< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

Rainbowbabies

Pepatino.be

Jolena

BasilKato.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Gezocht: streek/lotgenoten » Moeders uit West-Vlaanderen ?

Vorige reacties:
< vorige pagina
volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Gedeeltelijk gearchiveerd: Klik hier om naar het gearchiveerde gedeelte te gaan]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Gezocht: streek/lotgenoten
Moeders uit West-Vlaanderen ?
03/06/2008 @ 11:39
Joke

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hallo'kes !

Kalmpies hier hé !!! Hoe gaat het met iedereen ?!?

Anne, ook drukkies met feestjes en bbq gehad !
Kaat niet meer ziekjes geworden ?
En al een beetje bijgetankt jij ?

Ah, zondag 29 juni dan, okidoki ! (weekends nu vol in juni hoor hihi) Hoe laat, goh, da's om't even hoor, zo vanaf 14h30 zeker ...
Hier geen school meer hoor de maandag dan, bij jullie wel ? denk overal niet echt meer eigenlijk.
Verder alles een beetje beter ?

Cindy Vw, hoe gaat het nu met jullie meid ?

En met Wendy,Cindy C, Leia, Natje, .. ???!!

Ik ging es shoppen nu (morgen birthday en moest zélf wat halen van ventje hihi), en nog iets voor de kids met een bon en nog pamperkes en toespijs (dringend nodig) MAAR ... batterij plat van den auto ! GRRRR ! (ik zat daar helemaal ready met Thomas naast mij) Groen wordt je daar toch van hé !
Ga nu maar even wat rommelen in de kast (kleerkast), want Thomas kan bijna drie maand aan denk ik !

Verder goed, vloer bijna klaar in veranda (nog afwerking en dan toeschuren). Kids beetje gek en zotjes hihi en de mama nog wat vermoeid ... (altijd maar plannen en plannen pff, word er nog es gek van haha, zou zooo graag es een dagje rust hebben zonder ook maar iets, maar ga ook vaak naar kiné postnatale en osteopaat en vroedvrouw en k&g, en ... ga zo maar door hé) Maar ca va met momenten wel een dipje als Thomasje een lastig dagje heeft. dat is zooo energieslopend hé.

Liefs &
Zoen, Joke x

Kus, Joke xxx

Link naar deze reactie
03/06/2008 @ 14:29
Lize

Heyhey,

Joke, razend druk dus bij jullie! Amai, het is een hele waslijst! Denk je toch een beetje aan jezelf ook hé, zeker als die vermoeidheid nog niet uit je lijf is. Borstvoeding vraagt best wel veel energie hé. En dan wil je je twee oudste schatjes natuurlijk ook geen tekort doen.
Thomas is blijkbaar wel een stevig bazeke, nu al kleren van 3 maand aan. Hij is natuurlijk wel van een goed geboortegewicht kunnen starten. Lize heb ik nooit maatje 50 moeten aandoen, die woog al 4kg bij de geboorte.
En dan die auto die niet wel starten, om zot van te worden.
Alvast een gelukkige verjaardag, moest ik er morgen niet aan denken.

Bij ons is het drukste er nu wel vanaf. Gisteren het afsluitende mondelinge examen gehad van een sollicitatie. Nu afwachten voor het resultaat, maar ik ga er vanuit dat ik het niet heb maar wel in de wervingsreserve kom. Gelukkig is het op het werk nu ook net iets rustiger en ik kijk toch heel erg uit naar het halftime werken in de zomer.

De meisjes zijn er intussen ook weer helemaal door, veel geslapen dat weekend en vorige week ook de hele week netjes op tijd in hun bed. Het was dus echt een teken van vermoeidheid, maar Kaat heeft er intussen ook haar 4 hoektanden bijgekregen.

