< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Baby's en slapen » ik weet het even niet meer

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Baby's en slapen
ik weet het even niet meer
01/07/2008 @ 22:01

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Sven is op zich een heel makkelijk kind. Overdag in slaap is geen enkel probleem. Zodra ik merk dat hij begint te jammeren of in zijn oogjes gaat wrijven leg ik hem boven in bedje neer. 5 hooguit 10 minuten jammeren en meneer slaapt. Een aardig ritme dus. 's avonds was tot voor kort ook geen enkel probleem maar sinds een week wil hij ineens niet meer slapen savonds. Ik weet even niet meer wat ik moet doen. De 1 zegt laten huilen kan geen kwaad (hier op het forum) en de ander zegt troosten kan geen kwaad. Ik heb het allebei al geprobeerd en uiteindelijk werkt het allebei aardig goed. Maar ik voel me bij geen van beide lekker. Wanneer ik hem laat huilen voel ik mij een slechte moeder omdat ik het gevoel heb dat ik hem in de steek laat. Dan moet ik denken aan de opmerking wanneer babies te lang blijven huilen zonder troost dat ze het dan opgeven en helemaal niet meer huilen. Wanneer ik hem ga troosten werkt het vaak averechts en wil hij helemaal niet meer slapen. Ik wil graag dat hij in zijn eigen bedje slaapt dus ik vind hem bij mij laten slapen geen optie. En ik ben bang wanneer hij bij mij in slaap zou vallen hij niet meer alleen in slaap kan vallen. Wie weet een oplossing?
o ja ik bied hem al een vast ritme aan s avonds door hem standaard om 6 uur wakker te maken hem in badje te doen, samen te spelen alleen te spelen, te voeden en dan rustig met hem even in zijn kamertje te zitten zodat hij helemaal rustig wordt.

[Laatst gewijzigd door tattoo - 01/07/2008 @ 22:08] - Link naar deze reactie
02/07/2008 @ 09:16
Punky

Online Status Stuur bericht
Tattoo,

Hier ook eentje die ineens niet meer 's avonds naar bed wil. Vanaf de geboorte gaat hij zonder problemen lekker slapen maar sinds een week is echt over. Zodra hij zijn flesje op heeft hebben we hem nog even op schoot en dan zit hij echt te gapen en in zijn oogjes te wrijven dus dan is hij echt moe. Maar zodra ik hem in z'n bedje legt begint hij te mopperen. We proberen nu echt op z'n ritme te letten. Dus eerst in bad, dan flesje, dan nog eventje op schoot en dan naar bed. Maar gisteravond was het pas 21.30 uur eerdat hij in slaap viel. En dat was eerlijk gezegd bij ons in bed. (Wij lagen niet in bed hoor). Normaal ben ik hier niet voor maar we hebben hem er maar op den duur uitgehaald. Hij schreeuwde echt de hele boel bij elkaar.
Die avond ervoor ging het beter. Toen sliep hij binnen 10 min. Dus het is ook per avond verschillend. Hij slaapt ook niet meer door. Het was vanochtend zelfs 04.30 uur. Nou kan dat ook komen omdat hij verkouden is.

Link naar deze reactie
02/07/2008 @ 09:56
Marleen

En als je het spelen en badderen nou omdraait?? Van badderen worden ze moe. Dat is heel inspannend. Je moet je kindje ook niet zomaar laten huilen, maar je moet kijken of je het huilt herkent. Onze kleine meid is bijna net zo oud en huilt wel vaker vlak voor het slapen. Zeker als het vlak ervoor heel druk is geweest (bijv visite) maar dat is een ander huiltje dan dat ze een poepbroek heeft of honger heeft (wat kan ze dan krijsen zeg!!)
Wat nog wel eens wilt helpen is een spuugdoekje op het hoofd. Dat is rust gevend of een slaapzakje aan en heir helpt een de muziek van een muziekdoosje goed
Link naar deze reactie
02/07/2008 @ 10:06
Ingrid

Dat zijn fases hoor, daar zul je nog wel vaker mee te maken krijgen.
wij gaan dan terug naar haar toe, zetten haar muziekdoosjes aan, ik zeg dan: amber gaat nu slapen, geef haar haar tutje, aai over haar hoofdje, dikke kus, licht uit en dan ben ik weg.
Is soms wel enkele keren terug lopen als ze weer in zo'n fase zit, maar na enkele nachten is het dan alweer gedaan.

