< 9Maand-Sponsor >

< Publiciteit >

Baby Junior

Jolena

BasilKato.be

Rainbowbabies

Pepatino.be

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » "Zwanger worden"-clubs (per maand) » Babygeluk in 2006?Wie ook ?

Vorige reacties:
< vorige pagina
volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Gedeeltelijk gearchiveerd: Klik hier om naar het gearchiveerde gedeelte te gaan]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » "Zwanger worden"-clubs (per maand)
Babygeluk in 2006?Wie ook ?
27/06/2008 @ 20:50
L.

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
erika
hier ook nog eens een dikke proficiat!
echt héél mooie naam!!

M
toch ook van ons nog een te late gelukkige verjaardag voor je meisje!!
k dnek dat iedereen zo dat gevoel heeft dat je beschriujft!!

lieke wat goed zeg, dat je waarde goed zijn!!

Link naar deze reactie
29/06/2008 @ 15:49
M.

hoikes,

t verjaardagsfeestje zit er op
we hebben geluk gehad met t weer, s morgens zag het er niet zo goed uit en waaide het erg en ook wat regen maar tegen de namiddag zat het zonnetje er goed door
t was een drukke bedoening met 15 man in huis maar wel leuk
Laurine had wel tegen t eind van de dag wat last van al de heisa maar was heel blij met al de aandacht en geschenken
je had haar ogen moeten zien toen we haar in haar schommel zetten echt niet te doen en lachten dat ze deed, ze vond het super!
verder ook nog een grote knuffelkussen gekregen en wat speelgoed van ons
dan van de gasten een grote speelgoedkoffer van disney princess en de bijpassende tafel met stoeltjes, dan ook nog een zeteltje, tuinstoeltje, opstapje voor toilet, kleertjes en wat centjes (leuk met de komende solden)
ze was ook onder de indruk van al de versiering en wist niet waar eerst gekeken
t was een drukke dag maar vandaag even wat relaxen en we kunnen er weer tegenaan

lieke dat je waarden zo goed waren

hoe zijn de rest van de dames hun weekends geweest?

groetjes

Link naar deze reactie
29/06/2008 @ 20:11
cindy

Hey,

hier is het weekend niet veel speciaal geweest. We hebben voornamelijk verder gewerkt hier aan de kamers boven.

M, fijn dat Laurine haar feestje zo leuk is geweest. Heb je ook foto's genomen? Misschien dat je er een paar op je profiel kan zetten? Ze is precies wel goed verwend geweest Heeft ze ook taart mogen eten?

Lieke, mooie foto's op je profiel. Ella is ook weer fel veranderd. Je dieet heeft naast de goede suikerwaardes wel nog een ander groot voordeel. Je bent nauwelijks bijgekomen zo te zien aan je buikfoto. Plezant voor achteraf, dan moet het niet allemaal kwijt.

Erika, hoe lukt het met Amber? Hoe reageert Myrthe op haar nieuwe zusje?

L en Lotte, alles ok bij jullie?

Groetjes
Cindy

Link naar deze reactie
29/06/2008 @ 23:22
Erika

Hoi allemaal,

het is alweer 6dagen geleden dat ik Amber op de wereld heb gezet. Het is heel recent maar voor mij lijkt het precies al een tijd geleden!

Het is echt een DROOMbaby: eten, slapen, eten, slapen, ze huilt enkel als ze koud voelt (als ik haar verschoon/in bad steek.)
't is echt een content boeleke.
Ze slaapt al erg goed: gisteren om 23u gegeten, dan om 04.15, en dan was het al over 9u. de volgende keer! ZAAAALIG!!!!!!
't is een heel fijn poppemieke. Ze woog 3,1OO bij de geboorte maar was 300g afgevallen. Nu is ze terug aan't bijkomen maar de kleedjes maatje 50 zijn nog te groot! echt schattig wel! Moest ze nu tot 40w blijven zitten hadden, was ze wel tegen de 4kg geschat.Dus liever dit hoor...
Ze lijkt eigenlijk niet op Myrthe; Myrthe is donkerblond/bruin en Amber is pikzwart van haartjes (zoals de mama).
Donderdag ben ik naar huis mogen gaan, 3dagen kliniek.Was zalig al zo vroeg terug naar huis te gaan want ik miste onze andere dochter enorm en 's nachts was ik wat zenuwachtig als Amber zich liet horen omdat ik doodmoe was en niet goed wist wat ik moest doen. Overdag geen probleem. Maar ik bleek (weer) te weinig melk te hebben waardoor Amber om de 2u soms om het uur eten vroeg, vermoeiend!
Kloven, naweeën...
Wil jullie niet bang maken maar met een 2de kindje heb je dus enorme naweeën.Wist ik niet maar is blijkbaar gekend...??
Enfin, donderdag is Amber nog onder de lamp gemoeten omdat ze geel zag maar 's avonds mocht ze mee naar huis. 's Anderendaags is de vroedvrouw thuis de hielprik en bili komen prikken. Die was ok dus ze moest niet meer onder de lamp maar ze ziet nog wel een beetje geel, morgen komt de vroedvrouw terug kijken en anders evt terug bili controleren.

