[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
[Reageer]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
| 13/06/2008 @ 19:50 gulosi | hoi, we hebben hier al twee deugnieten waar maar een goed jaar tussen zit. Nu willen we graag een derde kindje maar de vraag hier is: terug zo kort op elkaar of wat langer wachten. Wie heeft hier ervaring mee. Is het niet fijner voor de kindjes om er niet té veel tijd tussen te laten en is het wel te doen als moeder als ze zo kort op elkaar komen? Groetjes ![]() |
| 13/06/2008 @ 21:45 vanessa | hey Ik heb binnenkort 4 bengels op vrij korte tijd. 3 op redelijk snel achter elkaar is haalbaar maar wel ontzettend vermoeiend met momenten. Maar eens de drukke baby periode achter de rug is en je vind je ritme terug, loopt alles terug zoals ervoor. Een groot verschil heb ik niet echt gemerkt van 2 naar 3 maar wel bij de 3de voor het 1st borstvoeding kunnen geven en dit 7 maanden lang met 3/4 van de tijd afkolven. Wij hebben wel beslist met de komst van onze 3de spruit dat ik niet meer ging werken maar thuis ging blijven bij de kinderen. Als ik mijn 3 bengels de laatste 3 maanden bezig zie, ben ik echt blij dat ze zo snel op elkaar komen, de kleinste is nu 16 maanden en begint mee te ravotten met zijn broer en zus en begint stilletjes aan een heuse peuter te worden met een eigen willetje en laat dit zeer goed merken. Maar met momenten is het hier zo hektisch dat ik mij afvraag of ik het wel ga kunnen met 4 kindjes. Tussen 1 en 2 zit net geen 11 maanden Tussen 2 en 3 zit net geen 2 jaar (als de natuur had meegewerkt, had er minder tussen gezeten van leeftijd) Tussen 3 en 4 zal net 18 maanden zitten. Als ons 4de bengeltje geboren word, is de oudste ongeveer 4 jaar en 4 maanden. |
| 14/06/2008 @ 18:39 Connie | wou wat vragen hoeveel kindergeld krijg je in belgie heb zelf vijf |
14/06/2008 @ 20:24 ![]() | @Petra : ik zou zeggen, zoek u een andere gyn. En als je prongelijk uit de buurt van antwerpen bent kan ik je er een schatje aanbevelen . De meeste gyn's zeggen inderdaad 3 is het maximum, maar er is geen enkel wetenschappelijk gegeven dat besluit dat een 4 de of volgende levensbedreigend zou zijn. De gyn's zeggen 3 omdat ze dan zo goed als geen risico lopen op complicaties en zo niet moeten wakker liggen van boze patienten die klachten hebben. En ze hebben het zelf makkelijker, want ze moeten geen rekening houden met wondweefsels en andere dingen. Mijn gyn vind dat kwatsh en zever in pakskes. Ik mag van hem zelfs 10 keer bevallen via KS zolang mijn buik de spanning aankan en de wonde goed geneest. Alles hangt af van de vrouw en haar buik, het herstellen en genezen van de snee en de conditie van de buikspieren in het algemeen en, en dat is wel het belangrijkste, de competentie van de gyn om de operatie uit te voeren. Je ziet op mijn buik maar 1 zeer fijn sneetje dat mooi recht is zonder putten en bulten, juist alsof het een eerste KS betreft. Ik ken een vrouw die 3 keer KS had en die haar buik is een echt slachtveld. Die heeft een "wonde" van bijna 4 cm breed omdat ze steeds naast het vorige lidteken sneden en ze nu met een massa wondweefsel zit dat in putten en bulten staat.Maar op nog wel meer gebieden is mijn gyn blijkbaar iets vooruitstrevender dan de meeste (in veel gevallen ook vastgeroestte vrouwdenegrerende) gyn's. Hij geeft je ook geen slecht gevoel over je gewichtstoename en weegt je niet zoals andere gyn's wel doen met de nodige commentaren er meestal gratis bij. Er staat een weegschaal in de omkleedkamer waar je je kan wegen, en het enige dat hij zegt de eerste consultatie is, wat erbij komt moet er ook terug af, en als je je vragen stelt bij de toename zullen we kijken of we een antwoord kunnen geven en of we er iets aan moeten doen. Een toename tot 30 kg kan, maar minder is beter. Heb me bij mijn vorige gyn dikwijls "slecht" gevoeld bij de weging. Nu totaal geen stress meer. Ik kan me echt kwaad maken als ik vrouwen hoor praten over hun gyn. Ik ben dan kwaad op de gyn en de manier waarop hij speelt met gevoelens en de anier waarop velen denken hautain te zijn of de vaak onmenselijke en vrouwonvriendelijke manier waarop ze omgaan met hun patienten, maar ik kan ook serieus kwaad worden op de vrouwen die blindelings meegaan in wat hij zegt en als lamgeslagen slachtvee aanhoren en knikken. Bij de laatste KS heb ik de anesthesist laten verwijderen uit de OK omdat hij vond dat hij een afspraak tussen mij, mijn gyn en de nuroloog moest naast zich neerleggen en zijn eigen zin wou doen. Ik lag al poedelnaakt en vastgebonden op de operatietafel en ben er gewoon afgestapt, heb hem zijn vet gegeven en ben op mijn strepen blijven staan tot de gyn en de rest van het team er tussenkwamen en