< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » September 2008-Club » september 2008

Vorige reacties:
< vorige pagina
volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
11/06/2008 @ 11:00

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Vanacht enorm veel last had van maagzuur en tijdens de dag ook soms een beetje. Mijn benen en voeten zijn ook soms opgezwollen, maar nog niet zo erg. Gisteren zijn we terug naar een info geweest in het ziekenhuis, de gyn. kwam praten over hoe een zwangerschap en geboorte verloopt en de hoofdverpleger kwam over de materniteit praten, we hebben de eenpersoonskamer, de arbeidskamer en de verloskamer mogen bekijken. Het zijn hele mooie arbeidskamers met bubbelbad, douche, tv en weeënbal. De luxrkamer was helaas bezet dus die hebben we niet gezien, ze hebben er in Torhout maar 1...de luxekamer is niet iets speciaals daar enkel dat hij wat groter is dan de andere kamers; in het stedelijke te rRoeselare waar ik 8 jaar geleden bevallen ben van mijn dochtertje is een de luxe-kamer echt een suite met salon, douche enz...
Ik begin enorm achter onze kleine spruit te verlangen, dat het maar snel september is. Deze morgen heb ik de baby-kamer gepoets, papa heeft sinds vorig weekend gedaan met schilderen, de meubeltjes komen eind deze maand.

Link naar deze reactie
11/06/2008 @ 21:29
farientje

zwanneken meid dat zijn de hormonen hihi.
ik heb ook wel mijn momenten hoor dit is normaal.
nou inmiddels zit ik al weer op de 25 weken en heb een 3d pret echo laten maken.
meneertje is 33 cm lang en weegt 840 gram.
zijn voetjes zijn 4,5 cm en zijn hoofdje is 6 cm doorsnede en 22 cm rond om hihi oortjes anderhalve cm.
ik zal van de week ff een foto op mijn profiel zetten van de echo.
het was in iedergeval echt de moeite waard en heb ff kunnen genieten van mijn kleintje.

Link naar deze reactie
12/06/2008 @ 17:08
leentje

redster amai wat een luxe als ik je zo hoor.
dan zouk toch ook snel verlangen om daar te gaan liggen
maagzuur, meis ikke ook. gaviscon doet veel voor mij.s'nachts heb ik eigelijk geen last meer in den dag.

zwanneken dat zijn je hormonen. hier eigelijk geen last van.
meer van nestdrang precies. sinds twee weken geleden ondervind ik dat ik meer spoed zet achter de zolderwerken hier en wil ik dat alles zeker in orde is tegen augustus als ze de vinnyl komen leggen.
kwil absoluut de loaatste maand op mijn gemak zijn en alles af hebben.
ventje zegt dat ik ne slavendrijver ben
dankzij mijn hormonen is ons elientje haar kamer toch af.

kga nog een beetje uitzieken. last van snotneus.
wat wilt ge met die temperatuurschommelingen hé.
laten we hopen dat het toch iets beter gaat worden zeker als ik vertrek volgende maand.

Link naar deze reactie
13/06/2008 @ 08:47

ja hoor als je echt luxe wil na je bevalling dan beval je best in het stedelijk ziekenhuis te Roeselare want zoals ik al zei zijn de luxe-kamers daar echte suites, nie te doen...maar ja ik ga daarvoor nu toch niet veranderen van gyn. hoor...papa zegt dat er nog een kleintje volgt achter deze en dat ik dan eventueel weer naar daar kan gaan...hihhihi maar ik denk dat papa mama eerst zal moeten proberen te overtuigen om er nog eentje te maken! En als dit gebeurt, dan zou ik graag in Oostende onder water bevallen, papa zag dit nu zo niet zitten, omdat dit zijn eerst bevalling is en hij dit liefst op een normale manier ziet gebeuren.
Zo zie je maar papa's eerste is er nog niet en haar praat over een tweede, hij zal misschiens anders piepen als zijn eerste er is...we hebben ook al een dochtertje van bijna 8 jaar uit mijn vorig huwelijk. Maar dat zal een grote hulp worden als de baby er is, een mini-moedertje hahahaha maar soms reageert ze nu ook wel eens jaloers hoor...jajaja na 8 jaar plots haar mama moeten gaan delen dat is niet gemakkelijk...

Link naar deze reactie
13/06/2008 @ 10:10
Zwanneken

Online Status Bekijk profiel
Hey iedereen!

Hier ben ik weer. Ik voel me ondertussen alweer stukken beter hoor. Achteraf bekeken is het soms echt belachelijk hoe je je voelt é. Maar op die moment zelf zou je echt wel kunnen wenen.
Mijn ventje is deze week 2 avonden thuis gebleven en morgenavond gaan we gezellig samen iets eten ons tweetje. Is het geen schatje?

