< 9Maand-Sponsor >

< Publiciteit >

Baby Junior

Jolena

BasilKato.be

Rainbowbabies

Pepatino.be

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Gezocht: streek/lotgenoten » (net) zwanger omgeving scherpenheuvel-zichem??

Vorige reacties:
< vorige pagina
volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Gezocht: streek/lotgenoten
(net) zwanger omgeving scherpenheuvel-zichem??
25/06/2008 @ 10:13
Lieke

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Anne, een hele dikke proficiat!! Geniet maar van je kleine meid!!

Link naar deze reactie
25/06/2008 @ 22:52
*anne*

Hey!

Hier ben ik weer. Zal even vertellen hoe de bevalling verlopen is. 's Nachts had ik een zeurend gevoel in mijn buik, maar lag er zeker niet wakker van. Tegen 7u30 kreeg ik af en toe toch wel pijn in de onderbuik en dit kwam zo om de 10 a 15 min. Maar ik was er van overtuigd dat dit voorweeën waren. Kenny is dan toch naar zijn werk vertrokken en hij zou voor de zekerheid 's middags thuis komen eten.
Ik ging rond 10u30 in bad om te kijken of de weeën zouden doorzetten. Maar in bad werd het toch niet feller. Eens uit het bad kreeg ik toch meer pijn. Maar nog steeds had ik niet echt het gevoel dat het begonnen was. Toen Kenny 's middags thuis kwam had ik weeën om de 4 min., maar ik was toch nog aant twijfelen om naar de kliniek te vertrekken. Nadat Kenny had gegeten besloten we dan toch te vertrekken, maar nog steeds niet overtuigd dat het was begonnen. Daar aangekomen aan de monitor gelegen en had 4cm ontsluiting. Voor de zekerheid kregen we toch een bevallingskamer toegewezen en ze zouden 2u later nog eens controleren. Maar toen ging alles enorm snel. De weeën kwamer veel sneller op elkaar, nog een lavementje gekregen, weeën om de minuut en had ineens het gevoel dat ik moest meeduwen. De vroedvrouw heeft dan maar snel gecontroleerd en had ineens al 9cm. Even later mocht ik meepersen en was ons prinsesje er. Dus om 13u30 in ziekenhuis aangekomen en om 16u45 was Elien geboren.
Het was dus even heel heftig, maar supersnel verlopen. Wel een serieuze knip gekregen.

Met de borstvoeding lukt het wel min of meer. Eerste dagen lukte het me niet om haar goed aan te leggen. Ze nam niet voldoende tepel in haar mondje. Maar dan lukte het me toch. Nu is het soms nog moeilijk dus heb wel wat kloven. Ze drinkt ook beter aan de linkerkant dan aan de rechterkant. Weet niet goed hoe dat komt. Maar morgen komt er een vroedvrouw aan huis dus kan ik wat tips vragen. Ik heb al zeker en vast melk genoeg want het loot er gewoon uit.

Verder alles goed met ons. Vandaag ons eerste uitstapje gemaakt. We zijn gaan wandelen in Averbode en dit is heel goed gegaan!

Hoe is het verder nog met de zwangeren?

groetjes

Link naar deze reactie
27/06/2008 @ 12:13
Lieke

Eindelijk nog eens wat meer tijd om langs te komen en te reageren...

Anne, amaai je bevalling is dan toch snel vooruit gegaan! Nogmaals proficiat met Elien, mooie naam trouwens!

Lcke, hoe gaat het met jou?

Leen, Cisse is precies wel een goed slaperke, zo te lezen! Ella sliep eigenlijk ook altijd goed, hoop dat het 2de ook zo gaat zijn, maar dat valt natuurlijk nog af te wachten!
Je vroeg nog iets over meter- en petergeschenken, wij hebben op het doopfeest van Ella aan de meter en peter een kadertje gegeven met een gipsen voetafdruk van Ella aan de ene kant en aan de andere kant een foto van Ella. Die foto hadden we bij een professionele fotograaf laten nemen, we hebben er ook nog enkele laten vergroten en die hangen hier thuis omhoog. Nu voor ons 2de kleintje zijn we van plan om aan de 2 peters (idd 2 peters deze keer) een grote houten camion te geven met een fles in (ze verkopen die hier zo in de wijnwinkel). We denken dat we een fles rode wijn gaan nemen en dan het etiket van de fles veranderen in de naam en doopdatum enz...

