< 9Maand-Sponsor >

< Publiciteit >

Baby Junior

Jolena

BasilKato.be

Rainbowbabies

Pepatino.be

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » "Zwanger worden"-clubs (per maand) » Wie wil er een zomerkindje in 2006?

Vorige reacties:
< vorige pagina
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Gedeeltelijk gearchiveerd: Klik hier om naar het gearchiveerde gedeelte te gaan]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » "Zwanger worden"-clubs (per maand)
Wie wil er een zomerkindje in 2006?
27/06/2008 @ 23:28
Belgje

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Suus, proficiat hoor, weer een goede echo. Gaat dus echt wel de goede kant op. Gelukkig maar!

Els, gelukkig dat de ruis weer weg is. Je zal ook wel geschrokken zijn.

Ik ben vandaag terug tante geworden van een jongen(tje). Mijn schoonzus is bevallen. Ze hebben het wel moeten inleiden. Was voor vandaag uitgerekend, maar omdat ze bij de echo het kind over de vier kilo hadden geschat, hebben ze het dan maar laten komen en zie daar:

4,800 kg en 57 (ja, ja zevenenvijftig) cm lang. Dat is toch geen babytje meer. Ben er wel van geschrokken. Volgens mijn broer mocht ik wel proberen hun rekord te breken. Nou, ik hoop van niet hoor.

Ik ga slapen nu. Tot schrijfs en veel liefs,
Belgje

Link naar deze reactie
29/06/2008 @ 14:10
Suus

Gefeliciteerd Belgje!! Wat een grote inderdaad!! Dat record hoef je niet te breken hoor!! Maar zal ook wel niet. Hoe groot en zwaar was Celine??

Hoe gaat het verder met je? Misselijkheid helemaal weg??
Ooo, daar kijk ik echt naar uit!! Hoewel ik me met die medicijnen al een stuk beter voel, heb ik wel de hele dag een misselijk gevoel en heb ik nergens zin in en puf voor...
Nou ja, is voor een goed doel he?!?

Groetjes, Suus

Link naar deze reactie
29/06/2008 @ 23:55
Belgje

Hallo Suus,

Bij mij is de misselijkheid eigenlijk wel bijna volledig verdwenen. Soms moet ik nog wel eens overgeven, maar dan is het van iets dat al een heel tijdje op mijn maag ligt (bv. champignons, wat ik normaal gezien echt heel graag eet). Bij Celine moest ik tot 16 weken tot 3 keer per dag overgeven.
Bij jou zal de misselijkheid ook wel afnemen binnenkort.

Celine was 3.860 kg en 50 cm groot. Een gewone middelmaat van lengte en dat vond ik al meer dan genoeg. Ik zou het eerlijk gezegd spijtig vinden, een pasgeboren baby met een lengte van een baby van 2-3 maanden.

Groetjes,
Belgje

Link naar deze reactie
05/07/2008 @ 10:35
mammaKim

Online Status Bekijk profiel
hooooooi!

Allereerst Suus en Belgje, leuk dat alle echo's goed zijn, volop genieten dus nu!!

Wij zijn er ook voor 95% uit dat we er nog een 3e (en laatste!) kindje bij willen.....spannend weer!!!
Denk dat we ergens in het najaar weer beginnen om voor een 3e wondertje te gaan.
Sam en Lieve krijgen eerst een nieuwe slaapkamer deze zomer en dan gaat de interne verhuizing beginnen. En dan blijft het kamertje van Lieve gewoon zoals het nu is...
Leuk nieuwtje weer he??

groetjes Kim

Link naar deze reactie
08/07/2008 @ 20:01
Suus

Dat is inderdaad een leuk nieuwtje Kim!! Maar ik had het van jou wel verwacht hoor, dat je nog voor een derde zou gaan!! Ik ben benieuwd hoe snel het lukt!!

Belgje wat fijn dat de misselijkheid nu bijna verdwenen is!! Hoe voel je je verder? Heb je binnenkort nog echo's? En wil je weten wat het wordt?