Zaterdag ben ik nog terug naar het ziekenhuis gegaan, want ik had enorme buikkrampen die niet weggingen.
Gyn van wacht maakte echo en inwendig onderzoek en bleek dat mijn BMH nog steeds open stond en er nog restjes klontertjes zaten.
Heb druppels gekregen om die te laten samentrekken dus wéér soort weeën te krijgen.AMAI PIJN!!!
Als de druppels niet zouden helpen kreeg ik vandaag een curretage!!{ponder}} maar ik deed een reactie op die medicamenten, ik kreeg contramal voor de pijn maar ik kreeg ineens hartritmestoornissen, een pols van 60 terwijl ik normaal rond de 1OO heb en ik had een bloeddruk van 16/10. Mijne man vond da'k dwaas reageerde dus ik moest stoppen met de druppels, hij had al terug naar het ziekenhuis gebeld.
Al een geluk dat ik goed klonters verloor en nu heb ik geen buikpijn meer en bijna niks meer van bloedverlies, dus hoef gelukkig geen curretage.

Oja zal eens ff vertellen hoe de bevalling is gegaan:
Maandag om 8.30 infuus opgestart nadat ik lavement had gekregen (leuk!!).De weeën waren goed te verdragen.
Gyn heeft rond 10u vliezen komen breken.Tegen 12u moest ik op aanraden van de gyn epidurale laten steken.Eerst had ik de prik al zonder verdoving er nog in, tegen 12u heb ik toch gevraagd om de verdoving erin te spuiten!
Tegen dan had ik nog maar 3cm ontsluiting, 't ging erg traag...
Paar uur derna kreeg ik een druk, precies persweeën.
Vroedvrouw onderzoekt en heb 6cm maar ons zakt niet goed diep. Ineens voelt ze de kleine fontanel.Wat blijkt: ons Amber was ne sterrekijker. Heb toen op mijn linkerzij moeten liggen maar madammeke wou niet draaien.
Op dat moment was de epi uitgewerkt en had laten bijspuiten, maar dit heeft niet meer geholpen!
Ik had zo'n pijn doordat Amber niet goed stak.Kreeg meer en meer druk en op 10min ben ik van 6 naar 10cm ontsluiting gegaan.
Naar de verloskamer, en daar op mijn linkerzij bevallen.Het persen viel niet mee, want een sterrekijker kan soms uitdraaien op een keizersnee.Mijn man zei dat ze echt met haar neus eerst eruit kwam.
Kheb toen een knip gekregen want met dat gedraaid gezichtje kon ze er niet uit. Die is al goed aan't genezen.
Als haar hoofdje en schouders geboren waren, heb ik haar eruit mogen trekken en op mijn buik gelegd. Wat een intens emotioneel moment was.
Ze was redelijk blauw toen ze geboren was, ze had het wat benauwd gehad maar ze huilde wel direct. Haar apgar was 9-9-9.
Nadat ik gewassen was mocht ik naar een kamer op de materniteit en 's nachts sliep mijn ventje bij ons. Kheb geen oog dichtgedaan van de emoties en de naweeën.
Het was dus weer een heel andere ervaring dan Myrthe maar 1ding was hetzelfde: volledig zonder verdoving bevallen...Manmanman niet om te lachen een sterrekijker.
Maar dat zouden gelukskindjes zijn zegt men ... En ja, ik heb er idd chance mee!

