< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

Rainbowbabies

Pepatino.be

Jolena

BasilKato.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Anticonceptie... » cerazette

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
21/05/2008 @ 14:31
Lieveke83

Online Status
Na mijn 1ste zwangerschap kreeg ik de minipil. Maar ik bleef ongesteld zal ik zeggen. Die pil was niet straf genoeg voor mij.
Ik heb ook veel last van migraine tijden de pilvrije week. Teveel eigelijk. Elke maand een dag of 3 met misselijkheid en alles.

Nu moet ik weer iets kiezen om niet zwanger te geraken Zou het kunnen dat cerazette nu wel straf genoeg is voor mij? Of blijft dat altijd hetzelfde. Ik was er voor de rest wel tevreden van. De migraine was minder na een tijdje, maar ik bleef dus bloedverlies hebben.

Ik weet wel dat ik het best is aan de gyn vraag. maar ik moet pas binnen 4 weken gaan en ik zou tegen dan graag iets beslist hebben

liefs

Link naar deze reactie
21/05/2008 @ 21:34
Jenn

Online Status Bekijk profiel
Hmm.. lastig om te zeggen. Het verschilt per vrouw. Ik vloei ook altijd door de pil heen. Geen 1 die sterk genoeg is voor mij. Nu zit ik aan de Diane35 en die werkt goed. Volgens mij is het zo van hoe meer hormonen erin zitten hoe beter die werkt. Alleen ben ik zelf niet zo dol op die hormonen, en was ik een tijd gestopt met de Diane om over te stappen op Microgynon 30 maar daar vloeide ik dus door heen. Nu weer terug aan de Diane30 en hopelijk werkt dit weer goed :D.
Ik denk toch dat de gyn het beste kan beslissen wat voor jou het beste is. Ze kijken vaak ook naar lengte/gewicht verhouding. Ik wilde namelijk de microgynon50 (aardig zwaarder dan de micro30) maar met mij 1.57m en 57 kilo wilde hij dat liever niet. Dus laat je goed informeren, ik weet hoe beroerd het kan zijn :S

Link naar deze reactie
24/05/2008 @ 22:25

Hallo,

Ik had ook hetzelfde probleem met cerazette namelijk dat ik steeds bloedverlies had om de 4-5 dagen.
Het vreemde is dat ik cerazette een jaar of 3-4 genomen heb zonder problemen.
Toen ben ik zwanger geworden en na de zwangerschap werkte cerazette opeens niet meer zoals voorheen. Ik heb wat zitten uitproberen, maar ben dan vrij snel weer gestopt met anticonceptie voor een tweede zwangerschap. Na deze zwangerschap weer hetzelfde probleem. Dan heb ik even een spiraal gehad, maar dit is al na een paar maanden verwijderd. ze dachten op spoed waar ik binnen kwam met hevige buikpijnen dat ik een onsteking van de baarmoeder had gekregen door het spiraal. Bleek achteraf absoluut niet het geval te zijn. Vanaf toen neem ik een pil die dezelfde werking heeft als cerazetten (dus ook op basis van 1 hormoon ), maar net iets straffer is namelijk luteny.
Sindsdien geen last meer van tussentijdse bloedigen.
Misschien ook voor jou het proberen waard.

Groetjes

Ellen
Link naar deze reactie
31/05/2008 @ 21:04
luckybird

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Ik menstrueerde juist helemaal niet met cerazette.
Het is wel persoonlijk, want mijn HA zei wel dat je of niet kon menstrueren, of juist heel veel of normaal.
Dus voor mij niet echt een pil om me zeker bij te voelen, want ik heb geregeld een test gedaan.
Toen ik weer over ging op mijn oude pil (ovidol) heb ik weer een normaal patroon gekregen, maar dit was ook een wat zwaardere pil.
Ovidol is alleen wel uit de handel nu.

Link naar deze reactie
07/06/2008 @ 20:50
ratje

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Lieveke, Cerazette heeft toch geen pilvrije week? Die neem je toch gewoon door zonder stoppen?

Link naar deze reactie
08/06/2008 @ 09:03
Lieveke83

Online Status
Ja dat weet ik.
Ik bedoelde de pillen die ik ervoor nam

Klein misverstandje

Link naar deze reactie
17/06/2008 @ 22:41
Lovertje_1988

Online Status Bekijk profiel
Jenn,

Ik ben ook aan de diane35 gegaan. Maar die is vrij duur. Nu zit ik aan Elisa35. Dat is het witte product van de Diane pil, maar stukken goedkoper en werkt hetzelfde (bij mij toch).

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]