< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Grote gezinnen » 3 kindjes welke auto

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Grote gezinnen
3 kindjes welke auto
04/06/2008 @ 08:46
Lies

Hey,

Zoals de titelal zegt, wie kan me helpen bi d ekeuze van onze nieuwe wagen. Wij verwachtenbinnekort ons derde kindjeen willen graageenauto waar de 3 autostoeltjes vlot in kunnen.
Ik vond hier al eentopic over 7-zitters, maar ik weet niet af dat nodig is. Bestaan er geen andere auto's waar je vlot 3 kinderstoelen an inplaatsen en die dannog voldoende kofferruimte heeft om de bggy en dergelijke mee te nemen?
En daarbovenop zijn we ook nogal groen ingesteld, dus liefst een auto die niet te veel verbruikt.

Wie kan me helpen. Ik kijk in alle geval uit naar jullie reacties.
Lies
Link naar deze reactie
06/06/2008 @ 10:22

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hallo Lies,

Ik heb ook vele malen mijn hoofd hierover gebroken.
Ik weet natuurlijk niet welke leeftijd jouw oudste twee kindjes hebben maar bij ons moesten ze alle drie nog in een echte stoel.
Als je slim zoekt kan je met een gewone auto ook uit de voeten.
Wij hebben twee auto's en in de ene hebben we twee stoeltjes achterin en een op de voorbank, maar in de andere auto (gewone opel vectra sedan!) hebben we drie stoeltjes achterin voor als we met z'n 5-en weg willen. Het belangrijkste is namelijk een VLAKKE achterbank, dan passen er nét 3 stoeltjes op.

De eerste maanden hadden wij twee stoeltjes type 1 (9-18 kg) + maxi Cosi naast elkaar.
En nu twee stoeltjes type 2 (9 - 36 kg) + 1 type 1 stoeltje en het pas op de milimeter nauwkeurig.

We hebben we heel lang moeten zoeken naar stoeltjes nr. 2 met een 5 puntsgordel want er is geen ruimte om met je hand tussen de stoeltjes te komen om de gordels vast te maken. Wij zijn uiteindelijk geslaagd bij babywalz en het zijn echt fijne stoeltjes en bovendien betaalbaar! http://www.baby-walz.com/SyEngine.php?Act=97554&

In ieder geval veel succes en fijne zwangerschap verder!

Link naar deze reactie
06/06/2008 @ 10:50
Leen

Ik rijd met een Peugot Partner en daar passen ook drie stoeltjes achterin. Ik heb vijf autostoeltjes (een maxi cosi citi, een maxi cosi rodi, een storchenmuhle groep 1, een storchenmuhle groep 2 en een chicco zitverhoger) en alle combinaties passen op mijn achterbank. De koffer is meer dan ruim genoeg.
In een Citroën Berlingo gaat het ook, in een Kangoo niet (althans in het model van rond 2000) niet, in een Fiat Doblo (model van rond 2000) gaan bepaalde combinaties van mijn stoeltjes, maar niet alle.

Als er bij ons een derde komt, ga ik wel stilletjes uitkijken naar een 7-zit (niet meteen), zodat andere kindjes of volwassenen meenemen ook zonder problemen kan.

We hebben ook een opel astra en daar gaan er echt geen drie stoeltjes naast elkaar, een volwassene kan er met moeite nog zitten.

Nog een kleine waarschuwing omtrent de fiat doblo zevenzit. In de handleiding staat dat de twee achterte plaatsen niet geschikt zijn voor het vervoer van kinderen.

Veel succes met de zoektocht!

Link naar deze reactie
06/06/2008 @ 13:35
Irma79

Ben benieuwd naar de reacties!! Ben zelf namelijk ook op zoek naar de ideale auto en heb voorkeur voor 6/7 persoons..

Link naar deze reactie
06/06/2008 @ 13:43
goopybike

Mijn man heeft een Renault Espace en ik rijd met een Citroen Berlingo.
In allebei passen perfect 3 autostoelen naast elkaar.
In de espace kunnen we zelfs de zetels in de koffer zetten of hoe het ons uitkomt!

Link naar deze reactie
06/06/2008 @ 17:11
opel

Onze drie kleuters zitten in een autostoel, alledrie naast eklaar op de achterbank van een Opel Astra. En wat een ruime koffer !!!!
Link naar deze reactie
07/06/2008 @ 10:25
Leen

@opel
Hebben jullie een astra break of een gewone?
Wij een gewone, maar bij ons passen er echt geen drie stoeltjes naast elkaar. Mss kan er in het midden wel een maxicosi (groep 0) (nog niet geprobeerd), maar een ander stoeltje past daar echt niet meer tussen.
De koffer is wel verrassend ruim. Toen we op vakantie gingen dachten we: een babybed, een buggy, drie reistassen, een koelbox, een curverbak met speelgoed en nog wat losse tasjes: dat gaat er nooit in. Toch wel...

