< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » December 2008-Club » Zwanger voor december

Vorige reacties:
< vorige pagina
volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » December 2008-Club
Zwanger voor december
29/05/2008 @ 20:22
Sarah

Online Status
Hoi Annabel

Ik vind het wel erg veel 14 baby's voor 2 personen. Of het normaal is zou ik niet weten. Maar het lijkt mij niet. Als ik jou was zou ik echt ook verder kijken.
Je had ook een aantal vragen met betrekking tot de prenatale screening. Over de screening zelf kan ik niet mee praten. Maar wel kan ik je vraag beantwoorden of een kindje met het syndroom van down wel of niet gelukkig zou zijn. Ik werk zelf in het speciaal onderwijs en ik heb 4 kinderen met down bij ons in de klas. Het zijn echte boeven. Maar iedere dag weer kan ik zo van ze genieten. Tijdens mijn miskraam hebben de kinderen mij er echt doorheen geholpen. Hoe precies weet ik niet. Misschien hierdoor je kunt aan ze zien dat ze ontdanks hun handicap zo genieten van het leven. Ze klagen niet. Echt wij kunnen heel veel van deze kinderen leren. Dus of een kind met down niet gelukkig is, ik denk dat ze wel gelukkig zijn. Ze genieten alleen op een andere manier als wij. Ze waarderen de kleine dingen, die voor ons misschien niet goed genoeg zouden zijn. Ook heb ik van ze geleerd iedere stap vooruit te waarderen.
Het is natuurlijk zo dat er ook binnen het down syndroom verschillen zijn in ontwikkelingsachterstand. Maar ik vind het absoluut niet egoïstisch om het te houden. Sorry, (wat ik nu zeg is mijn mening) maar ik zou het egoïstisch vinden om het kind te laten weghalen. Omdat ik het zou zien als het zou niet uitkomen. We willen wel een kindje maar dit kindje is niet goed genoeg. Terwijl ze zoveel liefde kunnen geven. Stel dat je zwanger zou zijn van een 'gewoon' kind is het ook nog maar de vraag of het 'gewoon' is. Het kan ook ADHD, ODD, ADD, een andere chromosoonafwijking of een stoornis in het autistisch spectrum hebben. En zelfs een 'gewoon' kind kan eigenschappen hebben waar jij misschien niet mee om kunt gaan. Het perfecte kind bestaat niet net zo min als de perfecte ouder bestaat.
Ik wens je heel veel succes met je keuze. Ik hoop niet dat ik je gevoelens gekwetst heb. Maar je vroeg om onze mening en dit is de mijne.

Link naar deze reactie
29/05/2008 @ 21:43
Annabel

Online Status Bekijk profiel
Hey Sarah
Bedankt voor je reactie en neen, je hebt mijn gevoelens helemaal niet gekwetst, eerder bevestigd. Het is te zeggen: ik zou het er echt heel moeilijk mee hebben om een abortus te laten uitvoeren. Het is natuurlijk aan iedereen om dit voor zichzelf te beslissen. Maar we hebben al zo veel moeite gehad om zwanger te geraken. En inderdaad wat is normaal? Moet je dan ook ook een abortus laten uitvoeren als je weet dat je kindje blind zal geboren worden, of met een vinger of teen minder? Enfin, als het aan mij lag, zou ik die screening testen niet laten uitvoeren, maar ik heb het gevoel dat mijn vriend het er wat moeilijk mee heeft. Ik zal eens met hem moeten praten, en ben wel overtuigd dat hij achter mij zal staan als ik beslis die testen niet te laten uitvoeren. Ik denk dat ik dit kindje in ieder geval heel veel liefde zal geven, met of zonder 'gebreken', het zal sowiezo een perfect kindje voor ons zijn
Groetjes

Link naar deze reactie
30/05/2008 @ 16:32
Sarah

Online Status
Hey Annabel

Wat een super instelling Ik ben het helemaal met je eens het is jullie kindje dus is het perfect

