< 9Maand-Sponsor >

< Publiciteit >

Baby Junior

Jolena

BasilKato.be

Rainbowbabies

Pepatino.be

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Gezocht: streek/lotgenoten » Mama's uit Bassevelde en omstreken

Vorige reacties:
< vorige pagina
volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Gezocht: streek/lotgenoten
Mama's uit Bassevelde en omstreken
25/06/2008 @ 16:52
Kim

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
warre is nogal ne kadet geloof ik kleine kindjes, kleine zorgen; grote kindjes, grote zorgen: dus Patje, hou je maar vast hé! Maar eerlijk, het is toch plezanter dat er een beetje leven inzit...

Brr, 'k heb weeral honger, 'k heb last van vreetbuien. 'k Zou alles opeten voor 't ogenblik! Zondag hebben we met z'n tweetjes 2 kilo aardbeien naar binnen gespeeld, dan heeft wim 's avonds nog pannekoeken gemaakt.. aiaiai, de kilo's zullen er zo aanvliegen!
Wij zijn echte bourgondiërs, jullie ook? Ik vind het zalig om es uit te gaan eten, en 'k heb nog chance dat mijn ventje graag kookt/experimenteert.

We zijn niet tot op de kermis geraakt dit weekend, het zat weer bomvol. Zondag hebben we hier fotoshoot gedaan met m'n grootouders en Nora. Gewoon om het nog es vast te leggen.. Mijn pepe blijkt weer niet goed te zijn, mss dat hij het einde van het jaar niet haalt.. Maar daar gaan we nog niet aan denken.

Jaja, we zijn deze zomer 3 jaar Basseveldenaars, wie had dat gedacht..
Enne meiden, het goede weer komt eraan, dus dat wordt een spaghetti hé (zie: weeral eten) Zijn jullie al naar 't Momentje geweest? Of zijn jullie daar niet tevreden van?

grtjs van mij en een knuffel van een flinke Nora

Link naar deze reactie
25/06/2008 @ 17:33

Kim, het gaat precies al wat beter met jou?
Ik ga heeeeeeeeeel graag naar het momentje. Ik vind het daar heeeeeeel lekker en gezellig. Wij gaan er geregeld eens.
Dus, jaja, hier ook echte bourgondiers.
Zaterdag gaan we terug uitgebreid eten met een bevriend koppel. We doen dat om de 2 maand, echt uitgebreid tafelen zonder kindjes. We gaan ook altijd naar een restaurant waar we nog niet geweest zijn. Zaaaalig. Ik kijk er al naar uit...

Dus.... laat maar weten wanneer het past voor die spaghetti. Ik ben 's avonds over het algemeen thuis (ventje moet dan maar op tijd stoppen om bij de kindjes te blijven)

Tis inderdaad leuker als er wat leven in de kindjes zit he. Anders is het ook maar zielig he.

En ikke maar uitkijken naar een koppel met een dikke buik en een klein meisje op de kermis...

Veel beterschap voor je grootvader.

Anouk, hoe voel je je?

Patje, ik hou morgen een oogje in het zeil he Ik laat wel iets weten.
Maar ge moet ogen op uw gat hebben.

Link naar deze reactie
26/06/2008 @ 08:28
Patje

gmorgeu
goh nathalie, was weeral helemaal mis hoor
blijkbaar is t pas volgende week dat mn ma niet op de kindjes kan letten dus babysit komt volgende week

Link naar deze reactie
27/06/2008 @ 09:42

Patje, volgende week moet ik niet naar de kapper, dus mocht het nodig zijn...

Anouk, en ....? Is het nu niet ongeveer de periode van je NOD?
Ik dat het gelukt is.

