< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » "Zwanger worden"-clubs (per maand) » Wie wil er ook gaan voor een 1e kindje?

Vorige reacties:
< vorige pagina
volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » "Zwanger worden"-clubs (per maand)
Wie wil er ook gaan voor een 1e kindje?
07/06/2008 @ 09:53
Anke

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
En hoe en wanneer mag je beginnen???
Of heb je nog niet gebeld?

Link naar deze reactie
07/06/2008 @ 14:17
Lieke

Online Status Bekijk profiel
Hey,

Hier alles goed, begin stilletjes aan wat af te tellen...

@Snuitje: Goed dat je nu iemand hebt om erover te praten! Hopelijk krijg je goed nieuws!

Groetjes,

Lieke

Link naar deze reactie
08/06/2008 @ 08:59
Anke

Hier zitten we even in spanning.
Afgelopen vrijdag bij de verloskundige was m'n bloeddruk veel te hoog.
Urine gecontroleerd op eiwitten, waar een spoortje van in te zien was.
Nogmaals m'n bloeddruk gecontroleerd, weer te hoog.
Gisterochtend is ze aan huis geweest om het nogmaals te controleren, weer te hoog.
Urinetest op eiwitten was weer hetzelfde.
Nu zit ik weer te wachten op de verloskundige, ze komt m'n bloeddruk nogmaals meten.
Als ie nu weer te hoog is moet ik even naar het ziekenhuis om m'n bloed te laten prikken, en even naar de baby te laten kijken.
En het belangrijkste, om zwangerschapsvergiftiging uit te sluiten.
Ik snap er niks van, voel me verder super goed.
Ben alleen nog heel erg verkouden, het hoestdrankje (wat niet te drinken is) doet echt z'n werk.
Alleen blijven m'n holtes bij m'n neus nog aardig vol zitten, maar ik ben het gewend, dat kan altijd wat langer duren bij mij.
Dus gister een dag verplichte rust, en oh, wat duurt zo'n dag dan lang.
Hopelijk mag ik wel gewoon nog aan het werk, maar dan op een laag tempo.
Als ik vanaf nu tot de bevalling thuis zou moeten zitten zou ik gillend gek worden.

Link naar deze reactie
08/06/2008 @ 15:49
Anke

M'n bloeddruk was hoog stabiel.
Maar niet erg genoeg om naar het ziekenhuis te moeten.
Mag eigenlijk niet meer werken van de verloskundige, maar als ik tot 34 weken wil blijven werken moet ik om de dag gaan werken.
Dus dat is dan morgen, dan moet ik het de leiding ook gaan vertellen, en overmorgen mag ik absoluut NIET werken.
Dan komt ze weer langs om m'n bloeddruk op te meten.
Ik wil absoluut het risico niet lopen dat ik zwangerschapsvergiftiging oploop of over genomen moet worden door de gyn.
Want als dat zo is mag ik niet meer thuis bevallen, dus dat moeten we ten alle tijden zien te voorkomen.
Wat ik wel heel erg jammer vind is dat ik de tijd na m'n bevalling niet langer met m'n kindje heb.
Maar goed, zin in een hersenbloeding met de bevalling heb ik ook niet, en dat kan ook een risico zijn met een hoge bloeddruk, evenals een te laag geboortegewicht enz enz enz.
Dus vandaag weer een dag van rust, ik verveel me dood.
We hebben wel het bevalbad opgepompt in de kamer, wat een mooi ding.
Dus vanavond gaan we even relaxed badderen!!!

Link naar deze reactie
08/06/2008 @ 22:09
snuitje

ooooh Anke, dat doet mij schrikken zeg !!! En wat ga je nu doen? om de dag werken? hopelijk hebben ze er begrip voor in het ziekenhuis hé, maar ik veronderstel van wel.. ze weten dat je liever bleef werken denk ik wel hé...

ik voel me echt doodziek.. al 2 dagen maar ik ben te koppig geweest om in bed te liggen, dus ik heb me tegen mijn eigen principes in volgestoken met medicijnen, tegen de koorts, tegen sinusitus, tegen hoofdpijn, keelpijn en tegen knokenpijn... en dan ganse dagen gaan verven, gisteren en vandaag.

