< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

Rainbowbabies

Pepatino.be

Jolena

BasilKato.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » "Zwanger worden"-clubs (per maand) » Topic Zappy van Lies,Mieke2,Andrea,Nathalie,Annemieke,Erika

Vorige reacties:
< vorige pagina
volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » "Zwanger worden"-clubs (per maand)
Topic Zappy van Lies,Mieke2,Andrea,Nathalie,Annemieke,Erika
29/06/2008 @ 23:28
Erika

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hoi allemaal,

het is alweer 6dagen geleden dat ik Amber op de wereld heb gezet. Het is heel recent maar voor mij lijkt het precies al een tijd geleden!

Het is echt een DROOMbaby: eten, slapen, eten, slapen, ze huilt enkel als ze koud voelt (als ik haar verschoon/in bad steek.)
't is echt een content boeleke.
Ze slaapt al erg goed: gisteren om 23u gegeten, dan om 04.15, en dan was het al over 9u. de volgende keer! ZAAAALIG!!!!!!
't is een heel fijn poppemieke. Ze woog 3,1OO bij de geboorte maar was 300g afgevallen. Nu is ze terug aan't bijkomen maar de kleedjes maatje 50 zijn nog te groot! echt schattig wel! Moest ze nu tot 40w blijven zitten hadden, was ze wel tegen de 4kg geschat.Dus liever dit hoor...
Ze lijkt eigenlijk niet op Myrthe; Myrthe is donkerblond/bruin en Amber is pikzwart van haartjes (zoals de mama).
Donderdag ben ik naar huis mogen gaan, 3dagen kliniek.Was zalig al zo vroeg terug naar huis te gaan want ik miste onze andere dochter enorm en 's nachts was ik wat zenuwachtig als Amber zich liet horen omdat ik doodmoe was en niet goed wist wat ik moest doen. Overdag geen probleem. Maar ik bleek (weer) te weinig melk te hebben waardoor Amber om de 2u soms om het uur eten vroeg, vermoeiend!
Kloven, naweeën...
Wil jullie niet bang maken maar met een 2de kindje heb je dus enorme naweeën.Wist ik niet maar is blijkbaar gekend...??
Enfin, donderdag is Amber nog onder de lamp gemoeten omdat ze geel zag maar 's avonds mocht ze mee naar huis. 's Anderendaags is de vroedvrouw thuis de hielprik en bili komen prikken. Die was ok dus ze moest niet meer onder de lamp maar ze ziet nog wel een beetje geel, morgen komt de vroedvrouw terug kijken en anders evt terug bili controleren.

Zaterdag ben ik nog terug naar het ziekenhuis gegaan, want ik had enorme buikkrampen die niet weggingen.
Gyn van wacht maakte echo en inwendig onderzoek en bleek dat mijn BMH nog steeds open stond en er nog restjes klontertjes zaten.
Heb druppels gekregen om die te laten samentrekken dus wéér soort weeën te krijgen.AMAI PIJN!!!
Als de druppels niet zouden helpen kreeg ik vandaag een curretage!!{ponder}} maar ik deed een reactie op die medicamenten, ik kreeg contramal voor de pijn maar ik kreeg ineens hartritmestoornissen, een pols van 60 terwijl ik normaal rond de 1OO heb en ik had een bloeddruk van 16/10. Mijne man vond da'k dwaas reageerde dus ik moest stoppen met de druppels, hij had al terug naar het ziekenhuis gebeld.
Al een geluk dat ik goed klonters verloor en nu heb ik geen buikpijn meer en bijna niks meer van bloedverlies, dus hoef gelukkig geen curretage.