Hier is de laatste 2 dagen de misselijkheid ietsje minder. Laten we hopen dat dat zo doorzet. Ik voel me nog steeds niet geweldig, en ik moet nog steeds heel vaak wat eten, maar alles beter dan hoe het was...

Afgelopen donderdag heb ik weer een echo gehad. Alles zag er super goed uit en de kleine was goed gegroeid. De verloskundige heeft me verzekerd dat de kans dat er nu nog wat fout zal gaan hééél klein is. Maandag 21 juli heb ik een uitgebreide echo met nekplooimeting. Daarna kan het echte genieten beginnen!!

Musje: hoe gaat het nu met jou en met Julyan?

Groetjes, Suus

Link naar deze reactie
09/07/2008 @ 12:12
Musje

Pfff... hier gaat het heftig. Julyan heeft veel last van vanalles. Als hij wakker is, is hij altijd ontevreden... Heel vervelend omdat we niet goed weten wat we eraan kunnen doen. Vandaag voor de tweede keer bij een osteopaat geweest. Zijn nekje zat helemaal vast en daardoor werd de zenuw naar het maag-darm-stelsel afgekneld. Dit zou de oorzaak kunnen zijn van zijn ontevredenheid. We hopen het maar, want dan zou het nu beter moeten gaan...

Heb net een nieuwe foto online gezet: http://www.hofstrakids.nl

Link naar deze reactie
09/07/2008 @ 20:45
Suus

Mooie foto Musje!! Echt een schatje om te zien!

Ik heb goede verhalen gelezen over een osteopaat, dus ik hoop dat jullie kleine ventje er snel baat bij heeft!!

Veel succes en hou ons op de hoogte!

Groetjes, Suus

Link naar deze reactie
11/07/2008 @ 21:49

druk druk druk
HALLO ALLEMAAL! Wat fijn voor de zwangeren onder ons dat alles goed gaat en ook met alle kleine kindjes!
Hier is ook alles goed, Danmarice is druk met groeien, eten , slapen, luiers volmaken en lachen! Jules is 2 en zegt alleen nog maar NEE!
Hij maakt ook al wel "zinnen"van 4 woordjes: oh mama kijk auto! lief he?

Mammakim, een derde........ Geert wil ook nog ,maar ik ben er nog niet uit hoor! ik wordt dit jaar 35...... en ik weet niet of ik er nog een keer doorheen wil de hele zwangerschap etc. ik ben er echt nog niet uit! moeilijk hoor!

Nou,ik ga ff relaxen! het is weekend!
Fijn weekend allemaal!

Link naar deze reactie
22/07/2008 @ 10:03
Suus

Hee dames,
gister 12 weken echo gehad (met nekplooimeting) en alles was goed!! Alles zit er weer op en aan, heb een (zwaaiende) echofoto op m'n profiel gezet (en ook wat nieuwe foto's van Evi in haar nieuwe speelhuisje)
Echt fijn dat we toch die 12 weken grens hebben gehaald, ondanks de wat moeizame start!

Naatje: fijn dat alles goed gaat met jullie!! Lastige keuze hoor, een derde. Lijkt mij erg druk. Denk dat wij het er bij 2 laten.
Geinig he, dat kletsen. Evi kan ook al goed kletsen en zegt soms ook al zinnen van 4 woorden (bijvoorbeeld 'papa ook schoenen aan') Wat gaat het toch hard allemaal!!

Musje: gaat het al wat beter met Julyan?

En Belgje: met jou ook nog alles goed??

Groetjes, Suus

Link naar deze reactie
22/07/2008 @ 10:15
Musje

Hey Suus, fijn zeg, dat de nekplooimeting goed was. Is toch spannend hè?

Ik weet niet precies wat ik al wel en nog niet had geschreven hier dus schrijf het hele verhaal maar even! Let op... lang verhaal ;)

Na 3 weken begon hij te huilen. Niet de hele tijd, maar wel periodes, ook echt blinde paniek. En dan ging het weer een dag goed. Nu is hij 8 weken en hij slaapt niet meer overdag en hij huilt tijdens voedingen, na voedingen, als hij neergelegd wordt, als hij op de arm ligt.

