< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » "Zwanger worden"-clubs (per maand) » stoppen met de pil in januari 2007

Vorige reacties:
< vorige pagina
volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Gedeeltelijk gearchiveerd: Klik hier om naar het gearchiveerde gedeelte te gaan]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » "Zwanger worden"-clubs (per maand)
stoppen met de pil in januari 2007
03/06/2008 @ 22:27
Emmy

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
sorry dat ik even niet reageer.

gistermorgen hebben we een auto ongeluk gehad op weg naar de notaris om te tekenen voor t nieuwe huis.
we zijn dan nog naar de vlk geweest en die heeft nog met het zkh overlegd en die vonden dat ik moet komen en ook een nacht moest blijven. Er zijn verschillende controles geweest en gelukkig is alles prima met de baby!
T was echt goed schrikken.
Kwas echt zooo blij dat ik vanmorgen weer naar huis mocht.
En nu dus vanalles regelen met verzekering en auto laten maken en dat soort dingen. En het huis wacht ook om geverfd en gepoetst te worden...ik mag nog niks doen, moet nog rustig aan doen, mag ook nog niet gaan werken.

Pukkel; goed dat alles okee is met jullie beebje!!
Groetjes, Emmy.

Link naar deze reactie
03/06/2008 @ 22:46

Emmy !!!
Is dat schrikken!!
Gelukkig gaat het goed met je!Kan me voorstellen dat je duizenden angsten doorstaan hebt zeg, ik schrik ervan!
Doe het rustig aan, luister naar je lichaam, de aankoop van jullie huis zal je nooit vergeten denk ik, verzorg je!
Hier net thuis van avonddienst, klaarwakker, en morgenvroeg 5h30 terug opstaan, zal zwaar worden, zucht zucht

Tot gauw iedereen, xxelsxx

Link naar deze reactie
04/06/2008 @ 18:55
pukkel

emmy tjee meid wat een schrik zit hier ook te shaken gelukkig dat alles goed is met jou en de baby echt ff rustig aan doen neem de tyd sterkte pukkel

Link naar deze reactie
06/06/2008 @ 10:47
pukkel

@ emmy hoessie nou?!!!!

Link naar deze reactie
06/06/2008 @ 16:42

hoi hoi,
Emmy, alles ok? verzorg je hoor!
Fieke, reuzebenieuwd naar je verslag, hopelijk eindeloos aan het genieten van jullie Lobke, veel liefs!
Hier gedaan met werken vandaag (op het werk toch...), werkend weekend, zie er beetje tegenop, zal ook weer passeren zeker?
Niet meer misselijk geweest, ga nu stillaan naar elf weken, begint ook al hé!
Ga nu strijken en dan cake bakken, beloof het al een week aan zoon, moet er nu gewoon van komen hé,xxx

xxelsxx

Link naar deze reactie
06/06/2008 @ 21:24
Fie

Heyhey

Ik ben er eindelijk geraakt. Zoals hier al vermeldt is geweest ben ik op 29 mei 2008 bevallen van een dochtertje Lobke. Ze was 51cm groot en woog 3kg 550g. Een goeike dus.

Di 27mei hadden ventje en ik besloten om toch voor een ingeleide bevalling te gaan.
De gyn had gezegd indien ge voor woe-middag beslist om toch te laten inleiden, wordt dat donderdag gedaan. Hoor ik niks van u dan verwacht ik u ten laatste di 3juni om 8u om toch nog in te leiden.

Woe 28mei moest ik om 21u30 mij inschrijven int ziekenhuis en werd ik naar de materniteit gebracht voor een laatste nacht met ons tweetjes (ventje bleef slapen). Niet dat ik veel geslapen heb.