Oja zal eens ff vertellen hoe de bevalling is gegaan:
Maandag om 8.30 infuus opgestart nadat ik lavement had gekregen (leuk!!).De weeën waren goed te verdragen.
Gyn heeft rond 10u vliezen komen breken.Tegen 12u moest ik op aanraden van de gyn epidurale laten steken.Eerst had ik de prik al zonder verdoving er nog in, tegen 12u heb ik toch gevraagd om de verdoving erin te spuiten!
Tegen dan had ik nog maar 3cm ontsluiting, 't ging erg traag...
Paar uur derna kreeg ik een druk, precies persweeën.
Vroedvrouw onderzoekt en heb 6cm maar ons zakt niet goed diep. Ineens voelt ze de kleine fontanel.Wat blijkt: ons Amber was ne sterrekijker. Heb toen op mijn linkerzij moeten liggen maar madammeke wou niet draaien.
Op dat moment was de epi uitgewerkt en had laten bijspuiten, maar dit heeft niet meer geholpen!
Ik had zo'n pijn doordat Amber niet goed stak.Kreeg meer en meer druk en op 10min ben ik van 6 naar 10cm ontsluiting gegaan.
Naar de verloskamer, en daar op mijn linkerzij bevallen.Het persen viel niet mee, want een sterrekijker kan soms uitdraaien op een keizersnee.Mijn man zei dat ze echt met haar neus eerst eruit kwam.
Kheb toen een knip gekregen want met dat gedraaid gezichtje kon ze er niet uit. Die is al goed aan't genezen.
Als haar hoofdje en schouders geboren waren, heb ik haar eruit mogen trekken en op mijn buik gelegd. Wat een intens emotioneel moment was.
Ze was redelijk blauw toen ze geboren was, ze had het wat benauwd gehad maar ze huilde wel direct. Haar apgar was 9-9-9.
Nadat ik gewassen was mocht ik naar een kamer op de materniteit en 's nachts sliep mijn ventje bij ons. Kheb geen oog dichtgedaan van de emoties en de naweeën.
Het was dus weer een heel andere ervaring dan Myrthe maar 1ding was hetzelfde: volledig zonder verdoving bevallen...Manmanman niet om te lachen een sterrekijker.
Maar dat zouden gelukskindjes zijn zegt men ... En ja, ik heb er idd chance mee!

Maar ben enerzijds wel blij, terug een broodje preparé,rauw gehakt, glaasje alcohol, terug buikslapen, geen 100x naar de wc of andere ongemakjes...
Was net geen kg bijgekomen tijdens gans de zwangerschap, en ben nu vandaag al 8kg kwijt!
Hoe het komt weet ik niet maar blijkbaar had Amber compleet alle reserves gepakt.

Enne, voor de dames die twijfelen of je een tweede kind evengraag ziet als je eerste: JA! je liefde vergroot gewoon, 't is echt een wonder hoe'n moederinstinct je hebt als je bevallen bent.

ons Myrthe vond het de eerste moment in de kliniek beetje onwennig en had weinig interesse voor haar zus maar nu thuis gaat het heel goed.Ze is heel lief, geeft aaikes, kusjes, tutje, wou zelfs haar koek delen.Ze gooit de pampertjes in de vuilbak en komt mee in de zetel zitten als ik Amber eten geef.

Kga ff douchen, Amber laatste voeding geven en dan slapen. Hopen op weer zo'n goeie nacht als gisteren.

Groetjes van een krakkemikkige, maar dolgelukkige mama

Link naar deze reactie
30/06/2008 @ 10:15
Deetje

Online Status Bekijk profiel
Fijn dat het zo goed gaat Erika, ik heb dat idd wel vaker gehoord dat mensen zich toch afvragen of ze van een tweede echt net zoveel kunnen houden als van hun eerste, maar als ik uit eigen ervaring spreek, een tweede, derde of vierde het gevoel is elke keer weer even sterk, liefde genoeg hoor in je hart!! Wel ontzettend spannend hoor om jou bevallingsverhaal te lezen, voelde gewoon met je mee
Onze Martijn was ook een sterrenkijker, was ook echt ontzettend zwaar, ook nog thuis...maar alles liep goed, bij ons zei de vroedvrouw wel dat het bij een eerste regelmatig uitdraait op een keizersnede.
Meid geniet er van met jullie viertjes!!

groetjes Andrea
[Laatst gewijzigd door Deetje - 30/06/2008 @ 10:16] - Link naar deze reactie
30/06/2008 @ 10:32
Erika

amai Andrea ben jij thuis bevallen met een sterrekijker? Chapeau zenne!

amai, en ik blijf stoefen: ons Amber heeft vannacht van 24u tot 6u geslapen!!!

Link naar deze reactie
30/06/2008 @ 12:59
Mieke2

Dikke proficiat Erika ! Amai en een sterrekijker zonder verdoving, chapeau ! Ik ben echt blij dat alles relatief goed verlopen is ! Geniet ervan !
groetjes, Mieke 2

Link naar deze reactie
30/06/2008 @ 19:07
Annemieke

Erika, nogmaals dikke dikke proficiat ! wat een verhaal zeg !

Mieke, jaja mijn gsm-nr is nog steeds hetzelfde...:)
Hihi wel grappig dat je zoveel moeite krijgt om je zwangerschap te verbergen :) je zal het niet lang meer geheim kunnen houden !

ben er alweer mee weg dames, tis hier druk druk druk. morgen moet ik voor het eerst in mijn leven aanwervingsgesprekken doen met een aantal potentiele nieuwe leerkrachten (onder andere iemand om mijn vakken over te nemen), dus 'k moet hier de cv's nog eens doornemen... en mijn vragen voorbereiden . 'k denk dat ik dat maar eens vanuit de hangmat in de tuin ga doen, kwestie van toch nog een beetje van het mooie weer te genieten...

dikke kus !
annemieke
Link naar deze reactie
30/06/2008 @ 20:48
lies

@Erika: nogmaals een dikke proficiat! Het ziet er echt een schatje uit! Dat bevallingsverhaal leek mij wle zwaar hé, maar je hebt het er prima van afgebracht!

