< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Baby's en slapen » baby elke dag 8uur achter elkaar wakker

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Baby's en slapen
baby elke dag 8uur achter elkaar wakker
01/07/2008 @ 15:05
Mamadenise

Online Status Bekijk profiel
Hoi

Mijn dochtertje van bijna 4 weken heeft een heel raar slaapritme!
tot de dag van gister was zei altijd vanaf 5 uur smiddags tot 1 uur in de nacht wakker zonder een slaappauze
vanaf vandaag is ze nu al van 8 uur sochtends tot op dit moment nog steeds wakker.
ik weet me echt geen raad meer heb er laten huilen maar dat helpt ook niet heb haar een extra voeding gegeven maar dat slaat ook niet aan
hebben meer hier last van of gehad ?
ik heb net gelezen dat een normale baby elke 3 uur slapen en dan maar 1 uurtje wakker zijn ?
nou mijn baby dus echt niet
hoop dat iemand hier nog goede tips voor hebben of hetzelfde mee hebbengemaakt

gr denise

Link naar deze reactie
01/07/2008 @ 15:34
Cindy VM

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Denise,

Hoe gedraagt ze zich als ze wakker is? Braaf of huilerig? En ben je al eens naar een KA geweest om daar de mening te vragen?

Link naar deze reactie
01/07/2008 @ 16:34
Mamadenise

over het algemeen braaf alleen wanneer ik haar neerleg dan is ze meestal wel wat huilerig gr denise

Link naar deze reactie
01/07/2008 @ 17:16
Tinne

Hallo mama,

ik heb een zoontje van een goei 3 weken oud en heb hetzelfde voor. Gisteren van rond 17h tot 23h wakker en deze voormiddag van 8h30 tot bijna 15 h wakker.. ook onrustig en als ik hem neerleg moet ik hem pakken. De mijne heeft veel last van buikkrampjes en kan dan moeilijk eten; gevolg: erg moe maar toch hongerig --> gefrustreerd en zoekt mama op voor hulp. Ik merk wel dat hij in al die uren kleine tukjes doet van enkele minuutjes om te recupereren.
Om 15h ben ik dan vertrokken met de auto en sindsdien slaapt hij continu.

hoe verlopen de nachten?

Link naar deze reactie
01/07/2008 @ 17:45
Nathje

Hoi,

Ik had er eentje die niet sliep overdag... Hij was soms van 5 uur 's morgens wakker tot 21 uur 's avonds. En hij bleef niet braaf, maar zeurde en huilde ook als ik hem weglegde. Bij ons bleek het aan de voeding te liggen: Mathis heeft reflux en kma... Sinds een kleine 2 weken hebben we de blijkbaar de juiste voeding te pakken en slaapt hij wel overdag. Mss toch eens nagaan of er niks "medisch" aan de hand is: kma, reflux, krampjes, ... Dan kan je de voeding (of jouw voeding als je bv geeft) aanpassen.

Groetjes,

Nathalie

Link naar deze reactie
01/07/2008 @ 19:22
linda'84

Hoi hoi,

Volgens mij zijn er hier 2 op dezelfde dag geboren!

Jade slaapt ook liever niet overdag. Als ik haar in de box leg blijft ze eerst een uurtje rustig en dan wil ze eruit. in bed wil ze overdag helemaal niet. 's nachts slaapt ze super in haar eigen bedje. Om half 10/10 uur eten, dan tussen 2 en 3 heel klein beetje en vaak niet eens meer dan een paar slokjes en dan om 6/7 uur weer. Ze ligt dan echt in coma. Na de voeding van 7 uur niet meer......
We zijn nu aan het overstappen van borst naar fles (op advies ha). Niet om het wakker zijn maar door iets anders. Ze doet nog steeds precies hetzelfde.

groetjes linda

Link naar deze reactie
01/07/2008 @ 20:00
Tinne

inderdaad, op dezelfde dag geboren!

ik ben wel jaloers dat jouw kindje zo goed slaapt.. ik kijk zo uit naar de dag dat dit zal gebeuren

Link naar deze reactie
02/07/2008 @ 10:09
Ingrid

Online Status Stuur bericht
ik denk ook misschien aan reflux. Ik zou ook naar de KA gaan.
Leg je kindje eens te slapen in het borstvoedingskussen, zodat je kleintje wat rechter zit om te slapen.

Vermoedelijke bevalling op 08/10/2008.
Al 48 weken en 1 dag zwanger (120.65% ver), nog 8 weken te gaan.
Toegevoegd via deze pagina.