Do 29mei om 5u ’s ochtends kreeg ik een zetpil opgestoken om mijn baarmoederhals te verweken. Daarna kreeg ik harde buiken en voorweeen zoals ik ze al vaak thuis had gehad.
Om 8u kwam de gyn mijn vliezen breken, daarna werden de weeën heviger maar nog niet het echte werk. Daarom kreeg ik om 9u een infuus met weeënopwekkers. En dat hielp fameus, ik kreeg amper tijd om tussen elke wee te recuperen.
Maar met behulp van de bal kreeg ik ze toch weggepuft.
Tegen 12u lukte dat niet meer en vroeg ik of ik int bad mocht om te ontspannen.
Voordat ik in bad mocht werd mijn ontsluiting gecontroleerd. 5cm, ik kwam van 3cm. Ik zag het niet echt vooruitgaan. Om 12u20 zat ik dan eindelijk in bad. Maar ik heb er niet lang ingezeten. Na een 20tal minuutjes kreeg ik ineens persdrang en kon ik de pijn niet meer wegpuffen. Ontsluiting werd weer gecontroleerd, iets meer als 5cm dus lang nog niet klaar om te bevallen.
Toen toch maar om epidurale verdoving gevraagd, ik kon de pijn echt niet meer houden en zeker niet als het nog ff zou duren.
Terug in de arbeidskamer werd ik daarvoor gereed gemaakt, anesthesist werd gebeld. Maar die persdrang was niet meer te houden, daarom om iets na 13u werd mijn ontsluiting weer gecontroleerd. Nog maar een boordje, ik was op een mum van tijd van iets meer dan 5cm naar bijna volledige ontsluiting gegaan. Anesthesist werd afgebeld en ik werd naar de verloskamer gebracht.
Om 13u53 is Lobke dan geboren. Ze was een sterrekijkertje, normaal een moeilijke bevalling maar het is me gelukt en vrij vlug en zelfs zonder epidurale verdoving.
Het moment dat ze dat klein hoopje mens op je buik leggen is onbeschrijflijk.
Er gaan zoveel emoties door u heen. Ook voor het ventje was het heel emotioneel.
Na het bad dacht, dit duurt hier nog lang en opeens mocht ik naar de verloskamer, hij kon zijn tranen niet meer ophouden.

Maar zo vlot als de bevalling ging, zo slecht ging de borstvoeding.
Ik geef wel nog borstvoeding maar op een omslachtige manier want ze wil niet aanleggen.
Ik kolf overdag om de 3u af en ’s nachts 1maal. De moedermelk wordt dan in een flesje gegeven. Vermoeiend maar ik hoop het toch eventjes vol te houden, moedermelk is nog altijd het beste voor ons pruts hé.

Overdag is ze rustig, slaapt ze goed of ligt ze rond te turen maar van de moment dat het donker wordt huilt ze van de ene voeding tot de andere.
We weten niet wat het is. Overdag is ze ook wat huilerig na een maaltijd maar dat is dan snel opgelost en dat is dan vaak omdat er toch nog een boer dwars zit.
Maar ’s nachts helpt er niks behalve haar op ons borstkas houden maar ge kunt ze zo niet ganse nacht blijven zitten. We staan dus een beetje machteloos.
De 16de gaan we naar de osteopaat, misschien dat ze toch wat last heeft van hare nek, ze is immers een sterrekijkertje.
Foto’s volgen nog.

xFie

Link naar deze reactie
06/06/2008 @ 21:40
Emmy

Hoi!

Hier gaat het momenteel allemaal wel. Druk, moe en zwaar. Maar t is te doen. Tja we moeten door he. Maar ik neem mezelf wel in acht hoor, als ik echt moe ben ga ik zitten en daar blijf ik zitten. Kan mezelf niet voorbij lopen, dat lukt me niet meer.

Kreeg nog een brief vh zkh dat ik een te laag HB heb, zat recept bij voor pillen. Rare is dat me vandaag opviel dat de broef gedateerd is op 15 april....had die pillen dus allang moeten hebben. Brief zal wel zijn kwijtgeraakt ofzo...? Verklaard wel mn moeheid.

Fie; Mooi bevallingsverhaal meid! Goed dat het uiteindelijk dan toch nog snel is gegaan, en dat zonder hulp! Fijn zeg!
Laura heeft in t begin ook veel gehuild hoor, en dan vooral 's avonds. Ze had enorm last van krampjes. Je hoort vaak dat baby's na een paar dagen wat meer gaan huilen. Maar t is nooit verkeerd om eens na te laten kijken natuurlijk!

Liefs, Emmy.

Link naar deze reactie
07/06/2008 @ 12:21

Hoi Fie
Gauw tussen mn pauze door, seffes tweede shift(tot 22h)...
Heb hier genoten van je verhaal, even een zwaar moment maar eens je dat babytje in je armen hebt...zalig hé!!
En dat wenen, best vermoeiend voor jullie, komt wel goed, Lobke moet ook nog wennen een de echte wereld hé!
Fijn dat je een manier hebt gevonden je borsvoeding verder te geven, zou het ook zo oplossen. Zwaar voor je maar de eerste weken heel gezond voor haar!
Doe zo verder meid, tot hoors!!
Ikzelf vandaag veel last in onderbuik, ga het zeker aanhalen bij mn volgende bezoek aan gynaecoloog, werken valt me zeer zwaar...