@Annemieke: wat een directrice niet lijden kan... vanuit de hangmat cv's doornemen... Mijn nieuwe collega komt donderdag eens langs om alle afspraken te bespreken. Zal ook eens alles op papier moeten zetten. Het zijn niet zo'n grote dingen, maar door de loop der jaren weet ik onderhand wel waar ze moeten op letten om geen wrevel te veroorzaken. Eénmaal er een goed contact is, durf ik dan minder te spreken op zaken die me niet aanstaan. Dus beter meteen zeggen wat ik belangrijk vind.

Toby moest vandaag normaal naar zijn mama voor 3 dagen. Maar deze middag voelde hij zich niet goed en zag het niet zitten om naar mama te gaan... Ik heb sms gestuurd en ze hadden liever dat ie niet kwam als hij ziek was. Misschien gaat hij morgen, maar dat moet ik nog zien hoor. Maar ondertussen heb ik hem niet insgeschrven voor speelpleinwerking en hangt hij wat rond... Brengt dan vriendjes mee naar huis, terwijl ik er niet ben. Ze zitten dan cola's ted rinken aan de pc en koeken te eten. Ja zeg, ik ben niet gierig, maa rik heb wel geen goesting om de hele buurt eten te geven.
Ik wou dat het alweer school was...

Lies

Link naar deze reactie
01/07/2008 @ 09:03
lies

Seppe begint meer en meer 'mama' te zeggen. Meestal wsch niet echt tegen mij, maar deze morgen was ie wakker en zei hij een paar keer mama, precies alsof hij me wilde roepen. Dus mss zegt hij het wel al bewust.
Gisteren terug gelopen, 18 minuten. Mijn man is meegegaan, maar die heeft een betere conditie, dus die liep wat sneller. Vandaag rustdag, maar kga proberen wat buikspieroefeningen te doen.

Lies

Link naar deze reactie
04/07/2008 @ 19:43
Mieke2

@ Annemieke : jaja, dat is een hele aanpassing he om nu ineens baas te zijn ;) Maar je zal wel snel je draai vinden zeker ! Idd grappig dat ik nu zo op mijn kleding moet letten, want zelfs al ben ik niet bepaald mager toch geeft het echt al een zwanger zicht. Ik zie soms kennissen al eens raar kijken, gelukkig zijn ze tot nog toe te beleefd geweest om iets te vragen ... Ik zal blij zijn eens ik 12 weken ben, dan mag iedereen het weten en hoef ik het niet meer te verstoppen. Maandag de 14de gaan we terug naar de gyn voor de nekplooimeting, dan ben ik 12 weken en als dan alles op de echo in orde is is er geen reden meer om het te verzwijgen he.

@ Lies : goh die moeder van Toby toch he, vreselijk zo'n mens. Dat ze niet wil dat hij komt als hij ziek is, komaan zeg ... Wat gaat ze dan doen als haar andere kindje ziek is, dat dumpen bij familie ofzo tot het genezen is ??? En jullie moeten het maar weer oplossen ... Ik hoop dat hij de boel niet al te hard op stelten zet.

@ iedereen : Amai, ik heb weinig tijd gehad de laatste dagen. Vanwege het warme weer zjin we veel bij Steven geweest, die heeft een groot terras waar ondertussen een zwembadje staat, Katrien was er niet uit weg te slaan :) Maar ja, dan moet je er wel constant bij blijven he, je kan een kind niet alleen laten dan, dus iets aan het huishouden doen kan je wel vergeten. En Steven moest werken. Bovendien is zijn huis momenteel nog niet kindveilig, dus ik moet haar echt constant in de gaten houden. Ondertussen is mijn eigen huishouden blijven liggen, mijn appartement ziet eruit alsof er een bom is ontploft dus ik ga sebiet aan de afwas, opruim, was en strijk beginnen.
Gisteren hebben we hier eindelijk de afrastering rond het terras gezet, maar ja het schilderen is nog steeds niet helemaal klaar, dat moet eerst af voor ik de tegels kan leggen dus voorlopig kunnen we er eigenlijk nog niet op. Enfin, wel erop, maar dat is nu niet erg gezellig he, zo op de blote roofing. Ook niet zo leuk voor Katrien, dat is te ruw als ze eens valt, en bovendien ligt het nog vol gereedschap, er staat nog een ladder, ... Ondertussen is het allerlaatste in de badkamer afgewerkt, lampje gehangen en zo'n overloop latje aan de deur geplaatst, dus die is volledig in orde nu.
Drukke dagen dus !