Vorige vrijdag had Lize geen school en was de dagmoeder met verlof, dus ik hoopte op een rustig dagje met de meisjes. Het is uiteindelijk razend druk geweest met allerlei boodschapjes die nog moesten gebeuren, o.a. om een nieuwe band voor de auto. Ik was donderdagavond moeten uitwijken voor een auto die voor een groot deel op mijn vak reed, daardoor op een boordsteen gereden en band naar de vaantjes... Nu ja, al goed dat ik niet op dien anderen gereden ben.

anne

Link naar deze reactie
05/06/2008 @ 13:09
Joke

Hey'kes !

Anne, aan het solliciteren dan ??!! (vertel, waarom ?!)
En zwijgt ervan, als een mens eens een vrij dagje heeft hahaha ... altijd werk te vinden en doen hé, ongelooflijk !
Soms zou ik eens aan die maatschappij van ons willen ontsnappen !

En de meisjes toch al lekker uitgerust, is ook al iets hihi.

Cindy vw, Bie, .. alles goed bij jullie ???!!

Ik heb nog massa's werk eigenlijk, zou willen rommelen, kasten uitkuisen (nestdrang begint hahahaha), ... maar gene tijd hé. En dan nog veel papierwerk in orde te brenge ook pff, zal voor volgende week zijn (werk, cm, acv, bank, stadhuis, ..).

Bedankt voor de felicitaties !!! Gisteren een leuk dagje gehad, maar wel een lastig dagje (voor ons thomas, dus ook voor mij), van veel wenen en krampjes (?).
Van 't ventje toch een sexy setje gekregen wiehoew ! (leuk zo es verwend worden!) En eens naar meme geweest en daar getrakteerd met appelcake (mama, zus, tantes waren daar ook).
Maar m'n meme is gevallen (is al 89) uit haar bed 's nachts en was echt bont en blauw, was enorm geschrokken van't zicht !

zo, we gaan dan Thomasje bv geven (willen of niet, soms GRR hé als't van moeten is!) en vertrekken naar k&g (voor de gehoortest) ...

Dikke zoen, Joke x

Link naar deze reactie
06/06/2008 @ 12:57
Lize

Hey,

Hier is er één met haar allerbeste humeur NOT . Ik ben moe en slechtgezind. Gelukkig is het vandaag relatief stil op het werk en kan het stilletjesaan beteren.

Joke, heeft Thomasje nog altijd zoveel last van krampjes? Babytje van kennissen had ook veel last van krampjes (met een vermoeden van lactose-intoleratnie) en bij hen helpt het om de voormelk wat af te kolven. Misschien kan dat ook helpen bij jou? Kaat kon met momenten ook echt krijsen, maar dat was vooral als ze haar slaap niet vond en mama niet mocht gebruiken als tuut.

Die sollicitatie, ik had een toffe vacature gezien bij de provincie dus ik heb mij kandidaat gesteld. Ik heb nu nog een contract tot het einde van het jaar in Gent en dan zou ik wel graag iets dichter bij huis komen, maar we zien wel. Voor de rest ben ik nog niet actief aan het zoeken.

Dat papierwerk is wel een heel geloop hé. Ik had het geluk dat ik dat alles op mijn wandelingetjes kon doen met de meisjes, alles was relatief dicht in de buurt. Nu moet ik nog een keer bij de bank geraken en dat is al een stuk minder evident. Die dingen zijn nooit open als ik thuis ben en de zaterdagmorgen is het altijd druk met Lize haar tennisles. Morgen zal het nu echt wel moeten.

Link naar deze reactie
06/06/2008 @ 13:07
Joke

Hihi !

Oei Anne, dan laten ze jou best alleen en gerust vandaag hihi !
toch een dikke van mij hoor !!!
Enne, dikke duimen voor de sollicitatie, je weet maar nooit, zou wel leuk zijn natuurlijk als je meteen een leuke nieuwe dichte job in't vooruitzicht hebt ! (geen kans opverlenging in gent?)
Bedankt voor de tip ! Ik ga nog even afwachten, want ben niet echt een voorstander van 'kolven'.
Heb nu druppeltjes van babyfen gehaald en blijken al een beetje te werken ... Vannacht wel wat last, heb weer een héél kort nachtje gehad en voel me ook dood en doodop ...