xxelsxx

Link naar deze reactie
10/06/2008 @ 10:46
pukkel

schitterend kindje fie superrrr hoe gaat het nou en met het slapen?

emmy werken de tabletten al? je voelt je zo zwak he!!!

els ik weet precies wat je bedoelt ik heb dat ook tydens en na het werken en ik moet xtra uitkijken want bij de eerste kreeg ik met 26 weken al weeen is gelukkig allemaal goed afgelopen maar toch het is erg belangrijk om naar je lichaam te luisteren , ik moet as vrijdag naar de verloskundige en dan zal ik dit ook zeker aankaarten ...as zaterdag gaan we heerlijk 2 weekies op vakantie naar turkije lekker ff relaxen zie alleen een beetje tegen de vliegreis op maar ja het is niet anders flink voorslapen maar we vliegen savonds half 8 en komen pas rond half 4 bij het hotel aan we hebben ook een bustransfer van 2.5 uur en het is daar een uur later.... we gaan zien

nou meiden rustig aan

en liefs pukkel

Link naar deze reactie
10/06/2008 @ 22:30
Emmy

Hoi!

Mooie meid Fie!hoe gaat het ondertussen?

Pukkel; heb nog niet echt t gevoel dat de tabletten werken. Staat ook dat dat wel een poosje kan duren...

Verder alles goed met iedereen?

Hier zijn we druk met de poets in het nieuwe huis...

X Emmy.

Link naar deze reactie
10/06/2008 @ 22:38

Pukkel; goede vakantie gewenst hoor, smeer je buikje maar goed in, hihi

Emmy, niet overdrijven met werken hé, luister naar je lichaam, maar snap wel dat je er zo vlug mogelijk aan wil beginnen,

meiden, ik ga slapen, heb er anders morgenvroeg spijt van, hihi

xxelsxx

Link naar deze reactie
13/06/2008 @ 13:03
groupy

Fie, toch heftig zo een bevalling en borstvoeding enzo hé...
Ik had dat ook, kloven in mn tepels. Dat deed zo een pijn dat ik iedere keer jankte als ik Anne moest aanleggen. Maar ik heb geen ontsteking gehad en heb toch doorgezet omdat ik persé bv wou geven. Bij mij kwam het doordat ik Anne verkeerd aanlegde, ze zoog mijn tepel naar buiten...
Mooie foto's trouwens!

Els, doe maar rustig hé meid. Oh ,en jij en Pukkel al bijna 12 weken! Vliegt toch hé

Pukkel, fijne vakantie Jij hebt beter weer als wij. Wij gaan zondag voor 2 weken naar zee.

Emmy, hoe lang neem je die tabs nu?

Ik ben deze morgen voor een suikertest gemoeten, doen ze standaard hier bij ons. Ik hoor alleen maar iets als die niet goed is, dus hopelijk geen nieuws hé
Verder ook bij de gyné geweest. En tot nu toe loopt de zwangerschap goed. Hij denkt wel dat het maar een kleintje is, in ieder geval gene reus zei hij. Maar dat is na het meten van de buik dat hij dat zei, achter 2 weken hebben we een echo en doen ze de schatting.
Verder had hij ook minder goed nieuws. Blijkbaar is de baby al flink ingedaald en duwt ie tegen de vliezen (bij een 2de zwangerschap gebeurt dat normaal pas tijdens de bevalling), ook de baarmoederhals is al een stukje verkort (schijnt erger te zijn als opening hebben?) Hij zei dat ik flink moest gaan rusten, niet meer heffen, geen betrekking,... Ik zal zeker niet overtijd gaan zei hij en hij wou al geen afspraak meer maken na 35 weken Ik zei ook dat we naar zee gingen zondag voor 2 weken, en hij zei dat kan, maar ik moest mn zwangerschapsdossier toch maar meenemen in mn tas zodat ik het bij me heb als er iets gebeurde...
Nu ben ik niet "dood"ongerust, want het is bijna hetzelfde senario als bij Anne, en toen hebben ze me ingeleid aan 38,3 weken. Maar gerust ben ik niet. Ik hoop toch altijd de 37 weken te halen, zeker omdat het al geen groot kindje is. Dus iedereen en

Groetjes Miranda

Link naar deze reactie
16/06/2008 @ 20:14
Fie

heyhey

kort berichtje. Heb Lobke op de arm typt ni gemakkelijk 1 hand.

Miranda, rust maar goed maar jaag u er niet in op dat werkt het alleen maar in de hand.