groetjes, Mieke 2

Link naar deze reactie
05/07/2008 @ 15:16
Mieke2

Helaba iedereen, hoe is het ermee ?
Pff ik heb slecht geslapen vannacht, wij hadden weer drie dagen bij Steven gelogeerd en dan is het weer aanpassen om alleen te slapen. Het duffe weer zal er ook wel voor iets tussen zitten zeker ...
Deze morgen in de solden een heel mooi paar schoenen voor Katrien op de kop getikt, voor 20 euro en ze kwamen van 54 euro ! Het zijn sandalen, degene die ze nu heeft beginnen echt te klein te worden.
Eén van de dagen wil ik op jacht naar zwangerschapskledij, maar dan moet ik even wachten tot Steven tijd heeft om mee te gaan (en te betalen ...)
groetjes, Mieke 2

[Laatst gewijzigd door Mieke2 - 05/07/2008 @ 15:27] - Link naar deze reactie
08/07/2008 @ 10:06
lies

Amai, onze Seppe hangt het uit.
Alle kasten opendoen, dingen uithalen. Overal opklimmen. we moeten hier echt ogen op ons gat hebben.
Gisterenavond was ik bezig met een onderzoek en dat duurde nogal lang. Seppe was boven met mijn man en die moest overal achter hem aanrennen. Seppe had een kast opengedaan en twee glazen gebroken...
Mijn man zat bovendien met een ontsteking op zijn oog en wilde naar de dokter; Maar ipv seppe gewoon mee te nemen naar de dokter, wachtte hij tot ik klaar was (en het duurde te lang naar zijn idee, maar ik wist niet dat hij naar de dokter moest). Dan moest ik natuurlijk bellen naar de dokter of ie nog mocht komen, want het was al 20u.
En een drama omdat ik zalf in zijn oog moest doen... Mannen hebben echt een lage pijndrempel...

Hebben jullie van die beveiligingen op kasten en lades? Mijn man vindt dat niet nodig, maar seppe probeert echt alles open te doen. Kasten met glazen, lades met messen, kasten met producten...
En je mag 10 keer nee zeggen, op zijn handjes tikken, echt kwaad worden, hij blijft het doen. Ik steek hem meestal in zijn park, want anders ben ik niet op mijn gemak.
Kvind het een beetje jammer dta ik niet meer speel met hem. Wat doen jullie zoal met jullie kindjes? Ik bouw soms blokkentoren en kijk in boekjes, maar anders vind ik het moeilijk om samen te spelen. Hij kan zich erg rustig bezighouden alleen ookn, dus ik wil er nu ook niet voor zorgen dat hij dan steeds iemand nodig heeft om te spelen.

Groetjes,

Lies

Link naar deze reactie
08/07/2008 @ 14:05
Mieke2

@ Lies : ik heb hier wel beveiligingen op kasten en lades hoor, je kan ze immers niet constant in het oog houden en servies, glazen en bestek zijn nu niet bepaald veilig speelgoed ! Dat Seppe nog geen "nee" begrijpt is normaal, Katrien begint dat nu eigenlijk pas echt te begrijpen, ze proberen uit he. Consequent blijven is de boodschap. Maar het is idd wel vermoeiend.

Volgende maandag gaan we terug naar de gyn voor de nekplooimeting, de echo van vorige week zag er prima uit dus we gaan ervan uit dat alles ok is he. Gisterenavond is Katrien bij de bomma gaan slapen. Ik moest normaal naar de repetitie, maar ik was zo moe dat ik al om 8 uur in bed ben gekropen, ik heb als een blok geslapen tot halftien vanochtend. Het zal eens nodig geweest zijn zeker.
Zaterdag doen we een feestje met de vrienden, gezellig smane eten, iedereen brengt wat mee. En dan gaan we vertellen dat ik zanger ben, ik ben eens benieuwd naar de reacties ;)
Allé, ik ga Katrien een suit bed halen, die begint net wakker te worden.

groetjes, Mieke 2

Link naar deze reactie
08/07/2008 @ 21:05
lies

Ik denk dat ik maar eens ga kijken om alles te beveiligen. We hebben wel een paar kasten waarvan we denken dat zo'n slotjes er niet op gaan passen.