Maandag ben ik nog eens op controle geweest bij de gyn, alles was in orde met ons ventje, hij woog wel al 2.981kg, de gyn schat dat dat tegen de geboorte 4kg gaat zijn. Hij staat nog steeds 2 weken voor op schema. ik heb ook al een vingertopje opening, dus moet het vanaf nu rustiger aan doen, ik mag niets meer heffen (probeer dat Ella maar eens duidelijk te maken) en ik mag geen sex meer hebben. Sperma zou een stof bevatten dat contracties kan veroorzaken. Moet ook magnesiumpillen innemen om eventuele contracties te voorkomen... dus het is goed mogelijk dat ons ventje zich vroeger gaat aankondigen dan 25 juli... hoop eigenlijk op een weekje ervoor.... maar we zullen wel zien.

Straks moet ik nog eens naar het ziekenhuis voor mijn suiker, denk wel dat alles in orde gaat zijn.

Link naar deze reactie
27/06/2008 @ 14:23
Lieke

Ik ben juist terug van het ziekenhuis, mijn suikerwaarden waren heel goed, ik moet vanaf nu maar 2maal per dag prikken ipv 4maal. Ik ben echt super-content!

Link naar deze reactie
27/06/2008 @ 15:14

Online Status Bekijk profiel
Hey allemaal,

Anne: nogmaals een dikke proficiat met je dochtertje Elien (ik vind het ook een hele mooie naam trouwens :)) En leuk dat de bevalling zo snel verlopen is!

Lieke: goed nieuws ivm je suikerwaarden, das toch weer wat minder rompslomp é.

Met mij gaat het redelijk goed. Ge begint mijn buikje nu al goed te zien, ik voel mij minder moe en ben ook bijna niet meer misselijk. Buiten vandaag dan... Heel de dag al zo mottig als iets en al 3 keer moeten overgeven :( maar ach dat zal ook wel weer voorbijgaan zeker.
Binnen 2 weken moet ik op controle bij de huisarts (16 weken), ik hoop dat zij ook naar het hartje van de baby gaat luisteren?

Link naar deze reactie
27/06/2008 @ 15:50
Lieke

Even om te melden dat er nieuwe fotootjes op mijn profiel staan!

Link naar deze reactie
28/06/2008 @ 13:10
Leen Wolput

Hallo!

Amaai anne, het is echt wel snel gegaan hé! Ze heeft wel effe op haar laten wachten, maar eens ze beslist had om te komen, moest het snel gaan precies!

Lieke, nu begint het voor u ook af te korten hé!!! Wel goe da ge maar 2 keer per dag meer moet prikken! Mooie fotootjes van Ella trouwens! Die groeit ook wel snel!

Els, mijn huisdokter luisterde toch ook naar het hartje, dus ik hoop dat die van u dat ook zal doen! Veel succes voor de rest, hoop da ge ni meer te veel moet overgeven!!

Hier gaat alles goed. Cisse slaapt flink door, meestal 8 uur of langer aan een stuk. En overdag is hij dan redelijk veel wakker, en ligt hij te vertellen tegen zijn knuffels, of ligt hij op zijn speelmat (met boog over) tegen de diertjes te slaan. En lachen en kirren kan hij als de beste!
Net telefoon gehad van zijn meter of ik nog kleertjes wou hebben. Komt goed uit, want we moeten echt wel aan de 68jes beginnen, en daar hadden we er nog ni veel van!
Doet da nog goe allemaal hé!

Leen x

Link naar deze reactie
02/07/2008 @ 10:12
Lieke

Het is hier rustig, iedereen van het mooie weer aan het genieten?
Of soldenkoopjes aan het doen?

Ik ben aan het aftellen, nog even... gisteren wel wat last gehad van de warmte, je zag gewoon mijn enkels niet meer, zo'n dikke voeten van de warmte. Precies olifantenpoten...

Link naar deze reactie
02/07/2008 @ 15:51
Leen Wolput

Hallo!

Hier gaat alles nog goed! Inderdaad ook soldenkoopjes gedaan!!!

