< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Baby's en slapen » Wiegendood

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
22/06/2008 @ 21:01
Jolien

Online Status Stuur bericht
Hey

Vandaag lag ik naar ons ventje in de kinderwagen te kijken. Hij was aant slapen en ik zag z'n buikje op en neer gaan en dan opeens weer niet meer,een paar secondjes maar en dan weer terug z'n buikje op en neer. Ik kreeg al schrik maar misschien is dit wel normaal. Hoe is dat bij jullie...?

groetjes!

Link naar deze reactie
22/06/2008 @ 21:36
Onze 2 boys

baby's kunnen heel oppervlakkig ademen. Pas wanneer ze blauw worden ademen ze helemaal niet.

Met het oog is de ademhaling soms niet eens goed te zien.

Dit weet ik omdat mijn zoon vorige week stopte met adem halen

Het is wel goed gekomen gelukkig maar ook dit vertelden ze mij er bij.

Link naar deze reactie
22/06/2008 @ 22:12
emmertje

Ik ken die paniekgevoelens. Ik zat ook steeds in de kinderwagen, in de box, in het bedje te kijken of ze nog ademde. Soms zie je het zo moeilijk dat ik in paniek raakte en haar zachtjes porde om te zien of ze nog leefde.
Dit heb ik dus 3 maanden volgehouden. Ik was kapot, omdat ik 's nachts een 6 keer wakker werd om te gaan kijken of alles nog in orde was.
En inderdaad in het begin ademen ze heel opervlakkig.
Ik wou ook niet zo'n angelcare hebben omdat die blijkbaar veel vals alarm geven. Sinds een 2 tal maanden heb ik de respisense buzz gekocht en sindsdien slaap ik als een roos. Het is een klein apparaatje, dat je op de pamper schuift, tegen haar buikje en als ze stoppen met ademen gaat die eerst trillen, zodat ze zelf terug kunnen beginnen te ademen en als ze dan nog beginnen te ademen gaat er een alarmpje af.
En helemaal geen valse alarmen.
Link naar deze reactie
22/06/2008 @ 23:03
Sabinatje

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hoi,

ik heb een angelcare en die geeft geen vals alarm hoor. 1 keertje is die afgegaan omdat ze van het sensormatje gerold was. Maar je moet een beetje kijken hoe ze het meeste in hunh bedje liggen (meer naar links, meer naar rechts, naar onder, boven,...) en dan zo het sensormatje daar op die plaats leggen. Trouwens er zijn 2 sensormatjes bij de nieuwste angelcare dus praktisch geen valse alarmen. Ik ben er toch zeer blij mee en voel me gerust s'nachts.

Grtz

Link naar deze reactie
27/06/2008 @ 20:42
Jen

HIer ook een Angel Care vanaf de geboorte (met 2 matjes) en hij is alleen afgegaan als ik hem weer vergat uit te zetten als ik Quinn uit bed nam.
Ik gebruik m nog steeds en ben er echt blij mee. Ik slaap echt een stuk geruster.
Ikheb daarnaast ook een babyfoon met camera en die richt ik dan zowel op Quinn als de melder van de Angelcare. Zo kan ik het lichtje van de ademhaling ook zien.
ALs ik 's nachts wakker word maak ik de babyfoon even aan om naar het lichtje te kijken. Als ik dat dan zie maak ik m uit en slaap ik weer rustig verder.
Super ding vind ik het!!!

Groetjes van Jen

Link naar deze reactie
27/06/2008 @ 22:22
Astrid

Ik vind het ook doodeng hoor dat wiegendood. Maar ik probeer er toch wat minder gespannen mee om te gaan. Ik ga altijd kijken en luisteren als ik er snachts uit moet voor mijn oudste of als ik moet plassen. En blijf ook net zo lang staan totdat ik zeker weet dat ik hem hoor ademen. Hij is nu ondertussen tien maanden en slaapt sinds een paar dagen op zijn buik. Ik laat hem maar, want zodra ik hem terugdraai, draait ie zich weer om.

Verder niet roken met de kleine erbij, veel in de buitenlucht. Zorgen dat zijn kamertje niet te warm is en in ieder geval altijd een roostertje of iets dergelijks open, zo min mogelijk lange autoritten. En verder proberen toch vertrouwen te krijgen in je kindje. Mijn man had het ook eens over zo'n babyfoon met camera, maar ben achteraf blij dat we dat niet gedaan hebben, volgens mij ga ik steeds kijken en nu is het zo dat we lekker beneden zitten als we niks horen is het goed.

Link naar deze reactie
28/06/2008 @ 15:30
Jen

Dat kijken valt wel mee...Ik kijk hooguit 1 a 2 keer per nacht, als ik moet opstaan om naar het toilet te gaan.
Voor de rest van de tijd staat hij uit en doet de Angel Care zijn werk.
Ik ben blij dat ik ze beide heb. Blijven staan buiten de deur of aan zijn bedje tot ik wat hoor is geen optie voor me. Als ik dat doe slaap ik de rest van de nacht niet meer aangezien er niet veel nodig is om me wakker te krijgen en te houden. Even 20 sec kijken en dan de oogjes weer dicht werkt veel beter.

Groetjes

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]