< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Gezocht: streek/lotgenoten » gezocht: 30+ ers voor de 1e x zwanger

Vorige reacties:
< vorige pagina
volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Gezocht: streek/lotgenoten
gezocht: 30+ ers voor de 1e x zwanger
05/06/2008 @ 22:52
Lieve

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
@poukie: Zelfs met het overschakelen maakte Hanne geen verschil of ze van de borst kreeg of van de fles. Bij mij of ander vrouwelijk persoon zocht ze wel eerst naar de borst, maar als ze dan de fles kreeg was het ook goed. Nu is dat nog zo . Voor haar is het eender wie eten geeft, als ze maar eten krijgt. Anders zet ze een keeltje open en niet zo'n klein beetje. Alleen hiervoor brult ze, voor de rest lacht ze heel veel en buiten wat zeuren om in slaap te vallen en eventueel als haar iets niet zint horen we haar niet, buiten haar gebrabbel natuurlijk. Maar poukie ik heb wat jj vertelde ook al gehoord hoor! Misschien een ideetje wat ik deed, zelfs als ik alleen borstvoeding gaf: ik nam ze soms uit de wieg al was het geen etenstijd om haar het gevoel te geven dat ze ook bij mij mocht zijn zonder dat ze moest eten, dat ik niet alleen een melkkoe voor haar was (sorry, voor dat woord, maar zo voelde het soms).

@bianca: ge hebt groot gelijk van wat je zei!

Voor de rest alles goed hier?

Groetjes,

Lieve

Link naar deze reactie
09/06/2008 @ 20:28
sanne

Hoikes allemaal,

ff een snelle update van mij, want heb niet zoveel tijd om op iedereen te reageren nu.

Vandaag een echo gehad, ons kindje is nu geschat op 3kg!
Over 14 dagen krijg ik nog een echo en daarna gaat de cerclage eraf.
Onze gyn hoopt dat alles intussen rustig blijft, want het gewicht begint te drukken op de cerclage. De bevallingsdatum is ook flink opgeschoven, van 20 juli naar de eerste week van juli. Nog een klein maandje en we zullen ons brokje in onze armen kunnen sluiten!
Ik ben wel wat angstig geworden voor de bevalling, vooral als het er toch niet wil uitkomen als de cerclage eraf is. Want elke week komt het zo veel bij :( De gyn heeft deze keer alles goed gecheckt, want is zelf ook verbaasd over de groei van onze baby. Maar alles was gelukkig 'normaal'.

Tot later!

Liefs Sanne

Link naar deze reactie
11/06/2008 @ 22:35
Kim 1975

ook hier even een update ..

ik lees hier mee met iedereen maar kan ook even niet op iedereen persoonlijk antwoorden ... maar ik leef nog stees mee hoor .. zowel met de wachtende .. als de borstvoedende als de flesvoedende :-)

hier gaat het stilletjes aan een beetje beter elke dag .. ik ben nog steeds wel heel moe .. maar dat is dikwijls mijn schuld omdat ik overdag te weinig dutjes doe en savonds niet vroeg genoeg ga slapen eigenlijk he .. Ons meisje slaapt nl als we haar pap op het juiste tijdstip geven een goeie zes a zeven uur door .. wij mogen daar dus zeker niet over klagen.

Gisteren gingen we naar kind en gezin ... alles ok bevonden .. ze meet 52 cm en weegt 4kg op de kop af .. een goeie groei dus .. En ook bij de dokter was alles prima.

Heeft iemand van jullie trouwens ervaring met zeer zwaar en hevig ademen van het kleintje? soms zelfs redelijk schokkering ademen? Ik vind het een beetje raar en een beetje naar dat ons meisje dat doet maar de dokter heeft dat natuurlijk niet kunnen vaststellen. Hij heeft wel gezegd als het blijft duren en ik ben ongerust dat we dan naar slaapapneu onderzoek moeten gaan .. dat was zijn voorstel. Misschien toch eens een bezoekje bij de kinderarts plannen dan. Het maakt me toch een beetje ongerust.

