< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » "Zwanger worden"-clubs (per maand) » Tweede kindje in 2008

Vorige reacties:
< vorige pagina
volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
02/06/2008 @ 11:04
RARARA

Online Status
Hallo iedereen,
hier ben ik nog eens

mijn echo was heel goed, ben uitgerekend voor 2 januari.

Maar heb net 5 dagen in het ziekenhuis doorgebracht door de misselijkheid. Kon namelijk niets meer binnenhouden en ze hebben me maar aan een infuus gelegd.
Ben nu terug thuis en kan weer eten, maar moet nog rusten, dus hopelijk blijft alles goed gaan.

groetjes

Link naar deze reactie
03/06/2008 @ 10:26
Kristel

Online Status Stuur bericht
Rarara, wat goed van de echo zeg en het nieuwe jaar beginnen met een beebje. Het zal nu wel beter gaan na de opname. Ik heb dat nog al gehoord van mensen die zwanger zijn en niks kunnen binnen houden de eerste weken.

Groetjes,
K

Link naar deze reactie
05/06/2008 @ 11:58

Online Status Bekijk profiel
Leenemie, volgende week doe ik terug 3d echo en de echoscopist doet echt moeite om het geslacht te zien dus denk wel dat we het zeker weten volgende week, ben er echt naar uit aan het zien !

Rarara, ik hoop voor je dat je je snel beter voelt !!

xxxxx

Link naar deze reactie
06/06/2008 @ 15:44
leenemie

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hoi!

Rarara: kop op meid! Het is immers voor het goeie doel hé. Niet leuk natuurlijk als het zo moet gaan. Maar geduld en moeite worden altijd beloond!
Mijn buurmeisje is vorige week bevallen van een flinke dochter en dat na een helse zwangerschap! (weeën al op 25 weken, plat liggen vanaf 10 weken, bloedverlies op 13 weken, vochtverlies op 27 weken, ...) Alles is goed afgelopen en ze geniet nu van een schat van een dochter.

Lies ook al over de helft! De tijd gaat snel hé zeg. Hier zijn we aan de laatste weken begonnen. Nog zo een 70 dagen voor de bevalling. Die komt aardig dichterbij! De baby groeit goed, dat voel ik aan mijn buik. Soms voel ik dat kruimeltje de hik heeft! Grappig eigenlijk. En bewegen! Vooral dan als mama stil zit of stil ligt.

Kristel: jij weer op naar de volgende ronde. Ik hard meid en het is je van harte gegund!

Verder niet veel nieuws hier. We zijn de laatste werkweken in gegaan. 27 juni is de laatste werkdag: oef! Dan is het verlof, voorbereiden op de bevalling, de laatste dingen regelen: geboortekaartje, suiker, ... De eerste 4 weken van juli is ook mijn ventje in verlof. Kunnen we samen alles regelen en voorbereiden.

Hoor, Brecht is wakker. Ik ga maar eens kijken naar die kapoen.

Een fijn weekend allemaal!

Tot later
Leenemie en co

Link naar deze reactie
12/06/2008 @ 16:23

Ja gaat snel he leenemie !

We zijn gisteren ng eens een 3d echo gaan doen, was heel tof !

De echoscopist heeft bevestigd dat het een meisje word !

xxx

Link naar deze reactie
14/06/2008 @ 13:58
leenemie

Amai

zware dagen achter de rug!
Brecht was één hoopje ellende! Ontstekking op de ogen, oortjes ontstoken, zelf zo erg dat er weer een buisje uit is! Fameus hoesten met slapeloze nachten tot gevolg; en dan maar overgeven al die slijmen! Koorts die niet wou zakken ...

Sinds gisteren heeft hij zware Antibiotica en zie je hem er zo weer bovenop komen.Gelukkig maar, kan mama ook weer wat gaan rusten. Want als ze ziek zijn is het toch geen lachtertje zenne! Misschien een beetje mijn fout want ik ben iet zo voor antibiotica en stel dat altijd uit. MAar nu kon het echt niet meer anders. Ik ging er stilaan zelf ook onder door. En dat is nu toch wel het laatste dat ik wil.

Verder tellen we af, nog 2 weken en dan zijn we met verlof!
Content natuurlijk, intussen zoeken we ideetjes voor geboortekaartje en suiker en ...

Verder niet veel nieuws.

Een fijn weekend en tot later!

grzz

Link naar deze reactie
17/06/2008 @ 16:11
Kristel

Hey meiden,

Hier toch niet zo een goed nieuws gekregen. We moesten donderdag op consultatie over IUI. Daar gingen ze normaal mee beginnen maar uit het onderzoek van de zwemmertjes is enorm slecht nieuws. De slaagkans op IUI is nul. Daarmee sta ik op een wachtlijst voor IVF in sept - okt.