Bij k&g alles prima, oortjes werken dus optimaal hihi, geen excuus dus later hihi.
En ons ventje weegt al 4kg860 en is 54 cm groot, een streuse vent dus !
Net boodschapjes gedaan, nu tijd voor een lekker broodje yammie. (je zou voor minder honger krijgen é!)
Men is hier ook voor de vloer (afwerking) wiew.
(dankzij de regen haha)
Fijn weekendje iedereen !!!

Joke & co'tjes xxx

Link naar deze reactie
06/06/2008 @ 14:28
Lize

Joke, super dat ze daar zijn voor jullie vloer. Het is dan echt wel bijna helemaal af!!!

Merci voor de knuffel trouwens

Kolven deed ik ook niet graag. Bij mij was het bij momenten echt nodig om de druk te verlichten. Maar je weet nooit dat het helpt hé. De krampjes kon ik meestal wel toewijzen aan mijn voeding, maar dat was dus niet heel vaak. Lize was heel erg gevoelig aan paprika en ui, terwijl Kaat eerder reageerde op roomijs en andere vettere zuivel. Ik denk dat veel mama's wachten op de dag dat ze die babytjes met handleiding zullen afleveren...

Ik weet niet of ik hier nog een verlenging zou kunnen krijgen, momenteel ga ik er vanuit van niet en dan zien we wel. Het hangt er ook vanaf welke projecten er in de komende maanden binnen zullen komen (want daar komt het geld natuurlijk vandaan).

Laat de bookes maar smaken .
Anne

Link naar deze reactie
09/06/2008 @ 20:53
Joke

Hallo'kes !

Anne, goed het weekend overleefd hihi ?
Als je nieuws hebt van de sollicitatie, laten weten hé, ben benieuwd !

hoe gaat het met de andere mama'kes en spruitjes eigenlijk ??!! kalmpjes hier hoor...

Hier gaat't verder prima, zaterdag bij de oma's en gisteren beetje gerommeld (en 's morgen is 't op zondag altijd badjesdag voor iedereen, dus wel een voormiddag nodig en daarna frietjes gaan eten). gisteren ook nog even naar't speeltuintje geweest met de kids.
Vandaag de ramen gepoetst (Thomas een rustig dagje), naar 't werk geweest (papieren die moesten ingevuld worden van cm) en naar 't stadhuis (pap en ehbo kit).
Nu wel goed moe, want in de avondspits stond ik er alleen voor.(ventje cursus Brussel lang en laat)

De bv loopt ook terug super en als Thomasje een rustig dagje heeft zie ik alles supergoed zitten ... maar ik ga door zunne, 't is maar voor een paar maandjes hé, even tandjes bijten als't moeilijk gaat, maar is ook zooo genieten.
Dikke zoen,
Joke

Link naar deze reactie
11/06/2008 @ 09:33
Lize

Goeiemorgen,
Ja hoor, het weekend overleefd. Het was lekker rustig, dus wat wil je nog meer. Vrijdagavond was het ook opendeur in de turnclub en mochten de ouders blijven kijken (anders gaan de deuren dicht en zie je dus niets). Het was super om die ukjes zo een keer bezig te zien. En geconcentreerd dat Lize was om alles goed te doen! Dan komt de pietje precies in haar weer serieus boven, amai. Maar een supertrotse mama

Joke, ik kan je volgen hoor in je BV gevoelens. Het is zooo zalig, maar toch vraagt het fysiek veel van je. Zeker als het niet je eerste kindje is. Nu hopen dat Thomasje niet teveel krampjes meer heeft...

Van de sollicitatie heb ik niets meer gehoord, zal vermoedelijk pas begin volgende week zijn.

