer voortdurend zo'n vervelend gevoel had in mijn maag. Dus eventjes geen brood voor mij. Maar ja wat moet je dan allemaal eten op het werk? Vandaag neem ik een pastasalade mee.
Die vermoeidheid blijft dat de hele zwangerschap duren? Was bij de andere zwangerschappen minder moe en heb er nu wel héél veel last van. En echt veel tijd om te slapen overdag heb ik niet.

Verder kijken we ook uit naar de volgende echo op 12/06. Volgende week laat ik wel nog eens bloed afnemen omdat we dan binnenkort (02/06)op reis vertrekken en ik dan toch ietwat geruster kan zijn.

groetjes
Link naar deze reactie
23/05/2008 @ 19:54
Tessa

Hey dames,

Hier een overgelukkige mama in spé... De echo was dik in orde.. Boelens is echt ne ferme gynea, hij had niet veel tijd, dus de stagair heeft veel papierwerk gedaan, maar de echo heeft hij zelf gedaan...

Ik had een klein puntje verwacht, maar eigenlijk was het echt al groot, allé dat leek toch zo. Het is al 2 cm.. Ben zo fier Op de echo leek het dat ik 8w en 3 dagen ben, maar ik ga mijn banner zo laten staan, het is in de buurt hé... En dan dat hartje dat zo tekeer ging, wel jammer dat we het niet gehoord hebben, ik heb er niet aan gedacht, en hij heeft het niet laten horen. Ik zou er niet aan gedacht hebben tot men zus dat vroeg.. Maar ja alles is in orde, en 17/06 is men volgende afspraak... Kijk er al naar uit..

Men zus haar kindje heeft de wijnpokken, vandaag uitgebroken, nu blijkt dat dat enkele weken ervoor al overdraagbaar is, nu zijn we dit weekend samen naar de ardennen geweest en heb ik natuurlijk veel met haar bezig geweest. Heb nu naar mijn dokter gebeld of dat die mijn bloed nog eens wil nakijken.. Heb echt wel wat schrik hoor. Want ik heb nog nooit een kinderziekte gehad dus ben er vatbaar voor hé...

Veel liefs

Tesje

Link naar deze reactie
25/05/2008 @ 21:01

Online Status Stuur bericht
Helloooo

Hie is de misselijkheid volledig verdwenen. 'k Voel me zelfs niet meer zo moeeee...zo gaat het goed...

@Tessa : da's super dat het babytje al 2 cm is...bij mij op exact 8 weken was het 1,6 cm...

Ik kijk ook weer uit naar de volgende echo, 16/06...aftellen!!!!

Link naar deze reactie
25/05/2008 @ 21:05

@Vé : 'k Hoop dat je ongemakkelijk gevoel door je maag ook vlug zal gaan verdwijnen...'k denk dat dat bij de meesten niet een ganse zwangerschap duurt...

Link naar deze reactie
26/05/2008 @ 19:57

Vandaag had ik het weer goed zitten, nog altijd trouwens, dat ambetante gevoel in mijn maag. Heb net wat gegeten maar het betert niet. Als ik niks eet heb ik braakneigingen.
Hopelijk gaat het volgende week op reis beter. Vorige zwangerschap waren we op reis met mijn ouders en die wisten nog van niks en die hebben het ook niet gemerkt, op reis had ik niks van kwaaltjes, en eens terug thuis waren ze er terug.

Hier de volgende echo op 12/06, kijk er al naar uit. Heb zo'n babysound en zou al eens willen proberen maar durf niet omdat ik als ik niks hoor ga panikeren denk ik. Morgen ben ik 10 weken en normaal is die maar bruikbaar vanaf 12 weken.
Dus nog even afwachten.
Link naar deze reactie
28/05/2008 @ 10:57

Vé : wat is een babysound? Is dat een toestel dat je koopt of kan je dat huren? Ik hoop dat je op reis geen last hebt van je maag...Hier is dat gevoel voorbij, heb terug zin in eten, 'k ben wel moeeee...

Wij vertrekken binnen 2,5 weken op reis, net na de tweede echo, hopelijk zal alles goed zijn en kunnen we als beloning gerust op vakantie vertrekken...

Link naar deze reactie
29/05/2008 @ 09:54

Hallo Merel

Zo'n babysound is inderdaad een toestel waarmee je zelf de hartslag van je baby'tje kan zoeken en horen. Is wel niet altijd even makkelijk te vinden maar wel leuk om te horen. Ik had het al tijdens mijn vorige zwangerschap en de oudere kindjes vonden het dan ook leuk om te luisteren naar hun broertje of zusje in de buik.

