< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » "Zwanger worden"-clubs (per maand) » Oktober NOD - Juni-kindje; doe je mee?

Vorige reacties:
< vorige pagina
volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » "Zwanger worden"-clubs (per maand)
Oktober NOD - Juni-kindje; doe je mee?
02/07/2008 @ 10:59
Jelana

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
hey hey, ik was hier al een tijdje niet meer geweest
Ik ben ondertussen op vakantie geweest en we zijn blijkbaar met z'n driëen teruggekeerd.
Ik weet het nog maar van gisteren want heb echt lang gewacht met testen.

Ik steek nu al mijn aan dat het deze keer met goeie afloop mag zijn!

Link naar deze reactie
02/07/2008 @ 11:15
Lotte79

Jelana: gefeliciteerd!

Joke & Sientje: ik hoop dat er snel gezondere vibes jullie richting uitkomen

Arina: niet wanhopen meisje, ik heb al van veel mensen gehoord dat de baby de eerste week veel huilt, maar dat het daarna (na een week of 6 dacht ik?) veel beter wordt! Even doorbijten...

Hier alles OK. Behalve met m'n gewicht dan. Op 18 weken was ik nog maar 2kilo bij, maar nu de laatste 3 weken 3kg. het vliegt er echt aan en het is omdat ik erg ongezond eet, dus ik heb geen excuses. Eet veel te veel chocola, chips,etc... Kan aan niks anders meer denken dan eten. Pfff, als ik blijf bijkomen aan het tempo van 1kg/week, en ik heb nog 19 weken te gaan...

Link naar deze reactie
02/07/2008 @ 12:12
Sientje

jelena, Een dikke proficatiat!!!

Link naar deze reactie
02/07/2008 @ 12:14
Sanne

Ja! Daar ben ik dan weer!!!
Veel te lang afwezig geweest...veel gebeurd ook. VEntje sinds 13 juni terug (jippie!!!!)

Laat ik met de kleine beginnen, daar gaat het sinds terugkomst van papa (13 juni) erg goed mee, voel hem/haar veel meer, heel grappig gevoel. We hebben aan de andere kant geen druk kind, want echt veel schoppen doet ie niet. Gelukkig ook minder last van mijn bekken doordat mijn mannetje meer dingen tilt enzo, scheelt echt een berg. Het gaat nu wel erg hard hoor.....vind het wat eng worden, ik vind het allemaal nog veel te gezellig in mijn buik, laat die kleine nog maar lekker zitten hoor! Wel zo'n intiem gevoel vind ik. Dus Maike, ik deel je mening volledig!!!Hier dus nog zoeen die nog zo geniet.

Na de terugkomst van mijn mannetje is er zoveel gebeurd...hij heel snel op zoek naar een nieuwe baan (we krijgen geen uitkering nu, dus tot op heden geen inkomen...), had al gesolliciteerd vanuit de VS, wat eindigde in de eerste week dat ie terug was iedere (!!) dag een sollicitatiegesprek en heeft nog steeds wat deze week. Daarnaast opzoek naar uitzendwerk, wat vies tegenvalt.
Daarnaast heb ik ook nog een sllicitatiegesprek gehad, waar ik heen ging voor ik dacht 'spek en bonen', vooral leuk gesprek. Dat was het ook, maar ja wie wil een hoogzwangere vrouw in dienst????Ze schrokken ook wel wat toen ik zei pas november op zijn vroegst te kunnen beginnen, ze zeiden toen iets van 'we hebben wel eerder iemand nodig', maar.....zeiden ze toen we beoordelen de kandidaten op hun kwaliteiten. Ja ja, dacht ik. Dus ik wachten de volgende dag op de reden van afwijzing, was erg benieuwd! Wat schetst mijn verbazing....ging ik door naar de tweede ronde! huh???Snapte het echt niet. HEel raar gevoel. Vorige week tweede gesprek gehad, was weer een fijn gesprek en verwachtte gewoon niet zoveel. Was wel lastigere vragen als de keer ervoor. En conclusie: ik heb de baan!!!Echt wonderlijk, als hoogzwangere kun je dus toch een baan krijgen! Wow.
Gek hoor. Deze week zijn we dan ook ineens bezig met 'ai kinderopvang regelen'....VOlgende week heb ik nog arbeidsvoorwaardengesprek, maar dat komt wel goed.

Qua kinderopvang (nooit in verdiept), zitten we nu wat te twijfelen of we naar een kinderdagverblijf brengen of via gastouderschap of iets als flexmoeders.nl. Bij iemand thuis dan wel bij ons. We weten het nog niet zo goed. Tips?

@Jelana: een dikke proficiat, wat een mooi bericht bij terugkomst! Helemaal in de wolken? Of durf je er nog niet volledig van te genieten?

