Vorige reacties:
< vorige pagina [Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
< vorige pagina
[Reageer]
< vorige pagina [Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
| 26/06/2008 @ 22:32 | Beste meiden Ik weet van zaterdag dat ik zwanger ben en maandag bij dokter bloed laten trekken. Ik was onverwacht zwanger en dus ook niet gestopt vóór de zwangerschap. Nu is het zo dat ik al 13 jaar rook en tot vorige week nog meer dan een pakje per dag. (Er waren zelfs momenten dat ik bijna aan anderhalf pakje kwam) Ik heb aan mijn dokter gevraagd wat nu het beste was. Hij heeft mij zeer duidelijk gemaakt dat ik NIET in één keer MAG stoppen met roken. En dit doordat u kind in zekere zin ook "verslaafd" is aan die stoffen. (Dit is gewoon zeer simpel uitgelegd) Het is beter voor je kind om af te bouwen. Daarbovenop komen je eigen afkickingsverschijnselen. En ik heb het niet over de stress van de psychologische afkicking, maar je lichamelijke afkicking. Deze is nl veel belangrijker dan wat stress. Doordat je lichaam naar nicotine en teer blijft vragen gaat u lichaam al zijn energie daarin steken en laat het het kind achterwege. Hierdoor heb je meer kans op miskraam door intense afkicking. Nu is het wel de bedoeling dat je lichaam rustig afbouwt zodat er geen INTENSE afkicking gebeurd. Dit is op wel zeer simplistische wijze uitgelegd!! (niet juiste vakjargon) Ik ben wel van een volledig pakje direct naar een half pakje gegaan. (niet slecht aangezien je dan geen intense directe lichamelijke afkicking hebt) en van hieruit ben ik in schema aan het afbouwen. Vanaf volgende maandag 7 sigaretten Week erop 5 Week daarop 3 Dan 1 Na die laatste week ga ik gestopt zijn met roken. (schema opgemaakt samen met dokter) Nu geef ik jullie compleet gelijk dat roken niet gezond is voor je kind. De enige ECHTE oplossing is nooit beginnen te roken. Toch vind ik het vreemd dat sommige mensen het roken zelf het gevaarlijkste vinden. terwijl: -ze vaak zelf nog uitgaan en passief roken (ik ga NOOIT weg, tenzij gezellig uit eten op restaurant waar niet gerookt word) -ze denken dat 1 glaasje wijn of champagne WEL kan (geen druppel aangeraakt en zal dat ook niet doen, al van FAS gehoord?) -Hun kat nog doodleuk binnen rondloopt (heb mijn kat bij mijn schoonbroer zitten) -en nog zo veel meer... Trouwens, ik vind nog steeds dat je deze problematiek zelf met je eigen dokter moet overleggen. Iedere situatie is anders en iedere roker is op een andere manier verslaafd. Ik vind ook niet dat je vooroordelen moet hebben over mensen die nog steeds tijdens de zwangerschap roken. Stop met deze mensen een schuldgevoel te geven! Aan de rokers: praat met je dokter over je eigen situatie! |
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
< vorige pagina
[Reageer]

net zwanger en wil stoppen met roken