Link naar deze reactie
02/07/2008 @ 13:00
Mamadenise

Kenmerken van een reflux:
Heel vaak huilen;
- Pijnlijke gezichten trekken;
- Hoofdje naar achter trekken;
- Weinig slapen;
- Zuur spugen, en daar dan heel erg bij huilen;
- Regelmatig kokhalzen;
- Kort nadat ze een fles hebben gehad, weer willen drinken (dit is om het zuur niet meer te voelen).
heb het even opgezocht

en ja ik denk toch echt dat mijn kleine dit heeft ..alle kenmerken die hierboven staan heeft ze! ze kan hele erge pijnlijke gezichten trekken vaak huilen vooral weinig slapen zuur spugen enz !
en altijd in de avond eet ze dan ongeveer 100 cc ze laat altijd bodempje staan maar na 10 minuten heb ze alweer honger.

ik heb net consultatie bureau gebelt en ze bellen me na half 2 terug ik zal het even aan hun vertellen.
maar voor mijn gevoel zegt dat ze dit zeker heeft.

ik heb er nog nooit van gehoort maar meer ouders hier ervaring mee? kan het gevaarlijk zijn ? en moet ze er voor worden behandeld?

groetjes denise

Link naar deze reactie
02/07/2008 @ 19:21
Elsje

Hoi,

Ga maar vlug naar een kinderarts (die doen ook vrije consultatie) in een ziekenhuis of zo. Je baby doet wellicht zo omdat ze pijn heeft. En pijn... daar moet iets aan gedaan worden hé. Mijn zoontje heeft reflux maar hij schijnt er geen last van te hebben, dus moet er ook niets aan gedaan worden volgens de kinderarts.

Zelfs bij gewoon zeer weinig slapen overdag zou ik al eens langsgaan bij een dokter. Ge kunt nooit zeker genoeg zijn hé. En als je daarmee je kindje kan helpen....

Bye bye, der heeft er hier eentje honger.

Link naar deze reactie
03/07/2008 @ 09:32
Cindy VM

Denise,

Zo te lezen aan de symptomen wijst het op verborgen reflux en afhankelijk van de graad moet dit idd behandelt worden met medicatie. Indien het kind er geen last van heeft hoeft dit natuurlijk niet, anders wel. Maar om de juiste diagnose en evntuele medicatie te hebben kan je best langsgaan bij je KA.
Succes
Cindy

Link naar deze reactie
03/07/2008 @ 11:29
gemini80

Hoi hoi

Ik snap precies wat jullie bedoelen.Mijn manneke(3weken) is overdag ook veel wakker.Als ik hem voed slaapt hij bijna als hij klaar is,maar als ik hem dan in bedje of box leg,begint hij te huilen.S nachts slaapt hij wel goed.
Het cb zegt dat hij moet leren zelf in slaapt te vallen en ik moet hem dus laten huilen en na 5 min trootsen,maar niet uit bedje halen.Dan na 10 min troosten,maar niet uit bedje halen.De ene keer huilt hij 30 min en de andere keer maar 5 min.Soms huilt hij af en aan tot de volgende voeding.
Als ik hem op pak,huilt hij alleen maar harder.Hij zoekt wel de heletijd alsof hij weer wil drinken.Als ik hm een tut geef,is hij vaak ook rustig.Alleen die valt natuurlijk om de haverklap uit zijn mond.
Het rare is dat hij 4 op de 6 keer per dag wel zo in slaap valt en de andere 2 keer wil hij niet slapen.Soms zijn die 2 keer achter elkaar en heeft hij bijna 6 tot 8 uur niet geslapen.Dan is hij ook te moe om te drinken en blijf je een beetje achter de feiten aanlopen.
Ik denk dat ik de volgende keer als hij niet wil slapen hem in het voedingskussen ga leggen,dan ligt hij niet zo plat.Kan het op zijn minst proberen.Als het baat,laat ik het nog wel weten.
Succes allemaal!

