< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » De laatste loodjes... » voetmassage kan weeen op gang brengen?

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » De laatste loodjes...
voetmassage kan weeen op gang brengen?
02/07/2008 @ 15:17
mama tam

Online Status Stuur bericht
Dames,

Ik las net op internet dat je met een bepaalde massage van je voet, met name je grote teen de weeeen zou kunnen opwekken doordat er een bepaald hormoon vrijkomt dan. Vaag verhaal en meer als dit kon ik er ook niet over vinden, dus mijn vraag luidt: bWie weet hier meer van of heeft hier ervaring mee en weet hoe dat moet en of t wel of niet klopt?

Groetjes van Tamara

Link naar deze reactie
02/07/2008 @ 15:20
Natascha

Ik heb dit ook begrepen. Mijn pedicure wees het plekje onder je enkel aan, aan de binenkant van je voet. Dat kuiltje zeg maar. Toen ze daar masseerde begon mijn baby ook te bewegen. Kan toeval zijn en jaja, we weten het, het komt als het er klaar voor is...... maar wie weet.
Link naar deze reactie
02/07/2008 @ 18:45
Maike

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hoi,

Ik denk ook dat het kan... In de 24e week ging ik naar een spa en kreeg daar een voetbehandeling, waaronder ook een massage. Ik kreeg zoveel harde buiken, in regelmatig tempo, dat ik naar het ziekenhuis moest later die dag.

Door de gyn werd me verteld dat een voetmassage zeker weeen kan opwekken. Ze waarschuwde me dat ik dat niet meer moest doen in de zwangerschap... Dus ik weet wat ik ga doen als ik overtijd ga! Een voetreflexmassage!

Groetjes Maike

Link naar deze reactie
02/07/2008 @ 21:45
Barbara

Er zijn idd enkele plekjes op je voeten die beter niet behandeld worden wanneer je zwanger bent, tenzij je wenst te bevallen natuurlijk! De plekje die je moet masseren zijn de plekken waar zich volgens de voetreflexologie de intieme delen en de baarmoeder bevinden. Baarmoeder is idd aan de binnenkant van je voet, rest op je voetzool. Gewoon je volledige voetzool en binnenkant van je voeten stevig laten masseren door je ventje (of vrouwtje of...) en genieten! Baat het niet... Wat ook helpt is "je huiswerk maken in bed", maar dat moet je zien zitten natuurlijk met die dikke buik...
Wie weet ben je nu aan het bevallen...
Succes!

Link naar deze reactie
03/07/2008 @ 15:12
saartje

Barbara,
Ik maak al 3 dagen achtereen mijn huiswerk in bed, maar helaas...
(allez, helaas... in termen van bevallen he , want da is wel leuk huiswerk )

[Laatst gewijzigd door saartje - 03/07/2008 @ 15:13] - Link naar deze reactie
04/07/2008 @ 15:09
mama tam

haha ben nog niet bevallen jammer genoeg, misschien vannacht, ik hoop t, dan ist weer weekend en ik manlief ook lekker vrij. Vanavond zal ik hem zeker om een voetmassage vragen haha, wie weet, heb al een wandeling gemaakt, tonic op, ..........

groetjes tamara

Link naar deze reactie
04/07/2008 @ 16:50

hey bijnamama,

ik denk niet dat je voetmassage van je ventje gaat uitmaken want hij weet helemaal niet welke punten hij moet stimuleren het is wel fijn natuurlijk haha maar het zal niks uitmaken.
ik denk dat je best eens naar kinesist gaat of naar zo massagesalon ( is misschien een ideetje voor weekend) en dat je daar vraag achter een voetreflexmassage en zeg er ook bij dat het de bevalling in gang zou zetten misschien kunnen zij de juiste punten stimuleren.
mijn schoon zus haar man ook 3 avonden op rij laten masseren, 4 de dag is ze naar massagesalon geweest voor een voetreflexmassage en gevraagd om deze punten extra te stimuleren, en die nacht zijn de weeen begonnen en haar water gebroken, ze was 40 weken en 5 dagen ver.

groetjes petra

Link naar deze reactie
04/07/2008 @ 18:26

De punten die je schijnt te moeten prikkelen zitten aan de binnenkant van de enkel/been onder het knobbeltje van je enkelbot zit een kuiltje..als je in dat gebied een stevige massage plaatst dan kan het zijn volgens de bakerpraatjes dat je gaat bevallen

Link naar deze reactie
04/07/2008 @ 20:34
ella

Hoi,
Ik heb hier ook al van gehoord, zou het ook wel eens willen proberen Geen idee of het effectief werkt.
Nu moet ik wel zeggen, in alle nuchterheid gezien, als je 40weken en 5 dagen ver bent ... 9/10 was haar water die nacht ook gebroken zonder die massages hoor.

Link naar deze reactie
04/07/2008 @ 20:46
Bianka 9Maand Moderator

Het is inderdaad waar, dat het de weeen kan op weken, normaal mag je een zwangere vrouw ook niet een voet massage geven. Ik doe de opleiding tot pedicure, en dit is 1 van de regels dat je niet mag doen tedens een massage. Maar als de vrouw zelf wilt omdat ze overtijd is, dan mag het natuurlijk, maar daarvoor niet! Om uit te sluiten dat de massage een vroeggeboorte tot gevolg heeft gelijd.

Link naar deze reactie
05/07/2008 @ 08:25
Sabke

Online Status Bekijk profiel
en ik wou net een afspraak maken bij de pedicure om mijn voetjes nog eens te laten verwennen omdat ik er zelf niet meer bij kan. zal best nog een weekje extra wachten dan. niet dat ik mijn beebje nog niet wil natuurlijk maar draag liefst zo lang mogelijk, da's zoveel beter voor ons kleintje

Link naar deze reactie
06/07/2008 @ 23:47
Bianka 9Maand Moderator

Sabke: Je kan wel naar de pedicure gaan, maar je kan dan geen massage nemen, of nou ja beter van niet. Ga je overtijd laat je voeten dan lekker verwenen door een massage!

Link naar deze reactie
07/07/2008 @ 08:21
kaya

Online Status Bekijk profiel
ik heb momenteel zoveel vocht in mijn voeten dat ik zelfs geen knobbeltje meer zie zitten hahah

Link naar deze reactie
07/07/2008 @ 10:52
Kiddo

Mijn schoonmoeder is voetreflexologe.

Ik heb haar gesmeekt om iets te doen. Ze heeft mijn voeten behandeld. Op die moment heb ik niets gevoeld.

De dag erop ben ik bevallen, maar of het een met het ander te maken heeft dat weet ik niet.

Het zat er sowieso aan te komen gezien ik een uur voor ik bij mijn schoonmoeder was mijn slijmprop verloor.

Het deed alvast deugd

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]