@Joke: ook jouw mening deel ik, sinds ik gistereavond nare verhalen hoorde over bekken dat permanent uitzet na de bevalling. Gatsie, ik wil mijn broeken gewoon weer aankunnen, ik heb er zoveel en zulke leuke, moet er niet aan denken het allemaal niet meer aan te kunnen...grrrrrr.

@ Arina: een dikke proficiat! Wat een schat van een zoon, laat ik hpen ook zo'n voorspoedige bevalling te hebben, m.u.v. de hechtigingen

Tot later,

Liefs, Sanne

P.S. Sinds een 3tal weekjes weet ik ook dat ons kindje al aan het indalen is. Wel pijnlijke scheuten soms hoor! Maar ben blij dat ie goed ligt!

Link naar deze reactie
02/07/2008 @ 12:38
Lies

Hallo allemaal!

JELANA!!! Wat een heerlijk bericht! Ben blij dat je terug bent! Kan me best voorstellen dat je't nog een beetje eng vindt, maar probeer er ook wat van te genieten hè! Hartelijk gefeliciteerd alvast!

Joke en Sientje: veel beterschap voor broer en dochterlief hè, nooit leuk zo'n verhalen...

Lotte: als je de hele dag alleen maar aan eten kan denken (en doen! ) kan je er misschien voor zorgen dat er niks ongezonds meer in huis is, dat vergroot de drempel toch al wat, niet? Lekker worteltjes knabbelen, of verse soep, of aardbeitjes enzo...

Gordijntje: ik wens je veel rust toe hoor! Maar denk ik ook dat het gewoon een vervelende periode is waar je even doormoet, wel goed dat jullie wat kunnen afwisselen en zo allebei wat kunnen rusten. Volgende week lukt het jou vast ook wel!

@ Sanne: ook fijn dat jij weer terug bent! En wat een verhalen zeg! Superleuk dat je de job hebt, geeft je waarschijnlijk wel wat rust naar de toekomst toe. Nu je mannetje nog!

Hier is het maar zozo... We zitten volgens banner midden in mijn groene dagen en hadden ons voorgenomen om regelmatig te vrijen. Maar doordat ik me zo ziek voel de laatste dagen, lukt het niet... We vinden het beide wel wat jammer, maar aan de andere kant: ik heb amper wat van slijmafscheiding, dus naar mijn gevoel is mijn eisprong nog op komst/of veel later deze maand. Vind het nu voor de eerste keer ook echt moeilijk om 'op commanda' te vrijen, terwijl normaal mijn ventje daar zoveel moeite mee heeft. Rollen lijken wel omgedraaid. Nu ja, 't is nog niet te laat, hoop ik , dus ik blijf duimen...

Lie(f)s!

Link naar deze reactie
02/07/2008 @ 14:30
Maike

Wow, Jelana!!! Wat goed! Gefeliciteerd. En ik steek ook een kaarsje voor je op want het is je gegund dat het goed gaat deze keer.
Hoe voel je je verder?

En wat een drukte ineens weer...

Sanne, fijn te horen dat alles goed gaat en gefeliciteerd met je baan. Heb je iig een fijn vooruitzicht! Nu hopen dat je man ook snel een baan vindt.
En wij kunnen samen op naar de eindstreep! Ben benieuwd hoe het ons zal vergaan. Hoop iig dat het minder warm is dan.

Lies, ik snap je want ik voel me ook barslecht. Hoesten, verkouden, keelpijn, hoofdpijn en misselijk. Hoop dat het snel over gaat!

Lotte, dat je nu zoveel aankomt kan komen doordat je kleintje een groeispurt heeft. Dan heb je dus de hele tijd honger en trek. Ik kwam in die periode ook veel aan maar dat stagneerde daarna weer. Ik ben nu in totaal 14 kilo aangekomen en de laatste tijd maar een kilo in vier weken. Dus dat is netjes... Maak je vooral niet druk en geniet van al dat lekkers!

Nou dat was het wel weer...

Liefs Maike

Link naar deze reactie
02/07/2008 @ 16:04
ikke

Hey Jelana: Een hele dikke proficiat! Genieten maar nu, wat een vakantie allemaal kan doen...

Sil, Kaat en Lies: Mijn duimen draaien op volle toeren hier in Canada ondertussen! Succes in de groene dagen!

Joke: Hopelijk hebben jullie de portie ongevallen nu wel gehad in de straat!

Er is teveel gezegd om op te reageren en heb ook niet zoveel tijd achter de computer, maar ik wens iedereen heel veel succes en geniet van het mooie weer daar in Belgie en Nederland!

Zo, onze mannen vertrekken vandaag weer richting Belgie en wij vertrekken verder naar Quebec voor twee weekjes! Binnen twee weken ben ik er weer met banner...ik ben ondertussen 12 weken zwanger.