Vermoedelijke bevalling op 08/10/2008.
Al 46 weken en 4 dagen zwanger (116.44% ver), nog 6 weken te gaan.
Toegevoegd via deze pagina.

Link naar deze reactie
02/07/2008 @ 10:28
Anneke

Dag Dames

Een baby die niet wil slapen, daar word je als ouder uiteraard ongerust en onrustig van ...

Onze meid deed ook een tijdlang héél erg moeilijk om in te slapen. In het begin gingen we om de haverklap even kijken, uithalen, troosten, wiegen, noem maar op ... tot op het moment dat we ook het noorden kwijt waren. Op den duur was onze meid tot vier uur lang aan het huilen.

Een door ons opgelegd ritme "aanleren" leek al evenmin een optie : mevrouw weigerde te zwijgen, laat staan te slapen.

Op een dag hebben we de klik gemaakt : ze is nog een baby, dus het voornaamste is dat ze zich geborgen voelt (pas vanaf 6 maanden begin ze echt te beseffen dat ze met huilen resultaat kunnen boeken). Dus hebben wij haar 's avonds na haar flesje gewoon beneden in haar parkje gelegd ... en rara : ze gaf geen kik, maar nog : ze viel af en toe toch even in slaap en zo rond 11u vroeg ze dan nog een flesje en daarna viel ze vredig in slaap, in haar eigen bedje.

Op die manier is bij ons de rust teruggekeerd ... en ze genoot er zelfs van om toch nog even op te blijven, in haar "wippertje" met ons meekijken naar televisie ...

Misschien kan je even overwegen om het ritme van je baby aan te voelen ? En dan kan je geleidelijk aan je kindje wat vroeger in bedje steken.

Veel succes in ieder geval
Anneke

Link naar deze reactie
02/07/2008 @ 11:20
elisa

Inderdaad ,ik kan me helemaal vinden in wat Anneke hierboven schrijft. Ik kon het eigenlijk niet mooier verwoorden.
Missch is het ook geen goed idee om je kindje wakker te maken voor het badje.... 6 uur is toch al duidelijk avond. Wat gebeurt er als je dan niet wakker maakt maar laat slapen? DUs laten slapen, en pas bij wakker worden een badje, spelen en nog een flesje en dan weer naar bed?
Het is vaak zo dat hoe beter ze overdag slapen, hoe beter ze dat 's nachts ook doen.
En het zijn inderdaad vaak tijdelijke zaken.
Onze zoon had het ook erg op zijn 3 maanden. (zowel overdag als 's avonds) WIj nemen hem dan gewoon bij ons, maar dat is natuurlijk ieder zijn eigen verhaal.
We zijn nu zo'n kleine 3 weken verder en het is weer opgelost.
Succes.
Link naar deze reactie
02/07/2008 @ 12:56
super gelukkige mama van Sep

hallo!

he, al aan het weer gedacht? en dat het s avonds in zijn kamertje te licht is omdat het later donker wordt?

je hoort meestal wel aan zijn huil wat echt is of niet. als de mijne ligt te "zeuren" dan laat ik hem lekker zeuren. als het menens is dan probeer ik hem te troosten wanneer ie in zijn bedje ligt. is ie echt over zijn toeren dan pak ik hem op.

waarom ie 's avonds ook kan huilen is omdat ie 'de dag' wil verwerken. als wij een drukke dag hebben gehad dan praten we erover met onze partner.. aangezien een baby veel nieuwe dingen meemaakt, uit dit door te huilen want praten kan ie niet!! dus mag je dat best ff laten gaan, mits ie niet over zijn toeren raakt. kijk gewoon ff of alles goed is met hem, luier, voldaan, of ie niet op iets ligt ofzo...
als je hem gaat troosten wanneer ie 'zeurt' dan moet je dat zien als dat jij tegen je man of iemand anders je ei kwijt wilt, maar dat je dat niet mag... snap je wat ik bedoel?

en misschien als het koeler wordt, gaat ie weer lekker slapen.

groetjes!
Link naar deze reactie
02/07/2008 @ 12:57
gelukigge moeder van sep

he waarom heb ik zo'n rare rand?
Link naar deze reactie
02/07/2008 @ 16:48

hej dames bedankt voor de reacties. Ik wil misschien inderdaad ook al te vlug een ritme erin krijgen. Ik zal het eens uittesten met kijken wanneer hij wakker wordt en weer wil slapen. Eens kijken of hij dan rustiger blijft.