Met de zwangerschap zelf verloopt alles nog steeds vlotjes. Ik hoop dat het zo blijft duren want ik zoek zolang mogelijk te blijven werken. Zodat ik daarna zolang mogelijk bij ons zoontje kan blijven. Ik ga proberen tot 1 week voor de bevallingsdatum te blijven werken, dan ben ik na de bevalling nog 14 weken thuis + 3 maanden loopbaanondebreking voor ouderschapsverlof, dan is ons zoontje 6 maanden als het voor de 1ste keer naar de crèche moet, dat is wel mooi. Dat wil zeggen dat ik vanaf september tot april zal thuis zijn! Ik kijk er stiekem toch al naar uit, het kan er maar snel zijn!

Link naar deze reactie
13/06/2008 @ 11:31
Anna

Dag allemaal,

hoe zit dat met de melkproductie bij jullie?
Ik word tegenwoordig soms echt wakker in een plasje melk... dat is meestal als ik in slaap ben gevallen met mijn arm onder mijn borst, waardoor die een beetje samengedrukt wordt.
Aangezien het de eerste keer is voor mij heb ik geen flauw idee of het normaal is dat de melkproductie nu al zo sterk op gang komt. Ben nu zes maanden, dus dat lijkt me wel een beetje vroeg

Overdag loopt het nooit, al heb ik wel vlaak vlekjes in mijn BH's.
Hoe zit dat bij jullie? Ben benieuwd.

Link naar deze reactie
13/06/2008 @ 12:46
Zwanneken

Anna,

Om eerlijk te zijn heb ik hier nog geen last van gehad. Ik heb wel ongelooflijk grote borsten gekregen in vergelijking met vroeger, maar van melkverlies heb ik nog geen last gehad.

Ik weet ook niet ook niet of dit normaal is of niet, maar ik denk wel dat het weer zal afhangen van vrouw tot vrouw hoe snel dit voorkomt.

Groetjes

Link naar deze reactie
13/06/2008 @ 15:39
farientje

anna
melk verlies is normaal hoor niet iedere vrouw heeft er last van maar het komt zeker wel voor.
ik heb zelf nu dan niet een plasje melk maar verloor ook van de week een paar druppels.
ik heb dit ook gehad in mijn eerdere zwangerschappen.

Link naar deze reactie
13/06/2008 @ 18:32

Ik heb ook nog geen melkverlies, maar mijn tepels durven wel vaak echt te jeuken.

Link naar deze reactie
15/06/2008 @ 09:17
leentje

anna sinds gieteren heb ik het ook voor.
dan zullen we goeie borst kunnen geven hé
mijn borsten zijn ook zo'n joekels geworden.
kben er wel trots op ze. ze mogen zo blijven.

redster is er dan geen verschil van prijzen als je zo'n luxe hebt?
Ik ga ook onder water bevallen maar dan thuis.
ik kan mijn weeên beter opvangen in bad is gebleken.
het heilig hart ziekenhuis van oostende?
das dicht tegen mijn mama.

Link naar deze reactie
17/06/2008 @ 11:59
Little miss

ook ik ga thuis in bad, lekker hoor :-)

gisteren een 3d echo gehad van onze kleine man,
ben nu poging aan het doen om hem op youtube te zetten voor onze site
http://www.gertenmarsha.nl

hoop dat het lukt

Vermoedelijke bevalling op 21/09/2008.
Al 50 weken en 5 dagen zwanger (126.95% ver), nog 10 weken te gaan.
Toegevoegd via deze pagina.

Link naar deze reactie
18/06/2008 @ 08:44

ja leentje meer luxe is natuurlijk duurder, maar dat heb ik er voor over om daar dan 5 dagen op mijn gemak te zijn. Ik weet ondertussen dat er in Torhout 5 kamers van de 18 met douche zijn, dus veel is dat niet hé.
Gisteren heb ik heel veel pijn in mijn onderrug en buik gehad en dit allemaal aan de rechterkant, ik vraag me af of dat al voorweeën waren?

Link naar deze reactie
19/06/2008 @ 08:28
leentje

wel redster ik heb dat gisteren ook gehad aan de rechterkant van mijn rug. een beetje buinverlies ook alsof mijn regels terug begonnen zo'n gevoel had ik. gelukkig is het bruinverlies gestopt. was wat ongerust.
morgen aan de vroedvrouw toch maar zeggen.

Link naar deze reactie
19/06/2008 @ 09:18
Zwanneken

Hey iedereen!

Ik ben er ook nog eens. Heb net 3 dagen van vroege dienst erop zitten, dat wil zeggen om 4.30 uit het bed en ik moet zeggen dat ik blij ben dat ik vandaag en morgen eventjes op mijn positieven kan komen.
Ondertussen ben ik ook 28 jaar geworden, 17 juni en ik moet zeggen dat het daar ook wel wat aan ligt. Ik ben die avond maar om 12.00 gaan slapen en als je er dan om 04.30 uit moet... dat is niet gemakkelijk.