Zolang ik bezig ben gaat het, met de nodige pijn, maar eens ik stop krijg ik het koud, verkramp ik en doet werkelijk alles aan mijn lichaam pijn... zodra ik de muziek op de bouw uitzette bonkte mijn hoofd zo van de hoofdpijn...
dus nu ga ik verplicht van mijn man toch savonds rustig aan doen... niet meer na t werk nog naar t huis gaan werken, maar eens rustig thuis zitten in de zetel.

Ik ben sinds vanmorgen met clomid mogen starten... tot en met donderdag de 12de moet ik dubbele dosis nemen. En vrijdagmorgen moet ik om half 9 in ziekenhuis zijn.

Ik heb jullie gemist dit weekend ! Maar telkes ik eventjes thuis was, ben ik hier beginnen werken, strijken, koken, ... en deze nacht ben ik elke 20 minuten wakker geweest, wel telkens terug in slaap maar kwerd telkens wakker van pijn overal...

Link naar deze reactie
09/06/2008 @ 21:06
SMDJ

hey iedereen

anke hopelijk ben je al beter he

snuitje hopelijk werkt de clomid nu he

Link naar deze reactie
10/06/2008 @ 10:56
Anke

Snuitje, rustig aan!!
Je lichaam moet ook goed zijn voor de clomid, denk aan je wondertje wat je in buik wil hebben.
Als je straks goed opgeknapt bent kun je als een wervelwind door je huis waaien, maar nu eerst even een stap terug en RUSTEN!!!!
Je hebt gewoon een goede griep te pakken, die moet je zeker niet verwaarlozen.

Ik werk nu om de dag, dus vandaag een dag rust, morgen en vrijdag mag ik weer werken.
Weekend had ik al vrij en dan maandag of dinsdag nog en dan verlof.
Oh, ik hoop zo dat ik niet 2 weken overtijd ga, anders zit ik hier 8 weken te wachten.
Zie daar zo tegenop.
Dit is echt niks voor mij.
De verloskundige komt zo weer aan huis voor m'n bloeddruk, afwachten maar weer.

Link naar deze reactie
13/06/2008 @ 15:29
snuitje

Ik had vanmorgen dit berichtje getypt maar om netwerkproblemen kon ik het niet posten... dus hier komt het :

ik heb goed nieuws maar misschien dan ook wel bijkomend slecht nieuws...

vanmorgen follikelmeting om half 9... en gynae zei : tis nog vroeg hé dag 8 in je cyclus,
maar ze ging es kijken of er iets te zien was.... spannend dus...
omgekleed...inwendige echo: zegt ze eisprong is al geweest ! ze was
zelf verbaasd.... en toen zei ik amai en tis nog maar dag 8??? en ze
zei ja hier zit toch een follikel en ze wees op een grote zwarte vlek
(niet eens rond) ... ik dacht eerst dat dat gewoon een lege ruimte was
zoals altijd waar gewoon niets te zien was.

ik zou blij moeten zijn hé, maar probleemke is, we hebben afgelopen 2
dagen es geen betrekking gehad sjonge... vreselijk vind ik dat,
stel één kans gehad nu...en zelf ook nog gemist

Maar om 13.30u mag ik bellen voor resultaat bloedwaardes en dan zeggen
ze met zekerheid of eisprong geweest is of niet.... hopelijk kunnen we
vanavond ons best nog doen !

En nu het nieuwe bericht dat ik nu wou doen :
NOG beter nieuws !!!!!!!!!! wooooooooohooooooooooooooo de eisprong komt eraan maar is nog niet geweest zien ze in mijn bloed... dus nu ist vollebak oefenen hé voor echt !!!
maandag om half 8 moetk terug naar gynae en zij kijkt of eisprong ook echt geweest is dan.

