< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Moeilijk zwanger worden... » Moeilijke momenten doorkomen

Vorige reacties:
< vorige pagina
volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Moeilijk zwanger worden...
Moeilijke momenten doorkomen
25/06/2008 @ 22:50
mel

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
hallo ik heb het vandaag verteld aan mijn voorman en die reageerde heel positief dus voel mij al heel wat beter maar het is inderdaad het echt zeggen dat moeilijk is, morgen vertel ik het aan de vertrouwenspersoon op het werk want als ik zwanger zou zijn moet ik direct aangepast werk krijgen dus zo kunnen ze al even kijken achter een vervanger

nouki ja die gedachte van nu of nooit is zeer moeilijk hé

hel1 och erg hé als ze zo een dingen zeggen, heb het ook al meegemaakt, veel succes hé

nog even een vraagje aan leen; wanneer werd jij ongesteld toen je met de pil stopte, ik ben nu van zaterdag gestopt en nog geen te zien, is dat normaal?

Link naar deze reactie
25/06/2008 @ 23:14
Leen

'k Ga even enkel op jouw vraag reageren Mel,de rest is voor morgen want 'k moet dringend mijn bedje in
Ik heb op een dinsdag mijn laatste pil genomen en ik ben 's zondags ongesteld geworden.Het is dus niet abnormaal dat je nog niet ongesteld geworden bent,hopelijk zijn ze er morgen!!

Slaapwel x

Link naar deze reactie
26/06/2008 @ 22:26
mel

ze zijn er, je regels met de pil zijn zalig hé, geen buikpijn en rugpijn
ik heb het vandaag aan de vertrouwenspersoon op het werk verteld en ze reageerde heel positief, ik zei ook dat je een grotere kans hebt op een miskraam met ICSI en ik dus aangepast werk zou moeten hebben en ze zei dat ik misschien vanaf het begin van de zwangerschap zou mogen thuisblijven, nu alleen nog zwanger worden hé

Link naar deze reactie
27/06/2008 @ 17:18
Leen

Mel,da's goed nieuws!Ja,da's het enige voordeel aan de pil hé maar als we zwanger zijn,zijn we er maanden vanaf,da's nog beterLeuk dat die vertrouwenspersoon zo positief gereageerd heeft,dat geeft toch wat extra moed.Ook goed dat ze je aangepast werk gaan geven als het mogelijk is.Wat is nu de volgende stap?Wanneer mag je beginnen spuiten?
Hel1,dikke,'t zit je allemaal niet mee hé.Spijtig dat je zoveel last hebt van al die hormonen maar misschien wordt het je nu ook allemaal te veel.Je zegt dat je jezelf steeds sterk houdt maar ook voor emotioneel heel sterke mensen wordt het soms teveel en je hebt al heel wat tegenslagen moeten verwerken.En als je dan nog zoiets meemaakt met je buren,ja,dan verlies je even de moed.Vreselijk hoe mensen er echt niet bij stilstaan dat ze iemand kunnen kwetsen,daar kan ik zo kwaad van worden!Alvast veel succes voor donderdag en we zijn er voor je hé!

Leen x

BEVALLEN
weentje, 1e kindje, een dochter!
Frutella,28, 1e kindje, een zoon Ruben! 24/03/08
greetje, een dochter!

ZWANGER
Anneke,27j,na 3 jaar voor 25/07/2008
Wendy,NL,27 jaar,voor 06/09/2008, 10-7 om 16.50 uur hartje luisteren
Bieke,B,28,na 18 maanden proberen = uitgerekend op 25/09/2008
Anne,NL,32 jaar,uitgerekend 8 oktober 2008,eerste echo: 18/02

BIJNA ZWANGER(?)
mel,B,24j,18de ronde, aan de pil, onze eerste ICSI komt eraan, spannend...
Hel1,B,29j,3/07 echo en FM, hopelijk nu een ei!!
Nouki,B,35j, alles tesamen 4j bezig, 1ste IVF midden augustus
Leen,B,bijna 27j,bezig sinds juli 2006,3 IUI's mislukt,20/06 4de IUI
Tamsie,B,21jaar

Link naar deze reactie
27/06/2008 @ 19:07
Nouki

Hel1, zo ziek geweest van Duphaston? Ocharme! Dat kan er nog wel bij, pff. We stoppen ons lichaam vol met vanalles en nog wat en dan wordt er nog verwacht dat we normaal reageren ook nog. Ik was van Clomid vooral heel opvliegend en emotioneel. Gelukkig daarna van Menopur niet meer. En dan krijg je zo'n opmerkingen van je vriend van : amai, ge hebt het weer zitten, hé! Grrr, zot werd ik daar van! Alsof ik ervoor koos om zo te reageren?? Ik ben ook altijd de sterke Anouk maar met hormonen kan ik ook wel eens voor het minste beginnen bleiten. En ja, ook voor mijn vrienden. Fijn hoe onnozol je je achteraf voelt!