Kon het dus niet laten en heb al eens geprobeerd maar niets gevonden. Ik maak me niet echt druk omdat ik weet dat het heel normaal is dat ik nu nog niets kan horen. Eind deze week probeer ik het nog een keer.

Verder gaat het hier minder goed met de maagproblemen. Ik heb er vooral in de namiddag en avond last van, gisteren al van 18u in bed gekropen. Hier betert het nog niet hoor, integendeel.
Link naar deze reactie
29/05/2008 @ 12:33
Annabel

Online Status Bekijk profiel
Hallo
Ikke weer ne keer. 't Is al lang geleden, maar ik heb nooit veel te vertellen. Ik merk nog altijd aan niets dat ik zwanger ben...
Gisteren zijn we naar de dokter gegaan (huisarts maar hij doet ook gynaecologie - we gaan ons laten opvolgen door zowel hem als de gyneacoloog in HH). Hij gaf ons iets om over na te denken: gaan we in week 12 de prenatale screening tests laten uitvoeren? Moeilijk he. Hij zei dat die testen maar een cijfer geven, en geen zekerheid, en als dat cijfer dan negatief is moeten we ook verder: vruchtwaterpunctie... vlokkentest... Ik weet het niet zo goed wat we zouden doen. Stel dat we die testen doen en het blijkt dat ons kindje mongool zou zijn... Moeten we het daarom laten weg halen? Kan dat kindje niet gelukkig zijn? Is het egoistisch het te laten weghalen? Of net egoistisch om het te houden? Ik vind het echt moeilijk. Moet er nog eens goed over praten met mijn ventje.
Verder zijn we ook een creche gaan bezoeken, waar er nog plaats zou zijn, een nieuwe creche op de Diestsesteenweg in Kessel Lo: Baby university. Ik had toch wel een beetje een wrang gevoel hier. Heel lieve dame, maar de mensen die er moeten werken zijn nog niet aangenomen. Die zijn toch het belangrijkste om te weten of we daar gaan of niet he. Er zullen 20 peuters zijn voor 2 volwassenen, en 14 babies voor 2 personen. Die verzorgers moeten ook nog eten klaar maken en zo. Ik vroeg me af of dat niet veel is? Is dat in andere creches ook zo? Er was een kamertje zo klein, en ze zei dat daar 7 bedjes in kwamen. Ik kreeg het echt al benauwd in de plaats van mijn kleintje. Enfin, we gaan ons daar inschrijven om zeker plaats te hebben voor onze spruit. Maar we kijken ondertussen wel verder uit.
Hebben jullie al een creche gevonden? Diegene die al kindjes hebben: is 7 babies of 10 peuters per verzorger normaal?
Alle, geniet allemaal nog van jullie zwangerschap, ik moet hier terug wat verder werken
Groetjes

Link naar deze reactie
29/05/2008 @ 21:41
Merel

Dag Annabel,

't Is inderdaad een moeilijke kwestie : je kan nl. een heel goed resultaat hebben met de testen en dan kan het nog zijn dat het kindje het syndroom van down heeft. Bij mijn eerste zwangerschap heb ik die testen niet gedaan. Ik ga nu naar andere gynaecoloog en die stelt het zowiezo standaard voor, allè de tripletest bedoel ik (niet de punctie)dus ik laat morgen bloedprikken en dan zien we wel verder.

Wat die creche betreft : volgens Kind & Gezin mogen er maximum 7 kindjes zijn per verzorgster. Dus als die creche onder toezicht staat van Kind & Gezin en K&G doet een controle (gedurende het jaar vallen ze wel enkele keren onaangekondigd binnen) dan volgt er een serieuze sanctie. Wat natuurlijk wel kan is dat die 10 kindjes (per verzorgster) niet allemaal 5 dagen per week er zijn zodat ze toch maar aan max. 7 fulltimekindjes komen. Mijn ervaring is dat als ze naar een creche geweest zijn ze zeer goed voorbereid zijn op school (er wordt discipline opgelegd in een grote groep, er wordt al geknutseld met de grootste kindjes...). Ik kan natuurlijk niet meespreken over een onthaalmoeder. Succes met de zoektocht!!!
Link naar deze reactie
02/06/2008 @ 00:42
Eef

Hey allemaal,

Ik schrijf al zo af en toe op een van de andere december 2008 topics.

Maar deze kan ik ook niet laten gaan .

Ben volgens de echo die ik had rond 7 wk uitgerekend voor rond 26 december. Volgens de berekening door de HA op 25 december.

Een kerstcadeautje dus vooralsnog !

Ik ben benieuwd wie er daadwerkelijk met Kerst zal gaan bevallen.

