< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Anticonceptie... » spiraal eruit, hoe nu tellen voor eisprong

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Anticonceptie...
spiraal eruit, hoe nu tellen voor eisprong
03/06/2008 @ 21:08
Julie

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hoi,

Ik heb vrijdag mijn spiraal eruit laten halen omdat we natuurlijk gaan klussen voor een busje voor kirsten.
s'Avonds zag ik dat ik een heel klein beetje bloed verloren was wat waarschijnlijk wel normaal is door het te verwijderen.
Zaterdag niks en zondag zeer zware bloeding heel de dag en nacht. Maandag opgestaan en niks meer, nu nog steeds niets eigenlijk.
Hoe moet ik nu tellen voor mijn eisprong? Er van uitgaan dat ik zondag mijn maandstonden gehad heb en opnieuw beginnen tellen of gewoon mijn cyclus verder volgen zoals hieronder?

groetjes
Julie

Link naar deze reactie
04/06/2008 @ 07:09
Daantje

Online Status Stuur bericht
Hallo Julie,

Wat leuk om te lezen dat je vrijdag je spiraal hebt verwijderd! Ik ook!! En ik zit eigenlijk met dezelfde vraag.
Vrijdag vloeide ik niet maar vanaf zaterdag t/m vandaag dus wel. Ik baal daar een beetje van want ik weet niet of ik nu wel vruchtbaar ben aangezien normaal gesproken NU mijn vruchtbare dagen zijn. Ik had geen menstruatie meer tijdens de spiraal..... Ik kan trouwens niet met zekerheid zeggen of ik nu in mijn vruchtbare periode zit maar ik ga uit van mijn cycles die ik 'normaal' gesproken zou hebben. En zo rond de 23ste de eerste dag van mijn menstruatie zou hebben.

Ik hoop ook dat er antwoord komt van dames met ervaring

Wij klussen ook voor een tweede kindje

Link naar deze reactie
04/06/2008 @ 15:41
Katootje69

Ik heb mijn spiraaltje vorige week maandag laten verwijderen.
Ik lees dat jullie allemaal weten wanneer jullie cyclus is, maar ik heb bij mij geen idee. Ik had mijn spiraal al 5 jaar en ben daarvoor altijd aan de pil geweest.
Hoe weet je wanneer je cyclus is, of moet je maar gewoon afwachten ;-)
Ik heb ook bij het verwijderen van het spiraaltje een aantal dagen last gehad van lichte bloedingen, maar de afgelopen 7 dagen eigenlijk niet meer...

Link naar deze reactie
04/06/2008 @ 16:08
L

Ik heb mijn spiraaltje er een goede 14 dagen geleden laten uithalen. Vlak erna had ik bloedverlies (zoveel als ik vroeger had bij de pil). Dus ging ik ervan uit dat ongeveer 14 dagen later mijn vruchtbare periode zou komen. Niet dus, gewoon opnieuw bloedverlies, maar dit keer zoals het was zonder het gebruik van de pil. Ik vermoed dat die eerste bloeding dus gewoon een reactie was op het verwijderen van het spiraaltje, en dat ik over een veertiental dagen in mijn vruchtbare periode zit.
De gyn zei trouwens dat je ervan mag uitgaan dat de kans dat je de eerste maand zwanger wordt klein is. Het spiraaltje verdunt nl het slijmvlies in de baarmoeder, waardoor er ook geen innesteling kan zijn, en het duurt een cyclus voordat dat slijmvlies zich terug heeft opgebouwd.

Het uittellen van die cyclus vind ik toch moeilijk... het kan goed zijn dat je cyclus één of twee dagen langer of korter was tijdens de periode met het spiraaltje... en als er dat al eventjes inzit, dan kan je dat helemaal niet meer tellen.
Link naar deze reactie
04/06/2008 @ 17:47
Daantje

Ik weet het ook absoluut niet zeker!! Ik ga er gewoon van uit dat ik 'normaal' gesproken zo rond de 23ste mijn menstruatie heb en tel daar dan maar 14 dagen bij op. Ik heb namelijk ook geen menstruaties meer gehad gedurende de Mirena spiraal. Maar voelde toch iets, en 2 jaar daarvoor slikte ik de pil en weet dus wanneer ik altijd mijn menstruatie had. Maar ook ik ga er niet van uit de eerste maand zwanger te zijn, als het mag lukken natuurlijk. Het is voor jezelf toch makkelijker om te rekenen als je je eerste echte menstruatie hebt gehad.

En als het wel de eerste maand lukken dan ben ik natuurlijk heel erg happy.
Link naar deze reactie
04/06/2008 @ 18:17
Mickey Muis

Dat had ik ook, ik wist niet of het nu wel of niet mijn regels waren geweest omdat het zo kort was, maar het waren dus wel mijn regels en twee weken later was ik zwanger van de derde! Maar de gyn had wel gezegd dat het ook maanden kan duren voor je terug je regels en een eisprong hebt, dus wie geen regels krijgt, heeft gewoon nog geen eisprong gehad volgens haar. Maar het is dus niet zo dat je kan zeggen: je krijgt je regels twee weken na het verwijderen ofzo, dat kan verschillen van een paar dagen tot een paar maanden. Veel succes!

Vermoedelijke bevalling op 07/12/2008.
Al 39 weken en 2 dagen zwanger (98.40% ver), nog te gaan.
Toegevoegd via deze pagina.

[Laatst gewijzigd door Mickey Muis - 04/06/2008 @ 18:20] - Link naar deze reactie
05/06/2008 @ 21:11
Julie

We zullen wel zien zeker wanneer ik terug mijn maandstonden heb en er dan inderdaad een viertiental dagen bijtellen voor eisprong.
Vanmorgen had ik gelijk wel wa bruinverlies misschien dat ze toch doorkomen één dezer dagen en dat die ene dag bloed verlies misschien inderdaad een reactie was om het uithalen van de spiraal.

