< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » "Zwanger worden"-clubs (per maand) » Ook voor ons wordt het echt, gestopt met de anticonceptie!!!

Vorige reacties:
< vorige pagina
volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » "Zwanger worden"-clubs (per maand)
Ook voor ons wordt het echt, gestopt met de anticonceptie!!!
11/06/2008 @ 13:30
Anke

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Knuffeltje wat goed.
Hopelijk blijft het zo gaan.

Link naar deze reactie
13/06/2008 @ 15:32
snuitje

Ik had vanmorgen dit berichtje getypt maar om netwerkproblemen kon ik het niet posten... dus hier komt het :

ik heb goed nieuws maar misschien dan ook wel bijkomend slecht nieuws...

vanmorgen follikelmeting om half 9... en gynae zei : tis nog vroeg hé dag 8 in je cyclus,
maar ze ging es kijken of er iets te zien was.... spannend dus...
omgekleed...inwendige echo: zegt ze eisprong is al geweest ! ze was
zelf verbaasd.... en toen zei ik amai en tis nog maar dag 8??? en ze
zei ja hier zit toch een follikel en ze wees op een grote zwarte vlek
(niet eens rond) ... ik dacht eerst dat dat gewoon een lege ruimte was
zoals altijd waar gewoon niets te zien was.

ik zou blij moeten zijn hé, maar probleemke is, we hebben afgelopen 2
dagen es geen betrekking gehad sjonge... vreselijk vind ik dat,
stel één kans gehad nu...en zelf ook nog gemist

Maar om 13.30u mag ik bellen voor resultaat bloedwaardes en dan zeggen
ze met zekerheid of eisprong geweest is of niet.... hopelijk kunnen we
vanavond ons best nog doen !

En nu het nieuwe bericht dat ik nu wou doen :
NOG beter nieuws !!!!!!!!!! wooooooooohooooooooooooooo de eisprong komt eraan maar is nog niet geweest zien ze in mijn bloed... dus nu ist vollebak oefenen hé voor echt !!!
maandag om half 8 moetk terug naar gynae en zij kijkt of eisprong ook echt geweest is dan.

Ben zo blij...

mag ook wel want ik kom net van de politie : auto is aangereden op parking en k weet niet door wie.... dus hopelijk draai ik niet voor de kosten op bij de leasefirma.

tis vrijdag de 13de, maar mijn dag kan nu toch niet meer stuk !

Link naar deze reactie
13/06/2008 @ 17:08
Anke

Snuitje, wat goed zeg!!
Dat wordt dus goed oefenen de komende dagen, al denk ik dat jullie het oefenen zo onderhand wel onder de knie hebben.
Spannend zeg!!!!

En balen van de auto, hopelijk komen de kosten niet op jouw schouders terecht.

Link naar deze reactie
16/06/2008 @ 13:11
snuitje

ben vanmorgen terug naar t ziekenhuis geweest... follikel is nog te zien op inwendige echo, maar gynae kan niet zeggen of de eisprong
geweest is of niet op echo. Dus heb ik ook bloedafname moeten doen en namiddag mag ik bellen. Progesteron waarde ofzoiets moet stijgen.

Gisteren hebben WEERAL 2 mensen gemeld dat ze zwanger zijn .... ik vind het echt niet meer fijn, en mijn man ook niet, we waren er niet goed van... iedereen rondom ons is nu zwanger, echt iedereen bijna... hij zei al tegen mij : pffffff bel maar niemand meer en ik wil niemand meer zien, ik wil het van niemand meer horen.... hij zit er echt mee... volges mij zijn er nu zeker 12 mensen rondom ons zwanger... en niet verre kennissen, nee allemaal goei vrienden of familie.

heb net al gebeld met IVF consulente... ze moet de resultaten nog bespreken met de gynae... tussen 2 en half 3 moetk terugbelle.... frustrerend !
ze moet volges mij bespreken wat de verdere stappen zijn... als ik eisprong gehad heb ist volges mij afwachten, maar als dat niet zo is moet ze nieuwe afspraak inplannen voor nieuwe follikelmeting...
misschien ook zowiezo iets inplannen ook al is eisprong geweest?
miljaar nu ben ik nerveus....

Link naar deze reactie
16/06/2008 @ 15:11
snuitje

heb gebeld :

eisprong is nog niet geweest, tis nog te vroeg dag 11. maar de waardes
zijn heel goed gestegen, ze zijn bijna zoals ze "normaal" moeten
zijn... t follikel was nu ongeveer 15 mm, en dat konden ze in de
bloedwaardes bevestigen.