Link naar deze reactie
02/06/2008 @ 13:57

nekplooimeting
ha Annabel (en alle andere zwangeren)

Wij hebben zelf besloten geen prenetale screening te doen, ze kunnen alleen een kansbereking maken en dus nooit zeker zeggen of je baby een afwijking heeft en dat zou mij dus ongerust maken.
En ik ken een voorbeeld van iemand die dus die prenetale screening heeft laten doen ,alles goed, maar wel een kindje met down heeft (rara, maar ik wil jullie niet bang maken!!!!!).
Wij hebben er goed over gepraat en onze baby is van harte welkom, afwijking of niet!! Iedereen hoopt een gezond kindje te krijgen natuurlijk. En idd ons kindje is voor ons hoe dan ook perfect.
Maar goed iedereen is anders en iedereen moet dit voor zichzelf beslissen, ben wel blij dat mijn man en ik wat dit betreft op een lijn zitten!!!

liefs Daantje
Link naar deze reactie
02/06/2008 @ 16:40

Geslacht
Dag iedereen,

Ik ben nu 13 weken zwanger en alles gaat heel goed, voel mij zoals normaal eigenlijk ik heb nergens last van, alleen wat meer moe als anders.

Weet er iemand van jullie op welke site je het geslacht van jou baby kan bepalen, je moet allerij vragen antwoorden en dan zouden ze een vermoeden geven. Ben zo benieuwd en moet nog wachten tot 30 juni..
Link naar deze reactie
03/06/2008 @ 12:03
Inimini

Online Status Stuur bericht
Hoi iedereen,

Wij hebben vrijdag de nekplooimeting laten uitvoeren, 1,5mm dus dat zag er vrij goed uit (maar zekerheid heb je idd nooit), neusje was ook mooi gevormd, want blijkbaar zouden kinderen met mongolisme geen neusbeentje hebben (plat neusje dus)volgens onze gynecoloog. MAar dat zag er allemaal prima uit. Het is ondertussen 5,5 cm groot en hebben weer supermooie beelden van hem/haar. Echt een aanrader zo'n cassette meenemen.

Wat opvang betreft hebben wij gekozen voor een onthaalmoeder, en we hadden geluk. Kenden iemand en wisten dat zij heel goed werk leverde, en we hadden geluk zij had nog plaats. Het is wel maar voor 3 dagen in de week, want onze ouders passen ook elk één dag op onze spruit. En op woesndag namiddag ban ik vrij dus dan wordt het ook maar een halve dag.

Binnen 4 weken weer naar de gynecoloog en binnen 7 weken weten we wat het gaat worden, spannend. Hebben besloten dat we het ook niet gaan verzwijgen,iedereen mag het weten. (zou het ook niet kunnen zwijgen denk ik ) Naam blijft wel een verrassing!

Vele groetjes en tot gauw
Inimini

Link naar deze reactie
03/06/2008 @ 15:21
wensje

Hier vandaag de 2e echo...wat bijzonder zeg!!!Klein druktemakertje daarbinnen...heerlijk gevoel...

Hoe is het hier met iedereen???

@daan,

Ben het ook helemaal met je eens...ook wij hebben om dezelfde reden besloten niet een nekplooimeting te gaan doen...

Link naar deze reactie
05/06/2008 @ 12:27
Annabel

Hey dames
"Tot 12 weken kan het nog altijd mislopen" daar hou je rekening mee, en daar denk je wel eens aan. We zaten te twijfelen om de screeningtesten te laten doen en hadden net besloten ze niet te laten doen. Maar de natuur heeft zelf haar screeningtest gedaan. En ons kindje mocht niet zijn. Gisteren hadden we een echo op 11 weken, het vruchtje leefde niet meer. Waarschijnlijk al 2 weken niet meer. Vandaag is het 'spontaan' afgekomen. We hebben veel verdriet maar vinden wel een manier om hier over te komen. Ooit zal het wel lukken.
Nu wat rusten en dan zien we wel verder.
Ik wens jullie nog allemaal veel succes met jullie zwangerschap!
Groetjes

Link naar deze reactie
05/06/2008 @ 16:37
Inimini

@ Annabel: vind het super erg voor jullie, moet verschrikkelijk zijn wanneer ze dat merken. Maar je mag zeker de moed niet opgeven,blijven gaan ervoor. Veel sterkte en rust nu maar goed.