Gisteren wel nog een serieuze domper gehad. Steve zijn dokter wil de papieren niet tekenen voor mijn medisch verlof deze zomer. Subiet een keer naar de personeelsdienst bellen hoe we dat nu best kunnen oplossen, want ik heb geen verlof genoeg meer en fulltime werken en dan voor drie zorgen dat zie ik geen hele zomer lang zitten. Het was dus aangenaam bij ons gisterenavond . Nu ja, desnoods neem ik loopbaanonderbreking voor 3 maand (de minimumduur), het kan me niet schelen. Echt wel stom dat je bij ons je ouderschapsverlof in één keer moet opnemen, 3 maand fulltime of 6 maand halftime.

Ik ga een keer invliegen,
Anne

Link naar deze reactie
12/06/2008 @ 11:22
Lize

Joke, pbtje

Lize was trouwens hilarisch deze morgen. Als ze later groter is en een jongetje is dan gaat ze zich ook moeten scheren. En een jongetje word je nog altijd door je haar af te knippen, want mama heeft ook kort haar .

daaag
Anne

Link naar deze reactie
12/06/2008 @ 20:13
Joke

Goeieavond!

Anne, pb'ke terug !
Hahahha, Lize wilt dus later een jongen zijn ! (emma heeft dat ook ooit gezegd, Lisa zou het nooit willen hoor hahaha, die zegt altijd: mama, als ik groot ben mag ik dan zo'n schoenen en zo'n handtas en zo'n ... en dat zijn altijd dingen met hakken, sjieke kleedjes, chicihandtassen !) hahahaha
Bij Emma leeft ook het idee: haar kort = jongen, haar lang = meisje!
(baby's hebben kort haar dus zijn het allemaal jongens)
hihi, ongelooflijk hé die kindergedachtjes !

Oh super zeg die turnclub ! Lijkt me iets heel tofs ! waar is dat precies ? (zal toch te ver zijn voor ons hé)
Ons meisjes gaan vanaf september op zwemles (en misschien ballet), vanaf 't 1ste - 2de leerjaar paardrijden (spreken ze al zo lang van). Maar het dansen is niets, Lisa gaat dus echt niet graag meer de laatste weken (maanden) !

En nieuws gehad al van de personeelsdienst ?! Hopelijk een oplossing ! (anders naar een andere dokter gaan ?!)
Toch wel goed dat je je ouderschapsverlof 'mag' nemen hé Anne ! (want moet je niet zoveel jaren anciënniteit hebben?) Hoelang werk je daar al trouwens ?

Vandaag ben ik terug bij de osteopaat geweest met ons ventjen en is de vroedvrouw geweest: 5kg160 en 56,5 cm, dus groeit als kool ! (trotse mama haha)
Wel z'n uurkes hé ...
En nu op naar de zonnnnn (hope so, hoeveel leuker met die zon zeg!)

dikke zoen en alvast fijn weekend !
joke x

Link naar deze reactie
13/06/2008 @ 10:15
Lize

Goeiemorgen,
Alhoewel, ik voel wel dat het vrijdag is en geraakte vanmorgen bijna niet uit mijn bed. Bij Lize ging het vandaag wel supervlot, ze gaan vandaag op schoolreis naar de Wonderlamp en dat zag ze natuurlijk helemaal zitten.

Super dat thomasje zo goed gegroeid is! lang leve mama's melk Dat hij z'n kuurkes soms heeft is toch normaal, hoe moet dat ventje hem anders uiten? Maar leuk is anders

En ja, dat jongetje zijn, dat is toch iets dat regelmatig terugkomt, maar ze is ook helemaal gek van kettingen, armbandjes en ringetjes. Haar twee beste vriendjes op school zijn jongetjes en dat zal er natuurlijk ook wel voor iets tussen zitten.

Ja, die dokter van Steve is echt wel een idioot, dat zeiden ze zelfs bij de personeelsdienst. Maar ja, de operatie is al gepland en al en het is de behandelende arts die mijn papieren moet tekenen... Nu ja, het alternatief is dat ik voor 3 maanden 1/3 loopbaanonderbreking ga nemen. Dat is één week 4 dagen en 1 week 3 dagen, beter dan niets hé. Je kan trouwens vrij gemakkelijk kiezen voor die stelsels bij ons, maar je kunt ze niet zo flexibel gebruiken. En anciëniteit, tja, ik werk hier al van maart 2001. Ik hoor hier al bijna bij het meubilair.