Dames hier .. doe het allen nog heel goed .. ik lees mee .. leef mee .. en duim nog steeds hoor!

Dikke knuffels
kim en lilli

Link naar deze reactie
11/06/2008 @ 22:58
Lieve

Oesje Kim,

Nee van dat ademen weet ik niks vanaf, ook niet van slaapapneu.
Maar ik zou de raad opvolgen van de arts en naar een kinderarts toe gaan opdat je gerust zou worden. Je straalt misschien onbewust je ongerustheid ook over op je kindje.

Wij zijn gisteren naar de kinderarts geweest. Hanne weegt 8.200 kg en meet 70.5 cm. Omdat ze nog niet zit zoals baby's van 6 maand doen, raadt ze kiné aan. Eerst doen die een test van wat ze kan en wat niet en passen dan daarna oefeningen toe. Bovendien voelde de kinderarts bolletjes in haar darm rechts en vond dat er een echo gemaakt moest worden om vast te stellen of het al dan niet stoelgang was. Na lang wachten was het onze beurt en jawel het was stoelgang. Oef!!!! Verder is Hanne de vrolijkheid zelve!!!

Groetjes

Link naar deze reactie
12/06/2008 @ 22:35
Kim 1975

even een zeer moeilijk dagje hier .. ons Lilli heeft vandaag totaal niet willen stoppen met huilen .. ik weet niet waarom .. misschien is er ook niet echt een reden .. Ik zie wel wat krampjes enz dus misschien is dat al reden genoeg.. Ik heb haar nu even bij mijn vriend gelaten die natuurlijk zelf ook heel moe is .. We zijn allebei een beetje .. moe en uitgeput nu .. ik laad even mijn batterijen op om er sebiet weer tegen aan te kunnen. Ik heb net zelf hier liggen huilen .. beetje van onmacht .. beetje omdat ik denk dat het misschien aan mijn borstmelk ligt.. verkeerde dingen die ik zou kunnen hebben gegeten enz .. maar ik zou niet weten wat ...

kim

Link naar deze reactie
15/06/2008 @ 23:31
Kim 1975

@lieve wat goed dat het allemaal ok lijkt te gaan met Hanne hoor. Ik ben heel blij om dat te lezen. En ja .. hoe blij dat je kan zijn met stoelgang he hihihihi .. ik heb een beetje dubbel gevoel daarbij .. dat kan je hieronder lezen. Toch zo zalig als je kindje de vrolijkheid zelve is he .. Dat doet zo'n deugd toch.
Was jij trouwens niet van ergens hier in de buurt Lieve? Was jij niet van het antwerpse of zelfs hobokense?

hier gaat het zijn gangetje maar weer .. ik probeer te leven tussen en met de huilbuien door. Het lijkt mij alsof ze heel veel last heeft om naar het toilet te gaan als ze grote boodschap moet huilt ze altijd veel. Meestal gaat ze de hele dag niet .. en dan savonds enkele pampers vol en veel .. en soms waterig. Dan doet het haar ook heel erg pijn enz .. Ik weet echt niet wat ik daarmee aanmoet. Ik zal toch misschien maar eens de dokter raadplegen. Gelukkig blijft ze goed eten en drinken en plassen dus van uitdroging is nog niets te merken hoor! Oef .. :-)

Verder is ze eigenlijk vaak wel een engeltje en heeft haar slaperigheid natuurlijk ook voordelen. Zo slaapt zij snachts al lekker een goeie zes uur aan een stuk door minstens natuurlijk. Vandaag zal ik er dus rond 4u uit mogen want ze is om 23u al in slaap gevallen. Normaal probeer ik haar laaste voeding om 0u te geven maar ze was wat vroeger vandaag... we zullen moeten afwachten dus ..
knuf
kim en Lilli

Het moederschap bevalt me echt wel .. en ik vind het fantastisch om naar haar te kijken. Ik denk dat ik ook leer leven met het slaapgebrek want dat begint me beter en beter af te gaan eigenlijk. Zelfs daar kan je toch een beetje mee leren leven blijkbaar.