Link naar deze reactie
27/06/2008 @ 10:13
Patje

toch effe tijd maken om te reageren

je we moeten eens een datum vastleggen hé
ik ben thuis vanaf 5juli maar eigenlijk maakt t voor mij niet uit want we zullen savonds wel iets gaan eten zeker?
zolang ik t maar wat op voorhand weet
volgende week lukt niet op woensd en donderd, week erop lukt ook niet de woensdag
in t momentje zijn we nog nooit geweest dus goed hoor...

nathalie, arne mag hier gerust ook eens komen spelen in de vakantie hé
dan kan hij ons speelgoed eens inspecteren
gisteren was fiets-dag op t schooltje... welk meisje had er gene mee???
pascal zei dat t verschrikk was dat ik dat weer vergeten was maar zij zelf vond t niet zo erg hoor
amuseer je zaterdag hé!!!

kim, haha herkenbaar die vreetbuien
toen ik zwanger was van phebe had ik soms zo'n honger dat ik alles naar binnen schrokte om t dan 5min later over te geven verschrikkelijk
ik ben dan ook bij allebei veel bijgekomen, t woog op t eind just 80kg
gelukkig is t er allemaal wel terug af!

Anouk alles goed met jou?

voor de rest niet veel speciaals
we gaan dan toch de schommel met glijbaan enzo bestellen bij de collishop dus moet eens langsgaan bij de colruyt
woensdag is pascal n dagje thuis dus we gaan met de kindjes eens naar plopsaland (hopelijk prachtig weer hé)
denk dat we n abonnement gaan nemen, aangezien we niet op verlof gaan... en dan gaan we naar plosa-coo en paradisio enzo
uiteindelijk haal je je geld er wel terug uit vind ik
warre mag wss nog gratis allez ik heb hem woensdag gemeten en hij mat 85cm met schoenen aan dus maar 1cm'tje verschil (boven de 86cm moeten ze betalen)
of ze zouden erg streng moeten zijn???

ga der invliegen, tis hier nogal hectisch voor de laatste weken,
Pat

[Laatst gewijzigd door Patje - 27/06/2008 @ 10:15] - Link naar deze reactie
27/06/2008 @ 15:54
Kim

even vlug, we vertrekken op weekend naar de zee, dus het zal even rustig zijn langs deze kant..
Geniet van jullie weekend meiden - de ene al wat meer dan de andere

Link naar deze reactie
30/06/2008 @ 14:44

Hey,

We moeten inderdaad eens een datum afspreken, anders komt het er niet van vrees ik.
Ik kan 's avonds altijd, als ik het een beetje op voorhand weet, zodat Luc zich kan aanpassen.
Wij vertrekken op 13 juli voor 2 weken naar frankrijk, dus dan kan het niet he.

Kim, hoe was het aan de zee? Veel wind zeker?

Patje, dat zal Arne wel leuk vinden, neen keer komen spelen.
Phebe mag ook zeker nog eens komen.
Ik vrees dat Arne hem zal vervelen zo 2 maanden thuis.
Laat je weten hoe het in Plopsaland was? Of het al iets is voor ons kindjes? Ik zou er ook graag neen keer naartoe gaan vande zomer. Ofwel naar het boudewijnpark in Brugge.
In ieder geval veel plezier.
Hoelang heb je dan verlof?

Link naar deze reactie
03/07/2008 @ 08:42
Patje

gmorgeu
plopsaland gisteren was heel leuk!
spijtig dat t snamiddags wel regende maarja
tja warre was net 85cm dus moesten wél betalen maar dan kon hij wel in meer atracties natuurlijk dus das wel leuker voor hem
aangezien hij toch nergens schrik van heeft
wij vonden het alleszins geslaagd! anders laten we t weten wanneer we nog eens gaan nathalie, missch kunnen jullie dan mee of nemen we arne mee (als je dat wil natuurlijk)
ik persoonlijk vind plopsa wel veel beter dan boudewijnpark (nogal duur voor wat t maar is vind ik)

Kim, alles goed geweest aan zee?

Anouk, waar zit jij? gaan jullie op reis?

phebe heeft natuurlijk weer amandelontsteking dus terug AB nemen
maar denk dat ze nu windpokken ook heeft
allez op haar rug staan n stuk of 4 blaasjes, op haar buik 1tje maar tussen haar schaamlipjes staan er op dat kleine plaatsje wel 5 blaasjes (die veel jeuken volgens haar)
warre heeft ook n enorme verkoudheid dus die is serieus aan t hoesten
gelukkig is t terug vakantie hé

allez ga hier in gang schieten,
en eens bellen naar de babysit die vandaag n hele dag op de kindjes let,
Pat

Link naar deze reactie
03/07/2008 @ 13:52
Patje

update:
zullen echt windpokken zijn want babysit meldde deze middag dat er al 24 zijn bijgekomen
arne heeft niks???

