< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Baby's en slapen » vanaf wanneer apart slapen

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Baby's en slapen
vanaf wanneer apart slapen
29/06/2008 @ 19:34

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Vanaf wanneer sliep jullie kindje op een kamer apart ?

Link naar deze reactie
29/06/2008 @ 19:40
miesje

vanaf dag 1!!!!

vanaf dat hij geboren is slapat hij in zn eigen bedje op zn eigen kamertje zowel overdag als snachts..
ik gefe borstvoeding en voed m snachts ook gewoon zittend in ene stoel op zn eigen kamer!!
me zoon is nu een jaar,,in die 12 maanden heeft hij 3 keer bij me geslapen,,

1 keer met het rs virus(3 uurtjes ofzo)
1 keer met griep(half nachtje)
1 keer met 6e ziekte,,2 uurtjes ozfo
Link naar deze reactie
29/06/2008 @ 20:25
Dunja

Mijn dochter heeft de eerste 4 maand altijd in een wiegje bij ons op de kamer geslapen, daarna sliep ze overdag in haar eigen kamertje. Met 6 maand is het wiegje van onze kamer gegaan en slaapt ze alleen nog maar op haar eigen kamertje. In ons bed heeft ze nooit geslapen, wel eens erbij gelegen (op haar aankleedkussen, want we hebben een waterbed.

ps. dat ze van onze kamer ging was meer een idee van mijn man, ik vond het heerlijk om haar zo dicht bij me te hebben, de eerste nachten heb ik dan ook amper geslapen.

Link naar deze reactie
29/06/2008 @ 20:29
Geja

Hai,
Hier sliep Tygo de eerste weekjes in de kinderwagenbak bij ons op kamer. Hoe lang weet ik niet precies meer(vreemd hoe snel je bepaalde dingen vergeet). Hierna ging hij in zijn kinderwagenbak op zijn eigen kamertje en de nacht erop in zijn eigen bedje.
Momenteel heeft hij een wat lastige periode en slaapt hij zo af en toe, een paar uurtjes, samen met mij.
In het begin vond ik het fijn hem zo dichtbij mogenlijk te hebben. Was ook vaak erg bezorgt. Maar op een gegeven moment had ik toch ook weer behoefte aan slaap. En met zo'n kleintje op kamer sliep ik toch erg slecht. Elk kreuntje en steuntje begon ik te horen en wakker van te worden. Nu hij op zijn eigen kamer slaapt hoor ik alleen als hij echt huilt.
Overdag sliep hij in het begin ook heel lang gewoon beneden in de kinderwagen. Later, toen hij telkens overal wakker van werd, heb ik hem ook overdag in zijn eigen bedje laten slapen.

Link naar deze reactie
29/06/2008 @ 21:48
sarah

hier sliep hij ook vanaf de 1ste dag in zijn eigen kamer.
Zo is hij het gewoon en natuurlijk de mama ook e.
Denk dat als ze ouder worden zowel de kindjes als de mama's het moeilijk gaan hebben om apart te slapen.

gr Sarah

Link naar deze reactie
29/06/2008 @ 22:05
Inge

Ook hier vanaf dag 1 op haar eigen kamertje.

2 nachten heeft ze eens bij ons gelegen omdat ik toen zo stikop was. Ik gaf toen gewoon liggende borstvoeding en dan vielen we samen terug in slaap.

Link naar deze reactie
29/06/2008 @ 22:08

Dante vanaf 7 weken na 2 nachten kliniek voor een operatie vr een klembreuk. Hij sliep daar ook alleen dus dacht ik laten we het eens proberen ... Wel in zen reiswiegje want in zen bedje verzoop hij.

Link naar deze reactie
30/06/2008 @ 10:21
nien

Jenthe slaapt in haar eigen bedje op onze kamer sinds ze een week of 3 is. Daarvoor in de reiswieg naast ons bed zodat ik haar handje kon vasthouden als ze zich alleen voelde.
In augustus verhuizen we en dan krijgt ze ook haar eigen kamertje.

Iemand zei hier dat het moeilijker wordt voor mama en kind als je eerst dichtbij mekaar hebt geslapen?
bij mij in ieder geval niet hoor! ik kijk er wel naar uit om niet bij elk kreuntje wakker te zijn, maar ben toch ook blij dat ze een tijdje diht bij ons heeft geslapen. Men raadt trouwens aan om de eerste 6 maanden je kindje niet te ver weg te leggen omwille van wiegedood...

Link naar deze reactie
30/06/2008 @ 13:33
Lieveke83

Online Status
Mijn dochter heeft bij ons op de kamer geslapen in haar eigen bedje tot ze ongeveer 5 maanden was. Ze gaf toen eigelijk zelf aan dat ze 'gerust' wilde slapen.
Ze werd snachts wakker als er iemand omdraaide. En wij van haar gekreun. Dat was voor haar en voor ons geen probleem. Zij sliep beter en wij ook.
In het begin was het zo makkelijk, als ze haar tutje verloor kon ik ook gewoon blijven liggen. En voor de BV waren we er ook snel bij.

Mijn zoontje is nu 2 maanden, hij heeft ernstige reflux en dat is ook heel makkelijk dat hij naast mij (in zijn eigen bedje) slaapt. Anders moet ik 100 keer op een nacht eruit. EN hij maakt zijn zus wakker met zijn gebrul. Nu kunnen we hem snel (proberen) te sussen of eten geven.
Als hij snachts begint door te slapen gaat hij ook op zijn eigen kamer.

Ze zeggen trouwes dat het beter is om de baby de eerste maanden in dezelfde kamer te laten slapen! Dat heeft ook met de wiegedood te maken!
Kijk maar op de site van Kind en Gezin!

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]