< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Anticonceptie... » Wanner ben je er klaar voor ????

Vorige reacties:
< vorige pagina
volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Gedeeltelijk gearchiveerd: Klik hier om naar het gearchiveerde gedeelte te gaan]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Anticonceptie...
Wanner ben je er klaar voor ????
28/08/2008 @ 23:28
Zepke

Online Status
Hallo allemaal!
Eindelijk even tijd om nog eens iets te posten! Ben ondertussen verhuisd en begonnen op m'n nieuwe werk. Alles was zo rommelig en druk dat ik geen tijd vond om even langs te komen!
Proficiat Lotje met je en !! Leuke namen trouwens! Ik had het niet verwacht eigenlijk! Goed dat alles goed verlopen is en dat de kleintjes het zo goed doen!!! Probeer goed te rusten zodat je extra van ze kan genieten eens ze thuis zijn!!! Mooie foto's!!
Sorry dat ik op de rest even niet reageer (ik kom zo snel mogelijk terug) maar ik ben doodmoe van de verhuis en het nieuwe werk. Dus ik kruip maar weer in bed!

Groetjes,
Zepke

[Laatst gewijzigd door Zepke - 28/08/2008 @ 23:30] - Link naar deze reactie
04/09/2008 @ 10:39
Rien

Gelukkige verjaardag voor Deniske!!!!!!
Link naar deze reactie
08/09/2008 @ 16:57
Rien

Fleur en Petitje,

Geen zin om te gaan babyzwemmen in Hengelhoef? de gezinsbond organiseert het op een zondagochtend. zo gauw ze 10 inschrijvingen hebben, kan het van start gaan. Als je bij de gezinsbond bent kost het 60 euro (dacht ik) voor 10 lessen, anders 70 euro.

Groetekes,
Rien
Link naar deze reactie
08/09/2008 @ 17:05
petitje

Online Status Stuur bericht
ha rien, ja ik ben wel geintereseerd
dacht met deniske naar bilzen te gaan maar mijn vriendin heeft afgehaakt (zou ook gaan met de baby) en houthalen of bilzen is voor mij eigenlijk evenver.
En ik heb geluk ben bij de bond!
wanneer begint dat juist? kan je ergens ifo zien (site)?

Link naar deze reactie
10/09/2008 @ 09:20

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hoi

Gisteren naar K&G geweest. Paulien weegt met haar 10 weken 4,5kg en is 56 cm groot. Ze zit op de P25. Volgt mooi haar lijn.Ze heeft haar serieus kwaad gemaakt voor haar spuitjes amai, Lukas moest nogal kijken, maar hij is daarna flink geweest.
IVM de reflux, of allergiën daar zijn we niet wijzer uit geworden, dus gewoon voort doen zoals we bezig zijn zeker. Ze slaapt nu ongeveer 5 uur overdag, dus ja. Ze is af en toe contenter in de wipper.
Lukas die weegt met zijn dik 2 jaar 11,5 kg en is 87 cm groot, ook niet van de grootste maar dat moet ook niet hé.
AMai twas een drukke bedoening daar.

groetjes

lieveke

Link naar deze reactie
10/09/2008 @ 11:47
petitje

hallo allemaal

jaja mijne pruts is nu echt een peutertje geworden! Kan niet geloven dat dat allemaal al een jaar geleden is.
We hebben goed gevierd, de dag zelf met ons 3 en oma en opa en de zondag met de rest van de familie. hij was alleen niet zo lekker, had koorts al van vrijdag en zondagavond is uitslag begonnen, heb maandag de ka gebeld en die zei 5de ziekte, als de koorts weg is en al uitslag is t al bijna over, gewoon laten uitzieken...
dus heeft ie zondag op zijn groot feest bijna enkel geslapen, ocharme.

Rien laat je wat weten over dat zwemmen anders ga ik alsnog in bilzen..

Isa en hoe gaat t nu met kris?
heb je mijn stikkers al ontvangen?

Zephke, ah eindellijk verhuisd zeg, en nieuw werk, hoe valt mee?
Hoe is t met beebje? Wanneer moet je weer op controle?

Lieveke, je kleine meid wordt groot he! 5u overdag slapen is toch goed? dat heeft denis nooit gedaan.
Hij zat heel graag in de wipper, al t maar niet liggen was eigenlijk, denk dat we die met 4-5 weken uitgehaald hebben, daarvoor zat ie ook wel eens een half uurke in de maxi cosi binnen.

Zo ga er weer vandoor, groetjes

PS: lotje hoe gaat t met de kindjes?

