< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Anticonceptie... » spieraal of de pil

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Anticonceptie...
spieraal of de pil
26/06/2008 @ 11:19

Online Status
hallo dames

Ik ben 5 maand geleden bevallen van onze tweede zoon.
Tot nu toe ben ik nog steeds geen anticonseptie aan het nemen omdat ik niet goed weet wat ik moet doen. wij passen nu wel heel goed op want wil natuurlijk nog niet terug zwanger zijn. Maar er is een vaag vermoeden dat er nog wel ooit een derde komt maar nog niet voor de eerste jaren wat doe ik nu het beste ik ben geen goei in pillen slikken want dat vergeet ik soms en een spieraal is duur kunnen jullie mij helpen of raad geven .

groetjes kimmy

Link naar deze reactie
26/06/2008 @ 20:00
isabel

Online Status Bekijk profiel
Hallo

Ik heb vandaag een koperspiraaltje laten steken.

De pil wou ik niet meer daar ik in de tijd dat ik met de pil begon veel heel veel ben bijgekomen.

Een koperspiraaltje heeft geen hormonen en daar ik nog bv geef kan het dus.
de kostprijs viel nog meer 45€

Isabel

Link naar deze reactie
26/06/2008 @ 20:25

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
hey,
ik heb altijd de pil genomen (meer niet dan wel,ik vergat die veel).
na ons eerste heb ik eventjes de pil genomen (eentje die geen kwaad kon voor borstvoeding),we wouden toch snel een 2de dus liet ik mijn pil.
tss ons leyla en onze kjento is 20maand.
na ons venteke wouden we even geen meer dus nam ik terug de pil (weer vergat ik die veel),
toen vernam ik van de gynea dat ik helemaal geen kids meer mocht krijgen (zie mijn profiel),
als ik toch zwanger zou raken moest het vruchtje onmiddelijk verwijderd worden.
na overleg met de gynea heb ik besloten om een spiraaltje te nemen,
het is een koperspiraal.
de eerste 3maand was ik echt heel ziek van dat ding tijdens mijn regels en nu heb ik meer bloedverlies tegen vroeger.
ik neem mijn pil er ook nog bij op aanraden van de gynea.
de spiraal heb ik nu ongeveer een jaar en heb er helemaal geen last meer van.
om de 5jaar moet ze wel vernieuwd worden.
ik ben er content over.

Link naar deze reactie
26/06/2008 @ 20:27

je kan ook gaan voor de nuva ring ik vergeet ook nog wel is een pilletje een spiraaltje zie ik niet zo zitten dus dan maar een ring waarbij je 1x in de maand aan hoef te denken

Link naar deze reactie
03/07/2008 @ 23:00

hoi,

Ik ben begonnen met de pil te nemen en heb 2 jaar geleden besloten van een koperspiraaltje te laten zetten.
Was het beu om er steeds aan te moeten denken om de pil te nemen en had al veel goeds van een spiraal gehoord..
Ik dacht van waarom niet dan ben ik tenminste 5 jaar gerust!!
Een koperspiraal is zonder hormonen dus je blijft je regels hetzelfde krijgen en het is veel goedkoper!! in mijn tijd was dat 37 euro maar was niet gemakkelijk te vinden in apotheek daar er nu veel spiralen met hormonen worden gebruikt.
Ik was daar blij mee maar nu zou ik het niet meer durven te gebruiken!! Ben toch zwanger geraakt omdat mijn spiraaltje losgekomen was en beneden stak. Ik had daar niets van gevoeld of last van en vermits je maar 1 keer op een jaar op controle moet...
Je kan dus de ene dag naar je ha gaan en zien dat alles nog goed is en de dag erna kan ht ineens losgekomen zijn!! In het zh zeiden ze me dat het meer en meer voorkomt dan vroeger. Je baarmoeder verandert ook steeds van vorm en dan kan je dat voorhebben..
Ik zou het zelf niet meer weten wat nog te gebruiken

Ik heb nu zoiets van: alles wat ik zelf niet kan zien en controleren zoals spiraal en ring enzo, daar heb ik geenvertrouwen meer in. Dan maar liever de pil dt ik zelf kan nagaan door elke dag in te nemen.
Allesinds niets is 100% veilig!!
Maar zoals bij elk middel zijn er uitzonderingen en ik was daar 1 van...

groetjes

[Laatst gewijzigd door Méline - 03/07/2008 @ 23:02] - Link naar deze reactie
04/07/2008 @ 15:19

Online Status
dag dames
bedankt voor de vele reacties is fijn om zo veel verschillende verhalen te lezen. want nu ben ik deze maand alweer een week telaat zonder iets te nemen nog steeds en dat is niet fijn als je niet weet wanneer ze gaan komen.Dus ga ik nog maar eens naar de gyne he kijken wat hij nu zecht een voorschrift voor de spiraal heb ik al maar het is er een met hormonen en ik ben juist 25 kilo babyvet kwijt wil dat graag even zo houden ik trouw binnen 3 maand en heb geen zin om nog bijte komen.

Groetjes kimmy

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]