Ik ga ook nog eens terug langs het meten en wegen gaan volgende vrijdag denk ik. Ik wil dat graag een beetje vlugger in de gaten houden dan elke maand ... als er iets niet goed zou gaan wil k het sneller weten natuurlijk zodat we sneller kunnen inspringen. Volgende keer zal ik wel een beetje nerveus zijn om naar kind en gezin te gaan denk ik .. ze krijgt nl. haar eerste spuitjes enz dan .. oooh wat kijk ik daar tegenop. Ik weet nog hoe ze tekeerging toen ze haar hielprik kreeg .. mijn hartje werd er helemaal week van ... en toen stond ik er niet eens bij ... ik zal moedig en kranig moeten zijn voor mijn dochter.

Voila lieve dames .. hier was nog even een stukje van mijn verhaal. Tot gauw maar weer en hoe jullie goed. Zorg goed voor jezelf en elkaar daar hoor! het is hier toch zo stilletjes. Iedereen is superdruk bezig met die kleine schatjes die er nu allemaal bijgekomen zijn denk ik .. OF jullie zitten op andere topics nu ... eigenlijk is dit niet echt meer toepasselijk natuurlijk he ..

knuffies
Kim en Lilli

[Laatst gewijzigd door Kim 1975 - 15/06/2008 @ 23:33] - Link naar deze reactie
16/06/2008 @ 08:55
Bianca

Online Status Bekijk profiel
Hoi hoi,

@poukie: nou, ik weet niet of het me zal lukken, maar ik ga toch proberen om de geplande keizersnede als verrassing te houden voor de familie. Lijkt me veel leuker om hen te verrassen! Maar of het gaat lukken is een andere zaak, hehe, iedereen weet wanneer ik naar de gyn moet, dus de vraag 'wanneer' zal zeker komen. Hoe gaat het nu met je ontsteking? Ben wel blij om te horen dat je er vrede mee hebt om de borstvoeding af te bouwen. Niks is zo vervelend als je met schuldgevoelens rondloopt omdat er iets niet gaat zoals je het graag zou willen hè. En ik ben er zeker van dat Emma intussen al even graag van jou een flesje krijgt als van je man, niet?

@sanne: nou, dat wordt spannend als je datum ineens zo'n stuk opschuift! Dan komt het ineens heel dichtbij hè? En 3kg, da's echt wel al een flinke baby. Daar zal die van mij maar een kleintje tegen zijn. Ach, als het maar gezond is, uiteindelijk is dat alles wat ik wil.

@kim: nee hoor, we zitten niet op een ander forum (enfin, ikke toch niet), maar het internetten is wel serieus op een laag pitje terechtgekomen. Ik heb gewoon geen fut meer om nog lang of regelmatig achter de pc te kruipen! Goed om te horen dat je een beetje begint te wennen aan het slaapgebrek. Het geeft mij ook een beetje hoop dat het wel went, hehe. Maar het lijkt me wel een goed idee om af en toe inderdaad een klein beetje tijd voor jezelf te nemen, om te ontspannen en om wat bij te slapen. Misschien is het ook geen slecht idee zoals je zelf zegt om nog eens lang de dokter te gaan als Lilli zoveel last heeft van haar stoelgang, al was het maar om jezelf gerust te stellen!

Bij mij beginnen de laatste loodjes nu echt zwaar te wegen. Ik tel de minuten af dat ik terug naar de gyn mag! Sedert een paar dagen heb ik heel veel last van harde buiken (soms erg pijnlijk) en van menstruatie-achtige buik- en rugpijn. Ze komen heel geregeld terug, maar er zit totaal geen regelmaat in. Soms duren ze maar een paar minuten, maar soms loop ik echt een uur lang krom van de pijn! En het komt zowel overdag als 's nachts, pfff... Mijn vriendin wist me te vertellen dat dit waarschijnlijk toch serieuze voorweeën zijn, dus ik ben erg benieuwd naar wat de gyn hiervan zal zeggen. Ik begin nu ook heel erg onrustig te worden, weet met mezelf soms totaal geen blijf. Ocharme mijn ventje, ik ben hierdoor bijna niet meer te genieten!