Link naar deze reactie
10/09/2008 @ 21:46
Zepke

Online Status
Hallo allemaal!
Ja, ja, eindelijk verhuisd!! We genieten er echt van! Alles geraakt stilaan op orde. We hebben nog wel dingen waarvan we nog niet echt weten waar we ze willen steken/leggen/hangen etc. maar daar vinden we wel een plekje voor! 't Is wel een beetje wennen aangezien we nu een beetje verder wonen van de crèche en mijn werk en mijn ouders. Het is 's avonds dus altijd haasten om tijdig thuis te zijn zodat Enid op een degelijk uur kan eten. De 2 dagen dat ze naar de crèche gaat eet ze warm 's middags dus kan ze vroeger eten 's avonds. Maar op de andere dagen eet ze 's middags een boterham dus moet ik 's avonds snel koken zodra we thuis zijn. Ik moet dus nog een ritme vinden, want als ze naar school gaat moet ze altijd 's avonds warm eten...
Met de is ook alles goed. Ze lag drie weken geleden wel in stuit, met haar poep naar beneden, maar ze had nog tijd om te draaien. Volgende week woensdag moet ik terug op controle. Ik ben eens benieuwd of ze dan gedraaid is. Ze zit in elk geval ook niet stil. Voorlopig ziet het er niet naar uit dat ik moet platliggen. Goed, hé? Ook al ben ik nu van job veranderd en ben ik net verhuisd (stress met hopen dus)! De gynaecoloog zei dat dit kwam omdat ze in stuit ligt en erg hoog in mijn buik zit. Ze mag best wel omdraaien maar ze mag ook zeker hoog blijven zitten. Mijn ribben voelen soms aan alsof ze vol blauwe plekken staan. Dat heb ik nooit gehad met Enid! Ik heb nog geen enkele kuitkramp gehad en die had ik bij de vleet met Enid! Het zuur begint nu soms wel. Da's minder leuk, maar over het algemeen heb ik nergens last van! Ik blij natuurlijk!
Met Enid is ook alles Ze praat al erg goed en dat is wel leuk want zo ontstaat er een echte wisselwerking tussen haar en ons. Zo zegt ze zelf wat ze wil etc. Ze kent sinds een paar maand ook "ik" en "mij" en "mijn" en da's wel grappig maar soms storend (bij het minste is het "ikke doen", "voor mij?" en "van mij"... Ze heeft ook nog wel last van driftbuien maar ze maakt nu wel veel mee met de verhuis dus snap ik wel dat ze het niet altijd gemakkelijk heeft. Ze "weet" ook dat er een baby in mijn buik zit maar ik denk niet dat ze het helemaal begrijpt.
Voor de rest ben ik 's avonds altijd druk in de weer met de huishoudelijke taken waar ik bij mijn ouders niet aan moest denken (dank u, mama) maar nu wel terug voor sta. 't Is een ritme zoeken, hé, dus dat gaat ook wel lukken, maar daardoor geraak ik hier dus niet vaak (en als ik hier geraak dan lees ik een beetje en daarna is de fut helemaal weg en dan kruip ik in bed). Hopelijk verbetert dit allemaal eens ik alles een beetje gewoon ben en als ik bevallen ben?
Ik ben blij dat Rien af en toe een berichtje komt posten Dat doet me een beetje denken aan vroeger, toen we allemaal verslaafd leken aan dit forum en sommigen zelfs op het werk stiekem berichtjes postten (ik dus)... waar is de tijd! Da's alweer meer dan 2 jaar geleden!!
Ik ga nu dus maar me klaarmaken en in bed kruipen! Morgen moet ik er weer vroeg uit!

Groetjes,
Zepke

Link naar deze reactie
11/09/2008 @ 07:46

hoi,

k moet hier nog steeds veel opstaan, Paulien had om 22u30 een flesje gedronken, 70 cc en nog een beetje van mijn borst, dan om 02u en om 05u.
Ik denk da ze nog altijd heel weinig drinkt, maar ja ik kan daar niet veel aan doen hé.

Aan de andere kant is Lukas deze morgen opgestaan met een droge pamper!!
Wat ben ik fier op mijn jongen, plots dacht ik ah ja, nu moet ik toch snel een grote pipi doen, super vind ik het, amai dat maakt het wel goed dat ik zo vroeg moet opstaan.

PEtitje* ja je ventje is ook al een grote jongen hé.
5 uur is mss niet slecht, maar als ze wakker is is ze meestal wel niet content, hoewel ik sinds de laaste keer osteopaat het toch wel beter vind.

Isa* Hoe is het met je man en je broer?

Lotje* Alles goed met je beebjes?

Rientje*Idd wat zepke zegt, je komt weer meer langs, is leuk!

zepke* Proficiat met je nieuwe woonst hé!Je moet weer effie op je plooi komen hé, hoe laat gaat Enid eten en slapen? Paulien heeft ook een tijdje in stuit gelegen, dat was ook spannend.
DAt is leuk hé dat Enid zoveel kan zeggen en begrijpen, dat hebben we met Lukas ook, we kunnen al een hele tijd echt communiceren denk ik, de dokter van K&G vroeg spreekt hij al met 2woordzinnen, hij kan al veel meer dan dat, hij begrijpt ook al gisteren enzo en kan al eens iets vertellen wat hij meegemaakt heeft, hij heeft ook een zeer goed geheugen vind ik.

Alé dada

lieveke

Link naar deze reactie
11/09/2008 @ 15:47
Rien

Petitje,

Verantwoordelijke is Marcus Werrebrouck en telefoonnummer is 0 4 8 5 / 7 2 7 4 4 7
Zodra ze 10 personen hebben, kan de cursus van start gaan.

Groetjes,
Rien
Link naar deze reactie
11/09/2008 @ 15:53
petitje

he rien, ga jij ook dan?

Link naar deze reactie
11/09/2008 @ 16:26
Rien

Ik heb me al ingeschreven om zondags te gaan ja. kan ook op zaterdag trouwens, maar op zondag hadden ze al meer kandidaten en ik hoop dat we snel kunnen beginnen.
Link naar deze reactie
11/09/2008 @ 16:27
Rien

tis wel vroeg: 9u of half 10 (lag geloof ik nog niet vast) en duurt een half uurtje.
Link naar deze reactie
11/09/2008 @ 22:02
Fleur

Piep allemaal,

Ik kwam eigenlijk eens kijken of ons Lotje nog eens was langs geweest, mr ze zal het beslist heel druk hebben met haar 2 spruitjes.
Met ééntje heb je al je handen vol .. dus met 2 is er helemaal geen tijd meer.
Aan de meest gezochte persoon van HSLT : ( sorry kan het niet laten
.. echt toevallig dat we elkaar nog eens tegenkwamen..
Hehe je blijft mensen ronselen voor de zwemlessen mr voor mij is het echt veel te vroeg .. niet dat ik lang uitslaap ofzo , mr dat gehaast op zondagmorgen om er optijd te zijn is er teveel aan ...
Ik heb in de snelte eens gelezen dus weet niet meer veel wat jullie geschreven hebben .. mr Zepke : idd een hele aanpassing voor Enid nr een nieuw huis verhuizen .. bij je ouders weg .. , en dan achtereen nog een zusje bij .. mr kinderen passen hun wel snel aan he .

