< 9Maand-Sponsor >

< Publiciteit >

Baby Junior

Jolena

BasilKato.be

Rainbowbabies

Pepatino.be

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » "Zwanger worden"-clubs (per maand) » Wie wil er ook gaan voor een 1e kindje?

Vorige reacties:
< vorige pagina
volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » "Zwanger worden"-clubs (per maand)
Wie wil er ook gaan voor een 1e kindje?
18/06/2008 @ 21:12
Lieke

Online Status Bekijk profiel
Hey,

Ja ik schrok ook wel van mn bloeddruk, is meestal 12 a 14 over 8... En t gewicht, wel eigenlijk lette ik daar totaal niet op... Ik heb ook precies olifanten-benen door al het vocht dat ik ophoud... Och ja, we zien wel nadien... Nu ga ik er me niet te druk in maken...

SMDJ, ja tot mn 21 weken was ik 1 kg bijgekomen, dan op 31 weken 6kg in totaal en nu ineens op 34 weken 10 kg in totaal, maar nu mag t van mij zo blijven hoor!

Anke, och ik zou ook zo kunnen genieten van de rust, vandaag weer een drukke dag gehad... Och ja nog 2 weken en ik ben ook thuis... Ik tel toch wel af hoor! Is er bij jouw eigenlijk al indaling?? Hier voorlopig nog niks, kleintje voelt zich goed waar hij/zij zit...

Groetjes,

Lieke

Link naar deze reactie
19/06/2008 @ 11:32
SMDJ

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
hey iedereen

ja inderdaad nog aardig men gewicht maar inderdaad de laastste weken komt er veel bij he

ja inderdaad anke de vliegt voorbij he voor we het weten zijn onze / er he

Link naar deze reactie
19/06/2008 @ 13:59
Anke

Lieke, ik had wel een keer het idee dat die kleine was gezakt/ingedaald, het voelde zo laag tijdens het lopen.
Maar nu heb ik dat idee niet echt meer, af en toe zit het weer heel hoog in m'n buik (arme longen van mij)
Maar morgen moet ik weer naar de verloskundige, die zal het wel voelen.
We gaan het dan ook over de bevalling hebben, spannend, het komt nu zo in de buurt!
Vanaf een week of 36 gaan ze indalen, maarrrr...... als die kleine doet zoals ik het vroeger deed, dan daalt ie niet of nauwelijks in....
Ik hoop dat ik dit kind toch beter opvoed in de buik en dat ie toch beter naar me luistert dan ik naar mijn moeder, hahaha.

Link naar deze reactie
20/06/2008 @ 18:45
Anke

Lieke, vandaag bij de verloskundige geweest en de kleine is nog niet ingedaald, hangt nog lekker boven in m'n bekken.
Maar het hoeft ook nog niet in te dalen, over iets meer dan 1,5 week moet dat wel.

Moet alleen dinsdag weer terug, m'n bloeddruk was weer te hoog.
Nog wel op de grens dat ze niks doen, maar een extra controle is wel nodig.
Balen, want ik hou me hier echt wel gedeisd.

Link naar deze reactie
22/06/2008 @ 20:38
Lieke

Hey,

Ja ik moet nu wachten tot de 4de juli, dan weer op controle bij de gyn... Ik heb dinsdag een afspraak met de kinesiste... In België heeft ieder die zwanger is recht op enkele beurten kiné die terugbetaald zijn... Ik kijk er heel erg naar uit want ik begin erg veel last te hebben van mijn rug en ik hoop dat ze mij daarmee wat kunnen helpen... Soms lig ik er echt 's nachts wakker van....

Groetjes,

Lieke

Link naar deze reactie
23/06/2008 @ 09:58
Anke

Oh dat is echt lastig.
Wat al een goede oefening is en wat echt helpt, tenminste, ik heb soms last van m'n rug als ik merk dat ik te lang in een verkeerde houding heb gestaan.
Plat op de grond gaan liggen met opgetrokken knieën en dan je bekken zo kantelen dat je je rug vlak tegen de grond aanduwt.
Dus geen holle rug maken.
En je merkt meteen dat je rug ontspant.

Veel plezier morgen en je kan ons zo mooi wat tips meegeven!!

Link naar deze reactie
24/06/2008 @ 17:53
Lieke

Hello,

Ja, veel tips voor de rug heb ik niet gekregen... Ik heb eigenlijk een halfuurtje oefeningen moeten doen samen met de kinesist...
Oefening 1: de voeten in een ronde draaien, zodanig dat de knie meedraait (is tegen de kuitkrampen)
Oefening 2: buikspieren
Oefening 3: bekkenbodemspieroefeningen...

Dat was t eigenlijk... En alles nog in orde met jullie?