Ze raadde aan om de 2 dagen betrekking te hebben, en niet elke dag...
de gynae had dat gezegd. En donderdagvoormiddag moet ik terug om half
9 voor inwendige echo en bloedafname.

Link naar deze reactie
16/06/2008 @ 21:24
SMDJ

snuitje goed klussen dan he

Link naar deze reactie
17/06/2008 @ 10:01
Anke

Snuitje hoe was het vanmorgen???

Link naar deze reactie
17/06/2008 @ 10:06
snuitje

ben vanmorgen niet moeten gaan naar het ziekenhuis hé, moet donderdag gaan...

eisprong was nog niet geweest... follikel was 15 mm, en dat was toch bijna normaal aangezien het gisteren nog maar dag 11 was.
Rond de 20 mm zou het springen, dus hopelijk is dat ongeveer donderdag te zien.

Link naar deze reactie
18/06/2008 @ 09:23
Anke

Ja, kwam er later ook achter dat ik vanmorgen had geschreven, had alleen geen tijd meer om het bericht aan te passen.
Ik duim voor je voor morgen!

Link naar deze reactie
19/06/2008 @ 10:33
snuitje

Ik ben terug uit t ziekenhuis... gelukkig had ik gisteren mijn eigen goesting gedaan en mijn ventje verleid want hij wou echt een dag overslaan, maar nu kon hij het toch zelf niet meer inhouden ..want gynae had gezegd om de 2 dagen...en we hebben het vrijdag, zaterdag,zondag, dinsdag en woensdag gedaan...dus ik heb niet goed geluisterd hihi

en waarom is dat goed? omdat gynae vroeg : hebben jullie gisteravond betrekking gehad? dan doe ik een samenlevingstest na de follikelmeting.
Dus eerst follikelmeting, mooi eitje van 20mm te zien, maar nog geen eisprong geweest .. dus voor de zekerheid moest ik maar een pregnyl spuit laten zetten vanavond. Weet iemand of dit pijn doet? volgens mij moet dit in je buik gezet?

en daarna dus die samenlevingstest, heeft iemand dat al gehad? amai ik vond dat dat pijn deed. Ze zette eerst zo'n klem erin...volgens mij noemt dat ook wel een papegaaienbek. En daarna nam ze een lange tang van volgens mij wel zeker 25 cm... akelig ! Ik dacht wat gaat ze daarmee doen !!! En ik moet zeggen, dat deed toch wel pijn... ze heeft zo eerst een lange sliert getrokken, maar dat breekt af hé, toen deed ze dat op zo'n glaasje en dat was precie maar heel klein beetje, dus toen deed ze dat nog es een stukje eruit halen... en dan nog es een derde keer erin met die tang, was echt niet fijn ! En toen zag ik aan de sliert bloed hangen dus toen is ze gestopt ze zei daar ook niets van. En ik durfde niet vragen of dat normaal was.
Hopelijk heeft ze mijn mooie follikel niet beschadigd !

Daarna bekeek ze dus onder zo'n labo-toestel de spermacellen om te zien of de zuurtegraad goed was ofzoiets..ik mij ondertussen aangekleed en toen vroeg ze of ik eens wou kijken... amai dat ziet er cool uit die zwemmende visjes !!! en ik ben blij dat mijn ventje erbij was, nu heeft hij ook mogen kijken en hij was precies zo trots

Ik ben precies zo euforisch, juist een klein kindje zo blij ben ik !
Hopelijk lukt het nu nog om een eisprong te krijgen, en dan moet ik over 2 weken terugbellen als ik nog geen heb zei ze.

Link naar deze reactie
19/06/2008 @ 11:28
SMDJ

hey snuitje

super nieuws zeg

Link naar deze reactie
19/06/2008 @ 13:47
Anke

Kan me je gevoel helemaal voorstellen als je ineens al die apparaten voorbij ziet schieten en in je voelt, auw!!!
Maar wat gaaf dat je dat hebt mogen en kunnen zien.
Ik denk dat zo'n spuit wel meevalt, maar goed, dat is voor iedereen natuurlijk anders.
Meis, je hebt al zoveel doorstaan, zo'n spuitje moet echt een eitje zijn voor je.
Spannend, nu weer even 2 weken afwachten.

