< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » December 2008-Club » Zwanger voor december

Vorige reacties:
< vorige pagina
volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » December 2008-Club
Zwanger voor december
22/05/2008 @ 16:33
nijntje

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Dag allemaal,
ik mag as woensdag voor het eerst naar de verloskundige, deze maakt geen echo alleen een soort intakegesprek en zal waarschijnlijk proberen het hartje te horen, nadien zal ik een afspraak maken voor een echo. Moet ook nog bloedprikken.

Hoe gaat het met de zwangeren onderons? Raken jullie al een beetje aan het idee gewend dat er een kindje op komst is?

Hoe is het bij jullie en zwangerschapskwaaltjes?
Ik heb moeite om te eten. heb absoluut geen trek. Het is soms dat mijn maag knort dat ik wat moet eten, warm eten heb ik al helemaal moeite mee. Heeft iemand tips voor mij wat ik hieraan kan doen?

Liefs Nijntje

Link naar deze reactie
23/05/2008 @ 16:43
Sarah

Online Status
He hoi allemaal

Vandaag voor een echo geweest Mooi! Het heeft al armpjes en beentjes en je ziet het hoofdje al heel duidelijk Ik was er echt ff stil van.

Link naar deze reactie
23/05/2008 @ 20:48
Charlotte

Elaba!

We zijn dinsdag naar de gyne geweest voor de 2de echo en alles was super inorde. De baby is 3 cm en het hartje klopte goed.

Ik moet binnen 3 weken terug voor de nekplooimeting op 12 juni.

Ik voor iedereen!

Groeten Charlotte

Link naar deze reactie
24/05/2008 @ 10:43

Online Status
Hey Iedereen,

ik ben dus gisteren voor mijn 2de echo geweest.
nekplooi was 1.2 mm dus dat was al prima in orde
de echo was in kleur, was heel mooi om te zien
maar ons prutske was koppig, hij/zij liet alleen zijn achterkant zien
alles was in orde, alles wat er moet zijn is er.

maandag nog effe bellen voor de resultaten van het bloedonderzoek.

groetjes

Link naar deze reactie
25/05/2008 @ 11:02

Hoi iedereen

Wij zijn zaterdag geweest voor onze 3de echo.
Alles was dik in orde de nekplooi was bij ons maar 0.7mm, dus dat zat wel heelgoed!
Bij ons zijn er zo goed als geen zwangerschapskwaaltjes.
Alleen wel moe maar voor de rest is alles dik in orde.
Op 21juli mogen we terug op controlle!
Ik ga aan het eten beginnen het is weeral bijna middag!

Tot de volgende engeniet nog van jullie zondag
Doei

Link naar deze reactie
25/05/2008 @ 11:12
Antje

Hallo allemaal, wat fijn dat jullie allemaal zo'n leuke echo hebben gehad. Ik moet nog even wachten tot de 2de echo. Mijn buik begint echt wel vorm aan te nemen, echt een punt die naar voren komt!!! Hebben jullie dit ook?
@ Nijntje, Wij zijn nog niet helemaal aan het idee gewend, vergeet soms nog wel eens dat ik zwanger ben, bijvoorbeeld op het werk. Dan wil ik iemand uit bed tillen (ik werk in de zorg) en dan word ik gelijk door mijn collega's gecorigeerd... lief dat iedereen nu rekening met me houdt! Echt kwaaltjes heb ik nog steeds niet, ben alleen verschrikkelijk moe.Met het eten heb ik hetzelfde probleem als jou, geen eetlust, vooral 's morgens heb ik het echt moeilijk, heb wel honger maar krijg echt niks weg. Nu heb ik voor de zwangerschap altijd maar 1 x per dag gegeten en nu moet ik dus helemaal mijn eetgedrag omgooien. Ik probeer het s'morgens dan gewoon een stuk fruit te eten, glijd wat makkelijker. En ik leef op fruityoghurt!
Nou het is weer een heel verhaal geworden!!!
Antje

Link naar deze reactie
25/05/2008 @ 14:10
Inimini

Online Status Stuur bericht
hebben vrijdag tweede echo gehad en hebben al een filmpje waar ons kleintje op staat, echt el een aanrader hoor, mooi om te zien hoe het beweegt in je buik ondanks dat je er nog niks van voelt.
Mag nu vrijdag al terug gaan voor de nekplooimeting, ben benieuwd.
Voor de rest gaat alles vrij goed, buiten dat ik toch nog af en toe moet overgeven en dat mijn maag mij echt wel in de steek laat. En dat moe zijn is er ook nog steeds.
Buikje is nog niet te zien, en kan dus nog in al mijn kleren. Ben ook nog niks bijgekomen. Hoe lang dat dat nog gaat duren dat weet ik niet :-).