Groetjes,

Lieke

Link naar deze reactie
26/06/2008 @ 18:37
SMDJ

hey iedereen

hier alles in orde ze

lieke hopelijk helpen je oefeningen he

Link naar deze reactie
03/07/2008 @ 13:41
Anke

Hoi iedereen, jullie zullen wel denken, wat is ze lang niet meer op het forum geweest.
Maar afgelopen zaterdag 28/6 ben ik bevallen van een prachtige zoon Jelte.
Ik had al een onrustige nacht, veel draaien, veel naar de wc....
Rond 4.00 werd ik wakker omdat ik weer naar de wc moest en voelde ik een straaltje langs m'n benen lopen, ik dacht, ik ben toch niet in m'n bed aan het plassen....
Dus ik weer naar beneden, en ineens op de overloop plets!!! Een hele plas.
Daarvoor was ik naar de wc geweest om te plassen, dus toen dacht ik ineens, oh oh, volgens mij zijn het m'n vliezen.
Ben met een handdoek tussen m'n benen naar beneden gelopen om nog een bakje te pakken om het op te vangen, dit om de kleur te zien en te kijken of het idd m'n vliezen waren.
Eerst dacht ik nog urine, maar dat leek me vrij stug.
Dus Ruben wakker gemaakt die de hele nacht uit z'n bed was gebeld voor z'n werk, hij had storingsdienst... ik zeg "volgens mij moeten we de verloskundige bellen, ik geloof dat m'n vliezen zijn gebroken" Hij wordt wakker en kijkt me aan, en zegt "ja, dan moeten we maar even bellen"
Op dat moment kreeg ik ook een giga harde buik en trok het gelijk naar m'n rug, dus dat voelde ook niet goed.
Dacht al meteen, volgens mij gaan we rug weeën krijgen.
Dus ik gebeld en ze zei "wat ga je doen!!!??? met nog geen 36 weken???, ik denk ook dat je vliezen zijn gebroken dus ik kom wel langs"
M'n bloeddruk was op dat moment gestegen tot een onderdruk van 105, dus dat was al een reden om naar het ziekenhuis te gaan.
Ook de verloskundige zag dat het vruchtwater was, de kleine werd nog even gecontroleerd op de hartslag en de ligging en toen kon ik me omkleden om naar het ziekenhuis te vertrekken.
Toevallig wilde ik ook die dag m'n tas inpakken, mocht ik onverhoopt naar het ziekenhuis moeten.
Snel ook wat baby kleertjes bij elkaar geraapt en daar gingen we.
Om 5.30 waren we in het ziekenhuis en werd ik aangesloten op het CTG apparaat.
Ik had al heel snel weeën om de 3 minuten, eigenlijk al na een half uur.
Om 11.00 werden ze echt heftig, ook kwamen ze met z'n 2-en achter elkaar, met ongeveer een minuut of 3 rust ertussen en de gyn kwam controleren hoe ver ik was.
Toen zat ik al op 6 cm ontsluiting, dus dat ging al snel.
Om 12.00 werd ik naar de verloskamer gereden, iets na 12 uur had ik zo'n gigantische wee en persdrang dat ik tegen Ruben riep "bellen, bellen, bellen, ik hou het niet meer"
De verpleegkundige kwam en het enige wat ik kon zeggen was "m'n kind wil eruit!!"
De gyn werd erbij geroepen en ik zat al op zo'n 9 - 9,5 cm ontsluiting, maar de kleine was nog niet helemaal goed ingedaald.
Dus ik mocht nog niet persen, maar wel zachtjes meeduwen bij een volgende wee.
Nou, dat was al een opluchting.
Om 12.45 mocht ik meepersen en om 12.55 lag ie op m'n buik!
Ik zeg "en, is het een meisje???"
De gyn "kijk zelf maar", dus ze spreidde z'n beentjes wat...
Ik zeg "he, het is een jongen!!!!!" Helemaal raar omdat iedereen riep een meisje.
Helaas kwam de placenta na 45 min, het had geen kwartier langer moeten duren anders moest ie operatief verwijderd worden.
Op een paar kleine hechtinkjes na ben ik er goed vanaf gekomen!
Daarna een douche genomen en genoten van een beschuit met muisjes met mijn geweldige man!
Hij voelde zich zo nutteloos, maar heb echt veel aan em gehad!!!
En hij is nu meer dan een trotse papa!!