Link naar deze reactie
19/06/2008 @ 13:55
snuitje

ja klopt... maar ik heb ontzettend angst voor naalden hihi.. t zal daardoor zijn dat ik wat schrik heb

Trouwens... ik ben heel blij dat ik het heb mogen zien maar... ik heb heimwee naar die spermacellen hihi, aleja ik bedoel : ik heb maar heel rap even gekeken en was zo blij dat ik direct zei aan mijn ventje: wilt ge ook es zien... maar achteraf denk ik nu : ik wil nog eens kijken...tegoei kijken wat ik allemaal zie en hoe dat beweegt... die kans krijg ik nooit meer hé... ik heb er mijn tijd niet voor genomen.

Link naar deze reactie
19/06/2008 @ 16:08
Anke

Ik denk dat je al een geluksvogel bent dat je het mocht zien, volgens mij gaat dit bij de meeste mensen gewoon aan hun neus voorbij!
Als je zo'n angst voor naalden hebt, dan kan je man ook wel prikken toch?

Link naar deze reactie
19/06/2008 @ 16:29
snuitje

oh maar ik doe dat niet zelf hoor ! dan lig ik op de grond voor dat de spuit gezet is haha... dan val ik flauw hoor.

Een verpleegster komt het zetten.

Inderdaad ik heb geluk gehad om dit te mogen zien, anderzijds... had ik liever geen problemen en het niet gezien, maar zo is het nu niet, dus daar mag ik niet bij stilstaan... maar dat ik die kans gehad heb, en er niet tegoei naar gekeken heb, veel te vluchtig, dat vind ik net erg ... die kans krijg ik niet nog eens hé en ik had het zo graag nog eens willen zien die zwemmertjes in levende "lijve".

Link naar deze reactie
19/06/2008 @ 17:45
SMDJ

hey iedereen

snuitje hopelijk is het spuitje meegevallen he

ja inderdaad wel fijn dat je het mocht zien maar inderdaad liever niet zo dat er geen probleem was he

Link naar deze reactie
22/06/2008 @ 11:36
snuitje

de spuit ging wel... maar sinds 39u daarna heb ik vaak buikpijn, steken, of lage rugpijn...

en dit vind ik vreemd, want als dit de eisprong is, dat kan eigenlijk niet want de eisprong vind BINNEN de 36u na de spuit plaatst...dus dat zou wel raar zijn als dat nog een dag later pas gekomen was....

maar ik heb er alles voor over, als het maar lukt !

Nu ga ik weer verder werken in ons huis dada !!!

Link naar deze reactie
23/06/2008 @ 09:24
Anke

Geen idee wat het zou kunnen zijn.
En hoe gaat het nu verder? Wanneer moet je nou weer terug naar de gyn of contact opnemen?