Eén ding heb ik misschien wel geluk sedert de geboorte van onze meid voel ik zeer goed mijn eisprong, kan zelfs zeggen links of rechts. Dus als ik het voel klussen geblazen. Alleen moet je dan natuurlijk schans hebben dat je man thuis is en dat is hier wel andere koek. Mijn man is namelijk vandaag terug vertrokken voor zijn beroep en dit waarschijnlijk tot ergens eind juli. Hopelijk zit ik dan in mijn vruchtbare periode he.

duimen maar

groetjes
Julie

Link naar deze reactie
09/06/2008 @ 11:06
Mickey Muis

Even zeggen dat dat bruinverlies ook je regels kunnen zijn, want bij mij was dat beetje bruinverlies en de dag erna een straaltje rood bloed en regels gedaan de eerste keer. Dat was volgens de gyn omdat je die hormonen van dat spiraal nog in je hebt zitten en de maandstonden dan veel minder zijn...dus het kan ook zijn dat dat beetje bruinverlies je regels zijn...veertien dagen afwachten dan!

Vermoedelijke bevalling op 07/12/2008.
Al 39 weken en 2 dagen zwanger (98.40% ver), nog te gaan.
Toegevoegd via deze pagina.

Link naar deze reactie
16/06/2008 @ 16:03
Julie

Hier nog steeds niks gezien, geen maandstonden en ook niet zwanger. test was negatief

groetjes
julie

Link naar deze reactie
20/06/2008 @ 11:57
Daantje

Julie, hier ook nog steeds geen menstruatie te zien en test was ook negatief.
Afwachten dus.
Link naar deze reactie
26/06/2008 @ 10:49
Mieke

Dag allemaal!

Ook ik heb vorige week mijn spiraal laten verwijderen ( vandaag juist een week geleden) omdat we na 7 jaar toch uiteindelijk voor een tweede spruit willen gaan. Alleen weet ik het ook helemaal niet wanneer ik nu mijn regels of eisprong moet verwachten??? Dom van mij zeker? Heb het spiraal 7 jaar gehad en ik heb de luxe gehad dat ik niet meer ongesteld werd, wreed gemakkelijk en handig dat wel, maar met als resultaat dat ik nu helemaal niet weet hoe mijn cyclus enzo loopt
Ik heb geen bloeding gekregen bij het verwijderen van het spiraal en heb tot hiertoe ook nog geen regels. Volgens mijn gynaecoloog hangt dat van vrouw tot vrouw af , de ene kan direct haar regels krijgen en de andere pas 6 weken later.
Maar intussen zit ik er wel altijd mee in mijn hoofd natuurlijk, want wij hebben al goed geoefend natuurlijk

Ik hoop hier nog wat reacties te lezen, daaaag
Link naar deze reactie
30/06/2008 @ 10:53
Annemarie

Hallo allemaal,

Ik ben Annemarie, 29 jaar en ik heb een dochtertje van 2,5 jaar. Het kriebelde voor een tweede kindje, dus op maandag 16 juni ging mijn Mirena-spiraal eruit. De dag zelfs had ik een heel klein beetje bruinverlies, maar bijna niets. Maar de woensdag en donderdag had ik 's morgens fel bloedverlies, dat telkens stopte in de loop van de dag. En de dagen nadien telkens een beetje bruinverlies.

Nu vraag ik me dus ook af? Kan ik dit beschouwen als mijn regels of heeft dit gewoon te maken met het spiraaltje dat ze weggenomen hebben? Heeft iemand er al enige ervaring mee? Ik vind het zo moeilijk om te weten waar ik ongeveer in mijn cyclus zit. Ik heb sowieso al een onregelmatige, lange cyclus...

Begin juni had ik ook wat bruinverlies tijdens mijn spiraaltje, maar ik heb nooit geweten of ik dat nu echt als mijn regels mocht beschouwen, of dat het enkel spotting was...

Het is onozel, maar ik voel me af en toe wat misselijk... Dan denk ik: zou het al?

Groetjes,
Annemarie
Link naar deze reactie
30/06/2008 @ 11:21
L

Hallo,

Intussen zijn we bijna een maand verder en ben ik terug ongesteld. Mijn cyclus is er wel korter op geworden. Vroeger 28 tot 30 dagen, nu nog maar 26 dagen. Mijn eisprong is dus blijkbaar veel vroeger dan ik dacht.

Dus even voor de 'statistiekjes':
Spiraal eruit: 15 mei
Eerste bloedverlies: 17 mei (maar blijkbaar geen menstruatie)
Eerste menstruatie: 31 mei
Tweede menstruatie: 26 juni

Hopelijk geen derde cyclus
Link naar deze reactie
30/06/2008 @ 11:31
Annemarie

Hey L,

Een korte cyclus is misschien niet zo slecht, meer kansen? Dus je bloedverlies na het uithalen van spiraaltje was dus geen menstruatie? Je had dus eigenlijk net een eisprong als ze uw spiraaltje hebben weggenomen.

Bij mij is het nog wat afwachten om te weten wat het juist geweest is...

Groetjes en succes voor deze ronde!
Link naar deze reactie
03/07/2008 @ 15:52

spiraal er uit halen
Hey hey ik heb een vraag wie kan me helpen

Ik laat me spiraal verwijderen. Maar ik weet niet hoe ze het gaan doen.
Kan iemand me dat uitleggen.

Groetjes Een trotse moeder van een kleine die graag een tweede wilt
Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]