< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

Rainbowbabies

Pepatino.be

Jolena

BasilKato.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Moeilijk zwanger worden... » life leuven

Vorige reacties:
< vorige pagina
volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Gedeeltelijk gearchiveerd: Klik hier om naar het gearchiveerde gedeelte te gaan]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
19/06/2008 @ 11:16
Kaatje

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hey Mie

wij Daan had ik voor 10 weken al een defintief gevoel dat het een jongen zou zijn. en t was niet dat ik wens voor werkelijkheid nam, wat wilde toen eigenlijk liever een meisje
toen Van Dijck op 20 weken zei, dat hij es zou kijken wat het was, zei ik bespaart u dat mar, tis toch ne jongen, en ne seconde later zagen we ballekes op het scherm
heeeel sterk gevoel had ik hoor !!

zeg, wat zeggen de kinderen eigenlijk???? ik hoop,dat die iets beter reageren dan de oudsten van manlief, toen we zwanger waren van Daan zenne....
als ge nu zou bezig zien met dat kind, en ook met Floor, dan zoudt ge dat vergeten, hoe lelijk die toen gedaan hebben. maar eerlijk,ik vergeet dat nooit...

Link naar deze reactie
19/06/2008 @ 13:36
Mie

Ja Karen, dat gevoel heb ik dus ook: rotsvast overtuigd van een jongen. Raar want na die miskraam dacht ik altijd dat het een meisje zou zijn geweest. Ach ja. Bij mij is het ook geen wens die werkelijkheid wordt hoor. Ik wilde ook liever een meisje.. Ook voor mijn man, hij kent het jongens-verhaaltje al weg. Maar kom, ik heb het eigenlijk al helemaal aanvaard. En man is uiteraard ook heel trots, eender wat het geslacht is.

De jongens weten het nog niet. We gaan het pas na onze reis vertellen, dan ben ik definitief de 12 weken voorbij. We wilden het ook niet tijdens hun examens vertellen, beter in de vakantie.. Eerlijk gezegd, we zijn er allebei al voor aant stressen. Soms vertel ik dat tegen mijn man, van jouw situatie, en dan moeten we toegeven: het kan bij ons net hetzelfde zijn. Vooral de jongste, die wil nu al bijna niet meer komen omdat hij dan te ver van zijn vrienden zit.. Mja, 16 en 18, dat is een moeilijke leeftijd he. Enfin, we hopen dat ze een beetje OK reageren natuurlijk. Ik weet in ieder geval nu al, dat als ze er ellendig over gaan doen en zich op dat kind gaan wreken, dat ik het ook nooit meer zal vergeten hoor. Dat begrijp ik dus best. Tja, we zien wel zeker.

Mie
Link naar deze reactie
19/06/2008 @ 13:57
Kaatje

jama, Mie, ge zou ook es moeten zien hoe het hier de laatste 3 jaar verbeterd is!!! De jongens zijn uit hun apenjaren nu, en ze dragen de kleinsten op handen!!
Een verschil is natuurlijk dat wij alles zijn wat ze hebben, ze hebben geen thuis bij hun mama he. dus dat is dan toch meer een broer en zus, omdat ze in hetzelfde huis wonen, denk ik?

Enfin, bereid u voor op reacties als: gelle zijt zeker compleet zot geworden???
en op hunne pa: weet ge wle hoe oud dat gij zijt??

dat zeiden ze hier

Link naar deze reactie
20/06/2008 @ 11:36
Mie

Dag iedereen,

Nog een kleine update. We zijn net terug van het HH en alles was in orde. We hebben het hartje gezien, de ruggengraat, een dunne nekplooi (oef!), enfin: alles erop en eraan. Hij is nu 5,3 cm groot, dat staat gelijk aan 12 weken. Hehe, wel handig, ik ben drie dagen vooruit gezet dus moet ik niet meer wachten op de 12weken grens. Het wordt wel spannend: hij is nu uitgerekend voor 2 januari.