Heel veel liefs,

Gertje
Link naar deze reactie
03/07/2008 @ 09:29
Kidnurse

@Jelana, meer woorden maak ik daar niet aan vuil

Wij zijn gisteren onze geboortelijst gaan leggen, ppppffff, wat een bedoening seg! Liepen al 3 uur in die winkel rond en nog is alles niet gedaan! Was stikkapot!

Liefs
Joke

Link naar deze reactie
03/07/2008 @ 10:11
Jelana

Maike, ik voel niets speciaals.
Ja, er zit een bobbel aan mijn schaamstreek (zelfs mijn moeder had het gezien). En ik ben moe (vooral in de namiddag). Dat is het. Mijn borsten hebben het nog niet door. Dat maakt me héél onzeker want ik heb echt normaal supergevoelige borsten (voor mijn nod en bij mijn vorige zwangerschap).
Vorige keer waren mijn borsten echt al joekels. En ze zijn pas verdwenen een maand na de curretage (eind april). Dus ik denk dan misschien zijn ze er nog niet klaar voor ofzo??

Link naar deze reactie
03/07/2008 @ 11:25
Lotte79

Joke, ja een gedoe hé die geboortelijst. Wij zijn 2 weken geleden geweest en waren na 3h ook nog niet klaar. We hebben nu zaterdag de 2e afspraak. Dan zou alles toch moeten in orde zijn. Hopelijk.

Wat het eten betreft: ik probeer mij hier inderdaad te beperken tot gezonde tussendoortjes. Maar ik heb in de voormiddag echt wel CONSTANT honger. Nu al een stuk ananas en een doosje aardbeien binnen. Maar heb nog een goeie voorraad fruit: appel, perzik en appelsien. Geen excuses om aan de chocola te gaan vandaag dus. En vanavond eten we ribbekes. Mmmmmmmmmmm daar heb ik al zin in sie

Link naar deze reactie
03/07/2008 @ 12:13
Maike

Jelana, denk maar zo... Nu andere symptomen dan de vorige keer is een goed teken! Maar ik snap dat je onzeker bent. En wie is dat niet zo pril in de zwangerschap. (Muv supermoeders dan! )
De meeste krijgen pas serieus zwangerschapsklachten in de 7e of 8e week. En sommigen hebben nergens last van...
Ik duim iig voor je dat alles gewoon goed gaat. Over een paar weekjes hoor jij gewoon een kloppend hartje bij je eerste afspraak!

Ik ben net terug van de verloskundige. Alles was goed. Bloeddruk 100/75 en gewicht 75,2 kg. Het kindje lag nog steeds goed en is een klein beetje ingedaald. Het geschatte geboortegewicht is 3100 gram.
Helemaal goed dus! Nu moet ik iedere week terug komen.

Ik geniet nu echt van het zwanger zijn! Ben lekker van mijn vrije tijd aan het genieten en van het gerommel in mijn buik. Heerlijk die laatste weken!

Liefs Maike

Link naar deze reactie
03/07/2008 @ 12:15
Lies

Goeiemorgen !

even wat goed nieuws: ik had verteld dat ik er niet zo'n goed oog in had deze week hè, wel, gisteren ontdekte ik dat ik nog ovutestjes had liggen dus... 10 min later een zo goed als positief testje in mijn handen! Ventje en ik hebben gisterenavond en deze morgen onze kans op dus maar gewaagd... Zie het weer helemaal zitten nu! Vanavond nog even testen om te zien of het streepje lichter is of nog hetzelfde, kwestie van 'm zeker niet te missen hè!

(Lijkt trouwens precies lang geleden dat iemand in dit topic nog bezig was met zwanger worden )

@ Jelana: niet te veel zorgen maken meid, je lichaam reageert volgens mij op elke zwangerschap anders. Dat je borsten nunog niet mee zijn, wilt volgens mij dus niks zeggen! Ik voor je!

@ Joke en Lotte: als ik dat zo hoor, dan wordt een geboortelijst een verschrikkelijke kwelling voor mijn vriend... oeps, man bedoel ik!

@ Maike: ik begin me al een klein beetje beter te voelen, hoe zit het bij jou?

Fijne dag vandaag dames!
Lies

Link naar deze reactie
03/07/2008 @ 13:25
Kidnurse

@Lies, het lijkt erop dat jij je ei niet gemist hebt meid!! En inderdaad, die lijst is een kwelling voor de mannen.....maar niet alleen voor hen hoor! Zo 3 uur rondlopen in een winkel is voor mij ook een kwelling zenne, had op het einde de ene harde buik na de andere
We moeten nu binnen een week of 2 nog eens terug voor de kledij, maar dat ga ik alleen doen.