Ennieweej, het klinkt echt cliché maar Lieke en Cindy: geniet er nog van want ik mis dat getrappel in mijn buik wel, die band tussen ons 2 alleen...
Maar ben anderzijds wel blij, terug een broodje preparé,rauw gehakt, glaasje alcohol, terug buikslapen, geen 100x naar de wc of andere ongemakjes...
Was net geen kg bijgekomen tijdens gans de zwangerschap, en ben nu vandaag al 8kg kwijt!
Hoe het komt weet ik niet maar blijkbaar had Amber compleet alle reserves gepakt.

Enne, voor de dames die twijfelen of je een tweede kind evengraag ziet als je eerste: JA! je liefde vergroot gewoon, 't is echt een wonder hoe'n moederinstinct je hebt als je bevallen bent.

ons Myrthe vond het de eerste moment in de kliniek beetje onwennig en had weinig interesse voor haar zus maar nu thuis gaat het heel goed.Ze is heel lief, geeft aaikes, kusjes, tutje, wou zelfs haar koek delen.Ze gooit de pampertjes in de vuilbak en komt mee in de zetel zitten als ik Amber eten geef.

Kga ff douchen, Amber laatste voeding geven en dan slapen. Hopen op weer zo'n goeie nacht als gisteren.

Groetjes van een krakkemikkige, maar dolgelukkige mama

[Laatst gewijzigd door Erika - 29/06/2008 @ 23:27] - Link naar deze reactie
30/06/2008 @ 10:26
Erika

amai, en ik blijf stoefen: ons Amber heeft vannacht van 24u tot 6u geslapen!!!

Link naar deze reactie
30/06/2008 @ 12:25
M.

hey erika,

groot gelijk dat je zo stoeft met je
wel een ferme bevalling gehad zo te horen en dan nog al die miserie nadien brrrr
gelukkig is t allemaal voor een goed doel en heb je nu een schat van een dochtertje hé
en hoe reageert Myrthe op haar zusje?

groetjes

Link naar deze reactie
30/06/2008 @ 20:11
L.

erika
amaai, amber doet dat super...

Link naar deze reactie
01/07/2008 @ 15:13
Lieke

Erika, je hebt groot gelijk hoor dat je zo stoeft over je kleine meid!
Wel de moeite wat je erna nog hebt meegemaakt! Gaat het allemaal goed met jou nu?!

Hier gaat alles zijn gewone gangetje... na deze week nog één weekje werken en dan zijn we eindelijk thuis! Pfff ben wel enorm aan het aftellen, zeker met zo'n warm weer als vandaag!
Volgende week wordt onze gazon aangelegd, en dan is ons tuintje volledig klaar!! We laten grasmatten leggen zo kan ons Ella er dadelijk op spelen!

Link naar deze reactie
01/07/2008 @ 21:07
L.

Lieke
tzijn ook de laatste loodjes he!!
spannend zeg!!!

Link naar deze reactie
02/07/2008 @ 10:10
Lieke

L, idd het einde komt in zicht... ik tel af!! Dan kan ik eindelijk terug gewoon eten , goh wat ga ik zondigen na de bevalling!

Gisteren heb ik wel wat last gehad van de warmte, je zag gewoon geen enkels meer aan mijn voeten, precies olifantenpoten. Het was echt geen zicht!

Link naar deze reactie
02/07/2008 @ 10:22
M.

hoi,

ben hier ook nog snel eens tussendoor
heb gisteren moeten werken, de schade inhalen van tijdens mijn verlof
pff t was nodig hoor, zo'n stapel papierwerk!
vandaag dus was extra t huishouden moeten inhalen en natuulijk spelen met Laurine en al haar nieuwe spulletjes
wel iemand zei me dat het precies allemaal snel gaat eens ze een jaar zijn, ik denk dat t waar is
ons begint haar nu (eindelijk) meer en meer recht te trekken aan alles, met die stoeletjes en tafeltje enzo dat ze heeft gekregen is dat nu heel makkelijk en ook haar woordenschat begint ferm uit te breiden.
gisteren ook plots haar fles melk zelf vastgenomen en beginnen drinken en mama of papa mochten niet meer helpen om ze vast te houden
hihi t is zo'n sloeberke aan t worden maar ook zo'n knuffelbeest, zo graag keppe doen en zoentjes geven, zaaaaalig

lieke, jaja t einde komt in zicht, t zal snel beginnen gaan eens je thuis bent van t werk ook!