Veel groetjes en tot gauw
Inimini en ...

Link naar deze reactie
26/05/2008 @ 07:46
Stien

hallo iedereen,

Ziet er allemaal leuk uit die tweede echo's. Nekplooimetingen ook allemaal goed. Hopelijk zet deze trend zich door !
Bij mij ook nog steeds lichte verschijnselen. Moe, soms lichtjes misselijk, soms moeite met bepaalde geuren,... Maar niets wat mij echt belemmerd is het dagelijkse leven.
Ik sportte vroeger heel veel, dit is nu wel wat geminderd met de vermoeidheid...
Bij mij nog 2 weken wachten op de echo... Begint nu precies wel lang te duren ... Maarja, het zal er ook wel weer snel zijn. En we moeten genieten van elk moment hé !

Groetjes
STien

Link naar deze reactie
26/05/2008 @ 10:44
lorena

hai dames

goed te lezen dat de echo's goed zijn het is altijd spannend om je kleintje te zien.
ik moet nog als ik geen tussendoor bloedingen krijg (die er niet meer zijn gelukkg)tot de 17e wachten,dan zal het een stuk groter zijn dan vorige week maar wonderbaarlijk dat alles erop en eraan zit he
ik ben nog aardig misselijk en moe sporten gaat niet meer ik zwem nu maar,en mijn buik is in 2 dagen toegenomen ook in de onderkant puntje?we hebben al een dochter van 5 dus misschien gaat het bij de 2e sneller ben niks aangekomen.

tot hoors

lorena

Link naar deze reactie
26/05/2008 @ 14:03
wensje

Online Status Bekijk profiel
hallo allemaal!!

Alles oke hier zo te lezen!!!
Wij hadden gesprek bij vk vanmorgen,aangezien de misselijkheid en overgeven nog aanwezig is vreeste ik voor me ijzergehalte..Maar deze was 8.6 dus dik in orde!!ook bloeddruk was perfect dus geen zorgen aan deze kant!
3 juni hebben we onze 2e echo al!!Anders werd het 17 juni en ja...dat duurde mij iets te lang
Geduld heb ik nog steeds niet en zal denk ik ook wel niet meer komen!
hahaha!!

Nekplooimeting gaan wij niet doen,aangezien de uitslag ook geen 100% zekerheid geeft en dan maken we ons misschien ongerust over niks.
En is het zo dat ons kindje down heeft,dan is het zo.
Het is even welkom...al hoopt iedereen natuurlijk op een gezond kindje!

Ik ga een overheerlijk beschuitje eten

Fijne dag allemaal

Link naar deze reactie
26/05/2008 @ 18:10
Just me

Hey iedereen!!

Fijn te horen dat het met iedereen goed gaat! Hier is ook alles oké, we hebben vorige woensdag een 2de echo gehad! Was echt super, bleef héél voorbeeldig liggen zodat de gyn alles goed kon meten. Nekplooi was 0,9 mm en voor de rest zag alles er ook goed uit. Mijn man en ik allebei aan het beeld gekluisterd! Da's écht wel mooi he! Zo'n mini-mensje...
Nu woensdag moet ik bij de vroedvrouw zijn voor een gesprek.
De buik begint al serieus zichtbaar te zijn! Ik ben 'maar' 2 kg bijgekomen sinds het begin en dat zit vooral op mijn buik én borsten (ai ai ai).
De eetlust is ook anders dan daarvoor. Na 18u heb ik compleet geen honger meer, en warm eten zegt me al hélemaal niks. Maar goed dat mijn ventje héérlijk kan koken en me zo toch een beetje kan overtuigen om 's avonds nog wat te eten.

Geniet er nog allemaal van!!!! En hou ons op de hoogte hé!!

XXX

Link naar deze reactie
26/05/2008 @ 18:40
Charenity89

Hey allemaal,

Allemaal gefeliciteerd meiden !

In verwachting van ons eerste kindje en ik vind het heerlijk. Het is wel wennen dat is soms moe ben en een beetje grumpie,, Achja het hoort erbij ;)

Zoals ik lees hebben jullie allemaal nog 1 echo gehad leuk leuk. Zelf heb ik er al 3 gehad ivbm bloedingen die achteraf uit mijn baarmoeder half kwamen doordat mijn placenta te dicht daar tegen aan ligt.
Hartje gehoord en wat een heerlijk geluid !!