Tuurlijk hoop ik erop stiekem maar ovu testjes zijn nog neg.

Leenemie, nog even en dan .... vakantie.

Groetjes,
Kristel

Link naar deze reactie
19/06/2008 @ 00:03

Beterschap voor je zoontje leenemie..

Kristel, ik vind het spijtig voor jullie dat je zo'n slecht nieuws hebt gekregen, ik wens jullie alvast succes !

xxx

Link naar deze reactie
19/06/2008 @ 19:08
leenemie

Hoi!

Intussen zijn we er hier weer wat bovenop!
Brecht is genezen, hij is woensdag eens gaan kennismaken op school. Het viel reuze mee. Deze morgen vroeg ik hem en wat ga je vandaag doen? School gaan! was het antwoord. Hij ziet het alvast goed zitten!

Woensdag zijn we ook op controle geweest. Beebie doet het super! Weegt momenteel een dikke 2kg en het geboortegewicht wordt geschat op 3kg900!! Hoe krijg ik dat eruit?????? Enfin we zien wel, nu niet aan denken.

Oei, Kristel meid dat is minder... Wat zeg je dan in zo een geval. Dat vind ik altijd moeilijk... In ieder geval duim ik heel hard voor jullie! Veel succes en veel geluk!

Verder tellen we af naar het verlof! Ons geboortekaartje is gekozen. Zaterdag gaan we langs voor een proefdruk en dan zullen we ook de suiker kiezen.

groetjes
leenemie

Link naar deze reactie
22/06/2008 @ 19:13
Petra

Hallo,

Amai het is al een tijdje geleden dat ik nog gereageerd heb.

Kristel, jammer dat het spermastaal zo slecht was en jullie direct met ivf moeten beginnen. Naar welk ziekenhuis gaan jullie gaan?

Lies, het wordt dus een meisje bij jullie, gefeliciteerd.

Rarara, oei dat was minder zo misselijk dat je naar het ziekenhuis moest, gelukkig gaat het nu beter.

Leenemie, de laatste weken gaan nu in, de eindstreep is in zicht. Brecht gaat dus vanaf september naar het kleuterklasje. Morgen gaan wij naar het kleuterschooltje hier in de buurt zien. Jolien zou vanaf mei volgende jaar mogen gaan. Het gaat toch allemaal veel te snel naar mijn zin.
Siska doet het goed op de kribbe, de hele dag lachen en rondkijken, 's avonds is ze dan ook uitgeput.
Verder zijn wij (mijn vriend en ik) vorige week goed ziek geweest, beiden last van griepsymptomen, op zo een moment is het pas echt zwaar met twee kindjes. Gelukkig gaat het nu al veel beter, alleen nog last van een zware verkoudheid.

Groetjes

Link naar deze reactie
22/06/2008 @ 21:32
RARARA

Online Status
Heb net terug 4 dagen ziekenhuis achter de rug, hoop dat het nu echt wel gedaan is.

Link naar deze reactie
26/06/2008 @ 11:31
Kristel

We zitten in Jette voor alles ze zijn daar echt geweldig.

Leenemie, begrijp dat wel hoor, ik weet zelf na 2 weken nog niet wat ik er moet van denken. Maar het is nog ver he. Zit een beetje in den knoop maar gaat wat beter ventje en ik kunnen er deze week beter mee om.

Groetjes,
Kristel

Link naar deze reactie
29/06/2008 @ 16:49
leenemie

Hoi!

Hier is het eindelijk vakantie (voor 6maand)!! We zijn blij, want het werd toch zwaar. Bij Brecht heb ik dat zo niet ervaren. Maar ja, toen kwam ik thuis en kon ik rusten... Nu kom ik thuis en vraagt Brecht alle aandacht!
Nu ik in verlof ben gaat Brecht maar 1 a 2 dagen per week naar de om. Ik voel me soms schuldig maar ik doe het om vele redenen:
* hij is onder vriendjes en blijft sociaal
* hij blijft een beetje in zijn ritme
* ik kan eens de hele dag rusten en alles kalm aandoen
* zo wordt Brecht geen mama's kindje en zal de overgang naar school vlotter verlopen (hoop ik!)
* ...

Mijn ventje en ik zijn intussen doopsuiker en geboortekaartjes gaan kiezen. Oh de keuze was moeilijk! Zo een ruim aanbod en we wilden toch wel iets bijzonder... Uiteindelijk toch gevonden wat we zochten.