Lieveke : amai Paulientje heeft nogal snel terug honger.. daar heb ik ongelooflijk veel geluk mee gehad met Stien zij sliep vrij snel heel de nacht door ( en ik denk dat Ferre dat ook had he...)
Mss heeft het toch met de borstvoeding te maken .. met een flesje zie je natuurlijk hoeveel ze drinken ..
Soit het zal zijn voor- en nadelen hebben.. mr ik ben enerzijds toch blij dat ik flesjesvoeding heb gegeven. Ik had snel terug mijn nachtrust en dan ben je ook een heel anders mens overdag.

Petitje : valt het goed mee met de UKK. ? Heb je een leuk verjaardagsfeestje gehad voor Dennis ?

Hier alles zijn " druk" gangetje.. mr vanaf januari komt er verandering in !

Mijn zaak staat momenteel te koop / in overname en vanaf januari ga ik er dan ook definitief mee stopppen.
We zijn ondertss een online webshop beginnen, en dan kan ik mijn eigen uren bepalen en van thuis uit werken , terwijl ik nu steeds op verplaatsing moet.
De boekhouding van dat event bureau blijf ik wel nog 32u per week doen, want dat blijft tenslotte mijn " hoofdberoep" .
OOk met Stien alles in orde .. ze kan 2 stapjes alleen zetten ( he Rien ;)) en elke dag vind ze wel iets nieuws uit.
Schitterende periode momenteel ...

Voila , ga nog een offerte ingeven en dan even in de zetel zitten.

Link naar deze reactie
12/09/2008 @ 14:33
Rien

hahahahaha fleur, lig hier in een deuk met de meest gezochte ...
maar eerlijk: ik was wel wat verschoten van mezelf dat ik dat niet gehoord heb ... mijn hoofd is er echt niet bij tegenwoordig ...

en bizar dat ik stientje haar stem gewoon herkend had!!!!!!!

lotje, vroeg me ook al af hoe het met jullie is. is je dochtertje nog in het ziekenhuis?

seg, petitje en fleur. misschien stomme vraag he maar zijn jullie al bezig met een kleuterschool en buitenschoolse opvang? schoot me van de week te binnen dat het misshcien niet stom is om dat al te doen? F ga ik naar het klei ne ath e neum sturen in has selt (ja, ik splits de namen wat voor de anonimiteit). daar is voor- en naschoolse opvang maar vakanties zijn natuurlijk een probleem. collega van me haar kindje gaat voor vakanties en woensdagnamiddag naar de hum mel tjes. was nu aan het denken van F daar al in te gaan schrijven.
Link naar deze reactie
12/09/2008 @ 15:00
petitje

goh rien nee nog niet mee bezig hoor
deniske zal hire in de wijk naar school gaan en daar is voorlopig geen plaats te kort weet dat omdat ik daar iemand ken
en naar de buitenschoolse opvang en vakantieopvang waar ie nu gaat en BO is alleen voor die school en VO krijgen ze voorrang dus zie daar geen probleem im.

Waarom wil je Ferre naar t KL A doen?Is een gemeenschapsschool he, ik kies voor een katholieke school toch net iets strenger..
Werkte je nu in hasselt? Of waarom kies je geen school waar je woont? Is wel makkelijker voor vriendjes om te komen spelen enzo, alle is ma iets wat me nu te binnen schiet he

Link naar deze reactie
12/09/2008 @ 15:51
Rien

Aloha,

Ah ben zelf naar ath e neum gegaan en dat is een supergoede school! Geen kath onderwijs voor ons want wij zijn niet gelovig. Ik werk zelf nu in Has selt (kleine ring). Wat je daar zegt van naar school sturen in eigen dorp. Ik ben het daar zeker mee eens, maar waar wij nu gaan wonen (ja, hebben ander huis gekocht) daar wil ik mijn kind niet naar school sturen . Hopelijk zal hij daar wel naar lokale jeugdbeweging of sportclub gaan, dan zullen die vriendjes ook wel komen he. Desnoods zit zijn sociaal leven in has selt. Heb ik geen problemen mee aangezien mijn hart daar ook nog steeds ligt.

heb je al gebeld voor babyzwemtoestanden?
Link naar deze reactie
12/09/2008 @ 16:11
liselotje

Hela
Ik had idd weer eens tijd om te komen spieken en zag dat er al gevraagd werd naar me maar zoals Fleur al schreef het is echt drukte hier...tussen de voedingen door moet ik mijn huishouden op orde krijgen,kraamvisitie ontvangen en naar de winkel enz. dus tis even erg druk hier...

Maar over de kinnekes ze zijn echt heel lief..Chayen is sinds vorige week ook thuis(op de uitgerekende datum na huis gekomen) en maakt het heel goed net als haar grote broer..

Gister op het consultatiebureau geweest de 1ste keer en Chayen was 2815gr. en Diego 3480gr. dus ze groeien heel goed bijna 500gr. op een week ze zitten nu op 6 voedingen en dat gaat ook prima..
Maar ik heb echt niks te klagen over de kindjes ze zijn echt heel lief

Ik kan nu even nieet op iedereen apart reageren maar leuk dat jullie af en toe nog eens hier komen en ben blij om te horen dat de kindjes het zo goed doen...hopelijk Paulientje nou ook...