en oh ja nathalie, ik ben thuis vanaf maandag (vrees dat ik dinsdag wel nog effe kom werken want ik geraak er niet door)
dan nog n paar dagen eind juli voor de lonen door te sturen
en dan terug vanaf 18 augustus, dus mag echt niet klagen!!

grtz,
Pat

[Laatst gewijzigd door Patje - 03/07/2008 @ 13:53] - Link naar deze reactie
03/07/2008 @ 14:58
Kim

Aan 't zeetje was 't zalig! Zaterdag veel wind gehad, en dan was een trui wel nodig, maar zondag en maandag konden we van het zonnetje genieten. Het weekend van 11 juli gaan we terug, dus dat het terug lekker weer is.
Daarna zijn we 3 weekjes thuis, we gaan niet op verlof of zo, 't zal voor aan het huis te werken zijn..

Aiai windpokken. Maar ze moeten er allemaal door hé. 'k zou zeggen dat ik es langskom met Nora, dan is dat al gepasseerd Maar waarschijnlijk als ze het te jong krijgen, zullen ze het nog een tweede keer krijgen - wordt toch gezegd.

Gisteren zijn we nog es naar het kinderheil geweest: 8120 kg en 71 cm op 10 maand. Dus dat ziet er allemaal goed uit.
Nathalie, hoe is het met Lore? Ze is ook al zes maand geworden.. Da vliegt toch allemaal!

Iemand speciale plannen voor dit weekend? Hier wordt het vrij rustig. Zondag hebben we een verjaardagsfeestje van m'n oma: 83 jaar. Onlangs heeft Wim een fotoshoot van hen gedaan met Nora, dus we gaan haar een schoon albumke geven van haar achterkleindochter.

Link naar deze reactie
04/07/2008 @ 10:05

Hey,

Effe vlug tussendoor, want het is hier super druk.
Volgende week zaterdag vertrekken we voor 2 weken naar zuid-frankrijk, en ik ben vollop bezig met de voorbereidingen. En zondag komt er 15 man bbq, dus werk genoeg.

Patje, ocharme Phebe de windpokken. Heeft ze er veel last van? Arne heeft ze vorig jaar op reis gekregen. We zijn dan na een paar dagen moeten terugkeren naar huis...
Dus ik hoop dat Lore ze nu niet krijgt.
Wanneer heeft Phebe de eerste plekjes gekregen?
Amai, jij hebt veel verlof. Is wel makkelijk met de kindjes he. Moet Pascal wel werken? Anders kunnen we geregeld eens afspreken met de kindjes he. Ik ben ook de ganse zomer thuis en ik ben het thuiszitten al wat beu, dus hoe meer ik op zwier kan, hoe liever...
Oh ja, ik was al effe iets vergeten. Ik had tegen Luc gezegd dat uw ventje wat ongenoegens had op zijn werk, en hij kent iemand die al een ganse tijd een schrijnwerker zoekt, maar genen vindt. Volgens Luc ist wel neen toffen mens om neen keer een klapken mee te slagen, beter kent hij hem wel niet. En hoe hij is als baas weet hij ook niet natuurlijk. Moest het hem interesseren dan stuur ik de gegevens wel neen keer door.
Ik heb hier nog wat foto's van Phebe met Arne ook. Als ik neen keer een minuutje vind dan stuur ik ze ook wel door.

Neen keer samen naar plopsaland zou ik wel zien zitten zulle. Zou wel een zondag moeten zijn he dan, anders moet Luc werken.
Ik vertrouw da wel hoor, dat Arne zou meegaan met jullie. Maar we zijn nog nooit met hem naar een pretpark geweest, en ik zou zijn reactie wel graag willen zien.

Kim, twas plezant dan aan de zee. Ik zal duimen dat het volgend weekend dan terug goed weer is.

Anouk, alles in orde?

Dames, als we eens willen afspreken zal het volgende week moeten zijn, anders is het al binnen 3 weken, want wij zijn 2 weken weg he. En ik wil er wel graag bij zijn...
Ik kan volgende week iedere avond.