Dat houdt hier maar niet op hé met Toby. Ik dacht, tis vakantie, geen druk van school... Ik kreeg deze avond telefoon van d eleiding avn de speelpleinwerking µ, of ik onmiddellijk kon komen want het is hie rniet te doen met Toby. Hij ambeteert de groep, loopt weg uit de rij, is onbeleefd en agressief... Hij nam wle zijn Rilatine niet, in de vakantie zijn we daar wat lakser in. Ik heb nu gezegd dat hij zijn medicatie ging nemen en ik zou hen ook medicatie bzorgen voor 16u. Amai, ge zit daar echt wel met beschaamde kaken hoor. Ze zeiden: hij is hier 2 dagen en we hebben er al 2 dagen miserie mee...
We hebben gezegd dat als hij zo'n gedrag blijft stellen tijdens de vakantie, hij al met één been in het internaat staat. Als hij het begin volgend schooljaar ook weer uithangt, dan gaat hij op internaat.
Hard misschien, maar tis misschien onze laatste kans...

Lies

Link naar deze reactie
09/07/2008 @ 21:15
Mieke2

Hey Lies,
er zijn heel wat verschillende soorten beveiliging hoor. Kijk maar eens op http://www.babywalz.be. En in de babywinkel kan je ook heel wat verschillende soorten vinden. Voor kasten met 2 deurtjes naast elkaar heb ik gewoon een koordje met een strik vastgebonden aan de 2 handvatten. wij krijgen dat makkelijk los, maar Katrien heeft dat nog steeds niet door ! Wel een koordje of lintje pakken dat niet te glad is natuurlijk. Om te voorkomen dat ze het helemaal zou lostrekken heb ik het koordje eerst aan 1 van de handvatten met een tiendubbele knoop vastgemaakt Veel goedkoper, handiger en beter dan dat winkelspul. Ook 2 lades boven elkaar maak ik op die manier vast. Ik hoop dat ik het duidelijk uitleg, zoniet laat het weten dan maak ik er eens een foto van. Ik heb er gewoon inpaklint voor gebruikt. Succes !

Wat het spelen van Seppe betreft : natuurlijk is het fijn als ze ook alleen kunnen spelen ! Katrien kan dat ook goed, maar toch vind ik het ook leuk en belangrijk om af en toe ook smane te spelen. Bij Katrien zijn kiekeboe spelletje enorm leuk. Mijn handen voor mijn ogen, dan de handen weg en kiekeboe zeggen. Ik wissel het af, zeg nu eens kiekeboe, dan weer piep, dan opeens met een lage diepe stem Boooeeeehhh (zoals een loeiende koe), en soms hou ik gewoon mijn ogen dicht (op een spleetje na om zelf door te gluren) en zeg niets ... Katrien kan daar echt lang mee bezig zijn ! Ondertussen trekt ze ook zelf mijn handen weg en zet ze ook terug, en als ik er naast zit en ze wil zelf dat spelletje beginnen pakt ze mijn handen en duwt die naar mijn gezicht. Ik leg ook wel eens een keukenhanddoek over mijn of haar hoofd, die ze dan zelf onder groot jolijt wegtrekt.
Wat nog : "spannende" kietelspelletjes, bijvoorbeeld "daar kwam een muisje aangekropen ... kiele-kiele-kiele". Bij Katrien hoef ik nog maar te zeggen "daar kwam" en ze ligt al plat van het lachen. Versjes opzeggen en liedjes zingen zijn ook favoriet, en ook samen dansen (lees wiebelen) op muziek van de radio! Telefoneren ook, ik met mijn gsm en zij met haar speelgoedtelefoon aan het oor, en dan maar "praten" tegen elkaar.
Een simpele versie van verstoppertje : als Katrien aan de ene kant van de zetel zit, zet ik me aan de andere en kom er bovenuit piepen, ondertussen weer piep of boe roepend. Ze komt zelf al snel aangelopen naar mijn kant, en dan weer heel enthousiast "boe" roepen als ze om de zetel heen komt. Of als ze toevallig ergens "verstopt" zit (achter de zetel, onder een stoel ...), loop ik door de living en doe alsof ik haar zoek "waar is katrien ? Ik vind Katrien niet". Om haar dan "toevallig" te "vinden" : "Ah, daar is Katrien, gelukkig, ik was je kwijt" Pret gegarandeerd ! Ze gaat zich nu soms zelf bewust "verstoppen", achter een gordijn ofzo, en als ik dan niet meteen ga "zoeken" komt ze erachter uit piepen, om te kijken of ik wel gezien heb dat ze "weg" is.
We lezen ook samen boekjes, ik wijs haar dan dingen aan ("dat is de zon, de poes, de auto ...") en dan volgende keer vraag ik waar is de zon, de poes ... Al snel hebben ze dat door en dan zijn ze zo fier als ze idd die poes kunnen aanwijzen !
Samen blokken bouwen, met haar loopauto of muziekauto spelen, met haar knuffels spelen (geef beertje eens een aai ...)
Af en toe probeer ik ook wat educatieve dingen in te bouwen. Waar is je neus / oor / voet ... In het begin bekijkt ze je natuurlijk alsof je chinees spreekt, en dan duw ik op haar neus en zeg enthousiast "dat is je neus ! " En dan bij mij en dan zeg ik "dat is mama's neus". Al snel reageert ze correct als ik vraag waar is je neus, en dan natuurlijk enthousiast bravo roepen ! Ondertussen kan ze al haar neus, oor, oog, mond, buik, hand, hoofd, haartjes, voet en been aanwijzen.
En we spelen ook vaak met de bal, soms ook buiten, al zittend tussen ons in heen en weer rollen, of weggooien en dan gaat zij hem halen. Bij goed weer geef ik haar ook een teiltje met water en enkele potjes om mee te spelen. Alleen dan wel opletten dat er niks in het water beland dat daar niet thuis hoort, en vaak is ze dan kletsnat, maar goed. Gaan zwemmen doet ze trouwens ook heel graag !
Dit zijn zo'n paar dingen die we al een tijdje doen, dus waar Seppe ook wel ongeveer aan toe zal zijn. Hopelijk heb je er iets aan. Natuurlijk is het ene kind het andere niet, Seppe houd misschien niet van dansen ofzo, of misschien wil hij pas volgende maand leren waar zijn neus zit. Ik heb ook gemerkt dat niet elk spelletje op elk moment leuk is. Als Katrien moe is is voorlezen natuurlijk beter geschikt dan torens bouwen ... Maar dat moet je zelf een beetje uitvinden.
Nog een paar dingen die we nu sinds kort doen, dus mss nog wat te vroeg voor Seppe : Katrien vind het heerlijk om alles "zoals mama" te doen. Dus als ik poets geef ik haar ook een doek, dan stoft ze ijverig mee af, bij de afwas geef ik haar een goed uitgewrongen doekje en enkele onbreekbare spullen om mee te helpen, en als ik de tafel afruim mag ze ook één en ander mee naar de keuken dragen. Of bijvoorbeeld iets in de vuilbak gooien, al vind ik daar dan soms ook wel dingen die daar niet in horen ...
Enfin, inspiratie genoeg zou ik zo zeggen, veel plezier ermee !