Dikke knuf Inimini

Link naar deze reactie
05/06/2008 @ 21:04
ikke

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Annabel ik wens u zeer veel sterkte en hoop dat je veel steun vindt bij u familie ik weet hoe je je nu moet voelen zelf heb ik mijn zoontje verloren na 17 weken zwangerschap dit was op 21 feb 2008 en zoals je aan mijn banner kan zien was ik zeer snel terug zwanger ik hoop dat dat voor u ook zo mag zijn hou u goed en praat er over

hier alles ok mag morgen terug voor een echo laat dan wel iets weten

liefs

Link naar deze reactie
09/06/2008 @ 14:41

Hoi dames

Hier zijn we nog eens een keertje.
Weer lang geleden maar het is ook zo druk.
Iedereen genoten of nog aan het genieten van het mooie weer?
Wij zijn 14 geleden op controle geweest en alls was zeer goed.
De navelstreng zat tussen de beentjes dus konden we het geslacht niet zien, ik hoop dat we het binnen 14 dagen wel kunnen zien.
Ben benieuwd zou nu terug graag een zoontje hebben.
Volgens mijn schoonmoeder wordt het weer een meisje maar dat is even welkom.
Zo nu ga ik nog een beetje verder poetsen!

Groetjes en geniet nog van het mooie weer!!

Link naar deze reactie
13/06/2008 @ 13:16
Annabel

Hey Dames
Ik ga hier wat minder komen kijken vanaf nu denk ik. Kom effe afscheid nemen en ik wens voor ieder van jullie een mooi, gezond babytje in December! Veel succes allemaal.
Ik heb hier goed nieuws: mijn ventje heeft me gevraagd om te trouwen. Ik wou helemaal niet trouwen, maar toen hij me vroeg heb ik toch geen sekonde getwijfeld. Dus ergens volgend jaar stappen wij in het huwelijksbootje.
Vandaag heb ik weer contact opgenomen met Life, om te zien hoe het verder gaat. We hebben een afspraak de 25ste voor een gesprek, dan zullen we weten wat de volgende stappen zijn. Ik weet dat ik mijn lichaam wat rust moet gunnen, maar ik zou toch niet te lang willen wachten om opnieuw te proberen.
Groetjes

Link naar deze reactie
18/06/2008 @ 18:24
Charlotte

Elaba!

Hier ben ik nog eens.

Nu ik heel veel moe ben, komt ik niet zo vaak meer op computer.
Alles gaat nog altijd goed, we zijn nu ondertussen 14 weken zwanger.

Ik moet nog eventjes de tijd nemen om alles na te lezen.

Tot later!

Groeten Charlotte

Link naar deze reactie
21/06/2008 @ 13:44

Hoi dames

Hier zijn we nog eens.
Vandaag op controle geweest bij de gyn.
Alles was dik in orde, kleine uk is nu ongeveer 13à14 cm groot.
Ook heeft hij naar het geslacht gekeken maar zag nog niet echt veel.

Zo dat was een beetje de stand van zaken hier!!
ik hoop dat het bij jullie ook allemaal geod gaat.

Groetjes en tot de volgende

Link naar deze reactie
30/06/2008 @ 10:22
Inimini

Hei Iedereen

Dat is lang geleden dat ik nog even ben komen piepen en precies meerdere mama's in spe?

Hier gaat alles prima, heb de indruk dat ik nu in een hele goede periode zit. Heb weer zin in heel veel dingen, kan ook weer normaal eten en ben nog steeds maar enkele gram bijgekomen (als dat zo maar blijft .
Volgende week dinsdag weer naar de gynecoloog op controle en dan op vrijdag 25 juli weten we misschien wat het gaat worden. Spannend.
Buikje begint stilaan zichtbaar te worden, maar het valt nog niet echt
op.
Fijne zwangerscap nog voor iedereen en hopelijk tot gauw.