Groetjes

Link naar deze reactie
04/07/2008 @ 11:29
Patje

nathalie,

phebe kreeg maandag koorts... maar da was wss van haar amandel-ontsteking en vanaf woensdag blaasjes! vorige week is phebe niet veel bij lore geweest, of wel?
ze krijgt vlug blaasjes bij hoor, denk dat ze helemaal vol zal staan

je mag gerust het adres eens doorsturen voor pascal, via mail als je wil

idd veel verlof, wel leuk
zondag zit ik spijtig genoeg helemaal alleen thuis dus als je iets wil doen? maarja denk dat warre nu wel in de besmettelijke fase zit...

grtz,

Link naar deze reactie
04/07/2008 @ 11:42

Ik heb hier zondag 15 man om te bbq. Dus.... zal beetje moeilijk zijn he.

Ik heb het neen keer opgezocht en het zou besmettelijk zijn vanaf 48u voordat het eerste blaasje opkomt.
Phebe is hier dinsdag geweest en dan vrijdag aan school heeft Lore haar nog efkes gezien, maar dat was maar heel kort.
Dus ik denk niet dat ze kan besmet zijn.
Ze is ook nog klein he.
Stelt u voor... We zijn vorig jaar teruggekeerd na 2 dagen omdat Arne de windpokken had. En het jaar ervoor zijn we na 5 dagen teruggekeerd omdat Arne salmonella had.
Ik zou dit jaar wel neen keer 14 dagen willen blijven zulle.

Ik zal het vanavond doorsturen, want kheb luc daarvoor nodig....

Groetjes

Link naar deze reactie
08/07/2008 @ 11:19

Amai, das hier rustig.

Alles in orde met iedereeen?

Patje, het verlof goed ingezet?
Hoe ist met Phebe?

Arne en Lore hebben hier een goeie verkoudheid vast en we zitten met alletwee aan de aerosol...

Link naar deze reactie
08/07/2008 @ 21:24
Renzie

Online Status
Hallo iedereen !

Sorry dat ik hier plots kom binnenvallen. Hoever gaat Bassevelde en omstreken? :-) Ik woon sinds kort in Eeklo en beval begin december van een klein boelie en nu dus druk op zoek naar kinderopvang in Eeklo .. maar aangezien ik niet van deze streek ben had ik graag eens van anderen gehoord of ze positieve/negatieve ervaringen hebben met kinderopvang in Eeklo. Hebben jullie hier ervaringen mee? Of kennen jullie iemand die hier ervaring mee heeft?

Alvast héél erg bedankt ! !

Groetjes,
Renzie en co

Link naar deze reactie
09/07/2008 @ 10:46

Hey Renzie,

Mijn kindjes gaan naar Assenede naar een onthaalmoeder waar we heeeeeel tevreden over zijn.

Mijn mama is onthaalmoeder in Oostwinkel.

Vrienden van ons gaan naar een minicreche (alle, hun kindje he) in Kaprijke, en zijn daar ook erg tevreden over.

In Eeklo zelf ken ik eigenlijk niemand, maar ik denk dat Patje haar kindjes in Eeklo naar een onthaalmoeder gaan.

En... kom maar gezellig meekletsen als je er zin in hebt. De omstreken gaan zeker tot in Eeklo...

Link naar deze reactie
09/07/2008 @ 16:39
Renzie

Online Status
Hoi hoi !

Bedankt voor je reactie. Jij bent héél tevreden over je onthaalmoeder? Wat vind je zo goed aan haar? Ik bedoel eigenlijk: waar moet ik zeker op letten als ik een onthaalmoeder bezoek? Deze week hebben we er al drie bezocht en enkele zaken begin 'k nu wel belangrijk te vinden (de verse voeding, onbeperkte slaapmomenten, ..)

Ben ook benieuwd naar Patje haar reactie :-)

Groetjes,
Renzie

PS. Nathalie, kheb je profiel eens bekeken .. wat een sloebers heb je !

Link naar deze reactie
09/07/2008 @ 17:05

Ik denk dat "de klik" het belangrijkste is.
Verder vond ik ook belangrijk: voldoende speelruimte, dat ze eens buiten kunnen als het goed weer is, dat ze verse voeding krijgen, dat ze er ook terecht kunnen wanneer ze ziek zijn (natuurlijk niet doodziek, want dan wil je ze thuis, maar vb een verkoudheid), en dan het belangrijkste: dat de onthaalmoeder dezelfde ideeën over opvoeding heeft als jullie. Als jullie bijvoorbeeld kiezen voor een vrije opvoeding en jullie onthaalmoeder vind regels heel belangrijk, dan zal het zowiezo botsen.
Tenslotte zijn je kindjes evenveel, of soms zelfs meer bij haar dan thuis he.