hoe is t met de andere dames? iedereen aan t genieten van t mooie weer zeker, t is hier zo stil de laatste dagen?

groetjes

Link naar deze reactie
02/07/2008 @ 11:04
cindy

Hey,

gisteren een 3D-echo gaan laten maken van ons meisje. Ze is zo mooi Helemaal anders dan Jochen, nu ben ik pas echt benieuwd Voor de rest zat ze met haar grootte en gewicht perfect op schema en ze heeft juist als haar grote broer een dun buikje. Vind ik wel mooi Ze woog nu ongeveer 1368 gr en ligt al met haar hoofdje naar onder. Morgen naar de gyn voor een gewone echo. Ik ben eens benieuwd wat haar berekeningen zullen zeggen.

Jochen doet het ook heel goed, maar zit serieus in zijn koppigheidsfase Als iets niet naar zijn zin gaat, wordt hij hysterisch en niks helpt, behalve hem effe in de hoek zetten, dan kalmeert hij wat. Verder is hij een enorm fletserke en praat de laatste weken heel goed. Hij leert enorm veel nieuwe woordjes bij.

M, het nieuwe speelgoed zal Laurine stimuleren om nieuwe dingen uit te zoeken. Nu zal ze wel op verkenning beginnen gaan en binnenkort is niks meer veilig voor haar Fijn als ze beginnen babbelen, he.

Genieten van het weer doe ik niet echt nu. Pfff, veel te warm. Het is echt moeilijk om te ademen nu vind ik.

Lieke, het zal wel dat je afziet met deze temperaturen. Gelukkig is het morgen alweer wat minder. Bijna 37 weken, dan is het geen prematuurtje meer, ik ben eens benieuwd naar de kleine Daan Gisteren is bij ons het gras ook eindelijk ingezaaid, maar wij moeten nog wachten tot het uitkomt. Ella zal volgende week al fijn kunnen spelen.

Erika, geweldig dat Amber het zo goed doet. En waarom zou je er niet over mogen stoefen. Dat doen alle mama's graag, denk ik, zeker bij zo'n droombabytje! Gaat nog alles goed met jullie en jouw gezondheid?

Groetjes
Cindy

Link naar deze reactie
03/07/2008 @ 21:16
Lotte

hallokes iedereen,

't is hier ook al lang geleden dat ik langs geweest ben maar heb het nogal moeilijk gehad.
Pfff, die badkamer blijft hier maar duren, ze zijn nu al een maand bezig en 't is nog totaal niet af. En ondertussen staat alles hier maar in onze living, alles ligt overhoop en ik krijg het hier maar niet proper.
dat werkt al serieus op mijn zenuwen en daarbij is Mila in een verschrikkelijk lastige periode... Altijd haar eigen goesting willen doen, hysterisch doen als ze niet haar zin krijgt, mij slaan en schoppen... Echt lastig! Ik word er echt soms tureluut van!
Allez, ze kan ook heel lief zijn hoor maar 't is soms echt een kreng... en het probleem is dat haar in de hoek zetten gewoon niet meer helpt. Ze stopt dan wel met slaan maar 't is niet dat ze het daarna niet meer doet.
ach ja, het zal wel 'the terrible 2' zijn zeker?
gelukkig is het ook soms een echte en dan vergeet je wel dat ze 5 minuten daarvoor een echtee was!

Met Lily alles goed, die is zo rustig geworden sinds ik bij de osteopaat ben geweest!
Maar... ik ga stillekens aan beginnen afbouwen met de borstvoeding en het doet echt pijn in mijn hart!!
Heb helemaal nog geen zin om 'afscheid' te nemen van mijn klein babieke... En heb haar nu ook voor de eerste keer op haar eigen kamer gelegd en het doet echt pijn aan mijn hart... Zit hier gewoon met tranen in mijn ogen
en dan nu nog een 3-tal weken thuis en dan gaan werken... Pfff, 't is echt allemaal een beetje veel voor mij nu .
Heb het veel moeilijker om van Lily 'afscheid' te nemen dan van Mila... Misschien omdat het nu waarschijnlijk mijn laatste babieke is?
ach, ik ga ophouden met zagen...