Jammer dat Toby nog steeds zo moeilijk doet, misschien is een internaat idd de goede oplossing voor hem. En het klinkt hard, maar dan loopt jullie huishouden waarschijnlijk veel meer op rolletjes. Ik zou zeggen vraag in dat geval zeker eens advies aan specialisten, en zoek samen met hen naar een internaat waar men ervaring heeft met kinderen met gedragsproblemen.

Voila, een hele boterham voor Lies, nu nog kort even over ons :

We zijn vanmorgen gaan shoppen in de solden. Bleek dat de zwangerschapskleding bijna niet in solden stond , alleen enkele topjes enzo die echt wel voor de zomer zijn. Ondertussen bleek er in het shopping center echter ook een Noppies-winkel te zijn, dus goed nieuws, eindelijk eens leuke en redelijk betaalbare zwangerschapskledij in grote maten, joepie ! Ik heb alvast een jeans gekocht (enfin, Steven heeft betaald ), en binnen enkele weken ga ik eens kijken voor de nieuwe herfst- en wintercollectie. Dan ook nog rondgekeken voor schoenen, voor Steven hebben we niets gevonden, ik in het shopping center ook niet, maar dan vanmiddag in het passeren de shoe-discount binnen gestapt en daar vond ik dan eindelijk wat ik zocht aan een redelijke prijs. Katrien heeft ook nog wat kleertjes gekregen van papa, en ook een heel leuk boekje "mijn eerste woordjes". Wat ik er heel goed aan vind is dat er foto's in staan ipv tekeningen, dat is toch duidelijk voor de kleintjes vind ik. en het zijn ook echt alledaagse dingen : poes, bal, bad, appel, auto ...
Ben vanmiddag ook naar de tandarts geweest maar het viel gelukkig goed mee, hij had wel wat werk maar gelukkig kon alles zonder verdoving (kleine gaatjes en ontzenuwde tanden), dus wat gebit betreft kan ik er weer even tegen.
Duimen jullie aub mee voor goed weer, zo snel mogelijk ? Ik moet nl asap mijn terras afmaken, voor het appartement in verkoop gaat.