Onze Cisse is gisteren gemeten en gewogen: 63,5 cm en 7,440 kg!!! Ik had 7 kg geschat, dus da was wel even verschietn! Maar hij volgt de curves mooi, dus alles is in orde!
Overdag slaapt hij ook steeds minder, maar zijn nachtjes doet hij wel goed. Alleen heeft hij het ploegensysteem van de papa ook al door... De wekker gaat om 5 uur en meneer is ook al daar... En als Geert de late heeft slaapt hij gewoon door 's morgens... Dus ja... Ligt ook wel aan de wekkers hoor, Geert heeft 20 minuten nodig om wakker te worden, dus de wekker (meestal 2 zelfs) tuut om de 5 minuten... En Cisse ligt nochthans in een andere kamer met de deur toe... Maar dan eet hij een half uurtje en dan slaapt hij weer voor 4 uur, dus het valt allemaal nog wel mee!

Lieke, ik hoop voor u dat het ni te warm meer wordt! Kan me best voorstellen dat dat niet zo aangenaam is!! Veel sterkte!

Leen x

Link naar deze reactie
02/07/2008 @ 22:14

Hoi iedereen!!

Ben dit topic nu pas tegen gekomen terwijl ik hier toch al efkes vertroef! foei foei
Ik ben van Tielt-Winge dus van de buurt van Scherpenheuvel..
Van waar zijn jullie allemaal juist?
Ik ga me maar kort voorstellen want tis anders een hele boterham :)
Ben dus Meline, 26 jaar en alleenstaande die binnenkort een tweeling verwacht. Ben al van Februari thuis en moet sinds enkele weken volledig plat liggen.. wat minder leuk is natuurlijk maar krijg er wel iets moois voor in de plaats Dus de verveling slaat snel toe en dan kom ik hier wat lezen en reageren
Kzou zeggen als je meer wil weten dan kan je mijn volledig levensverhaal (zwangerschap) lezen bij mijn voorstelling bij de tweelingen en onbewust alleenstaande jonge moeders..

groetjes!!

Link naar deze reactie
03/07/2008 @ 12:29
Leen Wolput

Welkom Méline!
Ik heb je verhaal gelezen, en ik heb heel veel respect voor u! Chapeau da ge het helemaal alleen aandurft! Ik hoop dat uw beebjes nog een beetje willen blijven zitten, das altijd beter hé! Veel succes!
Ik ben van Laakdal (Klein-Vorst) trouwens.

Leen x

Link naar deze reactie
03/07/2008 @ 15:13

Hey,

Hier ook alles ok. De misselijkheid en het overgeven lijken de strijd opgegeven te hebben :)
Amai Leen, jouw kleintje ligt al direct in een aparte kamer? Ik dacht ons beebje de eerste maandjes bij ons op de kamer te laten slapen omdat mij dat makkelijker leek om 's nachts eten te geven?

Méline: welkom hier!
Ik ben van Rillaar (Aarschot). Ik ga dadelijk jouw verhaal ns lezen zie :)

Lieke: vandaag is het toch al minder warm, hopelijk blijft het zo é!

Anne: hoe gaat het met jullie?

Groetjes,
Els

Link naar deze reactie
03/07/2008 @ 17:39

Lcke en Leen; Dank u voor de leuke reactie!
Kom net van zh voor een echo en ze liggen nu allebei klaar. Maar mijn bh is niet meer verkort (oef!!!!!!) en alles blijft stabiel nu..
Dus nu is het blijven plat liggen en nog een beetje verder rekken he!!
Ben echt wel blij na die helse weken

xxx

Link naar deze reactie
04/07/2008 @ 09:18
Leen Wolput

@Els: Wij hebben er voor gekozen om Cisse direct in zijn eigen kamertje te leggen, net omdat Geert in ploegen staat (+bijberoep) en dus heel onregelmatige opsta-uren heeft. En om het voor Cisse zijn ritme iets makkelijker te houden, ligt hij dus in zijn eigen kamer (recht tegenover onze kamer, met babyphone). Ook omdat Geert met de vroege er om 5 uur uit moet, en dan werd hij 's nachts ni te veel wakker als ik moest eten geven (das nu wel voorbij). In Cisse zijn kamer staat ne schommelstoel, dus wij hadden het 's nachts best wel gezellig met ons tweetjes! En BV in bed vind ik ni zo gemakkelijk... Liggend lukte het toch ni goe bij mij, en meestal viel ik dan al in slaap terwijl Cisse nog aan het drinken was... Dus de schommelstoel (en als het boven te warm was gingen we beneden in de zetel zitten) waren ideaal voor ons! Maar daar maakt iedereen zijn eigen keuzes in hé! Kindje bij op de kamer zal ook wel zijn voordelen hebben, maar ons leek dit de beste oplossing!

