< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Twee- en meerlingen » wanneer liggen de kindjes klaar bij tweelingen?

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Twee- en meerlingen
wanneer liggen de kindjes klaar bij tweelingen?
16/06/2008 @ 23:48

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hallo,

ik ben nu 27 weken ver en heb verleden week al weeën gehad. Ik had 's avonds pijn in onderbuik en onderrug, liep voorovergebogen van de pijn en kon amper op de benen staan. Mijn buik was ook steenhard, dus heb een goed warm bad genomen met het gedacht dat dit zal verzachten.. maar integendeel hoor! Had ook nog eens 38,2° koorts en kreeg een vlaag van emotionele gevoelens over me heen. Ik huilde heel hard en was bang. Eerste zwangerschap en dan een tweeling, de onwetenheid en paniek deden er niet goed aan.
Het heeft nog heel de nacht geduurd en ben dan 's morgens vroeg naar het ziekenhuis gegaan omdat ik toch niet gerust was. Tegen dat ik daar aan de monitor lag was de pijn bijna weg en het bleek dat ik toch contracties gehad had en dat mijn baarmoederhals verkort was. Al een geluk is het vanzelf gestopt en heb ik geen last meer gehad. Op de echo was wel te zien dat 1 van de 2 al met het hoofdje naar beneden lag en zo bleef liggen. Het leek zelfs dat die met zijn hoofdje al zo laag lag dat die tegen mijn baarmoederhals zat. Ik ben niet zeker maar dat leek me zo te zien op echo. Is dit altijd zo dat ze zo rap al klaar liggen?? en kunnen ze al indalen of is dit later en enkel net voor de bevalling?
Ik hoop dat het nu rustig blijft en dat ze nog een paar weken trekken
Hoe was dit bij jullie??
groetjes
Meline

Link naar deze reactie
17/06/2008 @ 21:46
Miek

Hoi,

Ons Daantje lag al heel snel goed met zijn hoofdje naar beneden, maar zijn broertje, Kobe, heeft nog tot de laatste dag voortdurend van positie veranderd. Uiteindelijk hebben ze toen ik weeën had nog een echo genomen om zo op de laatste moment te beslissen of het keizersnede zou worden of niet. En ik had geluk... juist die dag lag ook onze Kobe met zijn hoofdje naar beneden!

Groetjes
Miek
Link naar deze reactie
17/06/2008 @ 22:09

mja het tweede is ook nog lekker aan het rondzwemmen nu!
Die is zelfs blij dat hij eindelijk wat meer kan bewegen (feest) want het ander kindje was voordien steeds de superactieveling waardoor de andere moest onderdoen en maar aanpassen
Dus dit wil niet zeggen dat ze daarvoor al gaan indalen en komen?
Het leek me wat vroeg en het is mijn eerste zwangerschap dus ben niet zo'n expert in die zaken
groetjes

Link naar deze reactie
19/06/2008 @ 20:47
Miek

Hoi,

Ik denk dat onze Daan rond 27 weken al goed lag, maar ik ben uiteindelijke pas op 37 weken bevallen... dus geen paniek, denk ik. Ik ben ook geen expert natuurlijk, want het waren ook mijn eerste twee kindjes en ik had een heel voorspoedige zwangerschap...

Veel succes in elk geval en geniet ervan: van je zwangerschap en later ook van het moederschap!

Groetjes
Miek
Link naar deze reactie
03/07/2008 @ 16:56

Hoi,
even een update; Ben vandaag op controle geweest en blijkt dat nu ook mijn 2de kindje gedraaid is en klaar ligt..
Dus allebei met hoofdje naar beneden
Een pak van mijn hart want nu is de kans veel groter dat ik natuurlijk kan bevallen

groetjes

Link naar deze reactie
06/07/2008 @ 09:57
Miek

Hoi,

Hoop echt dat je gewoon kan bevallen... Ik wou dat ook heel graag en ben heel blij dat ik het heb meegemaakt!

groetjes
Miek
Link naar deze reactie
18/07/2008 @ 21:30
K.

Hoi,

Ik kreeg bij 28 wkn weeen, ben toen even opgenomen in ZH omdat het leek of de bevalling ging inzetten. Na 24 uur zwakte de weeen af en mocht ik naar huis toe. Eigenlijk hetzelfde verhaal als bij jou. Onze dochter was verder ingedaald en lag nu klem in mijn bekken, klaar voor de bevalling. Onze zoon had nu veel "zwemruimte". Ik ben uiteindelijk pas bij 39 wkn bevallen.
Veel succes met de laatste loodjes!
Ik hoop voor je dat je natuurlijk kunt bevallen. Ik was daar ondanks dat het niet echt vlekkeloos is verlopen toch heel blij om.