15/08 is geen simpele datum! De drukker is niet met verlof, en wil dus drukken op 16/08. De winkel van de suikerbonen is met verlof van 11/08 t.e.m. 17/08. Oei, na onderhandelen kregen we een GSM nummer en kunnen we de suikerbonen afhalen op 14/08 als ik vroeger beval of 16/08 of later als ik later beval. Gelukkig maar!

Intussen zijn we begonnen aan de zindelijkheidstraining van Brecht. Hij heeft al de hele vm in zijn blote poep gelopen, 2x pipi op de grond en 1x kaka op het potje. Morgen doen we zeker verder! Nu het mooi weer is moeten we daarvan profiteren.
Zijn er hier al kindjes die proper zijn? En hoe is dat verlopen? ...

Kristel: praten is in zo een geval belangrijk, denk ik. Ook is het belangrijk dat je vanuit de medische wereld alle steun krijgt die nodig is. Ik wens je alle suc6 toe!!!!!!!!!!!!!!!

Rarara: oei... weer in het ziekenhuis geweest. Hoelijk gaat het nu beter en vermindert de misselijkheid stilletjes aan. De eerste 3 maanden zijn vaak de ergste. Maar er zijn ook mensen die er 9 maanden lang last van hebben. voor je dat het snel beter gaat!

Petra: ja het gaat enorm snel! Ze zijn toch zo vlug groot. Vandaar dat ik beslist heb om ouderschapsverlof te nemen. De babytijd komt nooit meer terug en ik wel er met volle teugen van genieten. In januari ga ik terug aan de slag, part-time. Dat betekent dan 2dagen/week werken. Met 2 kleine kindjes is dat denk ik geen slecht idee.

zo, ik laat jullie maar
tot gauw!

Leenemie en co!

Link naar deze reactie
30/06/2008 @ 16:06

Leenemie, de potjestraining vlot precies goed :)

xxxx

Alles in orde met de rest ?

Link naar deze reactie
01/07/2008 @ 13:26
Petra

Hallo,

Leenemie, je zeker niet schuldig voelen omdat Brecht 2 dagen naar de om gaat terwijl jij thuis zit. Ik heb dit bij Jolien ook gedaan, voelde me ook schuldig, maar toen Siska er was bleek dit toch het best te zijn voor ons allemaal. Je geeft zelf al de argumenten om het wel te doen en je krijgt tenminste nog iets in het huishouden gedaan, je kan wat extra tijd aan je baby besteden (want die peutertjes vragen toch hun aandacht op als je met de baby bezig bent).
Het was me nog niet opgevallen dat je uitgerekende datum een feestdag was, zal inderdaad niet makkelijk zijn om iets te regelen, maar wie weet kondigt de baby zich veel vroeger aan.
Zo te lezen lukt het toch met potjestraining, wij gaan beginnen eind augustus dan zijn we drie weken thuis. Had het liever nog wat uitgesteld maar omdat het dan hopelijk nog goed weer is, toch een stuk makkelijker voor de vuile was

Rarara, jammer dat je zo van je zwangerschap afziet, hopelijk heb je er binnen enkele dagen geen last meer van.

Kristel, wij zaten in uz Leuven, heb over Jette toch ook al goede dingen gehoord, alleen was Leuven voor ons makkelijker te bereiken. Hopelijk mogen jullie in september al starten.

Amai hier een zwaar weekend achter de rug gehad, Jolien heeft drie dagen last van koorts gehad en het hele weekend zitten zeuren en bij ons in bed geslapen. Maar sinds gisteren is ze terug beter.
Siska die wou dan weer niet op de kribbe verse groentenpap eten, maar hier thuis at ze wel Olvarit-potjes. Met als gevolg dat ze heel snel terug honger had en 's nachts ook voor een voeding vroeg. Gisteren heeft ze dan toch verse groentjes gegeten en ook terug doorgeslapen, hopelijk blijft ze dit nu doen.

Groetjes

Link naar deze reactie
06/07/2008 @ 15:34
Lotte Vermeer

Hoi dames,

Maar weer een berichtje uit Den Bosch, de tijd vliegt met twee meiden. Gelukkig heb ik nu weer een aantal weken vakantie en kan ik me weer vol overgave storten op de opvoeding van mijn twee meiden. Nienke groeit goed en lijkt haar achterstand in te halen. Anna is ook echt een voorbeeld van hollands welvaren en ziet er heerlijk uit. Ondanks dat altijd wel kleine zorgen zoals dat anna's hoofd niet goed groeit en misschien moeten we volgende maand een echo, en dat Nienke toch af en toe gluten binnenkrijgt en daar dan 5 dagen ziek van is...maar dat zijn kleine zorgen en we genieten enorm van ons gezin!
Ik sluit hierbij een prachtige periode af en zal proberen af en toe nog te komen lezen. Ik wens alle niet zwangeren een heleboel geluk met het zwanger raken en de rest heel veel plezier en geluk met jullie (aankomende)_ kids!

gr Lotte

Link naar deze reactie
08/07/2008 @ 13:08

Heey iedereen !