Leen x

Link naar deze reactie
04/07/2008 @ 22:03
*anne*

Hallo!

Hier nog eens een berichtje van mij. Overdag heb ik de laptop niet en 's avonds is het niet zo evident meer om iets te komen schrijven.

Over het algemaan gaat alles heel goed hier. Elien doet het heel goed en is een fantastisch babytje. De vroedvrouw en die van kind en gezin zeggen dat ze wat voor is op haar leeftijd. Ze is namelijk heel alert. Overdag is ze redelijk veel wakker. En 's nachts gunt ze ons een goede nachtrust. Rond 23u a 23u30 krijgt ze haar laatste voeding en dan slaapt ze tot ongeveer 6u30. Super hé!

Met de borstvoeding gaat het wat minder goed. Ze heeft niet zo een goede drinktechniek. Ze heeft de neiging om te tutteren ipv haar mondje goed open te doen. Dus ik heb enorme kloven en die doen dus enorm pijn. Ook is het zo dat ze aan de linkerkant beter drinkt dan rechts. Aan de rechterkant heb ik ook niet genoeg melk. Dus voorlopig probeer ik die borst extra te stimuleren met af te kolven. Maar weet niet of dit resultaat gaat hebben. Als er tegen volgende week niet meer melkproductie is aan de rechterkant dan zal ik enkel borstvoeding kunnen geven met links. Ik hoop ook dat mijn kloven snel zullen genezen.

@Méline: Welkom hier. Als ik wat meer tijd heb ga ik zeker je verhaal eens lezen. Ik ben van Scherpenheuvel.

@Lieke: Fijn te lezen dat het toch wat beter is met je suiker. Nog even volhouden! Het einde is in zicht.

Vele groetjes!
Anne en Elien

Link naar deze reactie
04/07/2008 @ 23:22

dank u Anne!!
Ik zie dat je nog niet lang geleden bevallen bent.. proficiat!! is het wat meegevallen?
Ik heb er toch wa bang voor
Super dat je kindje nu al de nacht doorslaapt!! de wens van ieder mama denk ik

Link naar deze reactie
06/07/2008 @ 13:50
amaryl

anne proficiat he, ik ben hier in lange tijd niet geraakt, zo druk. Ember is vrijdag geweest voor haar 2de reeks spuitjes, amai dat vind ze niet leuk. Ze woog 5kg 565 en was 60,5 groot. Zit ook goed op curve.

Ik ben van de keiberg, dat hoort bij Zichem

groetjes

Link naar deze reactie
06/07/2008 @ 19:07
*anne*

Hey!
Ik heb wat fotokes op mijn profiel gezet van ons prinsesje. Wie zin heeft kan altijd eens een kijkje gaan nemen.

Groetjes

Link naar deze reactie
06/07/2008 @ 23:47

ben gaan zien naar de fotokes!! mooi zeg!! waar ben je bevallen Anne??
Alles goed verlopen?
groetjes

Link naar deze reactie
07/07/2008 @ 09:00

Hey,

Wat een mooi kindje Anne! En wat goed dat ze al zo flink doorslaapt!

Leen: misschien gaan we ons beebje ook al direct op zijn/haar kamer leggen, kben er nu nog niet uit. Maar inderdaad, als die wekker 's morgens afgaat is hij/zij natuurlijk mee wakker. Allez, heb nog efkes tijd om erover na te denken :)

Méline: ik heb je verhaal gelezen, das niet min zeg! Ik wens je veel succes met je zwangerschap!

Lieke: hoe gaat het met jou?

Groetjes,
Els

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina | volgende pagina >