Groetjes!
[Laatst gewijzigd door K. - 18/07/2008 @ 21:34] - Link naar deze reactie
19/07/2008 @ 08:52
nathalie

Super dat ze beiden met de hoofdjes naar beneden liggen!

Ik duim mee voor een natuurlijke bevalling!

Bij mij hebben ze heel de zwangerschap in stuit gelegen en ben dus ook niet natuurlijk kunnen bevallen... Vind het héél jammer dat ik dat nooit zal meemaken...

Link naar deze reactie
19/07/2008 @ 12:53

amaai K. op 39 weken?
Dat je het zo lang hebt kunnen uithouden?! DAt gaat me niet lukken hoor Bedankt voor je reactie!

Nathalie: gewone keizersnede of spoed? Geen plannen om nog een derde kindje?of misschien terug 2

Ondertussen nog eens op controle geweest en ze zijn mooi blijven liggen. 1tje ligt zelfs al heel laag en een groot stuk indegaald.
Ben benieuwd...

groetjes

Link naar deze reactie
19/07/2008 @ 21:09
Kyra

Online Status Bekijk profiel
Hoi Meline,

Ik had het ook wel gehad hoor na die 39 wkn! Ik was echt "a la skippybal" . Ach, het gaat vanzelf. Wie weet maak jij de 40 wkn wel helemaal vol!!!! Groetjes!

K. Kyra

[Laatst gewijzigd door Kyra - 19/07/2008 @ 21:10] - Link naar deze reactie
20/07/2008 @ 08:33
nathalie

Méline, 't is een spoedkeizersnede geworden... Mijn water mocht in geen geval breken... De gyn had bij het toucheren Simon zijn voetje gevoeld en moest mijn water breken dan zou het gevaar bestaan dat Simon met zijn voetje zijn navelstreng zou meenemen...
Rond 21u30 vertelden ze me dat de kindjes gehaald zouden worden en om 23u38 waren ze er allebei (op 32w en 6d).

Super dat beide kindjes al zo goed liggen!
Ik duim verder voor een voorspoedige zwangerschap en bevalling

Link naar deze reactie
20/07/2008 @ 21:41
San

Méline, ik heb ook 39 weken gehaald en ze 'moesten' zelfs komen omdat ik geen ontsluiting had en geen weeën. Bij mij lagen ze allebei in hoofd, dus ideaal voor een natuurlijke bevalling. Ik had gemakkelijk mijn 40 weken gehaald, zeiden ze me achteraf maar het risico werd te groot. Mijn baarmoeder was zo hard uitgerokken dat de kans erg groot was dat ik die zou verliezen door heftige bloedingen (of met nog ergere gevolgen voor mezelf), en wellicht had ik bij een natuurlijke bevalling ook één van de twee verloren omdat ze zo groot waren. Ik heb wel ruim 6 weken met voorweeën rondgelopen, ben héél veel langsgegaan op de materniteit omwille van die constante weeën en uiteindelijk dus toch nog een keizersnede en geen natuurlijk bevalling omwille van bovenstaande redenen. Ik ben er ook door van de kaart geweest, omdat ik vrij veel heb meegemaakt op het einde (te lang verhaal om hier te posten), maar uiteindelijk ben ik zelfs blij dat ik die keizersnede heb laten doen. Ik heb de bevalling heel bewust en positief ingesteld meegemaakt, en heb amper pijn gehad achteraf (wellicht omdat ik ervoor al zoveel heb afgezien)

[Laatst gewijzigd door San - 20/07/2008 @ 21:43] - Link naar deze reactie
20/07/2008 @ 23:29

bedankt voor de reacties dames!!
Het kan precies nog alle kanten op.. ookal zijn er al wat weëen en opening..
Wie weet haal ik het ook nog want alles is nu terug rustiger geworden!
Amaai San; ik heb je profiel gelezen.. is ook niet min seg!! Kan geloven dat je gezinnetje nu compleet is!
Zowiezo gaan ze inleiden op 37 weken om soortgelijke complicaties te voorkomen.
Afwachten he. Ze blijven toch mooi liggen en ik hoop dat het allemaal goed gaat verlopen.

groetjes

Link naar deze reactie
15/08/2008 @ 10:44

Onze Finn lag de bovenste en is altijd in hoofdligging gebleven, Luna lag de ene week in stuit, de andere week weer in hoofdlig, en ze zijn uiteindelijk geboren aan 36.4 wkn met keizersnede omdat Luna op haar hurkje zat en constant tegen de vliezen schoptte!

Hierdoor had ik voorweeën en harde buiken van rond 32wkn. Geen ontsluiting krijgen maar wel een volledig verstreken baarmoederhals (of hoe zeggen ze dat!?)

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]