Wie is er al aangekomen ??
Ik woog 53 kilo en nu Sniksnik,, 63 kilo.

Groetjes Saskia

Link naar deze reactie
26/05/2008 @ 20:06

Online Status
hey,

ik heb een vraagje: ik moest vandaag naar de Gyne bellen voor de resultaten van mijn bloedonderzoek.
qua vitaminen en mineralen zit alles super goed
ik ben ook immuun voor toxoplasmose maar niet voor CMV
ik mag nu niet meer in de buurt van kleine kinderen en creches komen

weet er iemand wat dit juist is en wat hier de risico's van zijn?

Groetjes

Link naar deze reactie
26/05/2008 @ 22:02
Vlinder

Hallo allemaal

Ik ben net terug van het weekend waarop ik mijn familie verteld heb dat we een kleintje verwachten. Ze waren in de wolken!

@ Elsie: Ik ben kleuterleidster en ook niet immuun voor CMV. Volgens de Belgische wet moet je de directeur daar meteen van op de hoogte brengen en dien je 9 maanden thuis te blijven. Nu is het zo dat de kans groter is als je al een kindje hebt, dat je het virus thuis oploopt dan op school. IK werk ook als tijdelijke in het onderwijs en daarbij is de regeling zo ingewikkeld qua inkomen dat ik liever aan het werk blijf. Daarnaast vind ik het ook maar niks om zo'n lange tijd thuis te zitten. Mijn gyne gaf me daar in gelijk dus tot nu toe weet op het werk niemand dat ik zwanger ben. Ik hoop dat ik nog een maandje kan werken en dan zie ik in september wel weer. Verzwijgen wordt alsmaar moeilijker want het buikje worst stilletjesaan zichtbaar.
Ik zou me dus maar niet ongerust maken want de risico's zijn echt klein.

Vorige week vrijdag hebben we onze 2de echo gekregen. Daaruit bleek dat ik al een week verder waren als eerst gedacht: 11 weken dus.
Onze kleine spruit was echt hard veranderd tegenover 3 weekjes terug! Hij was superactief en bleef maar niet stilliggen voor de nekplooimeting. Na enige tijd lukt het dan toch en alles was in orde. Een heel mooi echotje mee naar huis gekregen! Binnen 3 weekjes bloedonderzoek om te zien of alles nog hetzelfde is gebleven en een weekje later weer naar de gyne!

Groetjes
Link naar deze reactie
27/05/2008 @ 10:12
Inimini

Online Status Stuur bericht
Hoi pipeloi,

@Elsie: ik sta ook in het onderwijs, geef zowel les aan kltrs als aan kinderen van het lager. Ben ook moeten stoppen bij de kltrs omdat ik niet immuun ben voor cmv. Dus werk nu nog maar halftijds. Weet je buiten het school kom je ook wel in contact met kinderen onder de 6 jaar, maar in school kan je het toch best vermijden denk ik hoor. Die regel bestaat niet voor niets denk ik. Nu ja iedereen is daar vrij in, mar ik ben toch blij dat ik nu halftijds bezig ben, want ben echt wel stikop s'avonds.
Ik heb het ook onmiddelijk tegen de directie verteld dat ik zwanger was, de collega's zelf heb ik op 8 weken op de hoogte gebracht.

Groetjes Inimini

Link naar deze reactie
28/05/2008 @ 13:32
Sarah

Online Status
He hoi

Ik werk ook met kleuters. Maar in Nl. word je niet getest op CMV dus ik moet gewoon blijven werken ook al ben ik hier niet immuun voor.

Zijn d'r hier meer aanstaande moeders die meedoen met moeders voor moeders?