Maar ik moet nog even op mijn tanden bijten... onze grote dag komt dichter en dichter!

Tot snel! Groetjes,
Bianca

Link naar deze reactie
17/06/2008 @ 22:07
Lieve

Hallo iedereen,

Ik zit ook niet op een ander forum, maar het internetten is inderdaad op een laag pitje gekomen. Meestal komt de pc enkel aan om mails te lezen en beantwoorden, dit in tegenstelling toen Hanne er nog niet was. Door de bekkeninstabiliteit lag ik veel in de zetel en alleen lezen en tv kijken gaat ook vervelen...
Maar Hanne kan ik niet missen hoor... ze is niet meer weg te denken uit ons leventje....

@Kim: Ja, ik ben een Hobokense, woon aan 't groot park in Hoboken

Groetjes,

Lieve

Link naar deze reactie
19/06/2008 @ 09:12
Bianca

Goeiemorgen,

De kogel is door de kerk... keizersnede staat gepland voor 2 juli, dus uiterlijk over 13 daagjes is het zover! Die pijnlijke buiken van de voorbije dagen waren ook wel degelijk voorweeën en ik heb nu 1cm ontsluiting en een verweekte baarmoederhals. Ons boeleke is ook volledig ingedaald, en ze voelde het stuitje zitten tijdens de controle. Volgende dinsdag terug op controle bij haar collega, want zelf is ze een weekje met verlof. Gelukkig is ze wel thuis en mag ik haar laten terugroepen voor de keizersnede mocht het inderdaad vroeger in gang schieten. We hebben gisteren erg lang in de wachtzaal moeten wachten, want net voor het mijn beurt was werd ze weggeroepen voor een dubbele bevalling. Zal je juist zien, haha. Maar gelukkig zijn we toch blijven wachten, want ik ben een heel stuk rustiger nu ik die datum in mijn achterhoofd heb zitten. Gek hè?

Groetjes,
Bianca

Link naar deze reactie
19/06/2008 @ 12:29
Lilian33

Even een kort berichtje van mij... Ik lees regelmatig mee hoor, alleen geen tijd om uitgebreid te reageren. Bianca, wat fijn voor je ! Ik hou het in de gaten ! Alvast heeeeel veel succes, en heeeeel veel geluk gewenst, ik lees het wel !

Link naar deze reactie
20/06/2008 @ 12:15
sanne

Bianca, ook van mij alvast heel veel succes!!

Hier begint het ook erg spannend te worden! Gisteren me een beetje te druk gemaakt om bepaalde zaken met als gevolg vele harde buiken, sommige zelfs heel pijnlijk. Had mezelf voorgenomen om tot vandaag te wachten om naar de monitor te gaan, maar het is precies alweer beter.

Ik zit ook al ruim 1 week met diarree... weet niet hoe er vanaf te geraken. Iemand tips? Maandag mijn gyn maar op de hoogte stellen hiervan.

Verder geregeld last van hoofdpijn. Ook veel druk op mijn cerclage en ons kindje begint me behoorlijk pijn te doen als het beweegt. Tja, intussen weegt het misschien al 3,5kg en krijgt steeds minder plaats.
Ook de zwangerschapshormonen swingen ook opnieuw de pan uit.
De laatste loodjes beginnen nu wel echt door te wegen

Liefs van een zielig hoopje Sanne

Link naar deze reactie
23/06/2008 @ 12:31
sanne

Nog ff een update...

vandaag bij de gyn geweest voor een echo. Ons kindje was alweer zo hard gegroeid en is nu geschat op 3,800kg. Maar de gyn twijfelt of dat wel klopt, aangezien het 2 weken geleden op 3kg zat.
Ik eet ook nog amper, dus van een extra lading vet of suiker te consumeren kan het zeker niet komen.