Weet je Karen, die zonen van mijn man die zijn niet echt kwaad (misschien wel anders als je mama dood is gegaan?), maar zoooo onverschillig. Dat zal wel bij de leeftijd horen, maar toch, ik vind dat jammer. Ze zijn een hele maand juni niet hier geweest omdat ze examens hadden. We hebben een beetje aangedrongen om toch ergens nog een dagje (no way dat ze twee volle dagen studeren in een weekend), maar nee. Ook die 50/50 regeling in de vakanties, die wordt helemaal niet meer opgevolgd. En we gaan hen ook niet verplichten. Ze zeggen wel: 'het ligt niet aan jullie, hier hebben we gewoon niks en thuis zitten al onze vrienden'. Ook begrijpelijk hé. Daarom vermoed ik dat ze niet kwaad gaan zijn, maar zeer onverschillig. En dat zou me ook zeer doen denk ik. Ik wil hen echt bij die nieuwe bengel betrekken, het is toch hun broertje (zusje)? Hopelijk willen zij dat ook..

Mie
Link naar deze reactie
20/06/2008 @ 18:30
helena

Mie, ik ben er zeker van dat ze zich verbonden gaan voelen met dat kleine prutske. Misschien dat de eerste reactie wat onverschillig zal zijn, maar eens dat prutske er is zullen ze, net zoals bij Karen, zich er zeker mee bezig houden! En idd, zoals Karen zegt, je moet ook weten dat het een deel aan de leeftijd ligt, die onverschilligheid. Wanneer ze ouder zullen zijn zal dat zeker beteren. Ze hebben nog jàààààren om met hun "broertje" of "zusje" te spelen en vanalles te doen!
Goed dat de echo ok was! Ben zo blij voor je!

Karen, amaai, diene kleine pruts slaapt niet veel precies! Lana gaat altijd om 19.30 uur slapen en slaapt door tot 6-7 uur. Maar ze is natuurlijk ook al ouder he.

Daarnet hebben ze 13 (!) eitjes weggehaald. Veel he. Hopelijk zijn er enkele bruikbare tussen. Ze gaan nu ook ICSI doen. Ben benieuwd hoeveel er bevrucht zullen zijn. Maandag terugplaatsing om 10 uur.
Link naar deze reactie
20/06/2008 @ 20:06
chrisje

Online Status
helana succes met de tp.
Mie wat goed dat de echo goed was .
Ik mag dinsdag ( als alles de ontdooiing overleefd) om 9 u voor een tp .Als ze niks kunnen terugplaatsen wanneer bellen ze dan ? weet er iemand dat ? Ik heb zo eenvoorgevoel dat de 3 bevrorenembryootjes het niet gaan overleven en we dus voor eenverse poging moeten gaan .
Link naar deze reactie
20/06/2008 @ 21:23
Kaatje

allebei veel succes!!!!

Floortje slaapt wel lang eigenlijk zenne, want die slaapt ' s morgens nog door tot 10uk, maar ja, dan is mijn dag al lang begonnen he?
ik heb nu ook es een keer getest, en 's nachts heeft die geen eten nodig zenne, heb es ne nacht een tut gegeven, en die slaapt direct voort met 1 keer tut geven. dan heeft die gene honger zenne maar ze is zoooo dik, die moet echt zonder eten kunnen dan. gisteren heeft ze vb van 20 to 22U geslapen, dan gegeten, en van 23 tot 6 geslapen, en dan door tot 10..dus da's toch veel he?

ja, onverschillig is ook niet tof. Bij ons was die baby toen een echte invasie in HUN huis he, bij jullie is dat anders ja. En idd, tis de leeftijd. Vna kinderen van die leeftijd krijg je niks terug he, ik nam dat vroeger altijd heel persoonlijk, maar alle kinderen blijken zo te zijn. Kinderen zien hun ouders pas echt graag, en doen daar pas iets voor terug als ze zelf ouder zijn geworden...zegt man altijd

ikke vandaag gaan werken, voor de eerste dag! volgende week nog 2 dagen, en dan ist weer vakantie Ik was blij om grote mensen te zien, en ondanks dat Floor de tweede is, en dat ze gewoon bij mijn mama was, moest ik janken, toen ik ze achterliet. Ze heeft een fles gedronken, direct, no problemo, ze kan dus zonder mij...

dada

karen

Link naar deze reactie
23/06/2008 @ 21:46
helena

Ja, Karen ze los laten is het moeilijkste wat een ouder moet doen he!Beter zo dan een huilbaby achter laten natuurlijk!

