Hallo allemaal!!
Ik ben er weer.
Zo, we zijn dus terug thuis van vakantie. Al een weekje eigenlijk, maar ik heb het zo druk gehad met opruimen, wassen strijken, terug gaan werken, enzovoort.
Ons verlof viel best wel mee. Ik vond het heel tof om met een mobile home op vakantie te gaan, maar we hadden eigenlijk Ivo zijn moeder nooit mee mogen vragen. Ze heeft ons serieus opgehouden. Ook deed ze nooit iets mee, we moesten altijd zorgen dat we dicht genoeg stonden bij de plaats waar we moesten zijn omdat ze niet zo ver meer kan stappen. Ze kloeg heel de tijd over haar knie, ze beloofde Jalen vanalles achter mijn rug, en als we iets zeiden moesten we dat 2 minuten later opnieuw zeggen omdat ze dan de vraag stelde waar ze juist eigenlijk antwoord op had gekregen. Daar kwam dan nog bij dat ze constant lag rond te draaien 's nachts of aan het snurken was.
De uitstappen die we dan wel deden waren wel heel leuk. We zijn naar een pretpark geweest, naar het Gondorfpark, gaan zwemmen met ons viertjes, eens gaan fietsen, ook met onze vieren. Dan bleef zij in de mobile home.
We hebben ook een enorm leuk stadje gevonden waar we volgend jaar terug naar toe willen gaan. Khel, op 5 km van Straatburg. Het was daar echt enorm tof. Dat ligt langs de Rijn en heeft een hele mooie wandel/fietsroute, een heel groot park met speeltuigen voor kinderen en een grote fontein waar de kinderen in mogen spelen, een taverneke waar de ouders dan rustig kunnen zitten en iets drinken. Er was ook een grote winkelstraat en nog veel meer.
Al bij al is het goed meegevallen. Ivo zijn moeder vond rondrijden met de mibile home rondrijden het plezantste, maar de uitstappen bijkbaar niet. Ze kan dat eigenlijk ook niet zo goed meer af, maar ik vroeg me dan wel af waarom ze dan toegezegd heeft om mee te gaan. Allee ja, dat weten we dan voor volgend jaar. Dan gaan we gewoon met ons gezinnetje op vakantie.
Iets anders nu, Jalen heeft vandaag zijn allerlaatste dag in de kleuterschool doorgebracht! Volgende schooljaar gaat hij naar het eerste leerjaar! Pff, hij wordt echt al groot! Natuurlijk hoop ik de twee maanden vakantie heelhuids door te komen. Hij gaat wel af en toe naar Speelplein Bartje. Veel van zijn klasgenootjes gaan daar ook naar toe.
Juwan kan zichzelf rechttrekken aan alles dat vast staat. Hij probeert ook al wat stapjes opzij te zetten of om helemaal alleen te staan. Hij is sinds vorige vrijdag 10 maanden. Ik heb ook de indruk dat er weer tandjes op komst zijn. Hij kan soms opeens beginnen krijsen zonder aanleiding. Jalen moet toch op controle, dan laat ik de tandarts ineens eens in Juwan zijn mondje kijken.
Livelien, dat is enorm goed zeg! We wilden zelf nog komen omdat Jalen wou meelopen, maar omdat mijn vader zijn vriendin dan 50 was geworden zijn we naar daar gegaan. Ik had beter komen kijken dan had ik je kunnen aanmoedigen.
Ik weet niet meer bij wie het was, maar Juwan ligt ook onder zijn gewicht hoor. HIj is nu 10 maanden en weegt net 8 kilo. Juwan eet goed, slaapt goed en is vrolijk dus hij heeft er geen last van. Sommige kindjes zijn nu eenmaal wat lichter dan een ander.
Hier is de ruzie met mijn broer serieus ge-escaleerd. We hebben hen gezien zaterdag op dat feestje, maar ze hebben helemaal niet omgekeken naar mijn kinderen. Ze negeerden mij volledig, maar vroegen wel aan Ivo hoe onze reis was. Juwan was dan mijn broer zijn petekindje, maar niets hoor. Hij heeft er nog niet naar gekeken. Dat is bij mij in het verkeerde keelgat geschoten. Ik had hen een uitnodiging gegeven voor Juwan zijn verjaardagsfeestje, maar eigenlijk had ik daar al snel spijt van. Toen we naar huis reden heb ik heel de tijd zitten wenen. Een paar dagen later heb ik hem een mailtje gestuurd dat ze toch niet welkom zijn en dat hij geen peter meer is. Als hij dan toch niet geintresseerd is, dan hoeft het voor mij ook niet. Zijn vrouw is constant tegen mijn familie over mij bezig en dat ben ik ook beu. Ze zijn zo jaloers dan dat ze groot zijn. Ik heb hen laten weten dat ik er genoeg van heb.
Ochja, we zien wel wat er van komt.
Hoe is het met de anderen hier? Mini-mama, niet teveel ongemakken? Hoe gaat het met de kindjes!!
Groetjes!!!