Link naar deze reactie
05/06/2008 @ 12:26
Annabel

Online Status Bekijk profiel
Hey dames
"Tot 12 weken kan het nog altijd mislopen" daar hou je rekening mee, en daar denk je wel eens aan. We zaten te twijfelen om de screeningtesten te laten doen en hadden net besloten ze niet te laten doen. Maar de natuur heeft zelf haar screeningtest gedaan. En ons kindje mocht niet zijn. Gisteren hadden we een echo op 11 weken, het vruchtje leefde niet meer. Waarschijnlijk al 2 weken niet meer. Vandaag is het 'spontaan' afgekomen. We hebben veel verdriet maar vinden wel een manier om hier over te komen. Ooit zal het wel lukken.
Nu wat rusten en dan zien we wel verder.
Succes voor jullie allemaal en een schoon boeleke rond Kerstmis!
Groetjes

Link naar deze reactie
05/06/2008 @ 12:59

Annabel

Ik weet niet wat ik moet zeggen...'t is niet eerlijk...waarom??? Ik krijg kippevel...
Ik hoop dat je dit goed kan verwerken door erover te praten met familie en op de vele topics hier!!!

Link naar deze reactie
05/06/2008 @ 15:01
Daan

Annabel,

Wat een verschrikkelijk nieuws!! Doe het maar rustig aan en
hopenlijk heb je veel steun aan de mensen die wisten dat je zwanger was.

liefs Daantje

Link naar deze reactie
05/06/2008 @ 15:24
Anneke

Online Status
heel veel sterkte Annabel!

Link naar deze reactie
05/06/2008 @ 18:55
Tessa

Hey dames,

Ik was jullie even kwijt, maar heb jullie dan toch gevonden.. Ik ben bij men laatste echo te weten gekomen dat het ook voor 25 december zou zijn, dus voor mij ook een kerstekindje

@Annabel ik voel met je mee hoor, ik voel me zelf niet zo zzwanger meer, ben minder moe,ik vind men borsten zelfs minder gespannen dan er voor. Heb ook schrik dat het nog zal mislopen. Ik probeer er echt niet aan te denken, 17 juni de 2de echo.. Het is nog even bang afwachten. Ik denk aan je en hoop dat je vlug weer zwanger wordt..

Groetjes aan al de rest..

Tesje

Link naar deze reactie
06/06/2008 @ 00:42
Eef

Annabel, wat vreselijk meid.

Sterkte met het verwerken en hopelijk snel toch weer een wondertje voor jullie.

Link naar deze reactie
08/06/2008 @ 21:30

Hallo

Annabel, ik leef met je mee, hopelijk kom je dit snel te boven

wij zijn terug van een weekje vakantie en we hebben er van genoten. De maagproblemen waren beter, slechts 1 keer last gehad van ochtendmisselijkheid. Bij mij speelt stress toch een rol in mijn zwangerschapsverschijnselen.

Heb gisterenavond nog eens proberen de hartslag te vinden met de angelsound maar niks gevonden. Donderdag naar de gyn, hopelijk is alles goed want die angst duikt nu weer op.

Mijn ma vond dat ik precies verdikt was van een weekje vakantie, hoe moet je daar dan op reageren, want ze weten nog niet dat ik zwanger ben. Hopelijk kunnen we vrijdag het goeie nieuws vertellen.

Hoe gaat het met jullie?
Link naar deze reactie
09/06/2008 @ 21:38
Merel

Hallooo allemaal,

Hier gaat alles zijn gewone gangetje : niet speciaal veel kwaaltjes meer, alleen beetje moe...nu is het nog een weekje aftellen voor de volgende echo, ben wel superbenieuwd...ik hoop dat alles nog ok is, ik voel toch nog gespannen (.)(.)

Dan 2 weekjes vakantie en dan begin juli wil ik het nieuws vertellen op 't werk (daar zal er eentje niet zo blij zijn, maar that's life zeker).

Hoe gaat het met jullie????

Daaaaaaaaaaaaaaaag
Link naar deze reactie
13/06/2008 @ 10:40

Hallo

gisteren echo gehad. Alles zag er goed uit. Ons kindje is al 7 cm, was wat voor op schema, maar de gyn houdt de bevallingsdatum op 23/12.
De nekplooi kon ze niet meten omdat ons kleintje niet goed lag. Wel zei ze dat hij er heel dun uit zag, dus dat zag er eigenlijk ook goed uit. Op 15 weken moet ik naar de huisarts voor de triple test en pas op 5 augustus terug naar de gyn voor volgende echo. Pfff dat duurt me wat erg lang hoor.

groetjes
Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina | volgende pagina >