< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Maart 2008-Club » hoeveel voedingen (BV)

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Maart 2008-Club
hoeveel voedingen (BV)
24/06/2008 @ 13:08
anoukkuona

Hallo Medemama's,

Onze zoon is nu 3maanden oud, en krijgt nu ongeveer 5 a 6 voedingen per dag... Hij groeit goed, slaapt goed, plast goed en poept goed.
Vraag me af hoeveel voedingen jullie geven per dag??
En geven jullie ook 's nachts voedingen??

Ben benieuwd naar jullie reacties!

Groetjes,
Link naar deze reactie
24/06/2008 @ 13:28
elise

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hallo, welkom, we hebben hier al een topic over bij voedingen... misschien daar eens kijken?

Link naar deze reactie
24/06/2008 @ 13:29
Johamkaas

hier nog steeds 7 voedingen per dag meestal. Ze komt al 2 weken stipt om 3:00 snachts. Kan er de klok bijna op gelijk zetten. Hoe doorbreek ik dat??? (indien mogelijk). Iris is nu 3,5 maand. Maar idd bij het onderwerp bv wordt dit ook uitgebreid besproken, hoewel er wel eens afgedwaald wordt.....

[Laatst gewijzigd door Johamkaas - 24/06/2008 @ 13:30] - Link naar deze reactie
24/06/2008 @ 13:40
Cath

Online Status
Hallo,

Hier zitten we nu op 6 voedingen per 24u.Soms nog eens 7, maar eerder uitzonderlijk.
Hij komt momenteel mooi om de 4uur, één keer na drie uur ('s avonds) en laat één keer 5uur tussen (tweede deel van de "NACHT"?!).
Hij houdt vol, dag en nacht op dit moment.

Link naar deze reactie
24/06/2008 @ 21:16
Miranda

Hey,

Toen ik nog volledige borstvoeding gaf, 1 weekje terug, toen had ik 5 a 6 voedingen per dag. De nacht heeft mijn meisje altijd goed doorgedaan, met uitzondering van rond de 9 weken. Toen kwam ze iedere nacht om 3 uur voor een extra en smiddags om 6 uur nog eentje extra.

Nu precies 5 voedingen! waarvan 3 fles en 2x borstvoeding. Soms ook 4 fles en 1x borstvoeding. Die ochtend hou ik erin, dat is zo fijn saampjes

Groetjes,
miranda

Link naar deze reactie
24/06/2008 @ 21:39
Johamkaas

ah, hoop dat de fv bij mij ook dat effect gaat hebben

Link naar deze reactie
24/06/2008 @ 21:44
Miranda

Johamkaas,

Hoop het ook voor je, misschien kan je dan een nachtje doorslapen

Ben je er helemaal uit om toch over te stappen naar de fles?
Je kan dan wel precies zien hoeveel ze binnen krijgt, wil je toch gaan kolven tussendoor nog? Of helemaal stoppen en enkel de ochtend en avond nog voeden?

Groetjes,
miranda

Link naar deze reactie
24/06/2008 @ 22:44
Marja

Ik geef om 6 uur 10 uur 14.00 uur 18.00 uur voeding en nog 1x vlak voordat ik ga slapen En dat is allemaal bv Zou ik Rosalie niet wakker maken zou ze het ook op 4 voeding het goed doen, maar dat vind ik zelf te kort. Zeker omdat ze op het kdv (3 flesjs) maar 100 ml drinkt.
Link naar deze reactie
25/06/2008 @ 08:55
Johamkaas

ik leer het drinken uit de fles nu eerst aan met mm, maar ik wil overdag overstappen op fv. Dan is ze er goed aan gewend als ze naar het kinderdagverblijf gaat. Ik heb geen zin om straks op mijn werk te gaan kolven. Ik sta voor de klas en dan is het erg lastig lijkt me. Ik probeer het voorlopig smorgens en savonds wel vol te houden. Maar hoor toch ook wel veel verhalen dat dat niet altijd lukt. Afwachten maar.

Link naar deze reactie
25/06/2008 @ 11:15
Cath

Online Status
Hey Johamkaas,

Ik heb mijn dochtertje toen ik terug ging werken nog tot 8 maanden 's morgens en 's avonds gegegeven (s' avonds was wel meestal twee keer).
Ze zeggen dat je met 3 voedingen na 5à6 maanden fulltime BV gegeven te hebben, je productie wel op pijl kan houden.
Nu ja, het is afwachten zoals je zegt.

Link naar deze reactie
25/06/2008 @ 14:02
nien

momenteel zit ik hier eerlijk gezegd terug op min. 8 voedingen hoor... maar tis nog maar een maandje, dan begin ik met groentenpap dus dan is het helemaal anders!

@johamkaas: ik sta ook voor de klas, en heb ook geen zin om tijdens de pauzes te gaan staan kolven... ik ga ook proberen om enkel 's ochtends en 's avonds te blijven voeden, zo lang ik melk heb OF tot er een brusje op komst is. hier begint het schooljaar gelukkig pas op 1 september, kan iknog rustig een maandje verder met alleen BV

Link naar deze reactie
25/06/2008 @ 14:09
Miranda

Hey,

Ik heb even een tipje voor het flesvoeden, tenminste als het al lekker loopt....

Ik heb gemerkt dat mijn meisje in het begin de borst dan niet meer wou savonds en sochtends. Ik denk dat het niet snel genoeg ging voor haar in vergelijking met de fles. Nu heb ik andere flesvoeding aangeschaft en die is wat dikker, ik merkte meteen dat ze meer moeite moest doen om voeding te krijgen. En ineens pakt ze de borst weer al te graag, gaat misschien wel makkelijker als de fles nu haha.

Maar de fles drinkt ze toch gewoon helemaal leeg, ze doet er alleen wat langer over. Met gevolg, geen krampjes! En ook geen boertjes! Dus denk eraan als je zelf gaat flessen en het lekker loopt al. Hoop dat jullie er wat aan hebben.

Groetjes,
Miranda

Link naar deze reactie
26/06/2008 @ 13:19
elisa

Hé, ik ben hier blijkbaar de enige die nog zo vaak voedt? Onze zoon is geboren op 16 maart en krijgt nog minstens 8 x bv per dag.... Doorslapen is hier ook nog lang niet aan de orde, hoewel ik vorige nacht maar 1 x (om half 3) heb moeten voeden. DIt was de eerste keer. NOrmaal nog minstens 2 nachtvoedingen...
Hoop dat het jullie lukt om nog lang 's morgens en 's avonds bv te blijven geven, mij hebben ze verteld dat meestal je borsten pas na 9 maanden flexibel genoeg zijn om dit aan te kunnen.
Groetjes.
Link naar deze reactie
26/06/2008 @ 16:00
nien

bij mij is het ook minimum 8 momenteel, het is 1 weekje 7 voedingen geweest maar dat was omdat ze doorsliep. Nu is het 's nachts ook 2 voedingen hoor!

Link naar deze reactie
26/06/2008 @ 20:43
Johamkaas

eerlijk gezegd tel ik het niet zo strak dus ik weet het niet precies. Ze mag gewoon eten als ze honger heeft. Ik heb hier nu meestal 1 nachtvoeding om 3:00. Volgens mij drinkt ze meestal 7 a 8 keer op een dag. Maar goed ik begin nu de productie in de war te sturen omdat ik overdag een beetje nutrilon aan de fles toevoeg zodat ze aan de smaak kan wennen. Dat spul is wel veel minder zoet dan MM zeg. (of ligt dat aan mijn MM?)

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]