Ben zo blij...

mag ook wel want ik kom net van de politie : auto is aangereden op parking en k weet niet door wie.... dus hopelijk draai ik niet voor de kosten op bij de leasefirma.

tis vrijdag de 13de, maar mijn dag kan nu toch niet meer stuk !

Link naar deze reactie
13/06/2008 @ 17:11
Anke

He wat super zeg!!
Eindelijk een keer een goed vooruitzicht, nu maar hopen dat het oefenen zijn vruchten afwerpt!!

En balen van de auto, hopelijk komen de kosten niet bij jou terecht.

Link naar deze reactie
13/06/2008 @ 17:54
snuitje

op het moment zijn we zo blij, dat zelfs al zijn de autokosten voor mij ! Het kan ons niet bommen

Tis echt zo fijn... we hebben net al ons best gedaan, en t was zalig

Link naar deze reactie
13/06/2008 @ 18:29
SMDJ

hey iedereen

snuitje super he
goed klussen he

Link naar deze reactie
14/06/2008 @ 15:03
Lieke

Hey

Amai wat lees ik hier allemaal!
Anke: Is alles nu in orde met je bloeddruk?? en met t kleintje?
snuitje: GEWELDIG nieuws!!! Laten we hopen dat dit het keerpunt is en dat er nu 9 maanden vol geluk volgen!!!

Groetjes,

Lieke

Link naar deze reactie
14/06/2008 @ 16:48
Anke

Lieke, met het kleintje is alles goed!!
Maar ik moet er wel voor zorgen dat het ook goed blijft gaan, vanmorgen is ze weer langs geweest (de verloskundige) en toen was m'n bloeddruk weer prima.
Gister op het werk weer hoog, dus toch een teken dat ik het rustiger aan moet doen.
Nu maar hopen dat het gewoon zo blijft, vrijdag kom ik weer op het spreekuur bij de verloskundige, dan meten ze em uiteraard weer.
Maar ik merk nu echt dat ik gewoon rustig aan moet doen, en niet denken dat ik oneindig alles kan.
Verloskundige adviseerde om maar gewoon tegen de 38 weken te bevallen, hahaha, nu maar hopen dat die kleine dat advies gaat opvolgen.
Zeker omdat tegen het einde van de zwangerschap de bloeddruk nog meer gaat stijgen en ze wil ook graag dat ik gewoon thuis beval en niet over genomen hoef te worden door de gyn.

Hoe is het met jou verder?

Link naar deze reactie
15/06/2008 @ 19:28
Lieke

Hey,

Met mij loopt alles nog goed hoor, maar ik moet ook heel veel naar mn lichaam luisteren hoor! Ik kan zelf mijn schoenen niet meer aandoen, ik krijg mn kousen nog net aan, maar dan ben ik zo uitgeput dat die schoenen echt niet meer lukken, ik word er gewoon echt misselijk van! En ja kortademig dat ik kan zijn! En sinds een week of twee merk ik dat ik weer veel vaker moet plassen! Hopelijk wil dit zeggen dat de kleine aan het indalen is...
Op 38 weken bevallen, dat zie ik ook wel zitten hoor! Dan zou ons kindje een normaal gewicht hebben, maar ja, de natuur zal moetn beslissen. En ben jij al helemaal voorbereid?? Ik ben nu begonnen met de kleertjes te wassen, dan kan ik binnenkort mijn koffer maken! Spannend hoor!
Hoe lang werkte jij nog?