Mel, ben blij dat je de moed terug hebt gevonden. Uiteindelijk is het allemaal heel goed meegevallen, hé. Gelukkig hebben ze er genoeg begrip voor en kunnen ze je thuis laten misschien. Welk soort werk doe jij dan?

Dit weekend wordt het mooi weer dus we zullen eens proberen er het beste van te maken, hé! Voor de rest gebeurt er bij mij niet veel. Wachten op de IVF, hé. Ben aan't piekeren over deze laatste stap... Hierna is het gedaan, hé. Is wel een rare gedachte. Maar ja, eerst nog wat positief blijven hé

Link naar deze reactie
30/06/2008 @ 18:54
Leen

Amaai,da's hier stilletjes seg...
Nouki,genoten van het mooie weer?Hopelijk heeft het wat afleiding kunnen bieden,maar het helemaal uit je hoofd bannen lukt nooit denk ik.Het doet idd heel raar aan dat het de laatste stap,optie is...Ik vind het ook moeilijk en ik ben ook een beetje bang voor IVF:gaat het pijn doen,ga ik het emotioneel nog zwaarder hebben,...
Maar we gingen positief blijven hé

Hoe gaat het met de rest hier?

Leen x

Link naar deze reactie
30/06/2008 @ 19:07
mel

hallo leen ja het is hier heel stil hé, och ja geen nieuws is goed nieuws zeker, voor jou is het weer aftellen, ik hoop dat het geen IVF wordt want ik denk ook dat het niet gemakkelijk gaat zijn maar moeilijk gaat ook hé, ik zit soms zo eens weg te dromen van hoe het zou geweest zijn zonder al die problemen; stoppen met de pil en 3 maanden daarna een positieve test en je ventje kunnen verassen, moet echt leuk zijn hé, bij ons is de spontaniteit eraf en dat mis ik soms wel, maar eens we een kindje hebben zullen die problemen als sneeuw voor de zon verdwijnen hoop ik

nouki ik ben inpakster en moet constant toch zo een 6 kilo opheffen, af en toe eens 12 kilo en 4 keer per dag 20 kilo en constant rechtstaan, ik heb het nu al soms lastig dus ik denk niet dat ik dat werk nog ga kunnen doen met een, ik werk ook in 3 ploegen en dat is ook niet zo gezond hé, och ja eerst nog zwanger geraken hé

Link naar deze reactie
30/06/2008 @ 22:52
Leen

Mel,met dat soort werk is het idd zeker aan te raden aangepast werk te doen of desnoods thuis te blijven.Je moet geen extra risico's nemen hé en ploegenwerk is sowieso al zwaar.Goed dat ze er wel rekening mee gaan houden!
Ja,hier is het weer aftellen,de zenuwen beginnen te komen,stom want 't zal wel weer niks worden.Ik probeer me zo goed mogelijk op een teleurstelling voor te bereiden maar ik weet ondertussen dat dit niets uitmaakt.Weer een stap dichter bij IVF dan...
Het moet idd zo zalig zijn als het allemaal vlot gaat,ik heb het daar nog steeds oh-zo-moeilijk mee...Ik denk dat het wel naar de achtergrond verschuift eens je zwanger of bevallen bent maar je draagt het heel je leven met je mee,het is een zwarte periode uit je leven.Maar 'k ben me weer aan 't laten gaan,'k zal maar in m'n bedje kruipen

Leen x

Link naar deze reactie
30/06/2008 @ 23:50
Nouki

Hey,

Ik denk eigenlijk niet dat je het je hele leven blijft mee sleuren. Ik denk dat dat echt naar de achtergrond gaat gaan bij mij. Allee, ben er niet zeker van, ze, maar de jaren passeren ook, hé. En als je dan gelukkig bent met heel je bende kids dan vergeet je alle misérie van ervoor wel. Hoop ik toch

Ik heb geen schrik voor IVF kwestie van dat het zwaar gaat zijn of pijn doen of niet. Het is het psychologische erachter van die laatste stap alleen maar. Maar voor de behandeling heb ik geen schrik. Ik ken al niet anders meer, haha! Met mijn ex-man inseminaties moeten doen, met mijn vriend nu, pff, ik weet gewoon al niet beter

Mel, jij hebt zware dingen te versleuren inderdaad. Goed dat ze daarmee rekening houden als je zwanger bent. Stel je voor, thuis blijven met toestemming van je werk, zalig! Rustig de tijd om alles in orde te maken!

