< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » De laatste loodjes... » Stuitligging

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
12/06/2008 @ 10:51
Stardust

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hoi allemaal,

onze baby heeft heel lang in stuit gelegen, tot 31 weken en is dan tot ieders opluchting (en vooral die van mij) toch nog in de goede richting gaan liggen. Sindsdien liep ik weer gerust en keek ik nog harder uit naar de eindstreep.

Afgelopen maandag weer op controle bij de gynaecoloog voor de 33 weken echo (was toen 33 weken en 5 dagen) en toen bleek dat onze baby zich terug in stuit had gedraaid! De gynaecoloog was hier zelf van geschrokken, hij geloofde het eerst zelf niet goed en dacht dat hij verkeerd had gekeken. Maar bij een dubbelcheck bleek idd dat de baby weer in stuit was gaan liggen...

Ik ben nu 34 weken en ze is ondertussen nog niet gedraaid (de vorige keer had ik het gevoeld dus ik veronderstel dat ik het nu zeker zal voelen) en ik vroeg me af of er eigenlijk wel nog kans is dat ze nog zal draaien voor 37 weken? Gynaecoloog was er vrij gerust in, als ze nu nog plaats had om weer in stuit te gaan liggen, heeft ze zeker nog plaats om weer in hoofdligging terecht te komen. Maar ik heb er toch zo m'n twijfels bij...

Zijn er nog dames die dit hebben meegemaakt of waarin de baby na 34 weken toch nog in de goede richting is gaan liggen? Bestaan er middeltjes om het draaien te bevorderen of uit te lokken (buiten uitwendig draaien door de gyn)?

Link naar deze reactie
12/06/2008 @ 10:57
Evy

Hallo stardust,

Wat vervelend dat je baby zich terug heeft gedraaid...
Ik heb hier eens gelezen om op handen en knieën te gaan zitten, je baarmoeder wat vergroot en dat je kindje zo weer meer plaats heeft om te draaien. Ik weet niet of het effectief helpt, maar mss eens te proberen?

Ik hoop dat jullie kindje zich nog draait. ik
groetjes
Evy

Link naar deze reactie
12/06/2008 @ 10:58
Kaatje

onze floor is op 35 weken pas terug goedgedraaid? uitwendig keren deed de gyn niet, omdat mijn placenta tegen mijn buik lag.

ik hoop dat je kindje alsnog draait!!

Ze kunnen normaal tot 36 weken draaien he...

Link naar deze reactie
12/06/2008 @ 11:15
Binnie

Hallookes,

Wij zijn vorige week naar een info avond geweest over arbeid en bevallen en wij stelden de vraag tot wanneer de baby kan draaien.
Wij kregen als antwoord dat de baby tot de geboorte kan draaien.
Hiermee wil ik je een beetje gerust stellen. Het is ook één van mijn paniekpunten vandaar.
De vroedvrouw vertelde dat ze vorige week een bevalling had waarin het kindje net ervoor in stuit was gaan liggen, op 39 weken...
Dus... positief denken!
Groetjes,
Binnie
Link naar deze reactie
12/06/2008 @ 15:29
Yvette

Hoi Stardust,

Hier exact hetzelfde, ook terug gedraaid op 33w5d.

Ik weet zeker dat de baby nu nog zo ligt, ik voel minstens 1 maal per dag de hik en die zit duidelijk helemaal bovenaan, bij mijn dochter voelde ik de hik heeeeel laag. Woensdag de 18e moet de baby terug gedraaid zijn, anders moet ik voor een echo naar het zh. En naar een gynaecoloog.

Kaatje, mijn placenta ligt ook aan de voorwand? klopt het dat ze dat echt niet draaien zoals jij zegt? jeetje...

Ik hoop anders op een stuitbevalling, als hij/zij in een 'goede' stuit ligt. Die van ons ligt half al heel lang (tussen stuit en dwars in)

Succes he!

[Laatst gewijzigd door Yvette - 13/06/2008 @ 11:35] - Link naar deze reactie
16/06/2008 @ 09:40
Binnie

Hallookes,

zaterdag ook het slechte nieuws gehad dat onze baby in stuit ligt.
Gyné heeft ons ook duidelijk gemaakt dat we niet meer moeten hopen dat het nog zal draaien.
Bij ons wordt het een keizersnee...
Ik wist niet waar ik het had toen ik het hoorde.
Ik hoop voor jullie dat het nog zal veranderen!
Het allerbeste!
Binnie
Link naar deze reactie
16/06/2008 @ 11:09
Gessi

