< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Februari 2008-Club » wie is of bevalt er de komende maanden (regio kempen)

Vorige reacties:
< vorige pagina
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Februari 2008-Club
wie is of bevalt er de komende maanden (regio kempen)
03/06/2008 @ 10:30
Ellen

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hey

Kim = idd de nachten zijn nog zwaar voor ons, maar ik moet zeggen sinds een 2-tal nachtjes dat het al wel wat beter gaat hoor. Ik geef nu zijn laatste voeding om 22 u en dan wordt hij wel rond 5 u wakker, maar dan kan ik hem nog wel sussen tot een uur of 7. Ik moet er dan wel een paar keer uit om zijn tutje te geven, maar de vroedvrouw zei me dat ik het zo eens moest proberen. Wat wel moeilijk is vind ik, ik heb maar schrik dat die honger heeft hé.
Woensdag moeten we terug naar Kind&Gezin, ik ben eens benieuwd.

Geef jij borstvoeding of flesvoeding?

Wanneer zoeken jullie te beginnen met de groente en fruitpapkes?

Want zeg nu zelf het gaat toch snel allemaal he.

Link naar deze reactie
03/06/2008 @ 14:25
kim22

hey

Ellen,ik heb borstvoeding gegeven tot Thomas 2 maand was,nu geef ik enkel s'morgens nog dan laat hij er toch ook nog 3 uur tussen dus zal het toch nog voldoende zijn voor hem.
Verder krijgt hij flessen ongeveer 4 per dag hij drinkt wel 240 ml water en 8 scheppen,,wel veel he?

Al een geluk dat Jarne nu wat meer slaapt dan kan jij ook je rust terug wat vinden he,ik heb Thomas ook kunnen rekken met enkel zijn tutje te geven,na 1 week sliep hij door zonder voedingen s' nachts,hopelijk lukt dit bij jullie ook,je kan het zeker eens navragen bij kind en gezin he.

Ellen van waar ben jij weer?

Ik heb al dikwijls op het punt gestaan om met fruitpap te beginnen maar vind het nog ze vroeg!
Bij kind en gezin zeiden ze dat ze beginnen tussen 4 en 5 maand,ik ga zelf beginnen als hij 4 maand is want dan zal hij het wel nodig hebben.
ze raden aan om met groentepap te beginnen,mischien dat ik deze keer hun raad wel opvolg!
Met Jasper ben ik met fruitpap begonnen maar hij was maar 2.5 maand,hij had altijd maar honger dat we zo vroeg al zijn begonnen.

groetjes kim

Link naar deze reactie
04/06/2008 @ 11:00
Daphne

hey kim

ik woon vlak voor het begin van het dorp nog maar net, zijn verhuisd tussen kerst en nieuw ben hier alles dus nog aan het verkennen.

hebben daar voor 4 jaar in westmalle gewoond en als kind in schilde en st-job kennen de buurt wel wat dus.

ik ga ook vanaf 4 mnd beginnen met petatjes in de ideale wereld wou ik 6mnd borstvoeding geven maar heb nu al 3 mnd ouderschapsrust genomen omdat ze geen flesjes wilt dus ik wil ze zelf compleet overgezet krijgen voor ik terug moet gaan werken ( half september )

gebroken nachten kan ik gelukkig niet meer over meespreken myrddin slaapt al vanaf haar 8 weken door soms word ze wel nog eens wakker na dat ze spuitjes heeft gehad of een groeispurtje maar meestal niet te klagen.

hoop dat het bij jullie ook snel gedaan gaat zijn.

moet wel zeggen dat ik overdag amper iets gedaan krijg want hoe goed ze s'nachts slaapt zo slecht overdag ze is heel veel wakker overdag en dan moet je echt wel bezig zijn met haar.

alle groetjes

Link naar deze reactie
04/06/2008 @ 16:43

Online Status Bekijk profiel
hey iedereen,

amai, moest wat bijlezen,..., leuk!
Kim, ik lag in de eerste kamer links. Maar ik ben na de eerste nacht al naar huis gegaan. Ziekenhuizen zijn niks voor mij. Ben dan ook met een zelfst. vroedvrouw bevallen. En als er hier nog eentje komt zal het een thuisbevalling worden.