Link naar deze reactie
02/07/2008 @ 18:38

Hoi
bij ons helpt nog altijd de truc om hem te knuffelen en een kwartierke ofzo voor hij gaat slapen hem even apart laten bekomen/rustig worden zonder al te veel prikkels want als ik hem recht vanuit mijn(knusse)armen in bedje leg dan is de overgang te groot voor hem terwijl als hij al even alleen ligt of zit en wij in de buurt zijn de stap naar zijn bedje niet zo groot is...hopelijk werkt dit ook voor jouw baby?alsinds het proberen waard,groetjes en sterkt
Link naar deze reactie
02/07/2008 @ 21:21
Angela

ik heb ons meiske nooit laten huilen.maak je geen zorgen over dat je je kindje teveel zou verwennen.je kleintje zoekt nog gewoon naar geborgenheid van mama.zoals ik al zei heb ik haar nooit laten huilen en zelfs nu doe ik dat niet.als ze nu huilt dan wil ze wat water of ze is haar tut kwijt.ze gaat altijd lief slapen.doe wat je gevoel je aangeeft meid.gewoon lekker troosten en laten weten dat mama er is is echt niks mis mee.
Link naar deze reactie
03/07/2008 @ 14:27
Vicky

Mischien wordt het tijd voor een vaste knuffel in bed? Onze 3 zonen hebben alledrie een tetradoekje waarmee ze gaan slapen. Ieder heft zijn eigen kleurtje, zo is er geen ruzie. Ik heb van elks zo'n 12 exemplaren. Handig als er eentje zoek of vuil is.
Ze slapen al vanaf dag één met dat doekje onder hun hoofd en zo rond 5 maanden werden ze er aanhankelijk aan.

P.S. Overdag slapen ze niet zoveel meer door de warmte.

Link naar deze reactie
04/07/2008 @ 21:49
vicky

Hallo,

Ik denk dat het wel sprongetjes kunnen zijn ook. Nyo sliep van bij zijn geboorte heel goed zelf in zonder huilen. Ik laat hem ook nooit lang huilen (er is natuurlijk wel een verschil vind ik tussen krijsen en een beetje 'grommelen').
We zitten, denk ik, hier ook weer in zo'n sprongetje... Als we hem wakker in zijn bedje leggen, gaat hij echt krijsen. Dan leg ik of mijn man hem even bij ons, tegen ons aan en na een minuutje of 10 kunnen we hem dan al slapend in zijn bedje leggen, zonder problemen...

Ik heb een beetje een probleem met laten huilen. Een collega van mij heeft een tiener van 14 jaar met veel psychische problemen... Het was een huilbaby, waarvan ze dan vroeger zeiden: laat maar huilen, dat is goed voor de longen, of ze wenen de dag van zich af enz... Nu zeggen ze dan weer dat de problemen er zijn omdat de tiener als baby eigenlijk te weinig werd getroost... Ik weet natuurlijk niet of dat ook werkelijk zo is, maar naar mijn eigen mening denk ik het wel...

Groetjes

Link naar deze reactie
13/07/2008 @ 15:32

hoi,

Heeft ie niet gewoon tandenpijn kinderen kunnen daar verschrikkelijk veel last van hebben, Nadine had dit ook al en ik geef haar nu druppeltjes van vsm het heet chamodent en dat kun je op zn speentje doen of gewoon in zn mond, bij mijn dochter werkt het super dus misschien kun je het proberen, en een bijtring in zn ledekantje leggen. Nou ik hoop dat je er wat aan hebt.

groetjes lyd

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]