hem gewoon verwijderd hebben. kobe is dus met een half uur vertraging geboren omdat ze een andere anesthesist moesten oproepen ![]() Ik kan en mag geen epidurale krijgen omdat ik een aandoening in mijn spieren heb die het mij onmogelijk maken stil te liggen tijdens het prikken van de epi (en voor wat dat betreft het prikken van eender welke naald of voorwerp in me. naalden buigen gewoon krom onder de oncontroleerbare spasmen van spieren en aders). Vermits er dan een zeer groot risico is op algemene verlamming door een te ver of verkeerd gestoken epi zijn alle KS bij mij onder volledige narcose (een baxter plaatsen hiervoor vraagt minstens 4 man en mijn echtgenoot). En uiteindelijk is een narcose met snelle handeling veel minder tot zelfs totaal niet schadelijk voor het kind, want een epi bereikt je kind wel gedeeltelijk, en bij mij is het kid uit de buik voor de narcose in de navelstreng zit. Met de gyn is er de afspraak dat hij klaarstaat met het mes in de hand zodra de anesthesist me verdoofd en dat hij snijd als mijn ogen toegaan (ik hou als extra controle een hand omhoog, en als dat op de tafel valt snijd de gyn). Nu wou die ene anesthesist me met alle geweld wel een epi aanpraten terwijl de gyn nog niet aanwezig was en begon hij me uit te schijten als onverantwoord, egoistisch, het zou zijn schuld niet zijn als mijn kind erin bleef en meer van dat moois. (mijn jongens zijn alletwee dismatuur geboren, op tijd maar klein en onder de 2,5 kilo, de dochter woog 3 kilo rond)Ik ben dus razend geworden op die kerel en heb hem gezegd dat ik niet zoals andere vrouwen geimponeerd ben van zijn functie batch en witte schort en dat hij mocht vertrekken want dat ik hem niet langer vertrouwde om de narcose toe te dienen. heb hem letterlijk gezegd, ge zou het durven verkloten om uw gelijk te halen of me teveel geven zodat ik eraan ben. daarop werd hij ook kwaad ( Tijdens diezelfde KS is ook de assistent van de gyn nadien mogen vertrekken omdat ze mijn buitenste wonde geniet had en niet genaaid zoals opgedragen door de gyn. Hij kon er niet bijblijven omdat hij opgeroepen was voor een noodKS en we waren al wat in vertraging door de anesthesist. Ze vond dit te omslachtig en het duurde te lang om te naaien naar haar zin. Ik heb een zware en volledige metaalallergie, wat wil zeggen dat ik ook allergisch ben tegen medisch metaal, oftewel tegen de nietjes die ze gebruiken tegenwoordig om wondes te hechten. Ze voerde als verdediging achteraf aan dat de gyn dit niet gemeld had. Maar hij had haar opgedragen te naaien en niet te nieten en dat had ze gewoon moeten doen omdat het haar door een hogere opgedragen was. Gevolg een ontsteking op de wonde, met spoed de nietjes moeten verwijderen en buik dichtnaaien. Ze is ontslagen op staande voet voor het "toedienen van letsel aan een patient" en het "naast zich neerleggen van orders van een bevoegd chirurg. Als je wil geef ik je via pm wel eens het telefoonnummer van mijn gyn, dan kan je hem zelf vragen waarom een 3de KS niet het laatste kindje betekend. @Connie : http://www.xerius.be/nl...inderbijslagBerekening/ daar kan je je kindergeld berekenen aangepast aan jullie situatie. |
| 15/06/2008 @ 10:43 vanessa | @connie: op http://www.kindergeld.be kan je dit ook berekenen. Na de welkom pagina kom je op de site terecht en links in de bovenhoek zie je een rekenmachine staan en daar kan je je kindergeld berekenen. Eventuele aanpassingen van index worden ook aangegeven. |
| 15/06/2008 @ 12:39 Connie | danke jullie wel voor de info over het kindergeld |
| 15/06/2008 @ 12:48 Connie | heb her uitgerkend het kindergeld is dat bij julli iedere maand of om de twee of drie maanden het kindergeld gr. connie |
| 15/06/2008 @ 18:12 vanessa | Het kindergeld is hier in belgie elke maand. Bij ons komt dit de 1ste week van de maand rechtstreeks op de rekening gestort. |
| 01/07/2008 @ 13:27 Elly | Bij mij zit er tussen één en twee 17 maanden. Ik heb bewust meer tijd gehouden tussen twee en drie. Normaal gezien zullen ze net geen vijf jaar schelen. En hopelijk volgt er dan na ongeveer 18 maanden nog een vierde. |
[Reageer]

hoeveel tijd tssn twee en drie?

. en of je nu 1 of 3 flessen moet afwassen, dat maakt echt het verschil niet.

kwijt geweest. Alleen door veel te rusten (niet evident met 3 kleine kids) is het uiteindelijk (bijna) goedgekomen. Ik zeg bijna want er is nog steeds een heel grote kans op vroeggeboorte. het verwijt dat ik dan krijg is dat het mijn eigen schuld is omdat we 4 kindjes op juist 5 jaar gaan krijgen. Of omdat ik nog zoveel werk. ik werk nu 4/5de en daarnaast werk ik nog mee in de zaak van mijn ouders. Ik ben heel blij dat we al deze kids mogen verwelkomen, maar ik moet wel beseffen dat het na
of