Online Status
Hallo,

bij mij hetzelfde. Ik ben nu bijna 33 weken en sinds 9 weken ligt de baby in stuit.
Blijkbaar heb ik weinig vruchtwater en kan hij daarom bijna niet bewegen, nog net met zijn armen. Ik voel hem dan ook weinig schoppen, of bijna nooit. Bewegen doet het gelukkig wel, dat is toch al een geruststelling. Nu moet ik binnen een week of 2 terug maar ik denk dat ze dan alleen maar hun planning zullen doorgeven.
Mijn huisdokter raadde tevens af om de baby te laten draaien, zou enorm pijn doen, en uiteindelijk zoekt de baby zijn beste positie.

veel succes allemaal,

groetjes,

Gessica

Link naar deze reactie
16/06/2008 @ 12:01
karolien

Online Status Bekijk profiel
Ik ben zover natuurlijk nog niet, maar mijn gyn heeft me al wel verteld dat als ons beebje in stuit zou liggen, het sowieso een keizersnede wordt. Er wordt bij ons niet gedraaid en een vaginale stuitbevalling doen ze niet meer.
Dit omdat beiden toch wel wat risico's inhouden. Bij een draaiing kan de placenta loskomen en/of scheuren.

Zou het ook wel jammer vinden, maar ben blij dat ze geen risico's nemen.
Als de natuur beslist om beebje in stuit te laten liggen, zal daar misschien wel een reden voor zijn zeker?

Veel succes nog en ik duim mee dat al jullie beebjes nog vanzelf draaien!

Link naar deze reactie
16/06/2008 @ 13:47
Cindy VM

Dag toekomstige mama's,

Eventjes reageren om jullie een hart onder de riem te steken want ik ben ook bevallen met keizersnede doordat mijn dochter in stuit lag. Ook ik was der het hart van in toen ik dat hoorde maar achteraf is het allemaal zo erg niet eens je je kndje in je armen hebt. Natuurlijk is het minder leuk want bij de geboorte zie je je kindje maar heel eventjes want je moet nog dichtgenaaid worden en gaat dan naar recovery, je kan de eerste 2 dagen het bed niet uit (je ligt aan een baxter) maar je moet er proberen het positieve van te zien nl: je hebt zowieso een mooi kindje dat geboren wordt zonder dat het heeft afgezien, er kunnen zich bijna geen complicaties voordoen bij de bevalling en je weet op voorhand waar je aan toe bent, tegenover mensen die een gewone bevalling meemaken maar door complicaties een spoedkeizerssnede moeten ondergaan dat is veel erger want dan wordtje wakker zonder iets te weten. En om nog positieve zaken te zoekn: de eerste kakkebroekjes zijn voor de papa :-D En ja de eerste zijn vies hoor: dikke zwarte brij die plakt en moeilijk proper te maken is. Je merkt dat ik het allemaal een beetje lachend zeg en ja als ik kon kiezen had ik het ook liever anders gehad maar ja het is nu eenmaal de natuur waar je zelf niets aan kunt veranderen dus kan je alleen maar proberen er iets positief van te maken. ik heb oen ook foto's laten nemen door de verpleging van de kz, miss een tip voor jullie.

Succes in ieder geval
Cindy

Link naar deze reactie
16/06/2008 @ 14:12
M

Ik ben nu 32 weken zwanger. Hier ligt onze baby ook nog in een stuit. Maar mijn gynae zegt dat het nog altijd kan draaien. En als het niet draait zou ze toch een stuitbevalling willen doen. Dit omdat ik al twee eerdere makkelijke bevallingen heb gehad. Ik weet het toch allemaal niet hoor...
Link naar deze reactie
16/06/2008 @ 14:36
Cindy VM

Dag M,

Dat had mijne gyn ook gezegd: moest het niet mijn eerste kindje geweest zijn had ik toch mogen proberen om gewoon te bevallen omdat men dan weet dat je binnen en buiten bekken breed genoeg zijn. Met een eerste wil men geen risico's nemen en doet men daarom geen gewone bevalling meer bij stuit.
Maar als jezelf zegt dat je andere bevallingen zeer vlot verliepen zou ik het toch proberen hoor. In ieder geval moet je kiezen voor datgene waar je je het beste bij voelt he. Een vriendin van mij is pas bevallen van haar tweede en heeft bewust terug voor keizersnede gekozen, zij voelde haar daar het beste bij dus ja.

Link naar deze reactie
26/06/2008 @ 13:40

35 weken en de kleine ligt in half volkomen stuit.
Hallo lieve mensen,

Ik ben hier nieuw en was jullie verhaaltjes aan het lezen.