Vandaag zijn er twee teruggeplaatst! Een toppertje en een bijna-toppertje. Nu maar hopen op een ! Haha! Twintig procent kans zei Gordts.
Er waren er negen bevrucht, ze hebben er nog drie kunnen invriezen. Ik was zo blij met het resultaat! Echt de eerste keer dat ik zoveel eitje heb!En nu maar wachten! De 4de mag ik testen.

Mie, ongelooflijk he, dat ze al alles hebben op een paar weken tijd! Wat een evolutie! Heb je op 16 weken ook een echo? Dat vond ik de mooiste omdat je dan echt alles ziet, daarna worden ze te groot...
Link naar deze reactie
25/06/2008 @ 18:35
chrisje

Online Status
hoi
Ik ben gisteren voor een tp geweest . Ik had nog 3 embryootjes in de vriezer en ze hebbenze alle 3 moeten ontdooien en 1 heeft het overleefd en dat hebben ze teruggeplaatst . Het was gene topper maar goed . Hij maakte kans zeiden ze . 7 julie mag ik bloed laten trekken.
Groetjes christel
Link naar deze reactie
25/06/2008 @ 21:11
Kaatje

helena, ik wil je enthousiasme niet temperen,maar iik zou echt niet hopen op een tweeling zenne. Ik ken iemand die zo kort na haar eerste een tweeling heeft bijgekregen, dat was echt hel!! die tweeling is nu 15 maanden, en dat mens heeft die hele tijd nog geen minuut voor zichzelf gehad denk ik...

Bij mij wilden ze de 2de keer nog geen 2 terugzetten, omdat de eerste zo snel gelukt was, en de embies te goed waren. Puttemans toen.

Ondertussen dus gisterenen vandaag gaan werken, morgen nog efkes, en tis gedaan. Floor doet dat prima, zonder mij, met haar fles, maar dat gekolf is toch extra werk zenne. En ondertussen proberen alles bijeen te hebben voor de vakantie!! we zijn de zaterdag weg he, dus ik hoor het later wel, de uitslagen van die embies!!

doei

Karen

ps Floor vandaag gewogen; 12 wk en 6700 gram.

Link naar deze reactie
25/06/2008 @ 21:52
Muis

Online Status Bekijk profiel
hoi,

ik volg jullie allen hoor, maar heb soms de tijd niet om te reageren doordat ik op andere forums zit, je kent da hé. Toch wil ik diegenen een hart onder de riem steken en hopen dat jullie vlug positief nieuws hebben. Ik mag maar op 14 juli (errond) starten met de pil. Weer van nul beginnen want de diepvries is leeg...Rond half naar eind aug toe zal de tijd rijp zijn om dan de PU en TP te doen. Nog lang wachten maar eerst genieten van de vakantie.

Vele groetjes allen!
Muis

Link naar deze reactie
27/06/2008 @ 20:19
helena

Hoi allemaal,

Karen, ik hoop niet echt op een tweeling, maar moest het zo zijn dan is dat meer dan welkom. En ik ben zeker dat ik dan veel hulp zal krijgen. Maar idd, veel tijd voor jezelf heb je dan niet. Maar dat moet je er dan maar bijpakken he!

Chrisje, ik duim voor je! Op naar de 11de.
Héhé, vakantie is begonnen! Lana gaat nog een week naar de onthaalmoeder zodat ik mijn klas wat kan poetsen en in orde brengen, thuis nog wat kan gaan werken en schilderen ,... Ik woon namelijk nog steeds bij mijn schoonmoeder (en dit al 11 maanden) want ons nestje is nog steeds niet niet af! Normaal gezien is het nog een kwestie van enkele weken nu...
Link naar deze reactie
02/07/2008 @ 11:29

helena ik voor je!! Overmorgen mag je testen. Allez zeg, spannend zeg.

Chrisje ook voor jou 2 dikke duimen hier zelle, tis ook zo heel lang niet meer voor je mag testen.

En mie? kan je er aan wennen? Bij mij heeft dat heel lang geduurd voor ik zelfs nog maar een bodyke durfde te kopen, kwas al 5 maand ver toen .... snap het volledig. Zelfs nu besef ik het nog niet helemaal dat ik straks met een ukje in mijn armen rond ga lopen

toedels!