@Erika: leuk dat je kleine meid het zo goed doet!!

@Lieke: aftellen nu!!!

@M.: Laurintje doet het goed hé! Het wordt echt leuk als ze beginnen babbelen!

allez, ga hier nog een beetje verder grienen en dan in mijn bed kruipen

Link naar deze reactie
04/07/2008 @ 08:34
cindy

Hey,

gisteren terug naar de gyn geweest. Alles in orde en ons meisje zou gisteren al 1500 gr wegen. Ze zou ook terug in stuit zijn gedraaid. Dinsdag lag ze nog goed en nu heeft ze haar terug omgekieperd, maar ja, dat is een teken dat ze nog plaats genoeg heeft.

Lotte, erg dat je je zo depri voelt. Alles komt precies ook wat gelijk voor jou. Ik zei deze week nog tegen mijn man dat ik het deze keer moeilijker ging hebben als ons meisje groter werd omdat het het laatste is. Ga je volledig stoppen met borstvoeding of de morgen en avondvoeding nog doorgeven als je terug moet gaan werken?
Je had ook een nieuwe job, he, geloof ik. Had je daar al gewerkt voor je in verlof ging of moet je nu daar starten? Ik hoop voor jou dat de badkamer toch snel afgeraakt, dat je op zijn minst al uit de puinhoop bent.

Voor de rest niet veel nieuws. Vandaag al 30 weken Wat gaat het deze keer snel!

Lieke, nog niks aan het beginnen bij jou? Wordt nu wel weer spannend!

Groetjes
Cindy

Link naar deze reactie
04/07/2008 @ 09:18
Erika

hoi allemaal,

Cindy, nu je meisje in stuit ligt krijg je dan niet nog een echo? Dit was de laatste zei je toch he?
Wat zei de gyn van die pijnlijke harde buiken? Moet je niet eens aan de monitor?
oppassen he... !!!

Lieke, ben heel benieuwd naar je zoontje! hihi ik heb hier mijn broodjes préparé enzo al veroberd zenne! mijne man zegt, allee, eet gij nu weeral prépare!' LOL
Moet je nu nog een examen gaan doen voor die functie bij de gemeente?

Lotte, heeft Lily verborgen of 'gewone' reflux? Slaapt ze al door?
Kan geloven dat je er wat onderdoor zit, alles komt samen hé, mss sta je er veel alleen voor met die 2 kindjes, dat is wel vermoeiend he!

M. wat kan Laurine al zoal zeggen?

Over de koppigheid/woedeaanvallen/hysterische buien: idem hoor!
Bij ons is het echt slecht eten dat Myrthe doet, echt uitdagen.Ze kiepert nog net haar eten ni op de grond.Was al voor Amber geboren was dus 't is geen reactie op haar zusje.
Gisteren heeft ze eens een tik op haar pollen gehad, ze was zo kwaad! dan kalmeerde ze ff.
Ben niet voor tikken uit te delen, maar af en toe een 'pedagogisch verantwoorde tik op de vingers' vind ik nog te doen, of hebben jullie een andere mening?

Link naar deze reactie
04/07/2008 @ 09:22
Erika

oja Lotte: dat van dat laatste kindje, heb ik ook enorm!
Elke geeuw, kreun, blik van ons Amber doet me zo wegsmelten en tegelijk denk ik: oh dit is de laatste keer dat ik dat zal zien ...

Kun je evt ni 's morgens en 's avonds nog BV geven, dat hoor je wel meer?

Link naar deze reactie
04/07/2008 @ 10:38
cindy

Erika, normaal krijg ik geen echo meer. Tenzij ze op 37 weken 'voelt' aan mijn buik dat ze nog in stuit ligt. Maar ik ga er eigenlijk wel van uit dat ze nog zal draaien. Jochen is ook pas op 35 weken gedraaid.
Jochen heeft ook al eens een pedagogische tik gehad hoor. Het doet hem helemaal geen pijn, maar hij verschiet er wel van en stopt zijn hysterisch gedoe dan. Ik weet me soms ook echt geen andere raad. Niks helpt dan en hij blijft krijsen en slaan, stampvoeten, ... Uiteindelijk, ik heb vroeger wel vaker een lap tegen mijn poep (die wel pijn deed) gehad en ik heb er ook geen trauma's aan overgehouden en ik verwijt mijn ouders zeker niks, dus ...