Liefs
Joke

Link naar deze reactie
03/07/2008 @ 13:35
Lotte79

@Liesje: ja mijn man vond het ook niet zo leuk... Maar inderdaad, na 3h had ik het zo ook wel gehad eigenlijk. Vind het wel goed dat we nog eens terug moeten. Zo heb ik rustig de tijd om eens te overdenken wat we allemaal echt nodig hebben en wat niet.

Ik dat dat eitje snel "gepakt" wordt door een sterk zaadje...

Link naar deze reactie
04/07/2008 @ 07:56
Kidnurse

Goeiemorgen dames,

Alles goed hier? Ons beebje was gisterenavond EXTREEM actief, pppfffff, begon zo rond 19u (toen ik in mijn zetelke lag) en heeft continu bewogen tot over middernacht!! Begon op de duur zelfs pijn te doen de ene harde buik achter de andere, en maar stampen seg! Als ik dan ff uit bed kwam en beetje wandelde ging het beter maar van zodra ik ging liggen, huppake!

Beweging is leuk, maar dit was er toch beetje over want deze ochtend om 5u maakte beebje me weer wakker!!

Liefs
een Joke

Link naar deze reactie
04/07/2008 @ 08:45
Lies

Hoihoi,

even een vraagje:
woe avond pos ovutestje + gevreeën (vind klussen een vreselijk woord!)
do ochtend gevreeën
do avond lichtere ovutest (ook teststreep lichter dan woe!)
Vanavond test ik nog even opnieuw, alhoewel ik het gevoel heb dat 'het moment' al voorbij is. Maar toch twijfel ik of we vanavond niet beter het zekere voor het onzekere kunnen nemen en nog een keertje vrijen? Wat zouden jullie doen?

@ Joke: ocharm, kan me voorstellen dat dat ook niet leuk is, zeker niet als het pijn begint te doen... 't is misschien maar een idee, maar kan een lieve buikmassage dan niet wat rust brengen? Of eens wat opzoeken over haptonomie? Ik wens je in elk geval betere nachten toe!

Lies

Link naar deze reactie
04/07/2008 @ 09:11
Kidnurse

@Lies, ik denk inderdaad dat 'het' moment voorbij is! Neem jij je temp ook?? Daaraan weet je ook al iets natuurlijk. En vanavond nog eens vrijen, ik denk niet dat dat iets oplevert want TE kort op elkaar is natuurlijk ook weer niet goed!!
Wat mijn buik betreft, een massage is geen optie want dan heb ik nog meer harde buiken! Je stimuleert op die manier namelijk de baarmoeder NOG meer!

Liefs
Joke

Link naar deze reactie
04/07/2008 @ 09:25
Lies

Hoi Joke,

nee, ik temp niet meer, heb het bijna 3 jaar gedaan, en was het in het najaar, na onze miskraam ook zoooo beu. 't heeft heel veel deugd gedaan om er even mee te stoppen, maar deze maand zou het toch net iets duidelijker zijn geweest

Als een massage niet helpt voor je buik moet je de papa er misschien maar eens bijhalen: hij moet de kleine dan maar eens flink toespreken dat het nu gedaan moet zijn met dat gefeest in je buik en dat het tijd is om te gaan slapen!

Link naar deze reactie
04/07/2008 @ 10:27
Maike

Hoi hoi,

Lies, ben nog wel verkouden maar het is aan de beterende hand. Maar vwb de ovutesten. De eerste keer dat ik ze gebruikte hebben we om de dag gevreeen waaronder op de dag van de positieve ovutest. Die cyclus was het ook raak. Als je dus op de dag van de positieve test hebt gevreeen dat zit het wel goed!

Joke, ik kan me voorstellen dat je beebje je uit je slaap houdt. Vervelend maar het is niet anders. Misschien kun je het positief bekijken en ervan proberen te genieten.

Arina, hoe gaat het met je kleine spruit? Slaapt hij al wat beter?

Liefs Maike

Link naar deze reactie
04/07/2008 @ 11:07
Kidnurse

@Maike, ik bekijk dit zeker als een positief teken hoor! Maar trop is teveel Neen, het was gewoon niet meer tof omdat het echt pijn begon te doen ben nochthans geen watje

@Lies, dat heeft de papa gedaan! Gevolg.......nog meer stampen als reactie op de stem denk ik! Het is nu ook al gans de voormiddag bezig hoor ondanks dat ik als gans ons huis gekuist heb en dus dus nog niet stilgezeten heb!
Ik ga mij nu iets maken om te eten en dan even proberen te relaxen met een (licht)warme kruik op mijn buikje! Hopelijk vind beebje dit ook OK.........

Liefs
Joke

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina | volgende pagina >