Groetjes Ivonne

Link naar deze reactie
03/07/2008 @ 13:54
Mamadenise

ben net bij consultatie bureau geweest heb ook gemeld dat ik denk aan reflux

hun hebben allereerst amy gewogen en ze is nu al 4 kg,2 weken terug was dat nog maar 3550 gram dus aangekomen is zei zeker !
ik moet nu johannus broodpitmeel halen om de voeding wat dikker te maken, kijken of dat werkt en ja zoals hierboven werd gezegt ik moet de baby leren zelf in slaap te vallen en een vaste regelmaat geven

meestal als amy in haar bedje ging leggen en zodra ze ging huilen pakte ik haar alweer maar dat is dus blijkbaar ook niet goed
moet haar nu echt laten huilen hoe moeilijk het ook is

dit moet ik voor 5 dagen proberen heb ik binnen die tijd nog steeds het gevoel dat mijn amy last heb van pijn of nog steeds niet meer slaapt dan moet ik dat melden maar moet het echt voor 5 dagen proberen

dit gaan 5 lange dagen worden dat weet ik nu al en het zal de 1e 2 dagen ook erger worden is gezegt.. pff hoop dat ik het volhoud

hou jullie op de hoogte xx

Link naar deze reactie
03/07/2008 @ 19:37
gemini80

Hoi hoi,

Vanmiddag heb ik hem in het voedingskussen gelegd,maar dit hielp niets.Hij bleef gewoon door huilen.Ik las in een ander topic over iemand die een doekje over de ogen legt en dat de baby dan wel slaapt.Dus ik denk dat probeer ik gewoon.En wat denk je,hij viel binnen een halve minuut in slaap.Alsof hij zich eindelijk over kon geven.Schijnbaar krijgt hij overdag gewoon te veel prikkels.Met het doekje over zijn ogen doet hij vanzelf de ogen dict en hij was meteen vertrokken.De voeding erna precies het zelfde.Ik leg het doekje over zijn ogen,houd even mijn hand erop en vertrokken was hij.Na een kwartier hoorde ik hem jengelen,had hij het doekje eraf getrokken.Ik leg het er opnieuw op en houd het even vast en hij sliep weer.Hij slaapt nu nog steeds.Lijkt wel een wonderdoekje.
Kan die gene wel kussen die op dat idee is gekomen!!
Denk deel het hier toch even mee,wie weet dat iemand meer er iets aanheeft.

Groetjes Ivonne

Link naar deze reactie
03/07/2008 @ 21:20
Mammie-D

Online Status Stuur bericht
Als jullie kindjes heel beweeglijk zijn, houden ze zichzelf ook wakker, gevolg: oververmoeidheid en een huilbaby.
Mijn nicht had dit ook met haar zoon en is ze op mijn aanraden gaan inbakeren. Sindsdien is hij een ander kind, slaapt veel, rustig en is tevreden overdag omdat ie zichzelf niet meer wakker houdt door te bewegen. MAAR je moet er wel op tijd mee beginnen, soms ben je te laat en heeft het geen effect meer. Vraag aan het CB of ze je daarin willen begeleiden want het is nogal een kunstje...

Reflux kan de oorzaak zijn, en broodpitmeel werkt daartegen wel MAAR zorgt ook voor een hardere stoelgang... meer krampjes dus... Misschien kan je beter voor een AR voeding kijken? Daar is de samenstelling ook anders van en beter verteerbaar dan "gewone' flesvoeding met losse JBM erin...

persoolijk ben ik er geen voorstander van je kindje te laten huilen, het is zo klein! Totaal onbekend met onze wereld, zoveel prikkels en indrukken en ja dan heb je mama nodig want dat is bekend! En wat als mama je dan niet komt troosten? Dan krijg je een kromme indruk van de wereld, niet waar??
Ik heb dan elke keer mijn zoontje opgepakt wanneer hij huilde zeker toen hij nog zo klein was! Ze hebben dat lichaamscontact gewoon nodig! Nu hoorde je op een gegeven moment duidelijk verschil wanneer het "echt" was en wanneer hij de boel aan het bedriegen was hoor
Hij is overigens ALTIJD in zijn eigen bedje in slaap gevallen, heb hem nooit gewiegd voor het slapengaan. De truc? vast ritme aanbieden: voeden, knuffelen, spelen, verschonen, slapen, voeden, knuffelen, spelen, verschonen, slapen... En klaarwakker in bedje leggen. Zo heeft je kleintje een beetje houvast aan structuur en als het weet wat er komen gaat raken ze er vertrouwd mee en is de wereld een stukje minder eng

Heel veel succes!