Tot voor een nacht of twee sliep onze meid gemakkelijk van 23u tot 9u. Deze morgen was ze er 'al' om 7u en gisteren ben ik er om 4u30 uitgeweest. Heb ze dan maar even aangelegd, gaat het snelste om ze terug in slaap te krijgen. Ze heeft geen tutje, en drinkt bv op verzoek!
Krijg hier wel het idee dat er stillaan een einde komt aan dit mooie leven,...
groetjes

Link naar deze reactie
05/06/2008 @ 10:03
Ellen

hallokes iedereen,

Gisteren naar K&G geweest en Jarne weegt ondertussen al 5,350 gr en is 57 cm groot. Hij doet het heel goed, hij is zijn achterstand aant in halen. Volgende week moet hij nog eens een nachtje binnen voor zijn slaapstudie en dan zijn we hopelijk verlosd van zijne monitor.

Ondertussen beginnen de nachten al iets beter te gaan. Met een tutje krijg ik hem wel gesusd tot een uur of 7. Volgens K&G moet ik er nu wat routine gaan in brengen. Niet meer eten geven op verzoek, maar om de 4 uur. Maar ik vind dat soms dan zo erg als hij echt honger heeft, maar gelukkig is dat nog niet echt gebeurd. Enkel als hij krampkes heeft huilt hij ontzettend hard en dan zit meestal zijne stoelgang te wringen. Vind ik zo erg dan!

Ah nog een vraagje ivm de voedingen. Wat is eigenlijk jullie dagschema van de voedingen?

Daphne = wat je zegt dat je thuis niks gedaan krijgt dat komt mij ook heel bekend voor. Mede ook omdat ik nog geen goede nachtrust heb en misschien ook omdat ik nog niet volledig hersteld ben. Ik zou dat toch eens moeten laten checken bij de huisarts. Maar voor mijn zwangerschap kon ik precies de hele wereld aan en nu ben ik zo moe.
Misschien kwestie van nog routine te vinden in alles, het ook een grote verandering "een kleintje". En zeker als het je eerste is.

Kim = ik woon in Meerhout (tussen Geel & Mol om het wat gemakkelijker te maken).

[Laatst gewijzigd door Ellen - 05/06/2008 @ 10:10] - Link naar deze reactie
05/06/2008 @ 14:31

Ellen, laat die van kind en gezin maar zeggen hoor. Ze willen kinderen 'kweken' met een 'gebruiksaanwijzing'. Ik heb hier altijd gevoed op vraag, en nog nooit geen problemen gehad. De nachten zijn hier super en zieken hebben we ook nooit (of bijna nooit). Soms laat onze meid er 6 uur tussen en later op de avond is ze er bijvoorbeeld elk uur. Als ik ze dan zou moeten sussen zonder eten, dan teken ik voor een slechte nacht, dus waarom zou ik dat doen.
Weet je, luister vooral naar je moedergevoel, dan kom je nooit bedrogen uit.
Groetjes

Link naar deze reactie
05/06/2008 @ 15:00
Ellen

JDR = ik probeer idd wel te voldoen aan de behoefte van Jarne. Maar ik ben soms nog wat onzeker over alles ( eerste kindje enzo en dan ook nog prematuur geweest). Ik heb het vooral moeilijk met zijn voorlaatste voeding ... als hij bevoorbeeld tussen 19 u en 20 u zijn voeding krijgt, valt hij in slaap rond 21 u en dan vind ik het zonde om hem wakker te maken om 23 u want anders kom ik niet aan mijn 5 voedingen. En dan weet ik soms niet wat ik moet doen als hij s'nachts wakker wordt, hem sussen of eten geven. Het is natuurlijk ook allemaal een beetje zoeken int begin & ieder kindje is anders!
Want zijn 4 voedingen dan niet wat weinig?

Link naar deze reactie
05/06/2008 @ 19:37

een eerste kindje is inderdaad zoeken, je moet hem ook nog leren kennen natuurlijk. je moet vooral doen waar jij je goed bij voelt. ik maak(te) onze meid 's avonds soms ook wakker om te eten. als hij 's nachts wakker wordt zou ik hem voeden (geef je bv?), maar ook hier weer, jij, als super mama, voelt het allerbeste wat jou kindje nodig heeft, of niet nodig heeft,...

Link naar deze reactie
06/06/2008 @ 17:50
Daphne

wil ook even reageren op dat voeden ik geef ongeveer 4 voedingen per dag bv maar soms meer en idd tijdens de avonduren moet ik ze soms wat meer tussendoor aanleggen maar op deze manier is ze wel spontaan zelf s'nachts beginnne doorslapen en als ze dan toch eens wakker word geef ik ze eten is dan een groeispurt of slecht slapen maar het is gewoon aanvoelen

groetjes

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina

[Reageer]