Veel succes met de zoektocht.

Link naar deze reactie
09/07/2008 @ 22:27
Patje

hey,
ja voelde mij nu wel genoodzaakt om hier effe te komen posten

Renzie, welkom hé
onze kindjes gaan idd naar een onthaalmoeder in eeklo (wil je gerust haar gegevens prive eens doorsturen hoor, warre zijn plaatsje zal vrijkomen met pasen, weet niet of t al werd ingevuld)
goh, wou ongeveer hetzelfde zeggen als nathalie hoor
wij hadden eerst een OM in bassevelde maar prijs/kwaliteit konden we ons veel verbeteren bij de OM waar de kindjes nu gaan (en t zijn vrienden van mn ouders dus...)
bij mij op t werk starten ze op 1 sept met een minicreche maar hoe die precies zal draaien dat weet ik nu nog niet hé
weet wel dat de prijs boven het gemiddelde zal liggen

spreek gewoon met een paar onthaalmoeders en vergelijk ze
praat vooral over jouw opvoedings-manier (allez voor zover je die hebt) wij vinden het belangrijk dat de kindjes bv niet worden geslaan en toch wel vaste routine kweken (OK weet wel dat ze niet mogen slaan maar sommige mensen zijn iets strenger enzo hé)

nathalie, je kleintjes alweer wat beter?
hier is phebe eigenlijk terug zo goed als genezen
niet veel jeuk meer (alle medicatie gestopt behalve zalfje voor littekens) alleen is ze nogal verwend geweest en mocht bij ons in bed slapen dus dat wreekt zich nu hé
bij warre nog steeds geen windpokken op komst!
oh ja, van wanneer mag phebe terug in bad? moeten alle korstjes eraf zijn?
zondag alles goed verlopen???

Kim en Anouk, alive?

voor de rest niet veel nieuws,
vrijdag vertrekken we naar pascal zn ouders voor n paar dagen ahw op verlof hé

ga in mijn bedje kruipen,
tot later,
Pat (phebe slaapt EINDELIJK pffff)

Link naar deze reactie
10/07/2008 @ 09:08
Kim

dag meiden,
ja 't is wel ff geleden dat ik gepost heb

dag Renzie, welkom bij ons groepje! Eeklo is 5 minuten van bassevelde, dus da's niet ver hé.
Ik ken ook geen OM in eeklo, onze kleine schat gaat in Assenede, en we kunnen ons geen betere wensen! Trouwens Nathalie, waar gaan ze bij jou juist in assenede? Wij in't meelstraatje.
Wij hebben ongeveer 10 OMs bezocht, eentje in wippelgem waar het ons goed leek, maar die zat volzet.. Dus blijven verderzoeken, en in assenede kwamen we binnen, en we zeiden alletwee: hier wordt het! Je moet een goed gevoel hebben van den eerste keer. Helaas had ze ook geen plaats.. Maar we hebben een regeling kunnen treffen dat Nora 1x/week daar ging: op woensdag wanneer er veel mama's 4/5 hebben, dan kon Nora er nog wel bij. En nu in november kan ze voltijds gaan. Ondertussen wordt ze nog opgevangen bij oma's en opa's en bij mij op m'n 4/5.
Waar hebben wij op gelet? De onthaalmoeder moet een warme persoon zijn, vlot in omgang (die kunnen dan ook best met kindjes omgaan), vers eten, aparte slaaphoek, ruimte en vrijheid (niet waar het speelgoed lag opgeruimd maar dat het wel eens een boeltje mag zijn), dat ze buiten kunnen spelen. En we moeten zeggen, als we Nora afzetten 's morgens is ze altijd aan het lachen, dus we zijn gerust.

Vanavond vertrekken we terug richting zee tem maandag, maar 't ziet er niet schitterend uit hé
We zullen ons zwemgerei moeten meedoen, en binnen gaan zwemmen vrees ik..

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina | volgende pagina >