Dus om 12.55 zijn wij super trotse ouders geworden van Jelte, 45 cm lang en 2470 gram!
Ik heb 6 dagen in het ziekenhuis gelegen vanwege de borstvoeding, die al erg goed op gang is.
Alleen begint ie sinds een paar dagen echt het drinken door te krijgen.
Hij heeft een dag in de open couveuse gelegen.
Z'n suikers waren al snel goed en de volgende dag mocht ie al in het wiegje.
Alleen het drinken is nog erg vermoeiend voor em, dus heeft ie 30/6 een sonde gekregen.
In het begin voeden we om en om, dus ik een voeding met de fles (via de borst krijgt ie nog niet voldoende binnen omdat ie meer ligt te spelen met m'n tepel dan dat ie drinkt, maar dit gaat zienderogen vooruit!!) en de volgende voeding via de sonde, zodat ie 6 uur achter elkaar kan slapen.
Dit is erg goed gegaan en nu gebruiken we de sonde alleen als ie te slaperig is, of als de fles niet helemaal naar binnen gaat, het restje geven we dan via de sonde.
Vanmorgen heeft ie en z'n zorg gehad, en uit de borst gedronken en de rest van de fles helemaal leeggedronken, dus het gaat echt super vooruit!
Als dat goed gaat en de voeding die ook opgehoogd wordt in ml drinkt ie helemaal op, dan mag ie mee naar huis.
Dus ik hoop volgende week....
Nu gaan we kijken of we 2-3 keer per dag naar het ziekenhuis gaan om te voeden.
Ik ben net thuis en voel me eigenlijk wel goed, alleen heel moe.
De verloskundige komt zo nog even langs om te kijken hoe het met me gaat en dan kruip ik lekker m'n bed in.
Vanavond weer naar ons ventje, het is echt een super mooi mannetje!!
Zal wat foto's in m'n profiel zetten.

Link naar deze reactie
03/07/2008 @ 17:41
SMDJ

hey iedereen

anke proficiat met je een mooie naam ze
dan is alles nogal snel gegaan zeg

geniet er maar van en hopelijk kan hij snel mee naar huis he

Link naar deze reactie
03/07/2008 @ 17:54
snuitje

Anke proficiat !

Link naar deze reactie
05/07/2008 @ 08:55
Lieke

Anke!!!! Proficiat!!!

Ik kom net nog eens laten weten dat t kindje hier volledig klaar zit om geboren te worden en dat we al 0,5cm opening hebben en dat baarmoederhals nog maar 1cm is en dan lees ik dat jij gewoon al bevallen bent!!!
Amai dit voelt raar! Ik had nog gedacht dat we op dezelfde dag zouden bevallen! Nu begin ik me eindelijk te realiseren dat t mss dringend tijd wordt om mn koffer klaar te zetten!
En, zeg eens eerlijk, was de pijn nu werkelijk zo erg? Heb je eigenlijk verdoving gehad?

Vele groetjes aan iedereen,

Lieke

Link naar deze reactie
05/07/2008 @ 14:38
mollie

ik kom hier niet veel meer langs maar nu hou ik het toch wat in de gate of er nog iemand is bevallen en ja hoor...

proficiat anke!
t is een heel mooi kindje en een mooie naam ook trouwens!!!
geniet ervan!
hopelijk mag je je ventje snel mee naar huis nemen!

groetjes
mollie

Link naar deze reactie
06/07/2008 @ 22:05
Anke

Lieke, ik kan heel eerlijk zijn, het is me echt voor de volle 100% meegevallen.
Thuis had ik vrij snel na het breken van de vliezen al rug weeën.
Deze voelden aan als wat lage rugpijn, en dat was gewoon irritant.
Later werden de weeën wat heftiger, maar je wist dat als ie op z'n top was dat ie dan ook weer snel wegzakte.
En eenmaal weg, dan voelde je ook niks meer.
Daarna had ik even een minuut of 3 rust, en dat had ik ook wel ff nodig.
Als je maar een gemakkelijke houding neemt en blijft zuchten en puffen, je echt concentreren op je ademhaling.
Dat heeft mij heel veel geholpen, hoe meer ik dacht, gewoon ontspannen en zuchten, des te eerder was die wee weer weg en hield ik m'n energie, want die heb je echt nodig voor de bevalling.