Lize gaat turnen bij Rust Roest, dat is hier vlak in de buurt. Is er bij jullie in de buurt zo geen turnclub? Anders moet je een keer kijken op de website van gymfed. Lize gaat supergraag en wij vonden het ook een goede, algemeen vormende sport om mee te beginnen. Waarschijnlijk gaat ze in september dan ook naar de zwemles, maar ik wil het ook niet te druk maken voor haar.

Tja, en het zonnetje daar verlang ik toch ook naar. het moet liefst niet te warm zijn, maar het is toch leuk als de kindjes veel kunnen buiten spelen.

Goe weekend,
Anne

Link naar deze reactie
13/06/2008 @ 17:02

hallo iedereen

even kort, maar alles oke hier;

druk druk druk hier, nu 10 min thuis en dan weer weg, even naar de kindjes zien bij de papa en dan met men ma weg,

men vriend woont hier intussen bij mij, is even wennen en soms wel eens moeillijk, maar het gaat goed!

tis ook het drukke seizoen op ons werk, dus veel werken ook!

hoe is het ùet iedereen?

bie al lang niet meer gehoord?
hoe ist met de gezondheid?

joke en de rest aales oke met de kindjes?

bijna vakantie se!

zo ben er weer mee weg

tot de volgende daaaaag

Link naar deze reactie
14/06/2008 @ 15:11
Lize

Hey,
Hier is Lize haar schoolreis gisteren minder goed afgelopen: dubbele beenbreuk en een nachtje ziekenhuis... Ze moet nu zeker 5 weken in het gips en mag er absoluut niet op staan. Haar kuitbeen was verschoven en ze zijn bang dat dat weer gebeurt als ze er op zou staan. Voor ons dus geen binnenspeeltuinen meer in de volgende periode...

Anne

Link naar deze reactie
14/06/2008 @ 15:39

hey,

ai anne da klinkt erg pijnlijk, ocharme je meisje! veel beterschap voor haar hoor!!

Link naar deze reactie
16/06/2008 @ 16:13
Joke

Hey'kes !

Ohhh Anne, hoe erg !!! Een hele dikke knuffel voor Lize'ke ! (en jullie!)
Gaat het een beetje ? En heeft ze veel pijn en last ?

Wendy, leuk je nog es te horen meid !!!
Hopelijk tot snel terug !

Hier prima hoor, druk (heel druk) weekend gehad .. nu beetje bijtanken ! (want is nodig haha)

dikke zoen, Joke xxx
(thomasje wakker en huilerig)

Link naar deze reactie
17/06/2008 @ 21:45
Lize

Hey,
Hier is alles stilletjesaan weer op zijn plooi aan het geraken. Lize is vandaag weeral een half dagje naar school gegaan en dat is goed meegevallen. De pijn is ook goed onder controle en wij zijn de pijnstillers stilaan aan het afbouwen. Vrijdag nu nog voor een controlefoto terug naar het ziekenhuis en een extra laagje gips (want die is nu nog open voor de zwelling).

Voor de rest wordt het dus helemaal niet de zomer die ik me had voorgesteld... Veel zullen we ook niet meer kunnen doen als Steve en Lize met hun pootjes in de lucht liggen. Nu ja, we zullen wel alternatieven zoeken. Ik ga nu in ieder geval één maand fulltime loopbaanonderbreking nemen, jaja weer een verandering van de planning. Laat ons hopen dat we het nu weer gehad hebben met de zottigheden.