Groetjes,

Lieke

Link naar deze reactie
16/06/2008 @ 09:57
Anke

Ik ben zo goed als helemaal voorbereid.
We zijn nog op zoek naar rolgordijntjes, maar of ze hebben de kleur niet en als we ze laten maken komen we tussen de 170 en 266 euro uit echt niet normaal, voor gewoon een simpel rolgordijntje.
Dus we zoeken nog even rustig verder.
Ik moet nog een paar kleertjes hebben, vooral gewone broekjes, de rest is al gewassen gestreken en gevouwen in de kast.
Verder moet ik nog bedklossen regelen, dus dat ga ik deze week eens doen denk ik zo, bed moet hoger staan voor de kraamzorg en verloskundige.
Verder moet ik m'n tas nog pakken voor evt onverwacht ziekenhuis bezoek.
En dat was het wel, er is echt niks meer te doen, helaas.
Over 3 weken komt de kinderwagen en de maxi cosi en het badje, die nemen we over van vrienden en die komen dan gelijk hier op bezoek!
Oh, en nog een paar lakentjes voor in de wieg, maar daar heb ik ook alle tijd voor om die nog te gaan halen.
Ja, die buik gaat nu wel lekker in de weg zitten.
Maar ik heb al heel lang geen sokken meer aan of schoenen die ik moet strikken
Krijg van de meeste mensen ook te horen dat ik een beschaafd buikje heb, nou, ik vind em groot zat!!
Ik werk alleen morgen nog en dan moet ik stoppen, dat is bij 34 weken.
Het liefst had ik doorgewerkt tot 36 weken.

Link naar deze reactie
16/06/2008 @ 21:29
SMDJ

hey iedereen

anke en lieke ja inderdaad begint op te korten he voor jullie

Link naar deze reactie
17/06/2008 @ 10:09
Anke

Ja, raar idee hoor dat binnen nu en 2 maanden een klein kindje in m'n armen ligt.
Blijven genieten hoor SMJD, de tijd gaat zooooo snel!

Link naar deze reactie
17/06/2008 @ 20:12
Lieke

Hey,

Wel langs een kant ben ik jaloers dat je al thuis bent, ik ben zo doodmoe; maar langs de andere kant zou de tijd dan wel lang duren, dus ja... Ik ben net bij de dokter geweest, alles goed, alleen mn bloeddruk wat laag, 9/7 en blijkbaar toch wat gewicht bijgekomen, tot nu toe al 10kg...
Hoe zit dat bij jullie...

Groetjes,

Lieke

Link naar deze reactie
18/06/2008 @ 09:07
SMDJ

hey iedereen

lieke qua gewicht is het hier ongeveer een 5 kilo vorige controle naar mag nu dinsdag terug

ja anke inderdaad vind ook dat de tijd snel gaat ze

Link naar deze reactie
18/06/2008 @ 09:48
Anke

Lieke, ook al had ik nog wel door kunnen en willen werken.
Het idee dat ik nu rustig aan kan doen is ook wel lekker, begin steeds meer aan het idee te wennen.
Wat een lage bloeddruk, jij hoeft daar in ieder geval niet rustiger aan voor te doen, hahaha.
Maak je maar es goed druk!
Ik ben tot nu tot 15 kg bijgekomen, maar het meeste is echt het vocht wat ik vasthoudt, m'n enkels zijn een stuk dikker.
Maar ook m'n vingers en m'n gezicht iets.
En als ik zie wat ik drink en uitplas.... tjsa, dan blijft er toch wel het een en ander zitten.
Want verder heb ik nog steeds een taille en zie je vanachter niet dat ik zwanger ben.
Ook eet ik alleen maar gezond, af en toe wat lekkers tussendoor, dus het zijn geen eet-kilo's.
Gelukkig maar, want ik schrok wel toen ik thuis een keer op de weegschaal stond.
Het gaat er als het goed is ook weer vanaf.

SMJD, tot nu toe 5 kg aangekomen, dat is netjes!
Je hebt het toch niet voor het zeggen als je normaal leeft, nu mag je gewoon legaal zwaarder worden. hahaha.
Ja, de tijd is hier heel snel gegaan! En bij jou ook!!

[Laatst gewijzigd door Anke - 18/06/2008 @ 09:49] - Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina | volgende pagina >