Link naar deze reactie
03/07/2008 @ 13:40
Anke

Hoi iedereen, jullie zullen wel denken, wat is ze lang niet meer op het forum geweest.
Maar afgelopen zaterdag 28/6 ben ik bevallen van een prachtige zoon Jelte.
Ik had al een onrustige nacht, veel draaien, veel naar de wc....
Rond 4.00 werd ik wakker omdat ik weer naar de wc moest en voelde ik een straaltje langs m'n benen lopen, ik dacht, ik ben toch niet in m'n bed aan het plassen....
Dus ik weer naar beneden, en ineens op de overloop plets!!! Een hele plas.
Daarvoor was ik naar de wc geweest om te plassen, dus toen dacht ik ineens, oh oh, volgens mij zijn het m'n vliezen.
Ben met een handdoek tussen m'n benen naar beneden gelopen om nog een bakje te pakken om het op te vangen, dit om de kleur te zien en te kijken of het idd m'n vliezen waren.
Eerst dacht ik nog urine, maar dat leek me vrij stug.
Dus Ruben wakker gemaakt die de hele nacht uit z'n bed was gebeld voor z'n werk, hij had storingsdienst... ik zeg "volgens mij moeten we de verloskundige bellen, ik geloof dat m'n vliezen zijn gebroken" Hij wordt wakker en kijkt me aan, en zegt "ja, dan moeten we maar even bellen"
Op dat moment kreeg ik ook een giga harde buik en trok het gelijk naar m'n rug, dus dat voelde ook niet goed.
Dacht al meteen, volgens mij gaan we rug weeën krijgen.
Dus ik gebeld en ze zei "wat ga je doen!!!??? met nog geen 36 weken???, ik denk ook dat je vliezen zijn gebroken dus ik kom wel langs"
M'n bloeddruk was op dat moment gestegen tot een onderdruk van 105, dus dat was al een reden om naar het ziekenhuis te gaan.
Ook de verloskundige zag dat het vruchtwater was, de kleine werd nog even gecontroleerd op de hartslag en de ligging en toen kon ik me omkleden om naar het ziekenhuis te vertrekken.
Toevallig wilde ik ook die dag m'n tas inpakken, mocht ik onverhoopt naar het ziekenhuis moeten.
Snel ook wat baby kleertjes bij elkaar geraapt en daar gingen we.
Om 5.30 waren we in het ziekenhuis en werd ik aangesloten op het CTG apparaat.
Ik had al heel snel weeën om de 3 minuten, eigenlijk al na een half uur.
Om 11.00 werden ze echt heftig, ook kwamen ze met z'n 2-en achter elkaar, met ongeveer een minuut of 3 rust ertussen en de gyn kwam controleren hoe ver ik was.
Toen zat ik al op 6 cm ontsluiting, dus dat ging al snel.
Om 12.00 werd ik naar de verloskamer gereden, iets na 12 uur had ik zo'n gigantische wee en persdrang dat ik tegen Ruben riep "bellen, bellen, bellen, ik hou het niet meer"
De verpleegkundige kwam en het enige wat ik kon zeggen was "m'n kind wil eruit!!"
De gyn werd erbij geroepen en ik zat al op zo'n 9 - 9,5 cm ontsluiting, maar de kleine was nog niet helemaal goed ingedaald.
Dus ik mocht nog niet persen, maar wel zachtjes meeduwen bij een volgende wee.
Nou, dat was al een opluchting.
Om 12.45 mocht ik meepersen en om 12.55 lag ie op m'n buik!
Ik zeg "en, is het een meisje???"
De gyn "kijk zelf maar", dus ze spreidde z'n beentjes wat...
Ik zeg "he, het is een jongen!!!!!" Helemaal raar omdat iedereen riep een meisje.
Helaas kwam de placenta na 45 min, het had geen kwartier langer moeten duren anders moest ie operatief verwijderd worden.
Op een paar kleine hechtinkjes na ben ik er goed vanaf gekomen!
Daarna een douche genomen en genoten van een beschuit met muisjes met mijn geweldige man!
Hij voelde zich zo nutteloos, maar heb echt veel aan em gehad!!!
En hij is nu meer dan een trotse papa!!

Dus om 12.55 zijn wij super trotse ouders geworden van Jelte, 45 cm lang en 2470 gram!
Ik heb 6 dagen in het ziekenhuis gelegen vanwege de borstvoeding, die al erg goed op gang is.
Alleen begint ie sinds een paar dagen echt het drinken door te krijgen.
Hij heeft een dag in de open couveuse gelegen.
Z'n suikers waren al snel goed en de volgende dag mocht ie al in het wiegje.
Alleen het drinken is nog erg vermoeiend voor em, dus heeft ie 30/6 een sonde gekregen.
In het begin voeden we om en om, dus ik een voeding met de fles (via de borst krijgt ie nog niet voldoende binnen omdat ie meer ligt te spelen met m'n tepel dan dat ie drinkt, maar dit gaat zienderogen vooruit!!) en de volgende voeding via de sonde, zodat ie 6 uur achter elkaar kan slapen.
Dit is erg goed gegaan en nu gebruiken we de sonde alleen als ie te slaperig is, of als de fles niet helemaal naar binnen gaat, het restje geven we dan via de sonde.
Vanmorgen heeft ie en z'n zorg gehad, en uit de borst gedronken en de rest van de fles helemaal leeggedronken, dus het gaat echt super vooruit!
Als dat goed gaat en de voeding die ook opgehoogd wordt in ml drinkt ie helemaal op, dan mag ie mee naar huis.
Dus ik hoop volgende week....
Nu gaan we kijken of we 2-3 keer per dag naar het ziekenhuis gaan om te voeden.
Ik ben net thuis en voel me eigenlijk wel goed, alleen heel moe.
De verloskundige komt zo nog even langs om te kijken hoe het met me gaat en dan kruip ik lekker m'n bed in.
Vanavond weer naar ons ventje, het is echt een super mooi mannetje!!
Zal wat foto's in m'n profiel zetten.

Link naar deze reactie
03/07/2008 @ 17:42
SMDJ

anke proficiat met je ventje he

hopelijk mag hij vlug naar huis

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina | volgende pagina >