Als je pers weeën gaat krijgen is het iets minder leuk, dan moet je echt heel goed blijven puffen en zuchten en proberen het drukgevoel te negeren, dat is best moeilijk.
Het voelt aan alsof je gigantisch last van obstipatie hebt en het lukt je gewoon niet om naar de wc te gaan hoe erge aandrang je ook hebt.
Dan krijg je te horen dat je bij de volgende wee een beetje mee mag drukken, dat is heel prettig, omdat je dan dat vervelende gevoel niet meer hoeft weg te zuchten.
Daar wordt de pijn wel iets minder van, pijn... het voelt gewoon zeker niet fijn, maar ik vond het goed te doen op de een of andere manier.
Je weet gewoon dat het dan niet heel lang meer duurt.
Het persen vond ik niet vervelend, alleen als dat hoofdje bijna naar buiten komt en weer terugschiet is pijnlijk en frustrerend.
Maar bij elke keer persen voel je gewoon dat je een stapje verder komt.
Als het hoofdje staat voelt het heel branderig, niet fijn en dan mag je ook alleen maar zuchten en wachten op de volgende wee.
En dan na een keer of 2 persen schiet ineens je kind uit je en ligt ie binnen een seconde op je buik, en dan is de pijn ook helemaal weg.
Ik dacht alleen maar, oh, ik ben klaar, ik hoef niet meer.
Heb dan ook de hele bevalling zonder pijnstilling gedaan, geen paracetamol, pethidine of een ruggenprik.
En ben daar ook wel blij om, maar moet ook zeggen, ik had een snelle bevalling.
Maar ben er met de instelling ingegaan van "het doet pijn dat weet ik, maar ik weet niet wat ik moet verwachten dus we zien wel"
Ik vond het heel prettig als Ruben over m'n arm kriebelde, dat voelde heerlijk en daar concentreerde ik me dan ook maar op.
Echt, als mijn volgende bevalling ooit.... ook zo mag gaan, daar teken ik voor!
Bevallen is wel topsport moet ik zeggen, maar het gevoel is overweldigend als je bedenkt dat jij net je eigen kind op eigen krachten op de wereld hebt gezet.

Link naar deze reactie
08/07/2008 @ 17:48
Lieke

Ja amai seg! Mijn gynaecoloog doet me wel heel veel schrik aan... Hij denkt echt dat ik sowieso epidurale moet nemen... T kindje weegt wel ook al 3,5kg (vorige vrijdag). Ik ben nu dus al heel hard aan t aftellen!
En hoe gaat t nu met t kindje?? Wanneer mag hij naar huis? Voel je je al echt mama?

Groetjes,

Lieke

Link naar deze reactie
08/07/2008 @ 21:57
Anke

Lieke, gewoon beginnen zonder epiduraal zou ik zeggen.
Misschien heb je ook een hele goede vlotte bevalling, een epiduraal kun je altijd nog nemen.
Helaas zitten er ook wat nadelen aan een epiduraal, zeker als je moet gaan persen en de verdoving zit er nog goed in.
Maar goed, dat hoef ik jou niet te vertellen natuurlijk.
Pijn doet het zowiezo, dat weet je van te voren.
Maar alle mensen die ik tot nu heb gesproken die zijn bevallen van een flink kind, zeker zo'n 8 pond, die vonden het allemaal wel meevallen.

Afgelopen zaterdag hebben we ons mannetje mee naar huis mogen nemen.
Heerlijk!!
Het is nu zo ontzettend genieten!
En wanneer voel je je mama, ik weet het niet...
Maar wat ik wel voel is hele intense liefde voor zo'n klein mannetje, het idee dat het van ons is, dat het in mijn buik is gegroeid en dat het uit een beetje van mij en een beetje van mijn man bestaat.
Het gevoel is niet te beschrijven, pfff, nu ik dit zo typ schieten de tranen in m'n ogen, maar wel van geluk hoor!!

Nou ja, bekijk de foto's maar....
http://www.mijnalbum.nl/Album=KPHKH7ZM

Link naar deze reactie
09/07/2008 @ 06:31
snuitje

oh mooie foto's Anke !

Link naar deze reactie
09/07/2008 @ 11:00
Lieke

Hey,

Amai, prachtige foto's! Wat is die klein!!! Ja ik ga gewoon afwachten en dan zien we wel...
Ik hoop dat ik niet te lang meer hoef te wachte... Ik vind die laatste weken echt niet fijn! Bij elk pijntje vraag ik mij af, is dit t begin... Man, nooit gedacht dat ik zo ongeduldig zou zijn!

Amai die dag dat je hem mocht meenemen, dat zal wel fantastisch geweest zijn!

SNUITJE!!!! PROFICIAT!!!!!!!!!!!! Wanneer heb je eerste echo?? Geniet maar met volle teugen! (de aanhouder wint!!!)
Groetjes,

Lieke

Link naar deze reactie
09/07/2008 @ 16:56
SMDJ

hey iedereen

anke een heel mooi mannetje zeg

snuitje succes he morgen

lieke inderdaad aftellen voor u he , de laatste weken duren altijd het lanbgste zeggen ze he

Link naar deze reactie
10/07/2008 @ 12:41
snuitje

helaas, ik besef het nog niet goed dat ik echt zwanger ben... ik heb enkel een bloedafname gekregen vandaag, geen echo... er was toch nog niets te zien, pas over 2 weken krijg ik echo.

mijn hcg was maandag 191, en dat was heel goed, vandaag om half 2 moetk bellen, en dan zou het minstens 300 moeten zijn anders is er iets mis.

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina | volgende pagina >