Ik zal de volgende keer uitgebreider komen en nieuwe foto`s plaatsen goed...dikke kus van ons

Link naar deze reactie
12/09/2008 @ 21:52
Fleur

Piep,

Hehe Rien.. ik sta er idd versteld van dat je Stien haar stem herkende... ale zeg , zoveel b(r)abbeld ze nu ook weer niet he .. .. je hebt er een neus voor ..
Van toeval gesproken .. mr toen ik gisteren het forum aan het afsluiten was heb ik eens nr de school Toverfl gekeken.. ( heel raar dat je er nu net vandaag achter vraagt) ik was er vandaag met de onthaalmoeder over bezig om haar nr een freinetschool te sturen. Mr ze kent een inspectrice en over het algemeen zouden kindjes van zo'n school het moeilijker hebben met de overschakeling nr het lager.
Ik ben er dus ook wel mee bezig ... Hier nog geen 100m verder is een kleuter + lagere school mr ze werken met graadklassen.
Tja..daar ben ik eigenlijk helemaal niet voor..
Dan heb ik er ook al aan gedacht om haar in de gemeente van mijn ouders nr school te laten gaan ( omdat ik daar toch zelf wat ervaring heb opgedaan ;).. dan zou ze 's middags nr mijn ouders kunnen en niet in de opvang moeten blijven, mr dan moet ik wel telkens op en af rijden.
Het zal allemaal zijn voor-en nadelen hebben.. ik heb nog een zee van tijd , mr ergens spookt het toch al in mijn achterhoofd.

Lotje : fijn dat je bent langsgeweest.. SUPER dat je spruitjes het zo goed doen. Stuur mr snel wat fotokes door .. ben echt benieuwd , een tweeling is toch altijd net iets anders he.
Mr zo te lezen ben je echt een supergoede mama !! ( had ook niet anders gedacht hoor)

Petitje : ga je Deniske nr zo'n wijkschooltje laten gaan ? Daar is meestal toch ook een beperkt aantal kindjes he .. of ben ik mis?
Eigenlijk ben ik ook wel voorstander van zo'n klein knus schooltje, mr het moet praktisch natuurlijk ook wel haalbaar zijn.

God.. ik haalde deze morgen S uit haar bedje .. 14 muggenbeten , ik schrok me een bult .. het is precies of ze de waterpokken heeft.
Ikzelf ben vannacht verschillende keren wakker geworden van de muggen, en ben dan ook een hele tijd op muggenjacht geweest mr dat ze haar dan zo lastig gevallen hebben , ocharme ik vond het echt zielig.
Heb vandaag iets gehaald bij de apotheek , en heb haar overgordijnen en bedje goed ingespoten voor ze ging slapen.
Dus hopelijk komen er nu geen beetjes meer bij .. het is hier echt een plaag aan het worden.

Voila.. ben hier precies weer aan het schrijven geraakt .. ( zal het proberen vol te houden :))

Link naar deze reactie
15/09/2008 @ 11:04
petitje

Rien
nee nog niet gebeld, moet nog met de papa overleggen,
..
ben jij daar al ooit gaan zwemmen? Zijn daar voorzieningen voor kleintjes, gelijk grote kleedhokjes enzo? dat is in bilzen in elk geval wel.
Ah je werkt nu zo in t centrum dan, en verhuizen, naar waar?

Lotje, wat fijn dat je beebjes nu allebei thuis zijn. Goh ja t zal wel druk zijn zo 2 tegelijk. Een ritme zal ooit wel komen hoor.

Fleur, nee hoor denis gaat zeker niet naar een wijkschooljte, ik geloof 180 kleuters daar is een vrij grote school maar echt hier maar een straat af en dan gaat ie naar de BO waar ie nu gaat... en makkelijk voor oma, allemaal voordelen. De freinetschool is niet mijn ding, daar moet je voor zijn en ik ben dat niet vrees ik dus dat is niet echt een optie. Dus gaan we t hier gewoon proberen, klikt t echt niet met die school dan zien we wel, er zijn er genoeg in hasselt he, maar deze is op springafstand zeg maar haha.
Oie stien zo een gevoelig velletje voor de mugjes, ik heb dat ook, zomers lijkt t wel of ik de mazelen heb!

Voor de rest gaat hier alles zijn gangetje.
Denis wordt een echte vlegel, maar kan ook heel lief zijn, is nogal hangerig tegenwoordig en constant mama, lekker vermoeiend.
Volgend weekend gaan we naar de zee, en was net aan t zien dat t goed weer wordt dus proberen we denk ik vrijdag vrij te nemen.
Twijfel of we al dan niet naar plopsa zouden gaan, t is nu of in t voorjaar... t is eigenlijk volgende week al kermis he.

Zo zal nog maar wat werken.
groetjes

Link naar deze reactie
16/09/2008 @ 22:29
Zepke

Online Status
Hallo allemaal!
Lotje, super dat je dochtertje nu ook thuis is! Nu is het gezinnetje compleet, hé? Ik kan geloven dat je het erg druk hebt met twee kindjes, huishouden, bezoek, etc! Maar je "klinkt" heel opgewekt en enthousiast dus dat zit wel goed! Zeker nieuwe foto's komen posten, hé!!
Fleur, toen ik Enid vanmorgen uit bed haalde stond ze ook vol muggenbeten Haar hele gezichtje stond vol! Zelfs op haar oogleden en oorlellen! Zo zielig! Ik heb ook een spray in haar kamer gespoten. Het is iets speciaal voor kinderen, met plantenextracten. En ik heb muggenzalf op haar beten gedaan. Hopelijk is het morgen beter! Een paar weken geleden stonden zo haar voetjes en enkeltjes ook vol beten. Maar ik heb de mug gevonden en doodgemept toen ik haar in bedje ging leggen! Goed, hé?
Jullie zijn vroeg bezig met het zoeken naar kleuterscholen en BSO! Ik ben er pas mee bezig en Enid gaat al bijna gaan! Waarschijnlijk pas na de krokusvakantie en ze is nog niet eens ingeschreven... We gaan haar naar het schooltje brengen van het dorp waar mijn ouders wonen (dorp naast het onze). Daar ben ik zelf ook geweest. We doen dat omdat het secundair onderwijs daar heel erg goed is.
Morgen moet ik om 8u20 op controle bij de gyn! Normaal vandaag om 18u45 maar ze belden me dat het niet door kon gaan. Nu moet ik morgen in het ziekenhuis ipv in haar praktijk. Dat vind ik niet zo leuk want daar zijn de wachttijden altijd veel langer... Hopelijk geraak ik om 9u op mijn werk!