Maandag gaat de cerclage eraf. Ik word verwacht om 10u bij hem en nadien moet ik voor controle naar de ziekenhuis. Ik moest ook al mijn vluchtkoffer meenemen, want 1 op 3 vrouwen bevalt de dag dat de cerclage eraf gaat. En met het gewicht van ons kindje zou ik zeker bij die 1 op 3 kunnen behoren volgens onze gyn!
We zijn benieuwd, maar van ons mag het dan echt gaan gebeuren hoor!
Alles staat klaar!

Liefs Sanne

Link naar deze reactie
23/06/2008 @ 20:42
hope

Hallo Sanne

Ik volg met spanning het verloop van je zwangerschap! Hoeplijk gaat het maandag dan ook ECHT gbeuren! Ik duim voor je, laat je snel iets weten (mag ook op topic van vroeger hé) Ben razend benieuwd!

Grts Hope

p.s voor de anderen hier natuurlijk ook veel succes!

Link naar deze reactie
25/06/2008 @ 10:45
sanne

Hoi Hope, fijn dat je hier nog eens komt piepen! Ik heb alvast wat op jullie topicje teruggeschreven!

aan de anderen... waar zit iedereen??
Allemaal zo druk met de kindjes? Hopelijk is bij iedereen alles ok!

Bianca, wij gaan samen aftellen he meid! Voor ons zijn het nu de laatste dagen! En tevens de ongemakkelijkste, want op enkele dagen tijd voel ik me echt een olifant. Ik loopt flink te waggelen en geraak nergens nog normaal uit recht. Durf nog amper te eten (omdat ons kind te zwaar wordt) en voel me heler dagen lamlendig...
Als deze fase maar rap achter de rug is en we onze baby in ons armen mogen sluiten...

Liefs Sanne

Link naar deze reactie
25/06/2008 @ 11:14
Bianca

Nou, voor mij is het aftellen gestopt !!

Maandagochtend 23/06 om 2 voor 2 kregen we onze expresszending van de ooievaar : een zoontje, Dean, 49 cm groot en 2750 gram bloot.

Ben nu nog in het ziekenhuis, aan het genieten van ons zoontje en aan het herstellen van de keizersnede. Uitgebreide versie van het verhaal en enkele foto's van ons wondertje volgen snel!

@Sanne: heel veel sterkte, moed en succes, ook voor jou gaat het nu echt niet lang meer duren !!! Toi toi toi, meid

Groetjes van een kersverse en supertrotse mama,
Bianca

Link naar deze reactie
25/06/2008 @ 15:29
Lilian33

Bianca !!

Wat een geweldig nieuws en wat een mooie naam ! Ben erg benieuwd naar je verhaal en foto's !

Sanne, voor jou zit het wachten er ook bijna op ! Heel veel succes en alvast heel veel geluk

Link naar deze reactie
26/06/2008 @ 17:36
sanne

Heee Bianca, wat een verrassend nieuws!! En wat een klein licht ventje zeg
Hopelijk is alles zeer goed meegevallen en breng je ons snel op de hoogte van je hele verhaal als je uit het ZH bent... ik ben echt benieuwd!

Allee, ik ben de laatste in 't rijtje... hopelijk gaat er maandag echt wat gebeuren hoor! Want ons Sanneke begint het een beetje moeilijk te krijgen, fysiek dan. Heb niet het gevoel dat ons kleintje al is ingedaald, want het zit al 2 dagen echt tegen mijn ribben

Verder heb ik voortdurend nachtmerries over ons kind vanwege het hoge gewicht. Dat gaat dan van dat het niet in dat Zh bedje past tot een grote genetische afwijking met alle lelijke gevolgen vandien enzo.
En natuurlijk zit ik overdag met angst om te bevallen, vooral na elke nieuwe echo waarop alweer gewichtstoename te zien is. Wat zal het worden he?

Ach ja, we zullen moeten afwachten.... Hopelijk is die verslapte baarmoederhals nu in mijn voordeel en floept onze baby er straks heel snel uit.