Mijn kleintje ligt met 35 weken ook in de stuitligging ( half volkomen) schrok er wel heel erg van toen ik het hoorde vorige week zaterdag bij de pretecho.
Want 28 mei en 12 juni ben ik bij de VK geweest en die vertelde mij dat de kleine in de kruinligging lag. En 14 juni had ik dus een afspraak voor een pretecho en daar kreeg ik te horen dat het weer in stuitligging lag.
Ook vind de VK dat de kleine te weinig gegroeit is...Zijn geschatte geboortegewicht is nu 2196 gram.
Ik heb nu afgelopen week een groeiecho gehad en volgende week krijg ik er weer één, ook heb ik gelijk een afspraak voor een consult bij de gyn.
Dus als hij volgende week nog niet gedraait is dan gaan ze kijken of ze hem eventueel niet kunnen draaien.
Ook heb te horen gekregen dat er door mijn vliezen bloedvaten zitten (Wat normaal gesproken dus niet he geval is) en dat kan dus wel listig zijn als ze me vliezen willen gaan breken.
Ik baal er best wel van, omdat ik al die tijd daccht dat mijn zwangerschap goed verliep.
Ook heb ik al die tijd niet echt nagedacht over de bevalling, want ik had zoiets van ik laat het gewoon allemaal over me heen komen.
Maar ik word er nu wel een beetje onzeker van want ik ga er nu toch automatisch meer over nadenken.
Heeft iemand ook zoiets meegemaakt...????

Ik wens jullie verder een hele fijne zwangerschap.

Groetjes sabrina
Link naar deze reactie
26/06/2008 @ 22:05
Laura

Sabrina, ik zou me niet teveel zorgen maken over hoe je kindje geboren gaat worden, maar of het sterk genoeg is. Je kindje is erg licht. Ze schatten dat het rond de geboorte 2100 gram zal zijn of is het dat nu? Natuurlijk is de stuitligging vervelend en dat er aderen door je vliezen lopen. In elk geval zou ik me laten adviseren wat het veiligst is voor je kindje (gewone bevalling of keizersnede), dat misschien niet zo sterk zal zijn omdat het zo licht is. Laat je maar adviseren door de artsen, daar hebben ze voor geleerd! Ik wens jou en je kleintje veel sterkte met de laatste loodjes en de bevalling en veel geluk samen natuurlijk! Laat je nog even weten hoe het gaat?

Mijn dochter Kayleigh is geboren middels een geplande keizersnede. Ik had ernstige bekkeninstabiliteit (heb ik nu weer helaas) en ze lag in stuit. Met een zwak bekken draaien ze liever niet uitwendig. Een stuitbevalling kon wel volgens de gyne maar ik had veel pijn in het bekken en zag dat niet zitten. Dus is het een keizersnede geworden. Het was heftig! In eerste instantie dacht ik (toen ik op de operatietafel lag te shaken en de keizersnede was begonnen): jeetje wat kom ik makkelijk aan een kind, zo zonder weeen. Nou, daar ben ik naderhand van teruggekomen. Inderdaad krijg je je kindje maar even te zien en dan gaat het naar de kinderarts en met de papa mee en naaien ze je dicht. Daarna een uur of twee op de uitslaapkamer en daarna eindelijk mijn baby in mijn armen en kon ik haar voor het eerst aanleggen. Zeker als je borstvoeding wilt geven is dat jammer dat er zoveel tijd tussen zit, want de eerste zuigreflex mis je dan al, die is na de geboorte heel sterk. Ook het herstellen van de keizersnede viel mij tegen. Ik was eerst 5 dagen operatiepatiente, ik kon niks. Je wilt zelf voor je kindje zorgen maar dat ging niet. En daarna eindelijk naar huis en kun je eerst nog niet veel. In en uit bed en omdraaien in bed enzo valt erg tegen. Ik heb nog maanden pijn gehad in de buik. Ik had een verstelbaar bed, dat is echt een aanrader als je een keizersnede krijgt. Makkelijk om overeind te komen en de baby te voeden in bed.

Ik zou bij een eerste nooit kiezen voor een stuitbevalling. Maar als ik er al 1 of 2 had gekregen via de natuurlijk weg misschien wel, gewoon omdat je dan veel eerder kan genieten van je kindje en eerder op de been bent. Ben benieuwd of het kindje ditmaal goed gaat liggen...

Succes allemaal! Laura

[Laatst gewijzigd door Laura - 26/06/2008 @ 22:07] - Link naar deze reactie
27/06/2008 @ 13:38

Hai Laura,

Bedankt voor je berichtje.
Ik wacht ook eerst de echo en het gesprek af volgende week bij de gyn, anders loop ik mezelf alleen maar gek te maken.
En daar hebben ik en de kleine allebei niets aan.
Hij weegt nu op dit moment 2196 gram dus ik hoop dat hij deze aankomende weken nog wel wat grammetjes aankomt.
Maarja we zullen het zien, ben wel een beetje zenuwachtig.