Groetjes,
Zepke

Link naar deze reactie
18/09/2008 @ 07:23

Goeiemorgen,

Snel een berichtje om te zeggen hoe het bij de kinderarts was.
Paulien moet verder de omeprazole nemen zoals we doen. Dus eigenlijk weinig verandering, ze weegt nu 4620, dus was ze op een week tijd eigenlijk niet veel bijgekomen, binnen twee weken ga ik zelf eens naar K&G om haar te laten wegen, zolang ze blijft bijkomen is er geen probleem anders zou ze verder zoeken, dwz: bloedonderzoek, urine, scopie,lactose en koemelktest Maar voorlopig dus niet.
Ik zou al binnen 2 weken met wortelpatatjes moeten proberen, maar ik zou liever nog wel minstens 4 weken wachten hoor en dan nog vind ik het vlug.
Maar we zien we hoe het verder gaat nu

lieveke

Link naar deze reactie
07/10/2008 @ 20:05

Hoi,

Alles goed hier?

Zepke* Het begint ook in te korten hé voor jullie! alles goed?

sorry lang geleden hé, maar onze computer van thuis is kapot en ik zit nu even achter die van mijn man.
drukke periode achter de rug, trouw en iedere dag wel iets, bezoek enzo, zaterdag wordt Paulien ook gedoopt.

ik begin borstvoeding af te bouwen, maar heb nu wel wat pijn in mijn ene borst, en het lukt niet om het weg te krijgen, heel vervelend is het , lukt niet om af te kolven ook

verder gaat het redelijk goed met Paulien en Lukas,

sorry zal de volgende keer langer komen

lieveke

Link naar deze reactie
12/10/2008 @ 18:00

Hoi,

Ja leuk feest gehad en redelijk weer, hoewel het vandaag veel beter was.
Paulien is zeer braaf geweest in de kerk, ze zat echt te kijken, wel een beetje overgegeven maar tviel mee, dan heeft ze van 13u tot 16u30 geslapen, terwijl wij aan het eten waren, we zaten dus heel erg op het gemak, wat wel leuk was.De kindjes hebben gans de namiddag buiten gespeeld, twas ideaal met een speeltuin eraan.

Mijn broer vertrekt nu morgenvroeg terug naar NY, dus ja twas een kort weerzien, hij zit daar dan nog tot volgend jaar september, waarschijnlijk komt hij nog één maal terug gedurende deze periode.

Paulien die heeft vandaag enkel snachts en deze morgen borstvoeding gehad, en waarschijnlijk deze avond ook nog, verder heeft ze 2 flesjes gekregen van 180 ml.Dus zit ze op 5 voedingen met de nachtvoeding erbij.
Ik kolf al niet meer af sinds woensdag of donderdag denk ik, dus dat gaat redelijk goed nu, snachts is het het slechtst.

Alé we zijn deze morgen gaan wandelen in het bos, Lukas wou niet slapen, dus gans de namiddag buiten gezeten en nu ben ik eigenlijk bezig aan het eten.

Lieveke

Link naar deze reactie
14/10/2008 @ 12:25
petitje

hallo

ff geleden, hier gaat alles zijn gangetje. Denis is echt een kereltje geworden, zo lief.

Zephke, hoe was t bij de gyn? Nu is t echt aftellen he,t kan voor elk moment zijn. Alles al klaar voor de komst van je spruit? Nog aan t werk? Wanneer mag Enid naar school?

Lieveke, fijn te horen dat de doop goed gegaan is, jullie hadden ook prachtig weer he.
En je kleine meid doet t dus prima, mooi zo. heb je nu al wat meer nachtrust?
En Lukas nog steeds de lieve broer? Wanneer mag hij naar school?

Isa, lotje, fleur, rien, alles oke bij jullie?

Link naar deze reactie
15/10/2008 @ 20:46

Hoi,

Vandaag een ellendige dag gehad, het begon als snachts, toen ik Paulien hoorde om te eten. Ze had vanuit haar bed overgegeven tot op de grond. ZE hoeste al een dag of twee(ja we zijn hier allemaal wat ziek geweest), en daarna had ze een fles van 150 cc op, ik content, maar na 5 min lag alles, maar dan ook alles eruit. Weer zo een hoestbui. Vandaag naar de kinderarts geweest, om 13u30 vertrokken, om 16u30 thuis, amai, wachten, naar de foto's, staaltje voor rsv, morgen zal ik dat weten, terug naar de dokter met de foto's, naar de apotheker, ik was kapot, en Paulien die had natuurlijk honger, ik had niets mee!!
Paulien heeft bronchiolitis en moet dus aërosollen, dus ja, gelukkig dat ik geweest was!
Ze weegt nu nog maar 5220gram en is 58,8 cm groot!

Alé ik ben er weer mee weg

lieveke

Link naar deze reactie
23/10/2008 @ 14:37
isabel

Online Status Bekijk profiel
hallo allemaal

weet het het is een schande dat het zo lang geduurd heeft voor ik hier nog eens kom!!