Hoe zit het met de rest?

Liefs Sanne

Link naar deze reactie
27/06/2008 @ 22:20
Lieve

Proficiat Bianca! Wat een goeie ooievaar! Nu is toch geen keizersnede geworden of toch?! Nietemin van harte proficiat en geniet er van!

Sanne, we duimen voor je en goed volhouden hé deze warme dagen!

Groetjes

[Laatst gewijzigd door Lieve - 27/06/2008 @ 22:22] - Link naar deze reactie
29/06/2008 @ 12:58
Lilian33

Sanne, heel veel succes morgen he, ik zal aan je denken !

Link naar deze reactie
29/06/2008 @ 21:04
Poukie

Bianca, een dikke proficiat hé meid. Hopelijk heb je niet te veel last van de operatie en kan je snel genieten van jullie kleine Dean. (mooie naam trouwens.)
Ik herken me in jouw situatie "Gepland" voor een datum, en dan toch nog wat vroeger komen. Die kindjes toch hé

Sanne meid, 't kort af hé.Ik heel hard voor je.
En die nachtmerries, tja, da's het onderbewuste van een mens hé, daar is niet veal aan te doen. Niet te veel van aantrekken. Dromen zijn bedrog

En hoe zit het met de andere dames? Alles onder controle?
Hier valt het allemaal in zijn plooi. De ene dag is de andere niet maar we leren elke dag bij en we worden elke dag slimmer. Zowel mama als papa als onze kleine meid. 't is niet altijd evident omdat ik veel alleen thuis zit met Emma (ventje is altijd maar aan het werken ) en soms heb ik het best moeilijk. Het huishouden, boodschappen, mijn hondje (die veeeeel minder aandacht krijgt dan vroeger ocharme en ze weet het want ze kijkt me soms zooo triest aan), 't is niet eveident om dat allemaal te combineren. Ook heb ik het moeilijk wanneer Emma haar "huiluurtje" wat langer of heviger is dan gewoonlijk. Dan voel ik me soms wel een slechte mama, wat ik kanhaar niet trosten. Maar hoe moeilijk en vervelend het dan ook mag zijn, als ze me dan één van haar stralende glimlach geeft, is alles weer vergeten. 't is een echt super schatje.
Ondertussen geef ik afwisselend een borstvoeding en een flesvoeding en ik moet zeggen dat dat een hele verademing is. Emma is er al goed aan gewend dat ook mama een flesje kan geven, tot mijn groot jolijt . Echt doorslapen doet ze nog niet, maar ze is dan ook in volle groei. De laatste keer mat ze 52cm en ondertussen weegt ze al 3kg920. Nu dinsdag moet ik terug naar K&G voor haar eerste inentingen. Oei oei,ik denk dat het dan wel wat zal zijn. En ik heb er toch zo veel moeite mee als ze weent. Ik ween dan meestal met haar mee, maar of ik dat daar ga doen....

Gisteren hebben we al wat soldekes gedaan (of moet ik zeggen "braderie"...) Alles voor onze kleine meid en niets voor de mama. Ik moet eerst die extra kilo's zien kwijt te raken. Dat zijn er ondertussen nog 11. Iemand goede tips? Ik ben vandaag terug voor de eesrte keer gaan lopen, maar het zal nog een tijdje duren vooraleer mijn conditie terug op peil is vrees ik. Nu ja, we zien wel. Alleen spijtig dat ik in mijn leuke zomerkleedjes niet in kan, net nu het zo'n mooi weer is.

Ondertussen is mijn kleine meid terug wakker en is het etenstijd.
Dus dames, sorry dat ik niet op iedereen heb gereageerd, maar jullie kennen de oorzaak hé

Ik wens iedereen fijne dagen toe en ik lees meer dan dat ik schrijf hoor, dus vertel er maar op los.

Vele

Poukie

[Laatst gewijzigd door Poukie - 29/06/2008 @ 21:23] - Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina | volgende pagina >