groetjes, Mieke 2

Link naar deze reactie
10/07/2008 @ 09:28
lies

@Mieke2: bedankt voor alle tips, maar als ik het zo lees, dan doe ik toch al veel spelletjes met hem. Met de bal, dansen, kiekeboe, boekje kijken,... Ik heb de laatste tijd niet zo'n goed gevoel over mijn huishouden en mss. dat ik dan denk dta ik een slechte mama ben. Ik bennu veel meer thuis dan anders en het ligt er hier slordiger bij dan anders. Maar ik moet dan eens een uurtje werken en dan in de namiddag nog eens en ik kan nergens met volle moed aan beginnen. Het is hier echt vuil, we hebben zo'n blinkende tegelvloer en als seppe dan rondkruipt met plakhandjes en een zevermondje en een snotneus... Ook de tafels (allemaal in glas...)zien er lief uit als seppe eens gepasseerd is...
Ik heb een grote hekel aan poetsen als het snel snel en tussendoor moet gebeuren. Als ik er een hele voormiddag of namiddag mee kan bezig zijn, dan voel ik me daar beter bij.
Maar nu zou ik dus echt alle dagen een dweiltje moeten slaan,µ als ik het proper wil houden...
En met Seppeke in 't rond, lukt het echt niet om een halfuurtje aan een stuk te poetsen...

Goe didee van die lintjes. Wij dachten van het met elastieken te proberen.

Jammer dat de zwangerschapskledij niet afgeprijsd was, maar eigenlijk ga je ook meer herfst-en winterkledij nodig hebben hé. G emoet ook eens kijken in gewone winkels. Ik heb nu een paar t-shirtjes, waarvan ik zeg, moest ik zwanger zijn, zou mijn buikje daar wel inpassen. Ik vond toen ik zwanger was ook wel enkele dingen bij m&s mode. De meeste dingen vind ik niet zo mooi daar, maar ze hebben er ook wel leuke dingen. En bij JBC heb ik ook onlangs ruime truitjes gekocht. Want meestal spannen die t-shirtjes zo en zie je dan mijn vetbandjes...

Start to run blijft goed lukken, ondanks de regen gisteren zijn we toch gaan lopen.

Nog een weekje en dan vertrekken we op reis. W emaken eerst een tussenstop rond Clermont-Ferrand en reizen dan door naar Languedoc voor 1 week.

Kzal maar een beetje poetsen zeker?

Groetjes,

Lies

Link naar deze reactie
14/07/2008 @ 11:14
lies

Heeft iemand een tip om je peuter in de buggy bezig te houden? Wij waren gisteren in Brugge en Seppe vindt het maar niks om in de buggy te zitten of om op de schoot te zitten. Hij wil kruipen, klimmen,...
Met als gevolg, heel veel huilconcerten als hij moest zitten...

Seppe heeft een tijd terug blokken gekregen en die hebben al goed dienst gedaan. Maar nu bij het opruimen zie ik dat de verf begint af te bladderen. Ik zal ze dan ook maar weggooien. Er staat nochtans op dat ze voldoen aan alle normen...

Wij vertrekken vrijdag op reis, dus we tellen af. Moet nog heel wat doen, boodschappen, apotheek, zwemspullen bijeen zoeken...

Groetjes,

Lies

Link naar deze reactie
16/07/2008 @ 18:26
Mieke2

@ Lies : tja Katrien heeft dat ook hoor in de buggy. Zolang we wandelen gaat het wel, maar vanaf dat ik stil sta, aan de kassa bijvoorbeeld, of even op een terras zitten, dan slaat de verveling meestal ook toe. Ik neem wel eens wat klein speelgoed mee in mijn handtas dat ik op zo'n momenten kan geven, en als we een terrasje gaan doen neem ik uiteraard ook altijd haar drinkbeker mee en een koekje ofzo. Maar idd, soms zit er niets anders op dan snel weer verder te wandelen. Troost je, dat betert wel, momenteel begint dat al wat beter te gaan. Ze zit nu zelf ook soms graag op een "grote" stoel en is dan fier dat ze mee op dat terras mag zitten, en bekijkt dan alles om haar heen.
Veel plezier op vakantie trouwens !