Link naar deze reactie
29/05/2008 @ 12:33
Annabel

Hallo
Ikke weer ne keer. 't Is al lang geleden, maar ik heb nooit veel te vertellen. Ik merk nog altijd aan niets dat ik zwanger ben...
Gisteren zijn we naar de dokter gegaan (huisarts maar hij doet ook gynaecologie - we gaan ons laten opvolgen door zowel hem als de gyneacoloog in HH). Hij gaf ons iets om over na te denken: gaan we in week 12 de prenatale screening tests laten uitvoeren? Moeilijk he. Hij zei dat die testen maar een cijfer geven, en geen zekerheid, en als dat cijfer dan negatief is moeten we ook verder: vruchtwaterpunctie... vlokkentest... Ik weet het niet zo goed wat we zouden doen. Stel dat we die testen doen en het blijkt dat ons kindje mongool zou zijn... Moeten we het daarom laten weg halen? Kan dat kindje niet gelukkig zijn? Is het egoistisch het te laten weghalen? Of net egoistisch om het te houden? Ik vind het echt moeilijk. Moet er nog eens goed over praten met mijn ventje.
Verder zijn we ook een creche gaan bezoeken, waar er nog plaats zou zijn, een nieuwe creche op de Diestsesteenweg in Kessel Lo: Baby university. Ik had toch wel een beetje een wrang gevoel hier. Heel lieve dame, maar de mensen die er moeten werken zijn nog niet aangenomen. Die zijn toch het belangrijkste om te weten of we daar gaan of niet he. Er zullen 20 peuters zijn voor 2 volwassenen, en 14 babies voor 2 personen. Die verzorgers moeten ook nog eten klaar maken en zo. Ik vroeg me af of dat niet veel is? Is dat in andere creches ook zo? Er was een kamertje zo klein, en ze zei dat daar 7 bedjes in kwamen. Ik kreeg het echt al benauwd in de plaats van mijn kleintje. Enfin, we gaan ons daar inschrijven om zeker plaats te hebben voor onze spruit. Maar we kijken ondertussen wel verder uit.
Hebben jullie al een creche gevonden? Diegene die al kindjes hebben: is 7 babies of 10 peuters per verzorger normaal?
Alle, geniet allemaal nog van jullie zwangerschap, ik moet hier terug wat verder werken
Groetjes

Link naar deze reactie
29/05/2008 @ 13:17
mama'tje

Online Status
@Annabel,

Wij kiezen voor een onthaalmoeder ipv een creche. Ik ben ook al eens bij 1 langsgeweest en zij neemt maximum 4 kindjes tussen de 0-3 jaar aan. Hier voel ik mij wel een pak geruster bij want zij kan echt wel met de kindjes bezig zijn zonder constant in de weer te zijn met pampers en potjes en papjes. 14 kindjes voor 2 personen lijkt mij ook wel heel veel maar ik denk dat het belangrijkste is dat je je goed moet voelen bij de mensen waar je je kindje laat en dat je dan met een gerust gevoel kan gaan werken. Dus als je niet helemaal zeker bent, zou ik toch maar blijven rondkijken.

Groetjes

Link naar deze reactie
29/05/2008 @ 13:47
Annabel

Hey Mama'tje
Spijtig dat alle onthaalmoeders bij ons in de buurt al geen plaats meer hebben, want ik had ook liever een onthaalmoeder gehad.
Maar we zullen wel iets vinden hoor.
Veel plezier nog tijdens je zwangerschap!
Groetjes

Link naar deze reactie
29/05/2008 @ 14:58
ikke

beste
een onthaalmoeder mag max 8 voltijdse kindjes hebben
in een cribbe is dat eveneens zo 8 kindjes per kinderverzorgster

ons meisjes -en ook ons kindje op komst-zijn altijd in een cribbe geweest ik ben daar heel tevrede over er is wel iemand die alleen maar in de keuken staat en die persoon gaat tijdens het eten ook helpen bij de kindjeser zijn altijd 2 verzorgende aanwezig en tijdens het eten zijn ze dan met 3 er zijn ook twee groepen een groep van 0j tot ongeveer 1,5jaar en de andere groep van 1,5 tot als ze naar school gaanin elke groep zijn er 2 verzorgende die het lokaal nooit verlaten en dan is er het keukenpersoneel ook 2 personen die springen wel in waar het nodig is

ik ben indertijd van mijn dochters ook eerst opzoek geweest naar een onthaalmoeder dat leek mij leuker en persoonlijker maar overal was wel iets die werkte niet op woensdag namiddag een andere werkte maar tot half vijf en van die zaken dat was voor mij niet haalbaar tegen de cribbe daar werkten ze van 7 tot 19u dat was veelgemakkelijker

maar bij ons is er een wachtlijst zowel in de cribbe als bij de onthaalouders ik ben ingeschreven sinds november en er is pas plaats in augustus terwijl ik eigenlijk opvang nodig heb vanaf half juni hopelijk schuif ik nog op maar dat is afwachten

je moet bij het zoeken naar opvang naar uw hart luisteren en kijken waar jij u het gemakkelijkste bij voelt er moet een klik zijn tussen u en de onthaal moeder je moet de mensen waar je je kind naar toe doet voor 100%vertrouwen anders lukt het niet en ben je niet gerust tijdens uw werk maar ik ben er van overtuigt dat je er wel uit zal geraken

groetjes

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina | volgende pagina >