Hopelijk alles goed met jullie en de kids..

Heb weer 3d echo achter de rug, het zou al 885 gram wegen :)
En weer eens een bevestiging gekregen dat het wel degelijk een meisje wordt! oef anders al die kleedjes voor niets gekocht :p

xxx

Link naar deze reactie
11/07/2008 @ 15:09
leenemie

Hoi!

Lies: fijn zo!

Lotte: fijn dit te lezen. Ik wens jou ook veel geluk met je gezinnetje en wie weet komen we elkaar wel nog eens tegen op een of ander forum! Geniet ervan!

Petra: ik hoop eerlijk gezegd voor of na de feestdag te bevallen. Ook voor het versturen van kaartjes zou dat handiger zijn. Als ik op 15/08 beval dan zullen kaartjes met de post ten vroegste op ma 18/08 in de bus vallen en tegen dan ben ik al misschien weer thuis. 11/08 of 12/08 zou ideaal zijn, dan zijn de kaartjes nog weg voor de feestdag en dan kan iedereen die het wil met het lange weekend op bezoek komen. Liever veel bezoek in de kliniek dan de eerste dagen thuis de deur plat te lopen!

Lies: de potjestraining gaat al vlotter, intussen hebben we reeds 2 volledig droge dagen achter de rug. Enkel nog pamper voor het slapen.
Dat scheelt al veel! De hele dag door vraag ik wel of hij moet plassen en af en toe gaat hij op het potje zonder iets. Ook de grote boodschap deed hij gisteren voor het eerst op het potje. Mama content natuurlijk. Heel hard bravo gedaan en de kleine fier!
We houden vol en de rest volgt vanzelf wel zeker?

Verder is het hier nu aftellen. Babykamer is zo goed als klaar. Nu nog de wieg en het park monteren. Maar volgende week is mijn ventje met verlof en dan komt dat zeker in orde. Het krijgt nu stilaan voor Brecht ook meer vorm. Hij ziet een bedje staan en weet dat daar nu iets in moet komen. Iedereen praat al maanden over een baby maar er is niks te zien en nu komt dat wel. Hij praat zelf ook meer over.

Ik ga me nog wat leggen, nu Brecht ook nog slaapt, knap ik ook wel eens uiltje

groetjes
tot later

Link naar deze reactie
17/07/2008 @ 11:58

Leenemie : ben ook begonnen met de potjes training nu xander 2weken niet naar om kan want die is in verlof ;) maar hij is het potje al beu eigenlijk, hij kan zelfs heel goed inhouden, zodra hij plast op de grond stopt hij maar doet gewoon niet verder als ik hem op het potje zet.

xxxx

Link naar deze reactie
19/07/2008 @ 15:15
leenemie

Hoi!

Hier zijn we intussen de laatste maand ingegaan.
Mijn ventje heeft gisteren de wieg klaargezet, ik heb de nodige was en strijk gedaan. Voor Brecht wordt het nu stilaan ook duidelijker. Hij voelt dat er verandering op til is! Hij kan soms zo moeilijk doen, op alles nee zeggen, tegenstribbelen enz.... Zal wel normaal zijn zeker!
De potjestraining lukt goed. Al de hele dag droog. Soms nog eens een accidentje maar meestal niet. Zelfs als we boodschappen doen, houdt hij de pamperbroek droog tot we weer thuis zijn!
De nacht daar denken we nog niet aan! Brecht plast nog heel veel 's nachts. Dus daar doe ik nog geen moeite voor. Dat zal wel komen.

Lies: ik zou zeggen zeker niet opgeven! Bij brecht heeft het toch een 10-tal dagen geduurd vooraleer hij er echt mee weg was. Hij kan zich wel lang ophouden! Plast 1x in de vm, na het middagdutje en dan nog eens in de valavond met meestal een kakje erbij. Tegenover de eerste dagen dat hij in blote poep liep, dan moest ik niet anders doen dan opkuisen, hij liet de pipi zomaar stromen! Het is moeilijk maar volhouden is de boodschap!

Intussen zijn we nog eens langs de vroedvrouw geweest. We hebben het gehad over onder water bevallen en ik zie dat helemaal zitten!
Een volgende echo komt er op 30/07.

Verder is het genieten van kleine dingen: een ijsje gaan eten met mijn ventje, Brecht laten ravotten in de speeltuin, ...

Groetjes

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina | volgende pagina >