Hier gaat alles zijn gewone gangetje
intussen is mijn pa geopereerd aan zijn arm hij was al op de sukkel sinds maar en dan is hij in september geopereerd.
mijn broer heeft een epileptische aanval gedaan
mijn grootmoeder is heel dement aan het komen en de zorg word over allemaal verdeeld zolang er geen plaats is in het rusthuis.
lennert is intussen ook al 1 jaar onze grote jongen.

lieveke klinkt zo als lennert ziek was vorig jaar en maar overgeven was verschrikkelijk uiteindelijk hebben ze niets gevonden.

Link naar deze reactie
25/10/2008 @ 23:32
Zepke

Online Status
Hallo allemaal!
Even een snelle noodkreet! Ik moet binnen een twee weken bevallen (alles in order trouwens) maar we twijfelen nog altijd over de naam!! Kunnen jullie misschien helpen? Wat past er het beste bij Enid uit ons lijstje (of hebben jullie nog een ander idee?):

- Lilith
- Erin (uitgesproken Eerin)
- Meri
- Merit
- Eowyn

We wilden het liever onder ons uitvechten en de naam pas bekend maken als ze geboren is maar we geraken er echt niet uit... Mijn man heeft het liefst Lilith of Eowyn, maar ik twijfel.

Bedankt alvast voor de hulp!

Groetjes,
Zepke

Link naar deze reactie
26/10/2008 @ 08:52

Zepke*

Ik vind het mooiste Erin passen!
Zet hem op hé meid!

lieveke

Link naar deze reactie
26/10/2008 @ 12:10
Rien

Zepke,
Goh het is bijna aan jou zeg!! Fijjjjjn ik help GRAAG met de namen!!!

Lilith vind ik een prachtige naam en Erin was altijd mijne favoriet als kind. Enige twijfel die ik bij laatste naam heb is hoe ze hem hier in Vlaanderen gaan uitspreken ...

Succes meid!!!!
Link naar deze reactie
27/10/2008 @ 11:47
petitje

he zephke
om t je lekker moeilijk te maken vind ik merit t mooist!
ik vind erin eigenlijk kwa uitsprak te veelop enid gelijken
als je ze dan roept, moeten zen denk ik extra luisteren wie je bedoeld omdat de hoofdklank echt zelfde klinkt..
maar goed dat is mijn idee.
en voor een meisje hadde wij ook marit in gedachten en dat lijkt natuurlijk erg op merit en ben ik misschien wat bevooroordeeld...
moeilijk he!

Link naar deze reactie
27/10/2008 @ 12:50
isabel

ik vind
- Merit
- Eowyn

het best passen en ook zoals petitje zegt niet te veel op enid lijkend

Isabel

Link naar deze reactie
27/10/2008 @ 16:21

hoi

Zepke* Twordt er niet gemakkelijker op zeker.
Merit vind ik ook nog mooi.

Maar de andere namen vind ik niet zo mooi, zeker Eowyn niet maar ieder zijn smaak natuurlijk hé en Lilith vind ik ook niet zo mooi.
Maar mss is dat omdat ik die ook nog niet veel gehoord heb.

dada

lieveke

Link naar deze reactie
27/10/2008 @ 23:57
Fleur

Hallo,

Ook ik kom hier nog eens piepen..was eigenlijk nieuwsgierig of Lotje nog eens is langsgeweest.. mr ze is niet te bespeuren . Ik zal haar nog eens een mailtje sturen.

Ja Zepke nu is het bijna jou beurt !! Ik vind Merit .. het mooiste mr ik zou het Merith schrijven .
Erin vind ik zo lijkend op Enid ..
Maar jullie moeten kiezen he !!
Omdat ik hier niet zo dikwijls passeer wens ik je alvast heeeel veeeel geluk met de bevalling !

Lieveke: oei je hebt het precies zwaar met Paulientje.. en het is idd nog een licht gewichtje, mr ze zal dat zeker vroeg of laat nog inhalen.
Zo aerosollen heb ik gelukkig nog niet aan de hand gehad met St.. Fe wel he .. mr ik heb dat van de week bij de onthaalmoeder gezien, ocharme voor de kleintjes want ik zie St nog niet stil zitten.
Zo 2 kleintjes in huis is precies echt niet te onderschatten ..

Rientje .. het HSLT's zoekmachientje.. ( sorry ik vind het nog altijd hilarisch ;);)
Ik heb je al dikwijls willen mailen mr het is wel altijd iets..
Hoe is het ondertss met je huis .. en met F ??
Ik had je auto van de week nog zien staan toen je hem ging ophalen.. ik stond er voor de deur in de file

Petitje : idd ze worden snel groot he .. en elke dag is er wel iets anders dat ze ontdekken.. echt een super tijd vind ik het !!

Hier alles zijn gangetje.. St is echt een poppemie maar met karakter !
Van de week gingen we nr de speeltuin en het ging bergaf dus ik wou haar handje nemen omdat ze mss anders zou vallen .. god jongens .. ze gooide haar op de grond en brullen, met haar voeten slaan niet normaal.
Ik schaamde me dood !! En nu thuis heeft ze dat ook al 2 keer gehad he .. ik weet soms niet hoe ik erop moet reageren.. ale ze kan toch nog niet in de peutertijd zitten he ..

Rien , Petitje : slapen jullie kapoenen nog veel ??

Hier in de namiddag nog een klein 1,5u en that's it .. en dan 's avonds probeer ik haar er tegen half 8 - 8 uur wel in te leggen en dan slaapt ze meestal tot 07u.
Behalve de laatste 2 weken .. ze heeft nu al 3 oorontstekingen gehad .. dus ook 3x AB. ik ben er eigenlijk grandioos tegen mr het moest wel.
Dus ze is nu in zo'n ritme dat ze 's nachts wakker word en voor het minste ne gil geeft omdat ze weet dat ik opsta...
Vrees dat ik van mijn hart even een steentje moet maken en haar dat terug moet afleren.
En als het duren blijft moet ze voor buisjes gaan.. maar help ik vind haar nog zo klein om haar onder verdoving te brengen.

