< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Opa/oma zijn/worden » niet dopen, maar wel meter en peter

Vorige reacties:
< vorige pagina
volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Opa/oma zijn/worden
niet dopen, maar wel meter en peter
12/06/2008 @ 20:41
Cindy

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hey
het was slecht weer hé dus heb ik mijn keukenkasten afgewassen,
met een beetje hulp van Seppe(meer werk dan anders,haha)

Seppe wil al een tijdje geen fruit meer, maar sinds gisteren eet hij gewoon van een hele appel.
Hij bijt er stukjes van, grappig zo een grote appel voor zen kleine gezichtje en zeveren haha.

Wat hij ook doet is aan elke knuffel een naam geven.
Eerst waren alle knuffels "beer"
en nu is een hond - boe
leeuw -lee
clown- pippo
kangoeroe- aloeloe
leuk hé

doet Fiebe dat ook al?

Link naar deze reactie
12/06/2008 @ 21:16

Hei,

ja inderdaad vandaag was het slecht weer, heb dan in de namiddag foto's ingeplakt in een album, heb nog een heleboel foto's hoor en dan staat er nog een pakje van een kleine 200 foto's op me te wachten! Is nog van Kroatië!

Leuk dat Seppe bijna elke knuffel een naam geeft, dat doet ons Fiebe eigenlijk niet zo, ze zegt wel tegen haar aapje "oe oe" enzo zegt ze tegen de eenden wawa van kwak kwak en tegen een hond zegt ze woef en nog andere dieren! Wat ons Fiebe dan weer wel doet is haar zelf wassen, dan steekt ze haar handje in dat washandje en dan begint ze op 'r buikje te wrijven, ook haar haren wast ze zelf, als ze gegeten heeft kuist ze haar mondje af met een servetje of 'r bavetje, dat doet ze eigenlijk allang, zelf eten, soms helpt ze me ook tijdens het aankleden, ik bedoel dan als ik haar broekje wil aandoen steekt ze zelf 1 voor 1 'r benen in de broekspijpen, al staand hé, zodat ze met haar gezicht naar mij gericht staat, haar haren zelf kammen doet ze ook en goh zo zijn er nog veel dingen wat ons poppemie doet!

Ons Fiebe eet erg graag druiven, een stukje appel gaat er ook nog in en banaan daar is ze ook zot van!

Ons Fiebe is daarstraks ergens niet zo goed op terchtgekomen, ik was een koekje aan het eten op het salontafel en ons Fiebe wou natuurlijk ook een stukje en ze wou rechtstaan maar ze schampte af en ze kwam bijna met haar oog tegen de hoek van het salontafel, dus het is net naast haar oog, ze heeft even geluk gehad, maar het zal morgen wel blauw zien denk ik!

Pfff ga maar eens stoppen, heb een beetje hoofdpijn en buikpijn... ze zijn er!!!
Oja voor ik het vergeet, ons Fiebe heeft vandaag terug pipi gedaan op het potje!

Groetjes wij

Link naar deze reactie
13/06/2008 @ 19:45
Cindy

Hey
ja handjes afkuisen, zwijg er me af.
Seppe kan niet verdragen dat zen handjes vuil zijn.
en "vuil" zijn ja dat is normaal
maar gelijk wat hij aan het eten is, we moeten gedurig zen handjes afkuisen
we lachen er soms mee, en zeggen dan dat hij zeker smetvrees heeft haha.
en als hij iets ziet liggen, papiertje of iets anders
raapt hij dit op en smijt het in de vuilbak of komt het aan ons geven.
leuk hé, maar er zal een tijd komen dat hij niet meer zo hulpvaardig zal zijn hé
En toch raar hoe ze alles onthouden hé.
Als we in bad gaan zeg ik: zet je op je poep en doe je kousjes maar al uit, en dan zit hij daar te trekken aan zen kousen haha.
Als we hem 's middags in bed leggen en hij heeft zen kousjes nog aan, steekt hij zen voetjes omhoog: kousj kousj roept hij dan.
Ze zijn zo slim hé, ik sta er soms versteld van hoe goed ze alles begrijpen ookal kunnen ze nog niet veel zeggen.
En heel soms spreekt hij met 2 woorden: (licht)lit aan zegt hij dan.
Ik heb hem vandaag van bart smit een piratentent(12€) meegebracht, en plezant dat hij dat vind, hij doet niets liever dan zich verstoppen.
ze hebben die ook van prinsessen.
weer op haar potje geweest, wat flink seg
oei dat zal pijn gedaan hebben en zal blauw worden ja, wij doen er dan zalf aan tegen blauwe plekken (hiroduyde) al merk ik niet of dit ook helpt. het zal mss verzachten.

goh men briefje wordt wat lang, ga even stoppen
grtz

[Laatst gewijzigd door Cindy - 13/06/2008 @ 19:48] - Link naar deze reactie
13/06/2008 @ 20:00

hei,

ja ons Fiebe kan ook niets verdragen als 'r mondje vuil is of 'r handjes, want dan pakt ze direct een papiertje of 'r bavet!