Link naar deze reactie
09/06/2008 @ 09:56
Lies

Wij denken momenteel aan een peugeot 308 (nieuwmodel met verplaatsbare zetels) of aan een grand c4 picasso (7zit). Mijn voorkeur gaat naar deze laatste, iemand ervaring?
Link naar deze reactie
09/06/2008 @ 13:29

Hallo,

toen ons derde kindje op komst was hebben wij gekozen voor een opel zafira.
Er kunnen drie autostoeltjes in en je hebt nog een zee van ruimte in je koffer ( bij ons zitten daar nu 1 dubbele en 1 enkele buggy in).
In de koffer kan je eventueel nog twee zitplaatsen bij maken maar dan heb je geen kofferruimte meer maar wel handig als er nog iemand wilt meerijden.
We zijn er super tevreden over en zijn blij met onze keuze geweest.
Veel succes

Link naar deze reactie
11/06/2008 @ 15:35
Sofie

Online Status
Hoi allemaal

wij hebben onlangs een toyota avensis verso tweedehands gekocht, wat een luxe!

Nu alleen papa nog overtuigd krijgen voor een derde kindje ...

Sofie

Link naar deze reactie
12/06/2008 @ 15:06
opel

Leen, het is inderdaad een break

eerst twee stoeltjes en de maxicosi , nu drie stoeltjes
Link naar deze reactie
20/06/2008 @ 12:43
claudia

Hoi ik heb 3 kids eentje van 10 andere van 8 en eentje van 2en half die zit nog in een autostoel.

Wij hebben een opel aguila en ze passen goed met zijn 3en achterin .
de auto is hoog dus vandaar dat de benen goed nara beneden kunnen heb lange kids namelijk.Dus hoeft geen grote auto te zijn.
Wij hebben nu een buggy die je klein kan opvouwen en past goed achterin zelfs met bodschapjes.

grt claudia
Link naar deze reactie
20/06/2008 @ 21:32
Ellen

Hoi,
Wij hebben een Renault Espace gekocht en zijn er supertevreden over. Er kunnen met gemak drie stoelen naast elkaar en de koffer is zeer ruim.
Ben ook naar een Peugeot partner gaan kijken maar ben blij dat het een Espace geworden is.

Groetjes Ellen

Link naar deze reactie
23/06/2008 @ 11:43
Sammeke

HAllo!
Wij hebben een maandje geleden een Citroen Picasso gekocht! Een zeer prijslijke auto voor de ruimte en het comfort dat je krijgt!! Vanachter passen met gemak 3 zitjes en er zijn al easyfix voorzieningen voorzien! Superhandig dus.
Wijzelf verwachten een tweeling dus de zeer ruime koffer zal van pas komen..
Drie zitjes passen er gemakkelijk in, zeker weten en de drie stoelen zijn er allemaal apart uit te halen, ook heel handig...

Hopelijk ben je er wat mee...

Link naar deze reactie
25/06/2008 @ 15:33
Sarah 9Maand Moderator

Wij hebben een Citroën Berlingo Multispace.
We hebben er onlangs, om te checken, de maxi cosy tussen de 2 stoelen van de meisjes gezet.
dat past.
Ietwat krap met die stoelen en waarschijnlijk gaat de oudste in't midden zitten als het zo ver is maar het zal wel gaan.
Die grote stoelen zijn ook maar tijdelijk, he?
Eens dat de verhoogde zitjes het overnemen, zullen we er wel met gemak komen.

Link naar deze reactie
26/08/2008 @ 09:38
Ellie

Hier een volkswagen caravelle minibus. We kunnen er met 8 in incl bestuurder.

Wij gaan voor 4 kindjes en zo kunnen we toch nog steeds iemand anders meenemen.

We rijden nu sinds een halfjaar met deze wagen en hij rijdt werkelijk zaaalig. Je kan er gewoon in rechtstaan om je kindjes vast te gespen. Vooraan en tussen de voorste zetels een zee van ruimte. Onder de zetels kan je ook nog vanalles kwijt.
De caravelle is eigenlijk de aangeklede versie van de transporter.
Link naar deze reactie
26/08/2008 @ 19:20
wendyke

Online Status
ik rijd met een chrysler voyager en die banken zijn ook ideaal om autostoelen op te plaatsen
maar wij moeten spijtig genoeg een grotere wagen aanschaffen want ik heb achteraan maar 5 zitplaatsen en met 6 kindjes gaat dat moeilijk natuurlijk

Link naar deze reactie
26/08/2008 @ 22:07
Petra

Wij hebben een peugeot partner en dat gaat perfect. We zitten met de 3 types van autostoelen en de oudste zit in het midden op zijn stoel. Hebben we wel geen van maxi-cosi omdat die breder zijn maar een gracostoel en die zit ook heel lekker zegt hij. De 2 kleinste zitten aan de buitenzijde en een "kuipstoel" en in de maxi-cosi en dat gaat perfect. Wat ook handig is zijn de schuifdeuren aan weerszijden en de auto is ook hoog zo moet je niet diep buigen om ze vast te maken.

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]