Voila.. ga jullie laten.

Knuffs

XX
Link naar deze reactie
03/11/2008 @ 21:44
Zepke

Online Status
Hallo allemaal,
bedankt voor jullie reacties ivm de naam We zijn er ondertussen zo goed als uit geraakt! Maar wat het precies geworden is, dat komen jullie pas na de bevalling te weten! Hihi! Is wel niet lang meer (hopelijk), hé?
Alles goed hier trouwens! Rond en ongeduldig Van mij mag ze nu al komen!

Groetjes,
Zepke

Link naar deze reactie
04/11/2008 @ 11:28
petitje

hallo

hier niet zoveel nieuws. Denis loopt nog steeds niet, hij stapt wel goed aan 1 handje en staat ook alleen recht.
Vorige week naar plopsa indoor geweest, niet zoveel aan voor hem, mocht bijna nergens in n waar hij in mocht ging meneer niet snel genoeg...
Hij begint wel steeds meer van ons gewoon eten mee te eten, dus daar is toch wel wat vooruitgang in.

Zephke, ik ben heel benieuwd welke naam t geworden is he.
Nog een weekje, spannend zeg! Wanneer mag je nog naar de gyn?

Fleur denis heeft een goede nacht van 13-14u, overdag slaapt hij in de creche ongeveer 1,5u en thuis 3u.
En hier ook tussen 19.30-20u bed in en smorgens moet ik hem echt wakker maken rond 7.45 ( dan slaapt ie echt nog vast maarja dan moeten we toch echt door doen...). In t weekend kan t makkelijk 9.30 zijn.

Lotje, isa, lieveke, hoe is t bij jullie?

Link naar deze reactie
04/11/2008 @ 15:02
Rien

amaaaai Petitje, zalig zo een kindje dat zo lang slaapt!! Hier is F garantie om 6u30 wakker en ligt er om 19u in. Door de week is dat ideaal, want hij moet er dan ook uit maar in het weekend dus niet he ...

zepke: doe da goe he meid!!!

fleur: oei, zoveel oorontstekingen zeg! F had er ook 3 op half jaar tijd. Volgende keer ga ik ook naar nko-arts om advies te vragen of buisjes nodig zijn. Kindjes kunnen daar echt van afzien he. Stapt S nu eigenlijk? Ja zeker he?

Onze F zit momenteel in de sh** Vannacht overgeven en vanmorgen kaka tot onder de oksels ocharme ... maar hij is niet ziek van uiterlijk of doen. Bizar. Hij maakt enorme sprongen ivm stappen. Echt heel leuk om te zien hoe snel ze ergens mee weg zijn. Op kleine maand tijd is dat kind echt stevig gaan stappen zo aan tafeltje en achter wagentje. hij wil nu ook niet liever dan heel de tijd staan en opstaan. Ik heb hem al gezegd dat ie mag stappen vanaf januari. Dan zijn het solden Hij stapt nu thuis binnen enkel met bobuxjes omdat dat toch nog altijd het beste is (uitgezonderd blote voeten).

Lotje: Hoe is het met de twin!!!
Link naar deze reactie
06/11/2008 @ 15:42

Hoi,

Hier zijn we nog eens, het leven is hier weer gewoon aan het worden hé na Parijs.
Gisteren waren we rond 22u thuis, we moesten ons Paulien nog halen, Lukas die kwam vandaag thuis.

Twas heel plezant in Parijs, we hebben veel gedaan, veel gewandeld, enkel zaterdag regende het. Lekker gaan eten enzo, super was het, en nodig voor ons allebei.

De kindjes hebben het ook goed gehad.

Paulien haar bronchiolitis is al fel verbetert, ze drinkt nu flesjes van 180 of 210 en snachts enkele keren haar tuut geven en ze slaapt door. Vandaag gestart met patatjes, maar ja gestart, 2 hapjes heeft ze geproefd en dan was het gedaan.

Zepke* Doe dat goed hé meid!!

Petitje* Hier alles dus vrij goed zenne, Paulien is veel verbeterd sinds de flesjes en we zijn nu aan het proberen met patatjes met weinig succes voorlopig.
Denisje zal wel ne keer weg zijn met het stappen, plots is het daar dan!

Rien* Hoe is het ondertussen met F? Beter?
Lukas die had zijn eerste schoentjes eigenlijk van 9maand, maar die hadden oma en opa gekocht toen we op huwelijksreis waren, hij kon stappen op 11 maand.

Isa* Hoe is het met je broer en grootmoeder?
En met de kleine deugniet?

lieveke

Link naar deze reactie
07/11/2008 @ 13:01
isabel

Hallo allemaal

hier ben ik nog eens lennert sukkeld met de ene oorontsteking na de andere en mag deze maand nog boor buisjes

mijn broer gaat op en af en mijn grotmoeder is heel erg dement

Link naar deze reactie
07/11/2008 @ 16:06
Zepke

Online Status
Hallo allemaal!

Even een kort berichtje want ik moet zo ons Enid gaan halen in de crèche en dan naar de oma en opa gaan. Oma is jarig dus we gaan haar kado brengen en daarna gaan mijn man en ik quizzen (doen we paar keer per maand) en Enid blijft slapen bij oma en opa. Dus ik heb niet veel tijd...
Is er iemand die een geboortekaartje wil ontvangen met de post of liever per e-mail? Ik ben alle adressen kwijtgespeeld tijdens de verhuis!! Ik heb dus al m'n vrienden en familie al moeten bellen en e-mailen met de vraag naar hun adres. Hihi! Geven jullie jullie postadres of e-mailadres even door (via privégesprek misschien best) zodat ik die ook aan mijn lijst kan toevoegen? Binnenkort duikt mijn adresboekje wel weer op, net als ik het niet meer nodig heb! Hihi! Bedankt alvast!!

