< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Vader worden/zijn... » help

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
03/06/2008 @ 17:10

mijn naam is tom en ikzoek info.
de mama van mijn dochter is nog geen 300 dagen officieel weg bij haar ex man we komen 17dagen te kort .mijn advokaat zegt dat wij een DNA test moeten laten doen.de vraag is , is dit echt nodig?daar de bijna exman zelf zegt dat dat zeker zijn kind niet is wegens niet officieel al meer dan 400dagen weg en ik de papa het ook voor meer dan 100% zeker ben . Da grapke ga mij veel geld kosten geld da bestemd is voor het boekje van onze lieve pruts als iemand weet waar ik moet zijn????

een trotse vader
Link naar deze reactie
03/06/2008 @ 19:09
Joyce1982

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
wat wil je zelf ??? ik denk dat dat het belangerijkste is..

heel veel succes

Link naar deze reactie
03/06/2008 @ 19:53
TOM

Online Status
heykes,wat ik wil is mn kind op mijn naam ,maar we hebben al zoveel verschillende dingen gehoord,zelfs van verschillende gemeentenhuizen...de ene keer kan de klein op mn vriendin hare naam gezet worden,dan was t dat ik ze na bevalling direct moest herkennen,dan was dat we samen haar moesten gaan aangeven...t was overal wel wat anders.en in antwerpen amai......diene achter dat bureauke...lachte ons gewoon uit;wilde ons zelfs ni helpen.wij leven de wet na zei hij...dat zouden ze beter doen met andere dingen ipv met dit;ik wil gewoon weten wat we kunnen en wat er kan .groeten,vriendin van tom.
[Laatst gewijzigd door TOM - 03/06/2008 @ 19:55] - Link naar deze reactie
16/06/2008 @ 14:18
CindyL

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Normaal moet de exman alleen een papier tekenen dat het kindje niet van hem is en dan komt het op de naam te staan vd mama.

Je hebt wel 15 dagen de tijd om het kindje aan te geven, dus als het twee dagen te laat zou geboren worden en als je dan nog 15 dagen wacht met de aangifte, dan wonen ze wel 300 dagen appart en dan kan het kindje wel op jou naam gezet worden. je zal wel alle twee naar het gemeentehuis moeten gaan want de mama gaat moeten erkennen dat het kindje van jou is omdat jullie, denk ik toch, niet getrouwd zijn...

Ja, de wetgeving hier in bels, rampzalig

Veel succes in iedere geval
Link naar deze reactie
18/06/2008 @ 07:59
binni

Online Status Bekijk profiel
Tom,Ik denk dat je het beste juridisch advies inwint,en je niet afhankelijk maakt van iemand achter een bureau die het vaak zelf niet gord weet.Dit kan gratis!Mijn man kent het telefoonnummer,maar die is nu gaan werken.Bel anders naar de Vlaamse infolijn:die kunnen je doorverwijzen naar de juiste instanties.De kans zit erin dat die andere man niets zal willen ondertekenen van verklaring,als hij rancuneus is.Dus:je goed informeren!
Succes!!

Vermoedelijke bevalling op 07/09/2008.
Al 52 weken en 2 dagen zwanger (130.92% ver), nog 12 weken te gaan.
Toegevoegd via deze pagina.

Link naar deze reactie
18/06/2008 @ 17:46
TOM

Online Status
hoikes,even met de vriendin van tom.we hebben alle nodige instanties gedaan,gebeld,en we zullen de hele rompslomp moeten aflopen.zijn vorige week al voor ons alle 3 dna test gaan laten uitvoeren,nu 6 wkn wachten.dan bij huisarts resultaten halen en ermee naar advokaat,dan word de procedure van ontkenning van mn bijna ex ingezet en de herkenning van mn vriend.dat zal dan ook weer effe duren en dit grapke zal rond de 5000eurokes dan gekost hebben.maar dan zou ons prinssesje op mn vriend zn naam staan en dan is het weer kindje aangeven en de nodige documenten naar de instanties sturen zodat alles weer aangepast kan worden.enfin t voornaamste is dat ze op zijn naam komt te staan he.en bijna ex doet echt niet ambetant hoor die wilde al van dag 1 meewerken dus dat valt toch ook weer effe mee.allez hopen dat dat zo blijft he.maar toch bedankt aan de damens die gereageerd hebben.groetjes
Link naar deze reactie
24/06/2008 @ 09:21
Mamzel

Hallo,

Als juriste kan ik jullie zeggen dat de wet recent veranderd is. Hier vinden jullie een overzicht.

http://www.vvf-brussel.be/nieuws_2007062901.html

Concreet was er in jullie geval helemaal geen DNA test nodig. Uw ex man had gewoon een procedure tot betwisting van vaderschap kunnen inleiden bij de rechtbank van eerste aanleg. Die procedure zou 2-3 maanden geduurd hebben.