We zijn naar een osteopaat geweest: KISS syndroom, er zat een zenuw afgekneld. Dit is nu behandeld en nu is het weer goed in zijn nek. Het huilen is niet minder geworden, hij heeft nog steeds pijn. Als hij even geen pijn heeft merken we dat hij heel relaxt is, dat komt door de osteopaat behandeling. Maar verder: geen verschil. Het wordt zelfs erger...

Dus zijn wij doorgegaan naar het zoeken naar de oorzaak van het huilen. Toen ik met een andere moeder mailde (die een zoontje heeft 2 weken ouder dan Julyan met ook een schisis) en vertelde over het huilen zei ze gelijk: die heeft reflux, net als mijn jongste 2 zoontjes!!! Dus zijn we de volgende dag naar de kinderarts in het ziekenhuis gegaan en deze heeft nu medicijnen voorgeschreven (Zantac). We dikken de afgekolfde melk nu in met johannesbroodpitmeel (wordt heel vies glazig drabje) en we houden hem veel rechtop. Telkens heeft hij last van oprispingen. Het maagzuur dat omhoog komt. Dit komt in de slokdarm en irriteert daar de boel. Omdat hij wel ietsje spuugde, maar niet heel veel, viel het niet op. Verborgen reflux noemt men dat. Te herkennen aan de 'speciale' manier van huilen. Met de aanpassingen die we gedaan hebben gaat het alweer veel beter. Het had ook niet veel langer moeten duren. Het huilen was echt vreselijk. Er waren momenten bij dat ik hem wel wat had willen aandoen...

Nou ja, het gaat sinds zondag ietsje beter nu. Alleen is Nura de afgelopen dagen ziek (40 graden koorts, spugen). Vorig weekend ook al. Ze is net naar een nieuwe groep op het kdv gegaan, dus denk dat ze alle griepjes van die groep even moet doorwerken. Beetje jammer.

Over 2 weken wordt ze al twee! We hebben een rode driewieler voor haar gekocht! Zal ze super vinden. Ook organiseren we een kinderpartijtje in de speeltuin in de buurt met allemaal kids (en hun ouders).

Link naar deze reactie
22/07/2008 @ 19:23
els

even snel, heb Hanne op arm
musje, hanne heeft ook fel reflux, heb je een draagdoek? Kan wonderen doen!!! En inbakeren ook! Wij gaan ook nr een ostheopaat gaan, kom net van de lactatiedeskundige, ze denkt dat bij haar ook iets fout zit, zit de hele tijd overstrekt, eet niet door en brult ook heel fel,...
veel moed!

Link naar deze reactie
04/08/2008 @ 20:06
Belgje

Sorry, ben al een hele tijd niet meer geweest. Ik had een serieus virus op mijn computer en die is dus bijna een week weggeweest. Ze hebben alles terug opnieuw moeten installeren. Gelukkig hebben ze wel al mijn gegevens, foto's enz... kunnen redden.

Heb vandaag mijn 20-weken echo gehad en ben echt helemaal in de wolken. Alles was in orde met de kleine. Celine heeft haar broertje of zusje ook al kunnen bewonderen. Ze was echt geïntresseerd. Nu was het volgens de echo voor 15 december uitgerekend, maar de gyn zei ook dat je daar sowieso niet op voorhand kan weten.

Groetjes,
moet dringend alles bijwerken, ook voor de zaak

Belgje

Link naar deze reactie
05/08/2008 @ 13:40
els

hey,
Heleen gaat op het potje!! Sinds vorige week is haar pamper uit en ze gaat vanzelf op 't potje als ze moet, weinig accidentjes! Ben kei fier!
Met Hanne gaat het nu ook beter, de ostheopaat heeft wonderen gedaan, blijkbaar zat er iets fout in haar nekje en aan haar heup. Ze slaapt na 5min wenen in en wordt 's nachts 'nog maar' 3 keer wakker ipv elk uur! Nu hopen dat dit nog minderd, mama is moe Maar zij begint haar nacht al om 20.30 en krijgt het niet gerekt,...
groetjes

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina

[Reageer]