Ik vind het ook geweldig hoeveel ze al begrijpen ook al kunnen ze inderdaad nog niet zoveel zeggen!
Ons Fiebe gaat ook altijd iets halen als wij het vragen, dus daaraan zie je dat ze zoveel begrijpt, we zijn dan ook zeer terecht fier op onze kinderen hé!

Van haar oogje zie je al bijna niets meer van, het ziet ook niet blauw ofzo, gelukkig!

Vandaag heeft ze nog pipi gedaan op het potje, seffes voor het slapen ga ik haar er nog eens opzetten se, dus ik ga 'r nu even eten geven en dan bedje in!
Tot zo!

Groetjes wij

Link naar deze reactie
15/06/2008 @ 14:32
Cindy

Hey
wij gaan straks uit eten en hoop dat Seppe wat braaf is
de laatste dagen begint hij echt "stout" te worden, alles op de grond gooien enzo.
vermoeiend hé als je wil dat ze beleefd zijn.

Link naar deze reactie
16/06/2008 @ 13:03

Hei,

en heeft het gesmaakt gisterenavond en is Seppe braaf geweest???

Groetjes wij

Link naar deze reactie
16/06/2008 @ 13:21
Cindy

Hey
ja hoor het viel wel mee hihi.
En deze morgen moest ik naar de dokter, heb een keelontsteking en heb we meer dan een uur in de wachtzaal gezeten en hij was heel braaf
ik was echt fier.
Alles ok met jullie?

Link naar deze reactie
16/06/2008 @ 13:31

Hei,

oei een keelontsteking, verzorg je maar goed, ja dat weer ook hé, de ene dag is het zeg maar 30° en dan weer maar 20°, enorm verschil hé!
Hopelijk krijgt Seppe het niet over!

Hier alles ok, hopelijk blijft dat zo!
Ons popje ligt in bedje haar middagdut te doen, dus heb even tijd voor mezelf, 't is zo'n druk madammeke!

Gisteren hebben we ons Fiebe ingeschreven in 't schooltje bij ons in 't dorp, het is een basisschool, dus ze kan er zedenleer volgen, vermits zij niet gedoopt is! De juf denkt dat ze snel schoolrijp gaat zijn, ze speelt al zo vlot met andere kindjes, echt ze zag ons niet meer staan!

Groetjes wij

Link naar deze reactie
16/06/2008 @ 18:07
Cindy

hey
hebben jullie Fiebe ingeschreven in het schooltje?
goh dat lijkt nog zo ver weg hé, maar het zal er veeeeel te vlug zijn.
ik kan nog niet kiezen tussen welke 2.
wij hebben hier 2 schooltjes en ben nog aan het opzoeken welke de "beste""leukste" is.
Waar heb jij zoal op gelet?

ja ik hoop ook dat Seppe het niet over krijgt want vrijdag vertrekken we hé.
En hij heeft ook al een druipneusje.
grtz

Link naar deze reactie
17/06/2008 @ 19:12

Hei,

tja waar ik op let;
ik was meer op zoek naar een schooltje waar er zedenleer kan gevolgd worden, in dat ander schooltje was zij eigenlijk verplicht mee naar de kerk te gaan als voorbereiding van de comunnie en vermits ons Fiebe niet gedoopt is vind ik dat anders wel zielig voor haar, het schooltje waar zij naar school zal gaan is ook vrijer, moderner...gaan ook meer uitstappen maken en het voordeel is ook dat ze pas beginnen om 9.05u tot 15u55, woensdag hebben ze dan "les" van 9u05 tot 11u50, dus een erg korte dag hé, en dan 's avonds van 9u05 tot 15u05, dus dat valt heel goed mee hé! En wat nog een voordeel is, ze moeten bijlange nog niet droog zijn, ik heb gezien dat er ginder veel potjes staan en pampers liggen...er zijn sommige scholen waar hun kinderen wel droog moeten zijn als ze naar school gaan, dus dit vind ik wel goed! En voor de allerkleinsten is er een slaapklasje, dus dan kunnen ze een uurtje slapen, ook goed hé!

Heb jij misschien al een voorkeur voor een schooltje, je kan nl niet kiezen? Wil je Seppe naar een katholiek of een basisschooltje sturen?