Link naar deze reactie
05/07/2008 @ 18:52
helena

Hoi allemaal,

Jamba, ik begrijp je ook volledig zenne! Ik had het zelfs nog niet door toen ik Lana in mijn handen hield. De bevalling was dan ook zo vlug gegaan dat ik het echt niet besefte. Geniet nog maar van de laatste weken, want idd, binnenkort kan je uwe kleine spruit vasthouden!!
Bij mij was het noppes!Ik had al van woensdag bloeding en heel veel buikpijn, dus ik wist al hoe laat het was. Heb wat aangedrongen op een hysteroscopie want de endo zit weer overal. Heb wat schrik dat het ook in mijn baarmoeder is. Vorige keer, voor Lanake, hadden ze dat ook gedaan en toen had ik keiveel brokken verloren, precies of ik een miskraam had. (sorry voor de omschrijving zenne). Da spoelt ook wel, dus ik hoop dat het helpt.
Afijn, op dag 2 moet ik beginnen met estrofem. Terug hopen he!
Chrisje, ik blijf duimen!
Link naar deze reactie
06/07/2008 @ 12:19
Mie

Dag meiden,

Grrr, weer een hele boodschap ingetikt, en floep, verkeerde knop en alles was weg.

Enfin, hier ga ik weer.. Ik was alles chronologisch aan het lezen en ik had zo een hoop in een goede afloop voor Helena. Toeme toch meid, en gisteren toch een negatief berichtje.. Jammer zeg, maar je weet waar het aan ligt he? Zeg, maar kunnen ze niet telkens voor een verse poging de endo wegdoen via een hysteroscopie? Allez, die behandelingen lijken me toch de moeite waard om er ALLES voor te doen. Ik wil je niks aanpraten hoor, maar naar het schijnt is Jette nogal een prominent op het vlak van endometriose.. Maar goed, eerst je cryootjes nog he. Gordts zei eens dat 80% normaal gezien ontdooid geraakt, dus dat zijn er nog 2 voor jou he!

Chrisje, voor jou kan het nog allemaal! Hoe voel je je? Ik duim hoor!

Jamba, ohla, het begint echt af te korten he? Je hebt gelijk, ik kan ook niet geloven dat er iets in mijn buik groeit. Behalve 's avonds na het eten, dan ziet mijn buik eruit als een ballon Tijdens de reis heb ik wel een eerste dingejte gekocht: een piepklein fleeceke. Superschattig.

En Karen, hoe gaat het met jou? En de twee bengels? Zoals ik het hoor ben je toch met je gat in de boter gevallen he. In de Humo stond laatst een artikel van een vrouw die keilang had moeten proberen en veel behandelingen had moeten ondergaan voor een kind. En toen het er eindelijk was, bleek het ook nog eens een huilbaby te zijn. Ook niks aan te doen he..

Oei Helena, een echo op 16 weken? Van Dijck zei tegen mij van tegen de 20 weken nog eens terug te komen, half augustus. Maar ik wil al die detailkes ook wel zien hoor!!! Ennu, op 16 weken zien ze het geslacht toch ook al zeker? Wat denken jullie, wachten tot de 20ste week of eerder gaan? Kan ook een afspraak maken rond de 18de week.

Hier verder alles OK. We zijn pas terug van vakantie en het heeft deugd gedaan. Maar goed, want nu kunnen we er weer tegenaan gaan. Vandaag 2 keer gaan eten voor familiebezoek, vanavond komen mijn man zijn zonen voor een week, morgen beginnen werken en donderdag komt mijn zus haar hond voor 2 weken logeren. En tis een grote, een Berner Sennen, naast onze hond, kat en konijn dus! Hopelijk vinden we nog ergens een gaatje om de mannen in te lichten over de zwangerschap.

Bon, nog eventjes van mijn laatste vrije dag genieten. Daag!