Vandaag is ze naar de osteopaat gemoeten voor haar nekje. Het is gelukkig ni erg. Linkerkant wil ze niet actief gebruiken dus dat moeten we stimuleren.
Ze is sinds dat bezoekje al wel heel de dag lastig, ik hoop dat de nacht ook niet zo wordt.

Met borstvoeding ben ik ook gestopt. Heb vorige week ernstige borstonsteking gehad in beide borsten, ik moest stoppen van de dokter.
Anders had ik waarschijnlijk koppig blijven verder doen en mijn eigen gezondheid nog meer opt spel gezet.

Hoe is het hier voor de rest? Alles goed met de zwangere meiden?

xFie

Link naar deze reactie
16/06/2008 @ 20:42

Hoi !

Inderdaad Fie, je gezondheid gaat voor!!

Miranda, rust jij ook maar goed en luister naar je lichaam hé!

Hier vrij goed, pijn in onderbuik is er nog steeds...morgen naar gynaeco, echo, we zijn benieuwd!
Geen vrije dag deze week, wordt dus zware dobber...
Laat iets weten morgen na de echo
goedavond iedereen!!

xxelsxx

Link naar deze reactie
16/06/2008 @ 21:00
Emmy

Hoi!

Miranda;hou je rustig he meid. Veel plezier aan zee!

Fie; gelukkig dat t niet erg is met Lobke dr nekje. Hopenlijk gaat ze dan snel wat minder huilen.

Els; ja laat wat weten na de echo!

Hier volop aan t inpakken en uitpakken, t schiet goed op gelukkig!!

Link naar deze reactie
17/06/2008 @ 09:15
groupy

Fie, na een paar keer osteopaat zal het wel beteren! Het is een beetje zoeken zo in het begin met een kleintje hé. En zeker met een eerste. Voor ons gaat dat al beter gaan, we hebben het al eens voor gehad hé. Geniet maar van je dochter. Voor je het weet moet je ze achterna lopen en heeft zij er dolle pret in!

Els, ben benieuwd, kom zeker lezen.

Emmy, nog eventjes meid, ik dat alles vlot verloopt!

Wij zitten nu heerlijk aan zee, even ontspannen. Alles slaapt hier nog, dus even profiteren van de laptop hé
Gisteren naar het strand geweest, Anne vond het geweldig! Leuk zo je kind zien genieten...

Groetjes Miranda

Link naar deze reactie
17/06/2008 @ 21:32

Hoi iedereen!!
Leuk dat jullie zo meeleven, echo was superleuk, zoon voor eerste keer meegenomen, kindje springt jolig op en neer, dokter had moeite om nekplooimeting goed uit te voeren, wou dat 3 keer testen is slechts één keer gelukt, zit nu 4 dagen voor op schema, hihi!
Dokter zei: tis een koppig kindje, antwoord van papa: heeft het van de mama (ik wijselijk gezwegen, lol)
Dan nog een bloedafname voor de trippeltest (doen ze standaard op mijn leeftijd), binnen een weekje resultaat hiervan.
Kindje is nu 6 cm, papa was ontroerd, je ziet nu een echt mini mensje, dus zijn beeld van een kindje krijgt meer vorm, ligt bij een mama iets anders, die band is er eigelijk direct hé.
Miranda, geniet aan t zeetje, wij overwegen hier in september om een weekje naar Corsica te gaan.
Pukkel, alles ok?
Alle anderen, stel het goed hé, en thanks voor medeleven!!

xxelsxx

Link naar deze reactie
17/06/2008 @ 22:43
Emmy

Miranda; lekker uitwaaien daar he!

Els; wauw gefeliciteerd met de goede echo!gaaf he!!

Greetzzzz

Link naar deze reactie
18/06/2008 @ 21:05
groupy

Els, super dat de echo zo goed was. En tja, koppig... Het karakter ligt al vast hé
Trouwens proficiat met de 12 weken hé, ook voor Pukkel dus!

Emmy, heb je net een pb-tje gestuurd hé

Fie, alles goed met Jou en Lobke?

Hier fijn genieten dus aan zee. Anne die is hier zo in de weer dat ze gelijk een blok in slaap valt en nog flink uitslaapt ook. Dus ja, lekker relax hé

Groetjes Miranda

Link naar deze reactie
18/06/2008 @ 21:57
Fie

heyhey

Hier alles goed. Lobke is wel wat onrustig geweest.

Els, super dat de echo goed gelukt is.

Miranda, geniet nog maar wat verder.

Emmy, wanneer is de verhuis?

xFie

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina | volgende pagina >