Na de uitspraak van de rechtbank en kracht van gewijsde van het vonnis had uw nieuwe man de baby dan gewoon kunnen erkennen.

Het zou jullie maximum 1500€ gekost hebben, advocaat en procedurekosten inbegrepen.

Het spijt me dat ik de topic niet eerder had gezien.

Veel geluk nog met jullie spruit. Het belangrijkste is dat zijn papa nu ook zijn wettelijke papa is!

Link naar deze reactie
24/06/2008 @ 10:51
TOM

Online Status
hoikes mamzel,zeg zou jij ons daarbij bij het verdere verloop vd procedure niet kunnen bijstaan?is vraagje he .maar tis schandalig dat we van hier naar ginder gesleurd worden,die dna test koste net geen 800eurokes.nu nog 6wkn wachten en dan???moeten we procedure starten maar heb weinig of geen vertrouwen in de advokaat die ik heb want ze zou alles uitgepluist hebben ...stel me der vragen bij zene nu jij vertelde dat dat veranderd is.alvast dank en denk er is over na aub.groetekes.
Link naar deze reactie
24/06/2008 @ 20:26
Mamzel

Ik sta jullie graag bij met raad, maar ik ben geen advocaat (ik werk als bedrijfsjuriste). Een vriendin van mij heeft net hetzelfde voorgehad en ik had de opzoekingen gedaan voor haar. Ook zij had moeite met haar advocaat.

Jullie hadden/hebben verschillende opties.

Het gemakkelijkste is dat de ex man de procedure inleid bij de rechtbank en daarbij aantoont dat hij:
a) de vader niet KAN zijn omdat hij en zijn ex vrouw feitelijk gescheiden waren op het tijdstip van de conceptie (hij kan dat aantonen door een inschrijving in de bevolkingsregisters op een ander adres, getuigenissen, electriciteitsfacturen van het huis waar hij/ zij verbleef, etc).
of b) de vader niet IS op basis van een DNA test

Optie a is omslachtiger om te bewijzen als er geen verandering van adres is geweest, maar het resultaat is net hetzelfde. En het is goedkoper en je moet niet wachen op het resultaat van een test.

Eenmaal de vordering ingediend, zal de mama dan gewoon voor de rechter moeten verschijnen en het verhaal bevestigen. Eénmaal dat dat gedaan is zal het vonnis uitgesproken worden en betekend worden aan de mama. Zij heeft dan, als ik me niet vergis, nog 6 weken om in beroep te gaan. Als zij dat niet doet wordt de ambtenaar van burgerlijke stand verwittigd en krijgt de baby de naam van zijn mama. En dan kan de papa, met toestemming van de mama het kind gewoon gaan erkennen op het stadhuis.

Een DNA test is in dit geval gewoon overbodig omdat iedereen het eens is. Er is geen betwisting van de betwisting dus ja, zelfs in rechtzaken hoef je het niet moelijker maken dan het is!

Nu, als jullie die test hebben gedaan kan heel de aanvraag van de ex-man hierop gebaseerd zijn. Hij zal niet meer moeten aantonen dat hij de papa niet KAN zijn, hij zal kunnen BEWIJZEN dat hij jet niet IS. Het enige dat het doet is zijn vordering gemakkelijker te maken om te bewijzen.

Maar een advocaat is als een dokter: je moet je er goed bij voelen en er vetrouwen in hebben. Anders raad ik jullie echt aan van te veranderen.

Link naar deze reactie
24/06/2008 @ 22:38
TOMmeimama

hoikes,alvast dank hoor voor je uitleg.nu de dna test is gebeurd nog 5wkn en dan weten we de uitslag(enfin wij weten dat ze van mn vriend is maja)wat moet ik dan exact doen volgens jou?en moet er dan een advokaat aan te pas komen?sorry voor de lastige vragen hoor ,maar wil zekers geen fouten maken.alvast dank,groetekes
Link naar deze reactie
27/06/2008 @ 12:40
Mamzel

Wel, het verzoekschrift voor de rechtbank moet aan een aantal voorwaarden voldoen en jullie moeten jullie verzoek steunen op de juiste wetsbepalingen.

Ik zou moest ik jullie zijn naar de griffie van de rechtbank van eerste aanleg gaan en jullie zaak daar uitleggen. Misschien kan de griffier jullie een voorbeeld van verzoekschrift geven en dan is een advocaat op zich niet meer nodig.

Anders zou ik jullie aanraden er toch één te nemen.

Link naar deze reactie
28/06/2008 @ 15:48
TOMmeimama

hoikes,gaan volgende week inlichtingen nemen en hou u op de hoogte.alvast dank
Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]