Maar zo te horen was jou bevalling dus ook niet echt geslaagd.
Wat lijkt me dat erg dat als je net je kindje op de wereld hebt gezet het niet eens gelijk lekker in je armen kunt nemen.
Maar het zal wel de beste manier zijn geweest om je kindje ter wereld te brengen anders kiezen ze daar ook niet voor toch?
Nou hoop dat verder alles goed gaat met jou en die kleine.
Ik wens jullie veel geluk en gezondheid toe.

Groetjes sabrina
Link naar deze reactie
27/06/2008 @ 16:03
Laura

Hai Sabrina,

In 5 weken kan de kleine nog flink aan gewicht groeien hoor! Het enige dat je kunt doen is goed eten en misschien wat meer rust nemen. In elk geval niet hard gaan sporten of zoiets.

Mijn bevalling/keizersnede was op zich heel geslaagd hoor. Alleen het is altijd zo dat je met een gewone bevalling meteen lijfelijk contact kunt hebben en met een keizersnede niet. Een keizersnee is gewoon een flinke operatie, waar je ook complicaties bij kunt krijgen. Maar die heb ik niet gehad dus op zich ging alles goed. Naar mijn idee is een keizersnede wel het veiligst voor het kindje. Maar de gewone bevalling heeft voor zowel kind als moeder ook weer voordelen. Ik zou me gewoon laten adviseren en houd ons op de hoogte over je baby!
Succes!

Laura

Link naar deze reactie
30/06/2008 @ 19:46
marleen

Online Status Stuur bericht
Hallo,

Ik heb ook een keizersnee gehad, ik liep twee weken overtijd en moest naar het ziekenhuis toe.
Daar bleek onze dochter in stuit te liggen (volkomen) dat hadden de verloskundigen (4 gezien!) even gemist.
Als ik het eerder had geweten was ik naar mijn acupuncturist gegaan en daar gevraagd om een naald om de baby te laten draaien. Ik heb dit al een paar keer gezien in zijn praktijk en bij alle dames is het toen gelukt.
Keizersnee is echt geen pretje je mag maar kan ook echt 6 weken niets. Iedereen die beweert dat het makkelijk is een keizersnee is niet goed bij zijn hoofd. Doordat ik zo lang doorliep was onze dochter groot en zwaar waardoor met het eruithalen van mijn dochter mijn lever heeft geraakt waardoor ik een kneuzing van mijn lever heb opgelopen. Zag drie maanden helemaal geel, maar de vermoeidheid en pijn was het ergste.
Nu ben ik zwanger van de tweede en krijg nu gewoon extra controles zodat ik voorbereidt mijn bevalling tegemoet kan gaan.
Sterkte en luister zeker naar de artsen die hebben er voor geleerd!
Marleen

Link naar deze reactie
04/07/2008 @ 21:03

Het draaien is gelukt
Nou ik had dus gister een afspraak voor een liggings/groei echo en een afspraak bij de gyn, want die kleine lag dus in stuitligging.
Ik kon gelijk vandaag al terecht in het ziekenhuis en daar zouden ze die kleine gaan proberen te draaien...En het is gelukt!!!!! Ben er echt zo blij mee dat ik nu alsnog op een natuurlijke manier kan bevallen, want ik had me voorgenomen dat als het draaien niet was gelukt ik een keizersnede wou.
Nou hopen dat die kleine zo blijft liggen.
Het deed trouwens best wel even pijn, maar het is me toch reuze meegevallen.

Ik wens jullie nog een fijne zwangerschap...

Groetjes Sabrina
Link naar deze reactie
07/07/2008 @ 11:40
Mona

Online Status Stuur bericht
@Stardust: je vroeg om middeltjes om de baby te laten draaien.

Bij kind 2 heb ik een homeopatische arts bezocht die me druppels gaf, een kuurtje. Ik merkte toen wel dat er wat gebeurde in mijn buik, het was een paar dagen onrustig alsof de dame probeerde te draaien. Het lukte haar echter niet.
Verder had de vk het over de moxa-therapie. Was voor mij net wat te zweverig. Meer info op http://www.stuitlig.nl/
En ik kreeg van de vk de tip om idd veel ruimte te geven aan mijn baarmoeder, dus op handen en knieën zitten, in kleermakerszit en op mijn zij liggen met het bovenliggende been opgetrokken.

Mijn 2 stuitkindjes zijn uiteindelijk succesvol uitwendig gekeerd door de gyne. Ik vond dat 2 keer echt meevallen én de moeite van het proberen waard.

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]