Met ons kindje gaat ook alles prima! Dagelijks bevestigt hij me dat alles in orde is door geregeld mij eens een paar schoppen te geven. Kvind het wel leuk. Alleen gisterenavond ben ik om 22.00 uitgeput (klag daarvoor al 1,5 uur te slapen op de zetel) in mijn bed gekropen en meneertje vond het nodig om daarbinnen nog een dansje te placeren denk ik. Amai! Maar ik neem het er graag bij hoor.

Wel heb ik ook al een paar keer zo'n opkomende pijn gehad in rug en en buik en dan maak ik mij toch ook een beetje zorgen, maar ik probeer mij dan vooral te ontspannen en dan gaat het vanzelf weer over. En het is niet dagelijks, dus probeer ik er ook niet teveel aan te denken. Ga het inderdaad ook wel vermelden bij de gynaecologe op 27 juni.

Link naar deze reactie
19/06/2008 @ 21:51

Amaaaai eindelijk, ik was jullie vook kwijt, kheb nogal gezocht...
Hier alles in orde, ook al wel melkverlies, vooral snachts dan, smorgens ronde opgedroogde plekjes op mijn pyama... Echt raar he... Ik schrok me een bult de eerste keer.
Mijn buik is echt superdik, vandaag opt werk 3 keer de vraag gehad of het toch heen tweeling is, en of ik nog nie thuis moet blijven HELP ik wil nog werken tot 31 augustus. Maar of ik dat ga volhouden weet ik nie hoor. Het begint echt zwaar te worden, slaap slecht, kuitkrampen snachts, ik waggel zoals een eens. Maar als ik dan ons meisje voel bewegen is dat zooo vergeten. Ik begin er echt naar te verlangen om haar vast te kunnen houden en met haar op stap te gaan... Ja sorry het zaag krijg ik ook vaak haha...
Het kamertje staat ook in de garage, nu nog behangen en dan kunnen we het in elkaar zetten. joepieee
Zo nu zijn jullie weer geupdate hehe
Dikke knuffel

Vermoedelijke bevalling op 16/09/2008.
Al 51 weken en 3 dagen zwanger (128.73% ver), nog 11 weken te gaan.
Toegevoegd via deze pagina.

Link naar deze reactie
20/06/2008 @ 13:49
Zwanneken

Hey iedereen,

Ik ben net terug van de winkel waar we de geboortelijst hebben samengesteld. Echt niet gemakkelijk maar het is toch gelukt. Ik heb niks van kledij erop gezet, enkel alle spullen die we nodig hebben en dat zijn er nog redelijk wat als je het zo bekijkt! Ik begin er echt al volledig naar toe te leven. Ik word om eerlijk te zijn zelfs al ongeduldig.

Volgende week mag ik nog eens naar de gynaecoloog en volgende maand hebben we een 3D-echo. Ik ben benieuwd. Ik ga een USB-stickje meedoen zodat alles daar op kan worden gezet, en wanneer ons kindje ga ik dit op een cd-tje zetten en kado doen aan de meter en de peter. Ik denk dat die dat wel leuk zullen vinden.

Jinx : ik heb net hetzelfde probleem, ik moet nog 14 dagen langer dan jij en sommige denken ook al dat het niet lang meer zal duren. Ik kwam deze week een meisje tegen met nog een redelijk klein buikje. Toen ik haar vroeg voor wanneer het was zei ze voor begin juli! Ik schrok me een bult (letterlijk en figuurlijk dat buikje was niks in vergelijking met die van mij. Ik moet echt een foto nemen want heb dit nog steeds niet gedaan.
Iemand vertelde me dat een koppel tot bij de zwangerschap niet wist dat het een tweeling was omdat het ene kindje achter het andere lag en zou nooit hebben gezien dat het er 2 waren... tot bij de bevalling. Ik hoop echt niet dat dat het geval zou zijn. Stel je voor!

Link naar deze reactie
20/06/2008 @ 16:49
farientje

ik heb net twee foto,s van mijn 3d echo op mijn profiel gezet.

Link naar deze reactie
20/06/2008 @ 17:31
leentje

gelukkig is alles in orde met onze meid.
kben op consultatie geweest want de schrik zat erin.
het is een wondje aan de moederkoek. waarschijnlijk van de bewegingen door het kindje of te weinig te rusten.
kheb nu alleen nog wat buikpijn en rugpijn de rest is verdwenen.
kindje zat goed met hoofdje naar beneden en woog ongeveer 850 gram.
ze bewoog goed en het hartje was dik in orde

Link naar deze reactie
20/06/2008 @ 19:41
Mimi

Hallo allemaal,

Even een vraagje: Heeft iemand nog weleens iets van F'tje gehoord. Zie haar nooit meer op deze site/forum??

Groetjes Mimi

Link naar deze reactie
22/06/2008 @ 10:52

ik ben naar de gyn. geweest resultaat dat ik net terug ben uit het ziekenhuis...oorzaak van de pijn is dat ik met 2 nierstenen zit 1 in mijn linkernier en al 1 in mijn blaas...ik moet ze uitplassen...donderdag terug op controle.
groetjes

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina | volgende pagina >