Groetjes,
Zepke

Link naar deze reactie
10/11/2008 @ 10:19
isabel

hallo zepke ik wil wel een ontvangen maar kan je geen prive berichtje sturen voor mijn adres.

Isabel

Link naar deze reactie
11/11/2008 @ 11:52

Hoi,

Net terug van sinterklaas.
In de fun in sint niklaas zijn we geweest, we waren er om iets na 10u toen was de winkel net open en we stonden al buiten? We hebben 1uur gewacht denk ik en dan was het nog wel 1u30 wachten denk ik.
Toen zijn we gewoon in de winkel gaan wandelen en je kon sinterklaas zien zitten, en toen hebben we gewoon een zakje gekregen voor Lukas, dus al dat wachten voor niets, hij is er wel niet dichtbij geweest. Maar het ging supertraag, veel te traag eigenlijk.

Zepke* ik wil er ook wel eentje ontvangen eigenlijk!

Ik begin terug te werken half december.

Vorige week met patatjes gestart zonder veel succes na 4 dagen nog maar 2 lepeltjes, gisteren met fruit gestart en dit ging beter, dus gaan we daar mee voortdoen denk ik.

Ze begint wel meer te hoesten, hopelijk verslecht het weer niet terug.

groetjes

lieveke

Link naar deze reactie
13/11/2008 @ 13:44

Hoi,

Ze doet goed haar best ons Paulien om te rollen, het scheelt soms niet veel en als ik een handje geef lukt het wel van rug naar buik.
tof hé.

schema hier : 210 smorgens
180 of 210 smiddags
Fruitpap: 1/2 banaan met kwart peer of appel tot hiertoe en halve koek, daarna 180ml pap, maar mss is het beter iets langer te wachten, dan drinkt ze het wel op
210ml rond 20-21u
Moet wel altijd tuut geven snachts hoor!Ze wordt altijd wakker rond 03-04u ongeveer, soms enkele keren terug gaan.

Ik was ook 2 dagen gestopt met haar omeprazole, maar denk dat ik opnieuw ga beginnen, eergisteren na de fruitpap, onrustig, gisteren ook wat, maar savonds ging het helemaal niet meer eigenlijk, weer veel meer huilen en onrustig, zo was ze de laatste tijd niet meer, dus denk dat ik terug ga starten.

Met de 2 kindjes bij de kinderarts geweest.

Lukas: Voor zijn piemeltjes, dat was talg dat eruitkwam, omdat de verkleving iets losgekomen is, gewoon in de gaten houden dat dat niet onsteekt.
MAAR, hij hoest ook al 3 weken hé en bij Lukas zit het op de longen!resultaat, puffen!!

Paulien: Haar longen zijn wonder boven wonder zuiver, dus veel beter dan 3 weken geleden, maar we moeten voorzichtig zijn dat ze niet hervalt, dus blijven in de gaten houden die hoest en als ze verslecht ook puffen of aërosollen!!

En Zepke* Is het al zover?

lieveke

Link naar deze reactie
13/11/2008 @ 14:57
Zepke

Online Status
Hallo allemaal!
Ja, ja, nog altijd rond en gezond Vandaag bij de gyn geweest! Gaat forse baby worden, ze heeft haar vandaag niet "gemeten" maar vorige week zou ze al 3kg700 gewogen hebben dus dat beloofd... Ik heb nu 2cm ontsluiting en ze zit nog een beetje lager, maar voor de rest lijkt ze daar nog super goed te zitten. Afwachten maar! Misschien vannacht want 't is volle maan! Niet dat ik bijgelovig ben, maar dat wordt toch gezegd, hé? Als ze er volgende week woensdag niet is, dan moet ik 's avonds binnen gaan en dan leiden ze me donderdag in. Dan ben ik 10 dagen overtijd en dat is zowat de maximum, zei m'n gyn, maar ze leek wel te geloven dat ons meisje al eerder zal komen. Misschien ben ik nu ook wat gerelaxter nu ik weet dat ze er ten laatste volgende week donderdag zal zijn!
Lieveke, leuk dat Paulien bijna kan rollen! 't Gaat toch vooruit, hé? Lukas hoest ook? Ja, Enid ook, 't is 't weer, vrees ik. Hopelijk is hij snel terug in orde. Enid slaapt heel onrustig de laatste dagen. Ik denk dat dit komt doordat ze voelt dat er iets staat te gebeuren (zo'n kind voelt wel dat de ouders zenuwachtig zijn, denk ik). Ik hoop echt dat ze goed reageert!
Ik ga nu eventjes rusten, denk ik, want ben serieus moe

Groetjes,
Zepke

Link naar deze reactie
19/11/2008 @ 12:02
isabel

en zepke al bevallen??
of moeten ze je morgen toch inleiden??

Lennert heeft al weer zijn volgende oorontsteking te pakken

Link naar deze reactie
Gisteren @ 12:55
isabel

zepke is dan toch al bevallen op 18 november
Lilith is een flinke meid van 3.690kg en 51 cm

Link naar deze reactie
Gisteren @ 13:07
petitje

Dikke proficiat voor Zephke en gezin!

Link naar deze reactie
Gisteren @ 19:24
Rien

Lilith is een fantastische naam zepke, dikke proficiat aan papa mama en de grote zus!!!!!
Link naar deze reactie
Vandaag @ 14:24

Zepke* Dikke proficiat met je tweede dochter meid!

En hoe reageert Enid?

lieveke

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina | volgende pagina >