Dikke kus en hopelijk tot gauw,
Inimini en ...
Di

Link naar deze reactie
30/06/2008 @ 11:44

bandenpijn??
Hallo,

sinds gisteren heb ik last van een zeurende pijn langs zijkant van mijn onderbuik, iets boven mijn lies.
Zou dit om bandenpijn kunnen gaan of zou het iets anders zijn.
Overal lees ik dat dit pas vanaf de 20ste week begint

Heeft er iemand van jullie hier last van?

groetjes
Link naar deze reactie
30/06/2008 @ 12:29
Inimini

hei Kristel,

Zou dat niet het uitzetten van de baarmoeder zijn? Ik weet het ook niet eigenlijk.
Ik heb ook wel af en toe wat last van steken, maar dat is dan maar eventjes.
Hoe ver ben je juist. Weet je dat zal bij iedereen wel anders zijn denk ik. Alleszinds het zal wel niks zijn waar je je zorgen moet over maken.

Groetjes

Link naar deze reactie
01/07/2008 @ 09:19
Merel

Hoi Kristel,

Ik had juist de eerste weken last van ontzettende bandenpijn! En sinds enkele dagen voel ik het opnieuw maar nu veel lichter. Volgens mij kan bandenpijn de hele zwangerschap ontstaan, het is gewoon de druk van je groeiende baarmoeder die de banden oprekt. Vond het zelf heel logisch klinken, hoe vervelend het ook was in het begin. Momenteel denk ik dat de baby een groeispurt doormaakt, dan gaat alles even heel snel en kunnen de banden het misschien even niet bijbenen.
Zelf maak ik me er geen zorgen om.

Groet!
Merel

Link naar deze reactie
08/07/2008 @ 13:25
Inimini

Hoi iedereen,

Vandaag weer bezoekje aan de gynecoloog gebracht, alles was in orde. Hebben deze keer wel geen echo gehad. Het hartje klopte zeer goed, en normaal zou het nu zo'n 17 cm zijn. Dat begint al echt een mini-mensje te worden he .
Voor de rest was ikzelf maar 300gr bijgekomen dus das ook wel super amai niet. Binnen 2 weken mogen we opnieuw gaan en als het dan goed ligt dan weten we ook het geslacht, spannend.
Vele groetjes en hopelijk komen jullie weer wat meer op dit forum want het is zo stil hier.
Dikke kus
Inimini en ...

Link naar deze reactie
10/07/2008 @ 09:19
Muisje

Hallo allemaal,
Gisteren de ynea geweest! Hij was maar liefst een half uur te laat! Grr... nog wachten! De echo viel mee en niet mee! Ons kleintje lag niet zo goed! Hij heeft niet alles goed kunnen bekijken en wij dus ook niet he!
Dus het geslacht weten we ook nog niet met 100% zekerheid! De hersentjes en het hoofd zagen er helemaal goed uit! De armpjes en de beentjes ook! De oogjes en de neus, de handjes.... Alles erop en eraan!
Maar dan... opeens ja uwe placenta ligt vrij laag! Dit moeten we blijven opvolgen! Dus nu de 25sten moet ik terug gaan en wordt dit in het oog gehouden! Alé ik moet mij nog geen zorgen maken want hij zei 'het kan alle kanten nog uit'. Maar toch... Hier thuis op t net zitten kijken en ja dan begint dat he! Ik probeer me zo rustig mogelijk te houden maar toch denk ik er enorm veel aan. Normaal vertrekken wij op 9 augustus nog op reis naar Turkije! Ik zie dat al helemaal niet meer zitten als ik weet dat alles niet in orde is!
Maar ja we zullen afwachten he wat de volgende echo zal geven!
Hoe zit het bij jullie?

Groetjes

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina | volgende pagina >