Link naar deze reactie
04/07/2008 @ 10:44
cindy

Ah ja, over die pijnlijke harde buiken. De laatste weken doen ze geen pijn meer, maar de gyn zei dat ik het wat rustiger aan moest doen. Het was echt wel een teken dat ik alles wat geforceerd had. Op het werk is het nu weer wat rustiger en ik voel mij ook al een stuk beter. Van het moment dat ze in regelmaat terug kwamen, moest ik wel dadelijk bellen.

Link naar deze reactie
04/07/2008 @ 13:28
Lieke

Cindy, ik heb ook wel veel harde buiken, maar gelukkig geen pijnlijke... momenteel gaat alles hier wel goed, wel 's avonds last van opgezwollen voeten. Denk wel dat ons ventje al goed aan het indalen is, maar nog niets begonnen...
Hopelijk gaat jouw meisje zich terug goeddraaien, tegen de bevalling, ons ventje ligt al van 25 weken met het hoofdje naar beneden, mss zelfs al van vroeger?!

Erika, goh daar kijk ik toch ook serieus naar uit... terug gewoon kunnen eten... ik houd het al 9 weken vol, dus die 3 laatste zullen ook nog wel lukken zeker?!
Ik heb 25 juni mondeling examen gedaan bij de gemeente, en ze gingen binnen 3 weken iets laten weten, want dat moet nog eerst voorgelegd worden bij het College van Burgemeester en Schepenen. Het was echt niet gemakkelijk...denk dan ook niet dat ik het zal worden... maar ja we hebben werk, dus niets te verliezen.

Ik heb in de week naar de dokter moeten bellen voor mijn suiker-resultaten en ze zijn zo goed dat ik niet meer op controle moet voor de bevalling... natuurlijk als ze ondertussen toch de hoogte ingaan, moet ik zelf teruggaan...

Woensdag moet ik terug naar de gyn, moet wel bij een andere langsgaan omdat mijn gyn op verlof is, ik ben benieuwd of ik al meer opening heb en of ons ventje al goed ingedaald is, want zo voelt het in ieder geval wel....
Nog één weekje werken, amaai wat ben ik aan het aftellen...

Lotte, ik had dat al bij Ella zo... want mijn ventje wou steeds maar één kindje, dus dacht dat Ella al het laatste ging zijn. Nu bij het volgende zal ik dat zeker terug hebben, want ons ventje gaat wel zeker ons laatste kindje zijn... Wel een vreemd gevoel dat ik echt wel de laatste weken echt zwanger ben... ik ga het weer missen...

[Laatst gewijzigd door Lieke - 04/07/2008 @ 14:52] - Link naar deze reactie
05/07/2008 @ 10:58
Erika

Cindy: ik deel idd geen lap rond haar oren of klets zenne.Kheb er vroeger ook gehad, en ben er niet door getraumatiseerd!
Ik probeer ook niet te roepen. Ach ja. Nu ik niet meer zwanger ben heb ik wel terug veel meer geduld hoor!

Lieke: 't zal nog wachten zijn op de beslissing dus, maar wie weet he? Jullie moeten allemaal zo lang werken hé, ocharme.

Ik heb groot nieuws.
Ik heb gisteren met mijne man een gesprek gehad en ineens zei hij dat hij nog wél een derde kindje wil!!!
Als ik 30 ben ongeveer, dan zit er ff een tijdje tussen, en dan hebben we financieel een beter overzicht mss dat we dan verhuizen en dat ik dan volledig stop met werken.De kans is nl. erg groot dat ik tegen dan invalide wordt verklaard door mijn reuma/fibromyalgie en dan zou hij mij ten laste kunnen nemen.
Het zijn nog geen concrete plannen dus, binnen een maand laat ik een mirenaspiraal steken en als die eruit moet, gaan we zien hoe de situatie is maar mijn ventje zei dat het wel goe zal zijn...
pfff ik was er echt ni goe van!
zo'n nakomertje en toch niet té oud zijn, zie ik echt zitten!

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina | volgende pagina >