Eerst zwanger geraken, hé dames

Hoe is het met de anderen hier? Het is voor de rest inderdaad héél stil!

Link naar deze reactie
01/07/2008 @ 13:28
anneke

hey allemaal

Ik ben jullie niet vergeten hoor. Ik lees nog heel regelmatig mee maar soms heb ik het te druk om iets neer te typen.
Ik zie leen dat het voor jou een spannende tijd is. Ik kei hard voor jou. En voor de andere die bijna gaan beginnen hoop ik dat dit keer goede keer is ik zal heel veel branden.

Hier is alles rustig na het valse alarm van vorige week donderdag. Alles onder controle. vrijdag terug naar de gyn benieuwd wat deze gaat zeggen.

knuffels

anneke

Link naar deze reactie
01/07/2008 @ 15:14
Nouki

Een vals alarm vorige week donderdag al, Anneke? Wat is er gebeurd? Zo vroeg?

Link naar deze reactie
01/07/2008 @ 20:36
anneke

hey

ja ja vals alarm. Had heel de dag al wat krampen en zo een ambetant gevoel. En dan begn ik weeen te krijgen. Maar die zijn stilaan weg gegaan dus het was vals alarm. Spijtig de baby mag komen nu hoor maar ja. Nog een beetje wachten.

groetjes

Link naar deze reactie
02/07/2008 @ 08:16
Hel1

hallo,
ik ben er nog eens, vlug voor ik ga werken.
Anneke, vals alarm? maar alles is nu toch in orde?
Leen, ik !
sorry dat ik er zo weinig ben de laatste tijd, maar met het mooie weer, de vakantie die voor de deur staat, en een zaak die (eindelijk) wat vlotter begint te lopen is er weinig tijd om te '9maand-en'.
Ik ben nu echt aan't aftellen, nog 1,5 week en dan heb ik 3 weekjes verlof, jippie! ik ben alleen bang dat omdat ik er zo naar uitkijk het wel eens super-snel om zal zijn. Maar ja, ik kijk er toch zo naar uit!
morgen op FM, hopelijk is er al iets te zien.
groetjes
Hel1

[Laatst gewijzigd door Hel1 - 02/07/2008 @ 08:17] - Link naar deze reactie
02/07/2008 @ 17:22
Leen

Hel1,ik begrijp dat hoor,je moet je niet verontschuldigenSinds mijn nieuwe job heb ik meer vrije tijd dus beantwoord ik alles vlug even na 't werk.Zalig,bijna vakantie!!En wat zijn de plannen?Gaan jullie met vakantie of nog wat aan jullie huis werken of...?
Wij moeten nog 1,5 maand werken,alhoewel ik dat wel leuk om in verlof te zijn wanneer iedereen weer terug aan 't werk is.Veel succes voor morgen,ik duim met je mee dat er al vanalles te zien is
Anneke,het kort echt wel af hé!Goed dat je beebje nog wat blijven zitten is,'t zal wel even schrikken geweest zijn want 't is toch wel spannend zo voor de eerste keer bevallen.
Nouki,bij mij blijft alles nogal hangen,misschien ook omdat we de laatste jaren niets anders dan tegenslagen gehad hebben.Wij hebben heel veel problemen met mijn schoonouders gehad en dat is nog niet verteerd en toen zwanger worden dan ook nog eens een probleem leek te worden is het nog feller geworden,ik blijf alles meesleuren.Ik hoop dat ik het ooit wel een plekje kan geven maar nu lijkt een gezin hebben nog zoiets onwezenlijk...
Ieder ervaart een behandeling anders,misschien valt het allemaal wel mee en doet het bijna geen pijn maar emotioneel zal het wel zwaarder zijn dan inseminaties denk ik.Heb jij je schema ook al gekregen?Moet jij ook zoveel op controle?Allé ja,eens ik er mee bezig bent zal het misschien wel meevallen