@ iedereen : maandag zijn we naar de gyn geweest voor de nekplooimeting, alles was perfect in orde. De baby was al flink levendig en beweeglijk, je kon het gezichtje ook al goed zien, en hij/zij heeft naar ons "gewuifd", zo schattig ;) Binnen 4 weken terug, hopelijk kunnen we tegen dan ook het geslacht zien.
Met Katrien gaat ook alles prima, ze begint ook steeds beter aan Steven te wennen. Vanmiddag zijn we eens naar een klein kermisje gewandeld dat hier iets verderop staat. Ze heeft op de draaimolen gezeten (Steven is er wel bij op gaan staan), dat vond ze wel grappig. En daarna eendjes gevist, ze wist alleen niet van ophouden ... Ze wilde altijd nog maar eendjes uit het water halen, ook met haar handen. Dan was ze wel even boos als ze moest stoppen, maar toen ze dan haar gewonnen beertje kreeg was alles weer in orde. Nu hebben we net gegeten en sebiet in bad en in bed. Morgen starten we met het potje, ik ben eens benieuwd ...
Vandaag zijn we het nieuws ook tegen onze grootouders gaan vertellen (4 bezoekjes, veel koffie ...) Over het algemeen waren de reacties wel positief, maar ze waren wel geschrokken natuurlijk.

groetjes, Mieke 2

Link naar deze reactie
16/07/2008 @ 18:28
Mieke2

Nog vergeten :
@ Annemieke : weet jij als nieuwbakken directrice toevallig geen plaatsje voor een leerkracht latijn / godsdienst / geschiedenis ? Katriens peter is sinds vorig jaar aan het werk, maar dat was een vervangingscontract, en momenteel heeft hij nog niks nieuws gevonden. Hij is van Merksem, maar kan ook wel verder weg werken. We vragen maar aan zoveel mogelijk mensen rond, misschien dat er dan ergens iets uit de bus valt he.
groetjes

Link naar deze reactie
17/07/2008 @ 20:35
Mieke2

Resultaat van de eerste dag potjestraining : 8 keer pipi in de broek, maar wel 1 keer kaka in het potje (en bewust !) De pipi kwam telkens vlak nadat ze op het potje had gezeten, de timing is er nog niet echt maar ze vraagt wel zelf om op het potje te gaan. Verder tegen de avond : een gefrustreerde en vermoeide peuter en mama
Maar goed, het is pas de eerste dag, t zal wel beteren zeker ?
Ik wilde daarnet een cake bakken, tot mijn frang viel dat mijn oventje nog bij steven staat, van het feestje van afgelopen weekend ... Ik heb het deeg dan maar in de ijskast gezet, morgen ga ik toch naar daar dan bak ik die daar wel. Hopelijk gaat het deeg dan nog goed op, en anders tja is het platte cake he.
Allé, ik ga nog even met de dweil rond, ik heb de plasjes op t moment zelf wel opgeruimd maar voor de goede orde toch nog maar even schoonmaken. De wasmachine steekt in, dan nog douchen en op tijd mijn bedje in.
groetjes, Mieke 2

Link naar deze reactie
17/07/2008 @ 21:35
lies

Alweer later dna gepland, we zouden beter in ons beddeke kruipen. Maar tegen dat alles gestreken, opgeplooid en ingepakt was...
Zo, morgen vertrekken we. Dus het zal tot binnen een dag of 10 zijn!

Groetjes,

Lies

Link naar deze reactie
26/07/2008 @ 11:28
Mieke2

Hey iedereen,
het is even geleden, maar het zijn ook drukke dagen geweest. De potjestraining is voorlopig nog even uitgesteld, vanaf de derde dag had Katrien er absoluut geen interesse meer in en huilde ze zelfs niet meer als ze in haar broek had geplast. Nog maar even wachten dus.
Verder ben ik nog steeds druk bezig met het terras, daar kruipt echt veel tijd in.
Donderdag zijn we met een aantal vriendinnen en kinderen naar de Lilse bergen gegaan. Dat was heel plezant, Katrien heeft zich super geamuseerd in het water en het zand. Het is daar echt goed voor de kindjes, speeltuin, afgebakend stukje ondiep water, voor de grotere kinderen een speeltuin in het water, enfin echt heel mooi gedaan. En we hadden prachtig weer he, ik ben wel een beetje verbrand. Katriens zonnecreme is waterproof, maar de mijne niet en dat was ik even vergeten ...
Ondertussen mag het voor mij wel terug iets minder warm, en vooral minder benauwd worden, het is hier zo warm in het appartement. Als er nu potentiële kopers zouden komen zouden ze het zeker niet nemen denk ik. Vanmiddag komt Steven nog wat helpen op het terras, en vanavond gaan we daar logeren. Zijn huis is gelukkig een stuk frisser, hopelijk slaapt Katrien dan door, ze is vannacht 3 keer wakker geworden. Het is dan ook 27 graden in haar kamer ...
Morgenvroeg moet ik met de harmonie gaan spelen, dan gaat Steven op haar passen. Eigenlijk de eerste keer dat hij langer dan een uurtje met haar alleen is, ik ben eens benieuwd. Nu, overdag is dat meestal geen probleem.
En als het dan nog steeds goed weer is kan ze daar morgenmiddag in het zwembadje spelen.
groetjes, Mieke 2

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina | volgende pagina >