Daaag,
Anne

Link naar deze reactie
18/06/2008 @ 09:13

hey,

anne sterkte hoor! kan het geloven dat je meisje zoveel pijn heeft, is niet niks he, en dat juist voor de zomervakantie, probeer er toch maar het beste van te maken!

joke, zo een mooi boeleke dat je hebt en zo rustig dat ie was gisteren! bedankt voor het ontvangst hoor, en we moeten dat meer doen he

heeft er iemand nog iets van bie gehoord??

ben benieuwd hoe het met haar is?
je hebt men nummer he bie, laat maar iets horen, en je bent welkom hier hoor

tibo vroeg gisteren nog naar Arne!

ik ga de boel opkuisen, morgen, vrijdag en zaterdag werken en dan zondag dagje thuis en maandag weer werken!

tot later
dada

Link naar deze reactie
19/06/2008 @ 17:13
Joke

Hi,

Lieve Anne, hoe gaat het er nu mee meid ? Denk aan je ! Hoop da tde vakantie toch een beetje mag meevallen !!!
En dat we kunnen afspreken natuurlijk ... knuffel !

Wendy ! fijn je te hebben gezien meid, was héél leuk zo bijkletsen hé !(zonder grote kids haha)
Moeten we zeker nog doen !!!!
En bedankt voor't complimentje ! ikke fier hihi.

gisteren k&g, hij weegt al 5kg500 en is 57cm groot, flinke grote vent dus hihi !
I Love my kids soooo much !
Ga ze zoeken si (speelplein) en Thomasje net wakkertjes !

Knufs voor ieder !
joke x

Link naar deze reactie
19/06/2008 @ 20:25
Lize

Hey,
Hier gaat alles weer zijn gewone gangetje. Lize is vandaag weer de hele dag naar school geweest en dat gaat eigenlijk heel erg goed. Tegen 's avonds is ze dan goed moe, dat ze het niet erg vindt om eventjes stil te zitten voor TV.

Joke, natuurlijk kunnen we nog afspreken. Graag zelfs. Ik zal alle afleiding kunnen gebruiken om mijn pukken bezig te houden deze zomer.
Super dat Thomasje het zo goed doet! En zo verliefd op je kids.

Wendy, wel druk bij jou op het werk. Intussen al een beetje gewoon dat je vriend bij jou woont? En alles goed met de kindjes? Zo worden ook groot waarschijnlijk!

Daaaag,
Anne

Link naar deze reactie
22/06/2008 @ 21:36
Bie

Hallo,

Ik heb net alles eens bij gelezen, dit ging moeilijk de laatste tijd.

Mijn medicatie wilde niet meewerken en is dus bijna volledig stop gezet,ik sukkel nogal van dit naar dat. Nu ben ik weer bij een ander dokter want ik heb het mentaal moeilijk, door wat en hoe onstaan is zoeken? Er kunnen veel redens zijn, maar liggen ze in het verleden of ...? Meer dan 14 dagen lichte med nemen voor de juiste diagnose maakt me moe en futloos. Donderdagavend terug. Dus hopelijk dan een goed medicament krijgen, zonder bijwerkingen, met voor mij een goed resultaat, duimen maar!
Ik ben nu al op en ben nog maar aan het schrijven, mijn handen en voeten wegen als lood en doen pijn als ik iets doe, weer een bijwerking.

Dan maar verder in het kort.

An ik hoop dat alles vlug in orde komt met je zieken en goed verlof.
Wendy je vriend woont bij je thuis, is Lode dan verhuist?
Joke ik denk dat 29 juni niet haalbaar zal zijn??? Weet niet of de med. gaat aanslaan en hoelang het zal duren voor ik me er beter bij voel. Maar ik lees dat ik niet te lang zal mogen wachten of dat Thomas niet meer in de kleren zal kunnen als die zo groeit, nu al 3 maanden kleren! Anders komen we en als het niet gaat zijn we vlug weer weg en zeker als ze niet buiten kunnen spelen, want binnen kan ik geen drukte verdragen, moeilijk hé. Wil jij liever een andere datum, voor mij goed!!!

Tot later allemaal. Bie

Ps: Jullie mogen we altijd bellen, dat breekt de dag.

[Laatst gewijzigd door Bie - 22/06/2008 @ 22:51] - Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina | volgende pagina >