Leen x

Link naar deze reactie
03/07/2008 @ 19:15
Hel1

hallo,
vandaag FM gehad, viel me dat effe tegen. dr O.: er is nog niet veel te zien, ga maar bloed laten trekken en kom maandag terug
Namiddag telefon gehad, mijn bloedwaarden waren zo neutraal dat ik pas donderdag terug FM heb. het gekke is dat ik vandaag op dag 11 zat, en dat dus pas dag 18 gaat zijn, wat me rijkelijk laat lijkt.
ah ja, vroegen ze ook ng langs hun neus weg of ik de ivf papieren al had terug binnengebracht 'want het kan maar in orde zijn'. Ik had zoiets van als ik ivf had gewild, dan had ik me waarschijnlijk niet laten opereren. Ik begin nu echt wel te vrezen dat de operatie niet geslaagd is.
wordt ongetwijfeld vervolgd!

groetjes
Hel1

Link naar deze reactie
03/07/2008 @ 20:23
mel

hey hel1 wat spijtig dat er nog niets te zien was, heb jij hormonen gebruikt deze keer? (sorry weet het niet meer)
veel vrouwen hebben na een drilling nog clomid ofzo nodig om een eisprong te krijgen, ik hoop dat het geen IVF wordt voor je

ik heb vandaag mijn goedkeuring gekregen van de ziekenbond om 6 ICSI behandelingen terug te betalen, weer een stap dichter

hebben jullie al wat gekocht in de solden?, ik heb mij vandaag 4 broeken en 2 topjes gekocht en ik was een 120 euro kwijt dus dat valt goed mee hé

Link naar deze reactie
04/07/2008 @ 16:46
Leen

Hel1,pff dat was niet hetgene ik hier had willen lezen,'k kan me best voorstellen dat je teleurgesteld bent.Dag 18 is laat maar nog niet extreem,zeker niet zonder hormonen.Ik had zonder ook een cyclus van 32 dagen.Ik begrijp die dokter zijn vraag over de papieren voor IVF wel want de meeste willen zo snel mogelijk kunnen starten maar dat is het nadeel van die dokters,ze hebben geen tijd meer om je dossier telkens door te nemen waardoor ze je persoonlijke situatie niet kennen.Het is jullie beslissing geweest nog niet met IVF te starten,dat moeten ze respecteren.Ikop beter nieuws volgende week!
Mel,nee,'k ben nog niet gaan shoppen,misschien dit weekend,'t zal van de stemming afhangen.Je hebt in ieder geval niet overdreven,120 euro voor 6 stuks,da's niet slechtGoed nieuws van je goedkeuring door de mutualiteit!Ik heb mijn papieren nog steeds niet binnengebracht,alsof er dan geen weg meer terug is...'k Begin echt steeds meer te twijfelen.
Voor de rest ben ik het aan het besterven:nog steeds geen tel gehad van het ziekenhuis.'t Is stom want waarschijnlijk is het toch weer slecht nieuws maar ja,je blijft hopen op een mirakel.

Leen x

Link naar deze reactie
04/07/2008 @ 20:03
mel

hey leen ik hoop toch dat je goed nieuws krijgt hoor, hoop doet leven, zelfs ik heb soms nog hoop op een natuurlijke zwangerschap, vind het soms stom van mijzelf maar dat gevoel is er soms wel, och ja als je slecht nieuws zou krijgen gaan nouki en ik ons best doen om je door het IVF proces zoveel mogelijk te steunen maar ik hoop echt dat dat niet nodig zal zijn

Link naar deze reactie
05/07/2008 @ 10:25
Leen

Om 18u30 is het verdict gevallen,voor de 4de keer heb ik de vreselijke woorden weer te horen gekregen.'k Ben compleet ingestort,echt hysterisch geworden,ik zie het helemaal niet meer zitten.Mijn lichaam wil niet zwanger worden en niemand kan zeggen waarom,hoe ver moet je dan gaan?Ik vind het vreselijk dat ik zelf moet beslissen of we door gaan of niet:doen we nog een IUI of stoppen we even tot de IVF of stoppen we helemaal?
Ik zit er echt compleet door,ik ben een wrak
Is ons dan echt geen kindje gegund?

Mag ik jullie 1 ding vragen?Laat me gewoon uitrazen en of jullie het terecht vinden of niet zeg aub niet dat ik positief moet blijven,dat het wel eens zal lukken,...Dank je.

Leen

Link naar deze reactie
05/07/2008 @ 14:01
mel

oh leen waarom hé

iedereen in jou positie zou net hetzelfde voelen, veel sterkte en huil maar eens lekker uit

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina | volgende pagina >