[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
[Reageer]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
| 03/07/2008 @ 14:42 ikke | Dag iedereen, Ik ben net mama geworden van een 2de kindje, dus eigenlijk zou ik moeten springen van vreugde. Helaas is dit niet het geval. Bij mijn oudste had ik het in het begin ook best wel zwaar: vooral de onderbroken nachten waren zwaar voor mij. Nu heb ik het precies nog veel zwaarder. Afgezien van de onderbroken nachten voel ik mij vooral schuldig tov mijn oudste. Zij moet ineens de aandacht delen en ik heb het gevoel dat ik niet meer ten volle van haar kan genieten omdat er nu nog een ander kleintje is dat mijn aandacht nodig heeft. Als mijn oudste in bed ligt gaat het nog wel, dan kan ik het nog opbrengen om met mijn jongste bezig te zijn, maar anders... Onze kids schelen maar 16 maanden dus nu heb ik ook zoiets van: misschien hadden we nog even moeten wachten, hadden we deze zomer nog op vakantie gekund, fietstochtjes kunnen maken, leuke dingen doen met onze peuter... Nu heb ik echt het gevoel 'gevangen' te zitten met weer een baby in huis. Zijn er mama's die dit gevoel herkennen? Hopelijk gaat dit snel over, want het zal ongetwijfeld niet bevorderlijk zijn voor de band tussen mij en mijn jongste. Ik wil echt wel genieten van mijn 2 kids, maar aan die 'platte babytijd' vind ik echt niks. Mijn oudste dochter leert constant nieuwe dingen bij en ik kijk altijd vol verwondering naar haar en blijf maar denken: was mijn jongste ook al maar zo. Ik voel mij zo schuldig! Mijn man houdt evenveel van onze beide kinderen, staat 's nachts met plezier op voor de jongste, zorgt voor beide kids én doet een deel van het huishouden en ik sleep mij precies een ganse dag maar voort. Ik hoop echt dat ik snel weer plezier kan vinden in mijn jongste, want zo vind ik er echt niks aan. |
| 03/07/2008 @ 15:13 barbara | Misschien eens proberen wat leuks te doen? met zijn 4 :) ga lekker naar de kinderboerderij in het weekend en geniet van de oudste terwijl je je kleine baby heerlijk voorduwt in de wagen :) ik had zelf een draagzak, en deed daar onze kleine in, en de oudste in de buggy en gaan! dan ging ik lekker wandelen en liet ik de oudste er soms uit om even zelf te laten lopen en er weer in! en mijn kleine genoot ervan om lekker dicht tegen mama te liggen in de draagzak! probeer het gewoon te combineren, heel veel succes en het genieten komt echt nog wel! |
| 04/07/2008 @ 20:25 esther | Wel herkenbaar hoor. Wat heb ik me de eerste weken ontzettend schuldig gevoeld naar de oudste! Pas toen ik wat meer contact kreeg met de baby beterde dit. Zo rond de zes weken. Nu hij de nachten doorslaapt kan ik het zelf allemaal wat beter aan. Probeer jezelf de tijd te geven en schakel zoveel mogelijk mensen in om je bij te staan/ langs te komen. |
[Reageer]

Help, 2de kindje niet even graag zien? Betert dit?

, net zo graag als z'n zus maar ben helemaal niet beroerd om toe te geven dat dit in de 1ste weken na z'n geboorte anders was.
...