Mie
Link naar deze reactie
07/07/2008 @ 14:23
Kaatje

Ikke ook terug van vakantie se.
Leuk leuk geweest hoor!

helena, spijtig....
Mie, ik heb zelf ook 12 en 20 weken gedaan, bij Van Dijck. Tussenin ziet hij niks nuttig, behalve het geslacht. Wat niet nodig is, doe ik dus nie

Ik heb ook dat artikel in Humo gelezen, maar ik heb toen echt op het punt gestaan een lezersbrief te schrijven; want ze hadden daar toch weer eentje uitgekozen dunkt me. Dat leek met echt een mens dat van alles een depressie krijgt zenne, eerst van haar behandelingen, dan van haar baby...als er nog es iets gebeurt in haar leven, krijgt ze daar een depressie van, da's iemand die dat cultiveert. Haar geklaag over de combi van die spuiten met haar job, tja, dat doen alle mensen toch he???? en later dan nog es met een kind erbij ook! nee, ik had er nul sympathie voor zenne. Ze mogen ook wel es iemand aan het woord laten die daar een beetje nuchter mee omgaat, en ook die pogingen doet zonder het gemekker. Mijn buurvrouw vb.

En met mijn gat in de boter: voo Floor hebben wij ook 5 keer moeten proberen, ze was bekan dood als ze geboren werd en ze heeft 6 weken aan een stuk gebleit... de boter???

Nu is het een superflinke baby hoor!! 1000 km in de auto, niet gehoord. Daan ook niet zenne. Ze zijn zooo braaf geweest, zwemmen, spelen, lachen, mee op restaurant, no problem. Om de 4 uur eten, en voort hoort ge ze ni Ze kan ook al zo veel hoor, mooi rechtop zitten, hoofd stil, grijpen, luidop gibbere, zo hard dat de dokter van kind en gezin er de slappe lach van kreeg...

Vandaag wasdag, pffff. en seffes es beke soldekes doen, ons Floor is begot juist 3 maanden, maar ze is al aan 74 toe van kleren!!! dik en groot dat die is!!

slukes

Link naar deze reactie
07/07/2008 @ 15:38
chrisje

Online Status
hey
mijn bloedtest was negatief. moet nu wachten op mijn regels en dan terug aan de pil en dan terug starten met een verse poging
Link naar deze reactie
07/07/2008 @ 16:09
Mie

Aii Chrisje, toeme toch. Maar het gaat lukken hoor! Misschien wel met de volgende verse poging.

Ach ja Karen, gat in de boter, ik bedoel met het kind dat je nu hebt. Want dat lijkt me toch een zaligheid, twee kinderen die 1.000 kilometer braaf zijn.. Ik was zelf een huilbaby, allez, vanaf een jaar toch. Mijn ma heeft alle dokters afgelopen, ik kan me inbeelden dat je daarvan de haren uit je kop trekt. Maar idd, iedereen maakt vervelende dingen mee, je moet het alleen een beetje in perspectief zien. Ik heb me ook héél vaak slecht gevoeld, en niks waard, en geen echte vrouw, en onaantrekkelijk tijdens de behandelingen - de aard van het beestje zeker - maar dat is nu wel gepasseerd. En ik ben héél content dat ik het kan loslaten.

Verder niet veel te vertellen. Vandaag terug beginnen werken en het steekt nu al tegen Grrr, die eerste dagen he!

Mie
Link naar deze reactie
07/07/2008 @ 21:07
Kaatje

ja natuurlijk, dat is het net, perspectief, en dat had die mevrouw toch ni vond ik.
Als je als leek dat leest, leek het wel of ze half dood was gegaan aan die behandelingen.

En een huilbaby, als een kindje wat weent, lijkt het al snel dat ze niks anders doen, omdat het zo indringend is. Toen Floor pas geboren was, weende ze een paar uur per dag, 3-4, en dat LIJKT alsof het de godganse dag is hoor. Terwijl een echte huilbaby die huilt 18 uur per dag he? Dat wens je echt niemand toe, amai.

Link naar deze reactie
07/07/2008 @ 21:24
Muis

Online Status Bekijk profiel
hoi,

dag chrisje, bij mij hetzelfde: nu eerst de pil en dan een verse poging ondernemen. Weet dat er nog mensen zijn die hetzelfde als jij meemaken. EEN HART ONDER DE RIEM! En ik heb al veel steun gehad van de 9maand-vrienden.
succes!!
Muis

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina | volgende pagina >