Groetjes wij

Link naar deze reactie
18/06/2008 @ 20:09
Cindy

Hey
goh ik weet het niet, eigenlijk nog niet over nagedacht
seppe is gedoopt dus daar hoef ik al niet op te letten.
Ik vind ook wel de juffen belangrijk,
in 1 schooltje ben ik eens gaan kijken en de juf van het eertse lijkt een echte "tang"
Ik vind wel dat ze streng mogen zijn maar ze moeten ook wel vriendinnen zijn van de kindjes vind ik.
En die ene ziet er echt bah uit.
ik ga nog eens opzoekwerk doen en dan beslissen.

vrijdag vertrekken zé

Link naar deze reactie
18/06/2008 @ 20:18

Hei,

ja dat is waar, de juf moet ook vriendinnen zijn met de kinderen vind ik, ik vond dat ook wel belangrijk hoor, hoedat de juffen zijn enzo... maar zowel in beide scholen waren de juffen ok, natuurlijk hebben ze allemaal als het opendeur is een big smile tot achter hun oren, allemaal voor de kinderen naar hun school te "lokken", maar in dat laatste schooltje waar ons Fiebe uiteindelijk naartoe gaat vond ik de juf wel echt heel sympathiek, een plezante, ik voelde mij er ook meteen goed bij en dat is ook wel belangrijk hé!

Naar waar gaan jullie als ik dat mag vragen? Je hebt het misschien al wel gezegd maar dat is me dan ontgaan...

Groetjes wij

Link naar deze reactie
18/06/2008 @ 20:35
Cindy

Hey
een weekje naar Zuid-frankrijk.

Link naar deze reactie
18/06/2008 @ 20:40

Hei,

amai seg gelukzakken! Jullie vakantie moet nog beginnen, hopelijk hebben jullie goed en mooi weer!

Jippie ons meisje heeft gisteren en vandaag 2x pipi gedaan op 'r potje!!!

Groetjes wij

Link naar deze reactie
18/06/2008 @ 20:43
Cindy

Amai
seg fiebe doet dat goed hé
hoe zit het met het lopen, druk aan het oefenen?
Had ik al gezegd dat Seppe al met 2 woorden spreekt..
Ik denk dat hij wel vlug is voor zen leeftijd.
Hij zegt al : licht uit en toe doen

en heeft vandaag uit een brikje gedronken en gisteren een frisco gehad, en leuk dat hij het vond.
(wel zo zelfopgevulde, met fruitsap)
grtz

Link naar deze reactie
18/06/2008 @ 21:26

Jep hier zijn we elke dag aan het stappen en plezant dat ze dat vind, maar voorlopig nog niet alleen, maar dat gaat echt niet lang meer duren, als ze 1 vinger vast heeft gaat ze als een speer, dan rent ze bijna, mijn moeder was vroeger ook zo... Maar m'n moeder was wel rapper om alleen te lopen! (18 maand)
Je ziet echt dat het nog de schrik is, ach komt wel, zij is dan in andere dingen rap hé!

Wat knap dat Seppe al met 2 woorden spreekt, ons Fiebe kon al heel vroeg "wa is da" zeggen, ik denk dat ze 1 jaar was als ze dat zei, dus eigenlijk waren dat dan al 3 woorden, maar voorlopig zegt ze niets nieuws ofzo, alé toch niet met meerdere woorden achter elkaar!

Nu knikt ze ook met haar hoofdje als je iets vraagt, zo lief!
Daarstraks als ik vroeg of ze nog wat patatjes op 'r bordje wilde zei ze zo lief jaaaa en dan zo haar hoofd bewegen!
Dat is leuk nu hé, als ze eigenlijk al kunnen "antwoorden"!

Groetjes wij

Link naar deze reactie
19/06/2008 @ 22:37

Helaba,

ik wil jullie nog een hele fijne vakantie wensen!
Hopelijk met het zonnetje en als het zonnetje ginder schijnt wil je die dan aub mee naar huis nemen???
Geniet ervan met jullie 3tjes!!!

Lieve groetjes van bebe en een dikke kus aan Seppe van ons Fiebe!

Link naar deze reactie
20/06/2008 @ 17:38
Cindy

Hey
haha iedereen vraagt me om het zonnetje mee te brengen, ik zal men best doen hé.
We vertrekken binnen een uurtje of 3, als we Seppe zo lang nog kunnen wakker houden.
vele groetjes en tot volgende week

Link naar deze reactie
29/06/2008 @ 15:13
Cindy

Hey Ik ben terug in het land
en het was super, heel goed weer
maar de rest vertel ik nog wel want we krijgen zo meteen bezoek van de méme's en pépe's die Seppe zo hard gemist hebben

Link naar deze reactie
30/06/2008 @ 13:27

Hei,

welkom terug!!!
Ben benieuwd naar je verhaal en hoe Seppe het vond!
Het vervelende kan beginnen, wasjes draaien, drogen en strijken... of misschien is dat al gedaan???
Nu kunnen we terug tetteren,

tot later hé,

groetjes wij

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina | volgende pagina >