Link naar deze reactie
04/07/2008 @ 12:09
Mamadenise

hoi mama's

Geloof het of niet maar ik heb toch heerlijk geslapen vanacht!
vanaf gister met johannesbroodpitmeel begonnen en zoals ik al eerder had gezegt moest ik meer regelmaat aan me kleine geven en de baby laten huilen voordat ze gaat slapen zodat ze leert om alleen in slaap te vallen.
we hebben de ledikant bij ons op de kamer gezet.
in het begin was het wel moeilijk ze had anderhalfuur gehuild(eigenljk meer gekrijst) maar daarna nam ze steeds weer opnieuw een adempauze en op een gegeven moment heeft ze er eigen in een diepe slapen weten te krijgen!
ik moet dit 5 dagen volhouden dus steeds hetzelfde doen slapen,wakker worden,luier verschonen,voeden,even knuffelen,in de box en zodra ze moe begint te worden snel in het bedje leggen,laten huilen en weer slapen

consultatie bureau heeft me al gezegt dat het de 1e 2 dagen heel zwaar gaat worden en dat de babys de 1e 2 dagen meer huilen als van te voren ,maar na die dagen zal de baby zich hebben aangepast aan de regelmaat en zal zich hieraanhouden,ze zal meer tevreden zijn en meer slapen en als ze wakker is een tevreden baby zijn !

nou de 1e nacht was dus echt zwaar omdat ik het zo erg vond dat ik haar niet mocht pakken en door moest laten huilen maar kijk eens nu ! ze slaapt al vanaf gister avond 10 uur en is alleen maar wakker geworden voor haar voeding !

ik zou dit echt aanraden voor allen.
hopelijk gaat het vandaag weer zo goed,
heb vandaag lekker kunnen uitslapen en kan weer lekker gaan huishouden in me eigen tempo en alles !

xx

Link naar deze reactie
04/07/2008 @ 15:51
miesje

nou ik vind t heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel knap dat jij je kind 1,5 uur kan laten huilen,,

mara ik vraga mij af af het wel gezond is!!

ik heb pas een docu gezien,dat de hersen activiteit van ene kind tussen de 0 en 3 het snelst is,en als je je kind laat huilen,er achter stand kan ontstaan,,1,5 uur is lang hoor meid!!

ik vind t niet zo gek dta je kindje daarna als ene blok geslapen heeft..
Link naar deze reactie
06/07/2008 @ 11:43
Mamadenise

Nouja knap ?
Ik heb er heel veel moeite mee gehad maar het consultatie bureau en de huisarts heeft mij dit aangeraden !
omdat een baby die steeds uit zijn bedje word gehaald en geen regelmaat heeft een onrustige baby is ..amy was hiervoor soms een hele dag wakker en dat is juist hetgeen wat zo slecht is .
het is heel moeilijk vanacht heeft ze weer lopen huilen maar een baby laten huilen is echt niet erg als eerst dacht ik van ook maar nu deze paar dagen bijna om zijn zie ik dat het veel beter met me dochtertje gaat ! ze eet weer goed en ze ziet er zoveel meer tevreden uit dan voorheen

de regelmaat en het huilen voor in slaap vallen zijn bij amy van goede dienst geweest ze ziet er weer heel gezond uit.
maar ik klop het gauw af want vanacht heeft ze weer lopen huilen
hetgeen wat voor mij wel erg is is dat je niet weet waarom ze huilt der gaan dan van alles door me hoofd heen zou ze wel echt huilen vanwege het slapen gaan en er alleen in slaap door te vallen zullen het geen buikkrampjes zijn , heeft ze alweer honger?
die twijfels zijn soms wel erg maar ik heb nu steeds meer in de gaten welk huiltje een aandachtsghuiltje is van mama pak me alstublieft,welk huiltje een hongerhuiltje is en welke een echte pijnhuil is.

Dinsdag naar consultatiebureau en als ze dan nog steeds te weinig slaapt en schijnbaar niet genoeg regelmaat heeft dan word ze ingebakert ofzo ?

p.s van het spugen is ze in ieder geval helemaal af
xx

Link naar deze reactie
06/07/2008 @ 12:04
Mamadenise

Eventjes terug op me berichtje

heb net ook gezien dat deskundige meningen zijn verdeeld over laten huilen zelf vond ik die anderhalf uur wel erg extreem gister was ze weer hele nacht wakker maar kon het niet laten om haar te troosten heb haar dan haar speentje gegeven en nog een beetje voeding daarna is ze in slaap gevallen en ik weet zeker dat als ik er door liet huilen dat ze dan niet in slaap was gevallen

de 1e 2 dagen wilde ik echt streng gaan navolgen wat het consultatiebureau mij heeft geadviseerd maar het gaat gewoon tegen mijn moedergevoel in om me dochtertje zo lang te laten huilen dus als ik er nu wil troosten dan doe ik dat en hou nu maar nog een kwartiertje huilen in, dat vind ik al meer als zat !

xx

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]